חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ממ"דים : מידע חשוב על ממ"דים במבנים רבי קומות

בתור ישראלים אנחנו כבר יודעים שעלינו להתכונן לכל צרה שלא תבוא; בניית ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) הינה חובה על פי חוק ההתגוננות האזרחית וכל מבנה חדש מוכרח לכלול ממ"ד בתוכנית הבניה שלו - בין אם מדובר במבנה רגיל ובין אם במבנה רב קומות.

בניית ממ"ד חשובה עוד יותר כשמדובר במבנים רבי קומות, שכן בעת הישמע האזעקה, לא תמיד יהיה זמן לתושבי הקומות הגבוהות למלט את עצמם אל המרחב המוגן. לכן חשוב לוודא שבכל קומה וקומה ישנו לפחות ממ"ד אחד שיוכל לשרת את באי הבניין בעת הצורך.

עומדים בסטנדרט

בניית ממ"ד - כאמור, היא חיוב המגיע מן החוק, ועל כן על הממ"ד לעמוד במספר הגדרות והוראות המצויות בתקנות ההתגוננות האזרחית. כך, בעת בניית ממ"ד יש לוודא ששטחו הוא 9 מ"ר לפחות. במבנים רבי קומות בהם לא נעשתה בניית ממ"ד בכל דירה, יש לבנות מרחב מוגן קומתי (ממ"ק). הוראה זו תקפה גם לגבי בניינים רבי קומות הכוללים משרדים.

בניית ממ"ד לא תמיד מתייחסת למבנים חדשים; ייתכן כי דיירים של בית משותף ישן ירצו לבנות ממ"ד. אם זהו אכן המצב, נדרשת הסכמה של 60% מבעלי הדירות והאחריות על בניית ממ"ד תוטל על יוזם הבנייה או על בעל הנכס.

בשל החוק המחייב בניית ממ"ד בכל בניין חדש, כיום כמעט ואין צורך לקבל הסכמה רטרואקטיבית מבעלי הדירות בבניינים רבי קומות ומשותפים. לרוב, בשל כדאיות כלכלית, מעדיפים הקבלנים לבנות ממ"דים ולא ממ"קים.

כדי להיות בטוחים שכולם מוגנים

בניית ממ"ד היא כבר סטנדרט קבוע, אך יחד עם זאת בעת בניית ממ"ד, יש להקפיד להתחשב בדרישות החוק; המרחב המוגן הבסיסי חייב לכלול צינור אוורור, קירות העשויים מבטון מזוין מלא בלבד, חלון ודלת אטומים לגזים ועמידים בפני הדף וכו'.

בסיכומו של דבר, בניית ממ"ד היא אמנם חיוב הנגזר מן החוק, אבל מטרתה להגן עלינו, האזרחים; כך נהיה בטוחים שאנו מוגנים בעת הצורך, בין אם בבית, בעבודה או בכל מקום אחר אליו נלך. חשוב לזכור, כי כיום, ממ"ד הוא לא מותרות, מדובר בצורך אמיתי וחיוני, שנדרש לכל אדם ואדם החי במדינת ישראל.

מאמר זה נכתב באמצעות ברגיל בניה מתקדמת

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

webresult - קידום אתרים מקצועי .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת webresult - קידום אתרים

מאת: webresult - קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי01/01/131346 צפיות
אחד הרכיבים החשובים ביותר עבור כל רכב הנוסע כיום על כבישי הארץ הוא המצבר.

מאת: webresult - קידום אתריםביטוח - כללי01/01/13947 צפיות
בפרסומות רבות אנו שומעים את המידע על כך שסוכן ביטוח ועבודה מול סוכנות ביטוח זה נושא מאוד מיושן, בזבזני ועולה הרבה מאוד כסף לחינם.

מאת: webresult - קידום אתריםצימרים01/01/13947 צפיות
מה מייחד את הצימרים בצפון לזוגות צעירים? כל מה שחיפשת בצימרים לזוגות.

מאת: webresult - קידום אתריםתעשייה20/11/121066 צפיות
אחד המוצרים המובילים בשוק האוטומטים הן המכונות האוטומטיות המאפשרות רכישה של סיגריות בצורה מהירה ופשוטה בכל שעה!

מאת: webresult - קידום אתריםתעשייה20/11/121046 צפיות
המודרניזציה המובילה את תעשיית הפלסטיק אל המפעל וממנו אל הצרכנים, מידע מורחב בנושא מפעלי פלסטיק במאמר זה.

מאת: webresult - קידום אתריםרכב13/11/121333 צפיות
כיצד לבחור פירוקיה לקניית מראות לרכב, גם אם מדובר ברכבים ישנים וגם אם מדובר ברכבים חדשים, מומלץ ללמוד על קניית מראות בצורה נכונה.

מאת: webresult - קידום אתריםאופניים12/11/121530 צפיות
איך למצוא קופונים ודילים לקניית אופניים חשמליות כך שתוכלו לקנות את המוצר הטוב ביותר במחיר פשוט משתלם!

מאמרים נוספים בנושא בתים משותפים

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים05/10/222322 צפיות
כיצד יכול ייזום תמ״א 38 לקבל זכויות בנייה והקלות נוספות באיזורי הרכבת הקלה? תמ״א 60 שעברה לאחרונה בתכנון נכון מאפשרת זאת!

מאת: בנימין קלינגרבתים משותפים30/03/222936 צפיות
בוטל צו הריסה מנהלי כי לא נחשף המידע הרלוונטי הגורמים שאישרו את הצו לא היו מודעים לכך שהבנייה האסורה בכפר וולג'ה ליד ירושלים בוצעה על בית ישן, והריסה מנהלית מיועדת רק לבנייה חדשה.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/223094 צפיות
כמנהלי נכסים עליכם ליצור סביבה כמה שיותר בטוחה לדיירים ולצוותים שלכם. בתקופת הקורונה משימות אלו אולי הופכות ליותר מאתגרות, אך לא לבלתי אפשריות. ישנן דרכים להגן על הדיירים והעובדים שלכם, ועדיין להבטיח שהתחזוקה תתנהל על הצד הטוב ביותר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222933 צפיות
כדי לחסוך באנרגיה עליכם להשקיע אנרגיה, אלא אם כן אתם יכולים למצוא הנדימן , עבור פרויקטים של תחזוקת הבית שלכם, כמו גם עבור פרויקטים שיהפכו אותו להרבה יותר יעיל אנרגטית

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים24/01/222961 צפיות
לקורונה היו השפעות גדולות על עסקים מסוגים שונים, לרבות על חברות ניהול ואחזקת מבנים, אשר מלבד התמודדות עם אתגרי המגפה, עליהן להתמודד גם עם אתגרים עונתיים ולהכין את המתקנים השונים למזג האוויר הקר.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים19/10/211268 צפיות
אם תחפשו בגוגל מידע על טיפול בבעיות גביה, תגלו שיש כל כך הרבה תכנים בנושא. הסיבה לכך היא שהמון חברות ניהול מתמודדות עם בעיות גביה כאלו ואחרות. ניהול הגביה זהו נדבך מרכזי של כל חברת ניהול, ועליהן להבטיח שכל אחד מהדיירים ישלם את הסכום שנקבע, קל וחומר יעביר תשלום כאשר נדרש סכום כסף נוסף עבור עבודות תחזוקה שנמצאות מחוץ להסכם השירות.

מאת: פורטל בתיםבתים משותפים23/12/201724 צפיות
מעלית היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של הבית המשותף, וכאשר היא אינה פועלת כראוי תגרם אי נוחות גדולה ופגיעה באיכות החיים של דיירים רבים בבניין. לכן כדאי לשמור על תחזוקה שוטפת של המעלית ולבצע בדיקות בתדירות הדרושה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica