חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מניעה וטיפול בפיגמנטציה וכתמים.

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה05/03/20121275 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיגמנטציה, כתמים מניעה וטיפול

צבע העור ופיגמנטציה נובעים ומושפעים מגורמים פנימיים של הגוף וחיצוניים של הסביבה.

מסביבינו, ישנם גורמים המשפיעים בצורה עקיפה וישירה על הפיגמנטציה בעור. קרני  ה U.V.A גורמות לפיגמנטציה ישירה לעומת קרני ה U.V.B הגורמות לפיגמנטציה בלתי ישירה, אינטנסיבית ולטווח ארוך. שימוש בתרופות מסוימות כמו אנטיביוטיקה, גלולות, תרופות ללחץ דם ועוד, שימוש בחומרים כימיים כספית או ברזל, בשמים, שמנים אתריים (ברגמוט), שבהם נמצא חומר בשם פארלן המעורר פיגמנטציה בנוכחות קרני U.V , זיהומים בעור או חיכוך (בעיקר באזור החזה ומרכז הגוף) הגורם לקריעת כלי דם והתפרצות המוגלובין, כולם הינן דוגמאות המעוררות ומשפיעות על הפיגמנטציה.

בגוף מתרחשים שינויים הורמונליים, רמת ההמוגלובין בדם, קרטונואידים והמלנין / צבען, החשוב מכל, הינם מושפעים ומשפיעים על הצבע. המלנין נוצר בתוך גופיפים ציטופלסמטיים הנקראים מלאזוזומים הם מועברים אל תאי האפידרמיס ע"י גירוי פנימי הורמונלי או קרינת  UVחיצונית. כמות המלנין משתנה מאדם לאדם ונמצאת כגורם לשינויים בצבע העור, שאינו תלוי דווקא בצפיפות התאים המלנוציטים אלא, ברמות המלנין שהם מיצרים. האנזים המרכזי בתהליך יצירת המלנין הוא הטירוזינז.

את הפיגמנטציה ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים:

היפרפיגמנטציה, בעיות עור הקשורות בעודף פיגמנט.

היפופיגמנטציה, בעיות עור הקשורות בחוסר פיגמנט.

היפולודרמה, תופעות פיגמנטביות בצבע אפור – כחול.

את הטיפול בפיגמנטציה ניתן לחלק לשלושה שלבים: מניעה, שימור וטיפול נכון.

שלב המניעה:

מי לא מכיר את פעילות מקדמי ההגנה למיניהם. עדיף להשתמש במקדם הגנה בעל מספר הגנה גבוה כאשר כל שעתיים מומלץ להימרח שוב. חשוב להבין שחשיפה לשמש לא רק בזמנים ממושכים אלא, בשגרת היום יום, למשל, הליכה לעבודה או הליכה לקניות הבוקר עלולה לגרום לפיגמנטציה קשה. לאורך השנים ישנה קרינה מצטברת גם אם זה לדקות ספורות. ברגע שנבין מה היא חשיפה, לסוגיה, נדע איך ומתי לנהוג בצורה זהירה. מוצר נוסף שאפשר להיעזר בו כמניעה ותוסף למקדם ההגנה הוא המייק אפ. דמיינו לכם שכבה נוספת המגנה על העור כבגד ומונעת חשיפה לשמש. ישנם אפילו מקדמי הגנה בעלי דמי מייק אפ, כלומר מכילים פיגמנט היוצר חיץ לעור מהחשיפה בנוסף למרכיבי המקדמים לשמש, המתאימים לנשים וגברים כאחד.

שלב השימור:

בסיום כל קיץ אנחנו מוצאים את עצמו עם עור בהיר יותר באזור משקפי השמש למרות כל מקדמי ההגנה. מקדמי ההגנה אינם מונעים במאת האחוזים את החשיפה לשמש במיוחד בארץ שטופת שמש כמו שלנו. לעיתים שוכחים למרוח, לא מורחים בכלל או משתמשים במקדם הגנה שאינו גבוה, העור בהפרשותיו כלומר זיעה גם הוא מפרק חומרים ועל כן קיימת חשיפה מתמשכת. בשלב בו הפיגמנטציה התגברה מסיבה זו או אחרת, ניתן להשתמש במוצרים פעילים שמטרתם למנוע, לעכב ולפרק את הפיגמנטציה. במקרים של פיגמנטציה קשה מטרתם לשמור על המצב הקיים, שלא יחריף, להבהיר עד כמה שניתן ולחכות לעונה שבה ניתן לטפל בנזקי קיץ הקשים יותר.

בעבר, המוצרים הפעילים שימשו להבהרת כתמים קיימים ואילו היום כאשר הטכנולוגיה ליצירת מוצרים פעילים הינה מבין מתקדמות, ניתן לראות מוצרים המכילים מרכיבים מבהירי פיגמנטציה ומרכיבים מונעים פיגמנטציה בעלי שליחות ליצירת הקשר בין אנזים הטירוזנז לפעילותו התקינה של יצירת המלנין. להלן מספר מרכיבים לטיפול (פירוק) בכתמים אשר ניתן לראות במוצרים להבהרת כתמים.

הידרוכינון – החומר הנפוץ ביותר לטיפול בהיפרפיגמנטציה, משתמשים בו בריכוזים שונים אולם בקוסמטיקה מרכיב זה יוצא משימוש (ישנם ארצות שהוא כבר אסור לשימוש) מאחר והוא טוקסי.

רטין A  - לעיתים נמצא בשימוש עם ההידרוכינון, מעכב את פעילות הטירוזינז, האחראי על יצירת המלנין.

חומצה קוזי'ק – מעכב את יצירת אנזים הטירוזינז ע"י נטרול יוני הנחושת החיוניים לפעילותו. טוב לפעילות האנטיביוטית כנגד בקטריות האקנה.

תמצית ליקוריץ' – מכיל גליסרבזין מונע אודם, גירוי ויצירת מלנין – מעכב את אנזים הטירוזינז.

תמציות המלברי והברברי – מופקות מצמחים ומכילות ריכוז גבוה של ארבוטין (נגזרת של הידרוכינון) המונע סינטזת המלנין.

ויטמין C  - מפרק מלנין קיים, אנטיאוקסידנט ומנטרל רדיקלים חופשיים המעודדים פיגמנטציה.

חומצה גליקולית – ממיסה את החיבור הבין-תאי ומאפשרת ע"י כך את חדירת החומרים המבהירים לעור.

חומצה לקטיק – חומצת החלב, עוזרת בהבהרה ע"י זירוז התחדשות האפידרמיס ושומרת על החומציות והלחות הטבעיים של העור.

שלב הטיפול (הנכון):

הטיפול בפיגמנטציה מתחלק למספר טיפולים שונים ובשביל לדעת מהו הטיפול הנכון יש להבין מהי ההיסטוריה של הפיגמנטציה הנוכחית.

האם הכתם הוא כתוצאה משפשוף או נטילת כדורים? האם הכתם נקודתי או משתרע על אזור בפנים? האם הכתם נוצר מנזקי הקיץ האחרון או שהוא כתם של שנים רבות? האם המטופל/ת נחשפים בעבודתם לשמש מידי יום או האם זו הנטייה הגנטית שלו/ה ועוד...

העונה המומלצת לשיפור והבהרה של הפיגמנטציה לרוב הינה החורף, אולם, יש לזכור שהשימור הינו שלב קריטי בהתדרדרות הפיגמנטציה וניתן לשמר לאורך חודשי הקיץ. כמובן, שיש להתייעץ עם גורמים המוסמכים לטיפול בפיגמנטציה.

במקרים מסוימים הטיפול יכול להיות ביתי (בשימוש יום יומי של מוצרים מבהירים ומונעים שהוזכרו בסעיף קודם), במקרים אחרים סדרות של פילינגים הגורמות לחשיפת העור ולהבהרת הפיגמנטציה. ישנם מקרים בהם ניתן לטפל במכשיר הקרבו מד הפועל בעזרת קרח יבש ומסיר נקודתית כתמים עקשניים כתמי גיל (סניל לנטיגוס).    

יש לזכור הטיפול בפיגמנטציה צריך להיות זהיר ומבוקר מאחר וטיפול חריף מידי עלול לגרום להיפו/היפר פיגמנטציה או לרגרסיה – הכוונה פיגמנטציה רבה יותר, שהיא התוצאה ההפוכה מהרצוי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרים קיסר אסתטיקה ומרכז להדרכה מקצועית בע"מ

קוסמטיקאית ומנהלת מרכז הדרכה בתחום האסתטיקה

יבואנית למוצרי קוסמטיקה פרא-רפואית מארה"ב

יבואנית בלעדית לחברת M.T.DERM גרמניה בתחום האיפור קבוע

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מרים קיסר

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה06/03/121159 צפיות
איפור קבוע יכול לתקן פגמים דרמטולוגיים, להלן מספר דוגמאות לכך...

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה24/08/111248 צפיות
בזמן ביצוע איפור קבוע חשוב ביותר לשמור על הגיינה למען בטיחותנו ובטיחות לקוחותינו להלן מספר המלצות וכללים שיוכלו לעזור לכן

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה22/08/111133 צפיות
הטלפון הנייד יכול להקל על התנהלותנו גם כשאנו לא במשרד ראו מספר דרכים לכך

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה22/08/11967 צפיות
חשוב לנקות ולארגן את העסק הפרטי כך שיהיה יעיל ותפוקתי יותר

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה10/08/111301 צפיות
לקראת טו באב אנו מציעים לכם מתנות ופינוקים אוהבים

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה20/07/111574 צפיות
ביצוע תיקונים באיפור קבוע כך שיראו טבעיים

מאת: מרים קיסרקוסמטיקה19/07/111620 צפיות
אילו טיפולים נוכל להציע לקהל הלקוחות בקוסמטיקה הפרא רפואית

מאמרים נוספים בנושא קוסמטיקה

מאת: shiritקוסמטיקה29/10/187290 צפיות
לפני כל ניתוח פלסטי, יש לבחור את הרופא המתאים אשר מתמחה בניתוח הספציפי אותו אתם מעוניינים לבצע.

מאת: אנה מאירקוסמטיקה19/09/152561 צפיות
לכאורה, שאלה מעט מוזרה, שהרי הקשר בין שני הנושאים הוא ברור למדי. בשני המקרים המטרה היא להוריד במשקלו של המטופל, להצר את היקפי הגוף, להפחית את אחוזי השומן בגוף.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152093 צפיות
אנשים רבים אוהבים לטפל בכפות רגליהם באמצעות פדיקור. טיפוח כפות הרגליים חיוני מאוד לאנשים אשר משתמשים ברגליהם לאורך זמן. הם מפתחים במשך הזמן יבלות, ולעיתים, נוצרות שלפוחיות בכפות הרגליים ומשמעות כל אלו הינה חוסר נוחות לאורך זמן. פדיקור נועד לטפל בבעיות שוטפות. והטיפול של מומחיות המכון יכול להיות מקיף יותר בעת ביצוע פדיקור רפואי. פדיקור רפואי בראשון לציון מתאים לכל מי שסובל מבעיות רפואיות כמו סכרת, פטרת ציפורניים ועוד.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152030 צפיות
כל אחד היה רוצה להיראות תמיד צעיר ממה שהוא באמת, ונושא זה מעסיק אנשים רבים אשר אט אט מתבגרים ומזדקנים ומחפשים פתרונות להיראות טוב יותר ולהוריד לעצמם כמה שנים מהמראה. ענף הרפואה הקוסמטית והאסתטית נוגע בעצם לכולם וישנו עיסוק רב בו. ישנם טיפולים רבים אשר בזכותם אנשים יכולים להיראות צעירים יותר, כמו למשל ניתוחי אף ועפעפיים, מתיחת העור, הזרקת בוטוקס ו/או חומרים ממצקים אחרים וכמובן גם הטיפול הנפוץ שמכונה פיסול של הפנים.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/06/151951 צפיות
טיפול פנים נהפך כבר מזמן לחובה בזמנים מסויימים, למשל כמעט ואין כלה שלא הולכת לטיפול פנים לקראת החתונה. אך גם במקרים אחרים הרבה בוחרים בטיפולי פנים, טיפולים לנערות מתבגרות נעשו יותר ויותר פופולרים וגם טיפולי פנים לגברים. בנוסף, הרבה נשים בזמן ההריון בוחרות לעבור טיפולי פנים ולהתפנק בתקופה זו של חייהן. כיום ניתן למצוא מקומות לטיפולים ברחבי הארץ, קיימים טיפולי פנים בירושלים, בירוחם, בראשון לציון, בבארי, באילת, אפשר למצוא טיפול פנים בבת ים, בחדרה, בקרית שמונה וגם בבאר שבע.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/06/151797 צפיות
אף אחד מאיתנו לא יכול להתחמק מהזמן שעובר ומהאותות שנותן מעבר זמן זה על בגוף ועל העור שלנו. כולנו מזדקנים אט אט וכמובן שיש לכך השפעה כלפי חוץ. יש מי שלא מפריע לו שהעור שלו נראה זקן ומדולל יותר אך ישנם גם לא מעט אנשים אשר מנסים להילחם בתופעות אלה באמצעות שלל טיפולי עור הקיימים כיום בשוק, כמו למשל טיפול של הצערת עור ומתן מראה צעיר, מתוח וחיוני יותר לעור כולו. ישנם טיפולים נוספים כמו מתיחת פנים, הזרקת חומרים ממצקים ועוד.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה16/05/151888 צפיות
שפתיים עבות היו מאז ומעולם סמל של נשיות. נשים רבות מוצאות את עצמן מנסות להשוות לפניהן מראה נשי ומושלם באמצעות שימוש בקרמים או שפתונים. אך הדרך הטובה ביותר להשיג מראה שפתיים מלאות וחושניות הינה באמצעות עיבוי שפתיים הנעשה באופן מקצועי, באמצעות הזרקה של חומרים זמניים או קבועים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica