חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צורות היהלומים המלוטשים

כשניגשים לקנות יהלום, צריך לקחת בחשבון מס' מרכיבים, אך ההחלטה הראשונה צריכה להיות: איזו צורה של יהלום אתם מעונינים לקנות?
צורת היהלום המלוטש משפיע על מחיר היהלום, בגלל פופולוריות של כמה מהצורות (למשל הצורה של היהלום העגול היא הפופולרית ביותר), וגם בכלל הפחת שנוצר בזמן ליטוש היהלום משתנה מצורה לצורה.
כמו כן, ישנן צורות שונות של יהלומים מלוטשים שישובצו בטבעת יהלום, שיותר יחמיאו לאצבע כזו או אחרת.

להלן סריקה קצרה של רוב צורות היהלומים הפופולריות:

יהלום עגול:
יהלום עגול, הינו היהלום המבוקש ביותר. רוב טבעות האירוסין משובצות יהלומיםעגולים. כ-75% מהיהלומיםהנמכרים בעולם הינם יהלומים עגולים.
ליהלום עגול יש 58 פאות, כלומר 58 ליטושים. חיתוך זה הומצא על ידי מרסל טולקווסקי במאה ה- 19 .עם השנים החיתוך שופר ושודרג, אך 58 הליטושים נשארו קבועים. צורת ליטוש זו שלהיהלום, עם השיפורים שהיא קיבלה במרוצת השנים, מעניקים ליהלום העגול אתצורת הליטוש האידאלית מבחינת שבירת האור, וכך מקבל היהלום העגול את הניצוץוהברק המושלמים ביותר. כיום צורת החיתוך הזו נקראת Round Brilliant.

יהלום מרובע:
ידוע בשם "פרניסס" - יהלום הנסיכה.
יהלום הפרינסס הוא יהלום מרובע או מלבני, והוא השני בפופולריות שלו אחריהיהלומים העגולים, וגם את יהלום הפרינסס שכיח למצוא משובץ בטבעת יהלום.
ליטוש הפרינסס הומצא בשנות השישים.
רוב יהלומי הגלם מגיעים בצורת פרידמה, ולכן כשמלטשים יהלום לצרות יהלום מרובע, אחוז הפחת שמאבדים מהיהלום בזמן הליטוש הוא יותר נמוך מאחוז הפחת שכשמלטשים יהלום עגול.  כמו כן,יהלום פרינסס עם קוטר זהה ליהלום עגול, ישקול יותר מאשר היהלום העגול,ויהלום פרינסס עם אותם נתונים כמו יהלום עגול, יעלה פחות.
הפאות בחלק התחתון של יהלום הפרינסס הם בצורת משולשים מה שיוצר אשליה של צורת איקס כשאשר מסתכלים על היהלום מלמעלה .

יהלום מרקיזה:
יהלום המרקיזה הינו יהלום מאורך עם שני פינות מחודדות מה שמזכיר צורה של סירה. צורת ליטוש זו מאפשרת לשמור עלמשקל היהלום בתהליך הליטוש מיהלום גלם, וכמו כן, הצורה נותנת אשליה של יהלום גדול.
צורת ליטוש המרקיזה הומצאה כאשר לואי ה-14 ביקש מאנשיו ללטש לו יהלום שיזכיר לואת חיוכה של אישתו – המרקיזה פומפדור, ומכאן גם נובע שם היהלום.
כאשר עונדים טבעת סוליטר המשובצת ביהלום מרקיזה, נוצרת אשליה של אצבע ארוכהועדינה לכף היד, ולכן גם צורה זו של יהלום נמצא משובץ הרבה בטבעת אירוסין.

יהלום טיפה:
יש הקוראים ליהלום הזה יהלום אגס (כי זהו שמו באנגלית - PEAR).
ליהלום יש צד אחד מעוגל, כמו ביהלום אובלי, וצד אחד מחודד. וכמן ביהלום המרקיזה, גם יהלום הזה נותן אשליה של יהלום גדול.
יהלום הטיפה הראשון לוטש בבלגיה במאה ה-15, והיה נפוץ מאד בתקופת הרנסנס.
בדומה למרקיזה, גם יהלום הטיפה מתאים לשיבוץ בתליון, וגם הוא יתן לאצבע מראה מאורך כאשר הוא משובץ לאורך בטבעת סוליטר.

יהלום אובל:
אם ליהלום המרקיזה יש שתי פינות מחודדות, וליהלום הטיפה יש פינה אחת מחודדת והשניה עגולה, אזי ליהלום האובל יש שתי פינות עגולות.
ליטוש יהלום לצורת אובל הומצא בשנות השישים.
אם מלטשים את היהלום לצורת אובל מושלמת, אפשר לקבל כמעט את אותו הניצוץ והברק שיש ליהלום עגול.בכלל, יהלום אובלי הכי דומה בצורתו ליהלום עגול, אך בשונה מיהלום עגול,בזמן הליטוש יש יותר אפשריות יצירתיות ומשחק בין האורך לרוחב של היהלום, ובגלל צורתו האורכית, גם הוא בהתאם לקודמיו יתן לאבצע מראה מאורך.

יהלום אמרלד:
צורת ליטוש האמרלד יועדה בעיקר לאבני חן, ומכאן השם, כמו אבן החן – אמרלד.
היחוד של יהלום זה הוא הליטוש של החלק התחתון. בשונה מרוב הצורות, בהםהליטושים ברובם הם בצורת משולש, החלק התחתון ביהלום בחיתוך אמרלד, מתאפיין בצורות של פאות מלבניות.
החלק העליון של יהלום האמרלד מאד גדול, ולכן אם בוחרים ביהלום בצורת אמרלד, רצוי לבחור יהלום עם נקיון יחסית גבוה.

יהלום לב:
הצורה האידיאלית של היהלום לתכשיטי חג אהבה או כל מתנה שמטרתה להביע אהבה ורומנטיקה. נהוג לשבצו כיהלום מרכזי בטבעות ובתליוני יהלומים.
ליטוש יהלום לצורת לב הינו עבודה מאד מרשימה, והיום כדי ליצור את החריץ שלהלב בצורה מושלמת, משתמשים בטכנולוגיה חדישה. צורת הלב התפתחה מתוך צורתהטיפה.
רצוי מאד להקפיד כשקונים תכשיט משובץ ביהלום הלב שהשפיץ של הלב יהיה מעוגן טוב בתוך התכשיט כדי שלא ישבר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיאמונד ספינקס

טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים ישירות מבורסת היהלומים.

03-6130046

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Diamond Sphinx

מאת: Diamond Sphinxהשוואת מחירים17/02/13938 צפיות
כדי להשוות בין שני תגישטים שונים, המושבצים יהלום מרכזי, הכי חכם יהיה להשוואת בין מחירים של היהלומים המרכזיים בשני התכשיטים...

מאת: Diamond Sphinxטבעות אירוסין ונישואין27/01/13725 צפיות
כשיוצאים לרכוש טבעות אירוסין עולות כמה שאלות בראש. לכל אחד יש את השאלות שלו, אבל ישנם חמש שאלות שחוזרות על עצמן, והנה הן עם תשובות קצרות.

מאת: Diamond Sphinxצרכנות28/11/12862 צפיות
יהלומים הם סוג של קסם, הניצוץ שלהם, העובדה שהם החברים הכי טובים של האישה ובמיוחד המחיר היקר שלהם. לפניכם מדריך מקוצר שיעזור לכם לפני קנית היהלום שלכם.

מאת: Diamond Sphinxצרכנות27/11/12695 צפיות
האינטנרט יכול לתרום רבות כאשר יוצאים לקנות טבעת אירוסין, אפשר לשאוב ממנו הרבה ידע, לבדוק תמונות של טבעות אירוסין שונות ועוד...

מאת: Diamond Sphinxטבעות אירוסין ונישואין18/11/12843 צפיות
ישנם אינסוף עיצובים לטבעות אירוסין, החל מטבעות אירוסין קלאסיות, ועד לטבעות אירוסין בעיצוב אישי. לחלק מהעיצובים של טבעות האירוסין ישנה משמעות.. לפניכם כמה טבעות אירוסין עם משמעות

מאת: Diamond Sphinxצרכנות14/11/12786 צפיות
ישנם אנשים שרוצים להשקיע את כספם בטבעת אירוסין. יש כמה דרכים לעשות זאת בצורה חכמה.

מאת: Diamond Sphinxתכשיטים12/11/12956 צפיות
בשוק היהלומים, ישנם יהלומים צבעוניים, הנקראים גם יהלומי פנסי. היהלומים הצבעוניים הם יהלומים נדירים ויקרים ומגיעים בשלל צבעים.

מאמרים נוספים בנושא טבעות אירוסין ונישואין

מאת: אוהד פרקשטבעות אירוסין ונישואין09/08/204993 צפיות
מי מאתנו לא הייתה בקשר שנימשך שנים, ולבסוף כשאר האולטימטום היה על השולחן "או שמתחתנים או שנפרדים" זה נגמר בפרידה. ואז שנתיים אחרי את מוצאת את עצמך ללא זוגיות חדשה.

מאת: אוהד פרקשטבעות אירוסין ונישואין09/08/204955 צפיות
הצעת נישואין היא אחד מהרגעים הכי חשובים בכל מערכת יחסים, זה הצעד הגדול לקראת השלב הבא נישואין והקמת תא משפחתי.

מאת: שרון צרפתיטבעות אירוסין ונישואין04/12/182369 צפיות
כמה רעיונות מקוריים עבור הצעה של נישואין

מאת: כותבים תחלסטבעות אירוסין ונישואין01/10/161962 צפיות
הגיע הזמן ואתם בשלים להצעת נישואין, ההוצאות הגדולות מתקרבות ביניהם רכישת טבעת אירוסין. ההתלבטות היכן לרכוש טבעות אירוסין גורמת לכם כאב ראש לא קטן, מאחר שיש המון חנויות תכשיטים פזורים בכל הארץ. כאן נבהיר לפניכם כמה עובדות אותם לא שמעתם מעולם, הסוד היכן המקור לרכישת טבעות אירוסין בזול? זכרו זול לא בהכרח אומר שתרכשו טבעת אירוסין לא מכובד, זול במאמר זה יבהיר את פער המחירים בשיטת הקנייה הישירה.

מאת: רוני הכהןטבעות אירוסין ונישואין10/06/161884 צפיות
רוצים לגמרי להפתיע עם עיצוב שאפשר למצוא רק אצל חנות של תכשיטי מעצבים? כדאי שתדעו מה הסגנון של האישה שאותה אתם מעוניינים להפתיע על מנת שהסגנון המאוד ספציפי של מעצב תכשיטים יהיה רלבנטי עבורה.

מאת: kereninaטבעות אירוסין ונישואין07/09/152680 צפיות
התארסתם ? מזל טוב! הנה המדריך המלא איך לבחור טבעת אירוסין

מאת: Guy Dinayטבעות אירוסין ונישואין20/07/151965 צפיות
כאשר הנך מעוניין להפתיע את חברה שלך בהצעת נישואין עם טבעת אתה עלול לבחור טבעת שהיא לא תאהב. קיים מגוון עצום שלטבעות יהלומים בעיצובים שונים, סגנונות שונים ושילובים נהדרים. עכשיו השאלה- איך בוחרים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica