חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזונה נכונה בפעילות גופנית

מאת: ישראלתוספי מזון11/11/20101636 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רוב העוסקים בספורט רוצים להרגיש טוב,להיראות טוב, לרזות ולהיות בריאים. תזונה נכונה בשילוב תוספי תזונה, חיוניים להשגת תוצאות אופטימליות. ממחקרים עולה כי העוסקים בספורט זקוקים לתוספי תזונה ספציפיים על מנת להפוך את הפעילות לאפקטיבית יותר. שימוש מושכל בתוספים המתאימים, מאפשר לגוף לשמר את ההישגים, מגן על השרירים ובונה אותם, תורם לפעילות הלב, להרזייה, לשריפת שומנים ומגביר עירנות בזמן פעילות.


תוספי התזונה בתחום הספורט מותאמים אישית בהתאם לסוג הפעילות (אירובית או אנאירובית), עוצמת הפעילות, אורך ותדירות אימון.

מתעמלי פעילות אירובית חוזרים בדרך כלל מהאימון כשחיוך מרוח על פניהם, למרות הסחיטה הפיזית אותה עברו. תאמינו או לא, החיוך הוא לא שריר שנתפס עקב המאמץ הרב. מסתבר שהפעילות האירובית מסייעת להילחם בדיכאון קליני כמעט באותה מידה כמו תרופות אנטי דיכאוניות.

במחקר שנערך באוניברסיטת דיוק, התחלקו 133 גברים ונשים הסובלים מדיכאון כבד לשלוש קבוצות. קבוצה אחת ביצעה פעילות אירובית במשך 30 דקות, שלוש פעמים בשבוע. השנייה טופלה בכדורים נוגדי דיכאון והשלישית טופלה הן בפעילות גופנית והן בכדורים. עשרה חודשים אחרי תחילת המחקר, נמצאו האנשים הפעילים גופנית בדרגת אבחנה נמוכה של דיכאון, לעומת לוקחי הכדורים. ההרגשה הטובה נובעת כנראה מתחושה של שליטה עצמית והישגיות, המתקבלת בעקבות הפעילות הגופנית.

"אימון נגד התנגדות" על אופני כושר, הנעשה בקבוצה ומלווה במדריך בחדר מקורר היטב המלווה בתפאורה של מוסיקה רועשת וקצבית, שמסייעת להעלאת הדופק ולהזרמת האדרנלין לגוף. השילוב של הקבוצתיות, המוזיקה והקור השורר בחדר, מאתגרים את המתאמנים לעבוד כמה שיותר קשה ולעלות רף משיעור לשיעור.

אנשים במשקל 70-90 ק"ג יכולים לשרוף בין 800-1,200 קלוריות לשיעור הנערך כשעה. הכל תלוי בכושר ובעוצמת המאמץ באימון. ספינינג מומלץ להרזיה כאשר הוא נעשה נכון: פעמיים-שלוש בשבוע בדופק מתון, כלומר בדופק של 60%-80% מהדופק המירבי. ב-10 הדקות האחרונות של האימון, אפשר לעבוד גם בדופק מרבי.

בפעילות אנאירובית המתמקדת בבניית שרירים וחיזוק הגוף חשוב לקחת תוספי תזונה ספציפיים על מנת להפוך את הפעילות לאפקטיבית יותר.


קראטין הינו רכיב טבעי הנוצר משלוש חומצות אמינו : מתיונין , ארגינין , וגליצין. הקראטין אחראי על הפיכת ADP ל- ATP ( מולקולת אנרגיה) ובשל כך נחשב הקראטין לתוסף המזון המוצלח ביותר בקרב ספורטאים הרוצים לשפר ביצועי כוח. בזמן כניסת הקראטין לשריר נאגרים יחד איתו גם נוזלים ( מים) , ומתחיל תהליך אנבולי ובניית מסר השריר. כמו כן , הקראטין מפחית הצטברות חומצת חלב בשריר ואת עייפות השריר.

אנשים מופתעים לשמוע שעודף במשקל הוא בעיה נפוצה גם בקרב אנשים המבצעים פעילות גופנית באופן קבוע (לפחות 3-4 שעות בשבוע). ברוב המקרים, עודף המשקל מתפתח אצל אנשים אלה בעקבות הרגלי אכילה לא נכונים: צריכה קלורית יומית גבוהה לעומת ההוצאה הקלורית היומית, תכולת שומן גבוהה בתפריט ואי סדירות בזמני האכילה. אולם בחלק מהמקרים הדבר נובע מבחירה לא נכונה של הפעילות הגופנית, אשר אינה שורפת די קלוריות ואינה בונה מסת שריר.

מאזן אנרגיה שלילי- הדרך להרזיה בטוחה

פעילות אירובית מתונה, כגון: ריצה, הליכה מהירה, רכיבה על אופניים, ריקודים ועוד, הנמשכת לכל הפחות חצי שעה רצופה, ידועה כשורפת שומנים. על מנת שהפעילות תועיל יש לבצע אותה בתדירות של שלוש פעמים בשבוע לפחות ובדרגת קושי גבוהה במידה.

בדופק מתון השריר מנצל יותר שומנים מאשר סוכרים למטרת אנרגיה,זאת לעומת פעילות גופנית בדופק גבוה ששורפת בעיקר סוכרים. יחד עם זאת, מחקרים מדעיים מן השנים האחרונות הוכיחו ששריפת שומנים מתרחשת בדופק מתון של 50%-70% מהדופק המקסימלי (דופק מקסימלי= 220 פחות הגיל), אך בסך הכל פעילות מאומצת צורכת יותר אנרגיה ויותר שומן. כלומר, מומלץ להגביר את קצב הפעילות האירובית כדי לשרוף יותר שומן וקלוריות. הדרך המוצלחת להגביר שריפת שומנים בעת פעילות גופנית המתאפיינת בדופק מתון היא שימוש בחומרים כמו קפאין וגוארנה המצויים בשתייה ובכמוסות.

הטיפול בהשמנת יתר על ידי מאזן אנרגיה שלילי- הוצאה קלורית על ידי פעילות גופנית בשילוב עם הפחתת כמות האוכל ותוך הקפדה על הרכבו. כמות האנרגיה הנחוצה לנו תלויה במספר גורמים: משקל, גיל, סוג פעילות, רמת פעילות ומשך פעילות. בדרך כלל הגוף זקוק ל-30 קלוריות לקיום ק"ג משקל הגוף. כלומר אדם השוקל 70 ק"ג זקוק ל- 2,100 קלוריות ביום. אולם אם משקלו עודף, עליו לייצר מאזן שלילי על ידי פעילות גופנית והפחתה בצריכה הקלורית היומית. הורדה של 1,000 קלוריות מהתפריט היומי תגרום לירידה של קילו בשבוע.

פחמימות, חלבונים, שומנים ו...מים

הרכב המזון חשוב לא פחות:

ראשית, יש להפחית את כמות השומנים ל- 25% מסך הקלוריות היומיות. הסיבה נעוצה בעובדה שריכוז האנרגיה בשומן הוא גבוה: כל גרם שומן מכיל 9 קלוריות לעומת גרם פחמימה או חלבון המכילים 4 קלוריות בלבד. כמו כן, יש להקפיד  שמתוך 25% הקלוריות השומניות שאנו צורכים שני שליש יהיו שומנים בלתי רווים (שומן הנחשב בריא: שמן זית, קנולה, דגי ים, אגוזים, טחינה ואבוקדו), ולא יותר משליש שומנים רווים (שומנים מהחי, הנחשבים לא בריאים: בשר שמן, קקאו, מוצרי חלב שמנים ומרגרינה).

בזמן פעילות מסוגלים שרירינו להשתמש בפחמימות, שומנים, וחלבונים לצורך הפקת אנרגיה.הפחמימות מתאכסנות בשרירים ובכבד, ומשרתות את השרירים ומערכת העצבים בעיקר בפעילות אינטנסיבית המאופיינת בדופק גבוה. לפיכך, לאנשים העוסקים בפעילות גופנית מומלץ לצרוך יותר פחמימות רזות מאשר בתפריט של אדם שאינו פעיל. במקרים בהם האדם הפעיל סובל מעודף משקל, יש לצרוך כמות מתונה של פחמימות. לאחרונה התברר שאכילת פחמימות בתוך שעה מסיום האימון ובכמות  מתאימה, מעשירה את מאגר האנרגיה בשריר ותר מאשר באכילת אותה הארוחה שעתיים אחרי האימון. קיימים שני סוגי פחמימות, פחמימות, פחמימות מורכבות, כגון: פסטה, לחם, אורז ותפוחי אדמה ופחמימות פשוטות- סוכרים, שלא מתאימות לאדם פעיל, בגלל שהן יוצרות תנודות בסוכר שמפריעות לפעילות ומעלות את הסיכון להשמנה.בעת פעילות גופנית מאומצת אנו מאבדים ממסת השריר שמורכבת ברובה מחלבון, ולכן חשוב להקפיד על אכילת חלבון רזה שנספג במהרה מיד אחרי האימון: יוגורט, משקה חלבון שמכינים מאבקה ועוד. התפריט צריך לכלול חלבונים רזים כמו עוף, גבינות רזות, דגים וביצים.

שתיית מים היא חלק בלתי נפרד מהתפריט של אדם פעיל, ובמיוחד אדם פעיל הסובל מעודף משקל שמחפש את תחושת המלאות הבטן.

והכי חשוב, להתאמן עם חיוך, בדרך לאורח חיים בריא יותר..


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציוד טיולים | גריל גז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל

מאת: ישראלתיירות ונופש - כללי05/04/121967 צפיות
סנדלי שורש הם סנדלים ישראליים אותנטיים. בארץ החמה שלנו, להסתובב עם נעליים במשך כל עונות השנה

מאת: ישראלטיולי תרמילאים28/02/121900 צפיות
סיר פויקה הפויקה היא קדרת ברזל עטירת מוניטין, הוראות לאחזקה וטיפול נכון, ומתכונים מנצחים לסיום..

מאת: ישראלקניות 16/02/123208 צפיות
ישנם דגמים וסוגים רבים של גרילי גז, ובעקבות כך בחירת גריל גז נעשתה לא פשוטה. במאמר זה נסייע לבחירה נכונה של גריל גז.

מאת: ישראלטיולי תרמילאים06/12/111873 צפיות
כשבאים לקנות כלי עבודה מסוג זה מתגלות פתאום חברות נוספות המוכרות את האולרים באיכות גבוהה שלא מביישת אף כלי עבודה ובמחירים זולים יותר. כמו לדוגמא ויקטורינוס גרבר לדרמן ועוד.

מאת: ישראלעסקים - כללי14/11/101310 צפיות
תוספי התזונה ויטמינים מינרלים וצמחי מרפא יכולים לסייע לאנשי עסקים בהפחתת המתח שיפור הזיכרון השלמה תזונתית ואף הפחתת ימי המחלה שעולים להם כסף רב.

מאת: ישראלתוספי מזון14/11/101835 צפיות
מחקרים מראים כי תוספת של מולטי ויטמין משפרת את המצב התזונתי וכי יש לשקול בחיוב השלמה תזונתית המותאמת לילדים.

מאת: ישראלתוספי מזון12/11/109069 צפיות
חברת GNC מתמחה בויטמינים, תוספי תזונה ומוצרי בריאות. אורח חיים בריא כולל את כל התחומים הקשורים לבריאות ! לכל אדם את המוצרים המתאימים ביותר עבורו/ה אשר יתנו מענה הולם לבעיה בריאותי או למטרות כושר ודיאטה. מגוון המוצרים של GNC בישראל כולל כ- 300 מוצרים שונים הכוללים: מולטי ויטמינים, פורמולות אנטי-אוקסידנטיות, ויטמינים,מינרלים, חומצות אמינו, צמחי מרפא, מוצרי ספורט ומוצרי דיאטה .

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: קרוסלה הריון ולידהתוספי מזון19/03/196481 צפיות
חטיפי אנרגיה הם ללא ספק אופציה מהירה ונוחה להשביע רעב קל במהלך היום, כשמם כן הם - נועדו לתת לנו מין בוסט של אנרגיה ברגעים בהם אנחנו חווים איזו נפילת מתח ורוצים לעורר את הגוף.

מאת: אסף סגלתוספי מזון26/01/182098 צפיות
הפרוביוטיקה - חיידקים פרוביוטיים ידידותיים החשובים לבפעילות תקינה של מערכת העיכול ומערכות נוספות בגוף. למה אנו זקוקים לפרוביוטיקה וכיצד הם עובדים? וכיצד בוחרים מוצר פרוביוטיקה איכותי?

מאת: SEOMANתוספי מזון19/12/171431 צפיות
תמיד רציתם לדעת איך לרדת במשקל ללא תופעות לוואי? עכשיו זה גם אפשרי. מוצרי ההרזיה של נטור דיאט יעזרו לכם לרדת במשקל ולהרגיש תחושת שובע ומלאות בגוף. הדרך הבטוחה ביותר לרדת במשקל באופן טבעי תוך 30 ימים או פחות.

מאת: רונןתוספי מזון22/06/173321 צפיות
עייפים יותר מידי או מרגישים כיווצי שרירים? אולי אתם ספורטאים פעילים? או אנשים שמקפידיםאו מתעניינים באורח חיים בריא ותזונה נכונה? כך או אחרת בוודאי שמעתם על מגנזיום. מגנזיום,הינה מינרל מאוד חשוב בגוף שלנו. הוא אחרי על 300 תהליכים בגוף של בן אדם. מאגרי המגנזיום נוטים להתרוקן בעיקבות פעילות מאומצת, שגורמת להזעה ובכך יחד עם זיעה מופרש מגנזיום. כדאי להשלים את החוסר, ניתן להקפיד על תזונה עשירה בירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, קטניות, דגנים מלאים ועוד. אבל קיימת גם דרך נוספת להשלמת מגנזיום כתוסף מזון

מאת: שירה דרוריתוספי מזון02/01/149001 צפיות
כאבי מחזור מתרחשים כתוצאה משינויים הורמונאליים שלמעשה גורמים להתכווצויות של התרחבות והצרת הרחם בזמן המחזור. כאבי מחזור נפוצים אצל נשים בכל הגילאים מגיל ההתבגרות ועד גיל המעבר

מאת: sharonkal80תוספי מזון09/08/131836 צפיות
הבסיס לאלרגיות הוא לא הרגישות לאלרגן מסוים אלא חוסר איזון בגוף, בעיקר חוסר איזון הורמונלי אבל ייצור ההורמונים תלוי במספר המינרלים והחלבון שיש בגוף. אכילה של אצה כחולה ירוקה, כאמור, יפסיק את התגובה האלרגית

מאת: טומי רןתוספי מזון19/06/132005 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג תוספי תזונה ומה שבדרך כלל נשאל את עצמינו: אם אנחנו אוכלים כמו שצריך ומשלבים את כל אבות המזון למה אנחנו צריכים בכלל תוספי תזונה? האם תזונה נכונה אינה רק שמירה על העקרונות הבסיסיים ועם נשמור עליהם לא נשאר בריאים לתמיד? מסתבר שלא. רבים אשר שומרים על תזונה נכונה ומשלבים את כל אבות המזון בצורה מאוזנת מדווחים לעיתים על חולשה, תחושות לא טובות, חוסר באנרגיה, כאבים בכל מיני מקומות בגוף ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica