חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בירות: חיטה in, שעורה out

מאת: אופיריין ואלכוהול04/09/20092108 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בירות חיטה הן מרענן קייצי "רשמי". הן קלות, יש בהן יותר מתיקות ופרחוניות מאשר מרירות, כמו בבירות "רגילות". בארץ מוכר בעיקר הסגנון הגרמני, וגם בירות חיטה בלגיות כמו הוגרדן.

למרות שהשתמשו בחיטה לייצור בירה במשך אלפי שנים ויותר, המבשלה הראשונה בזמן המודרני, נבנתה על ידי משפחת דגנברגר בבוואריה במאה ה-16,

בעקבות אישור יחודי שניתן להם לייצר בירה שלא בהתאם לחוק הטוהר הבווארי. יותר מזה: בירה חיטה אפשר היה לייצר גם בקיץ, אחרי שאת בירות השעורה אסור כבר היה לייצר. זאת היתה לכן הבירה הטריה היחידה שאפשר היה להשיג. כשאחרון בני המשפחה מת, עבר הזיכיון לידי הכתר. למרות שהכתר החזיק בייצור הבירה, הסגנון נשאר פופולרי בבוואריה, אבל זאת רק עד לאמצע המאה ה-19, אז השתנו העדפות הקהל, הבישול הפך מדעי ומסודר יותר, והלאגר עלה לשלטון.

האצולה ראתה שאין מה לעשות עם הזיכיון, ומכרה אותו למשפחת שניידר, שממשיכה את הסגנון עד היום (המבשלה). כיום, רבע מכמות הבירה שנמכרת בגרמניה היא בירה חיטה, בעיקר על ידי תאגידים גדולים, אבל גם על ידי משפחות ומפעלים קטנים יותר.

גדי וגלית דבירי (מרכז הבירה בירדי), ליאור בלמס מ"בקבוק", דימה גרבק מה"לאפינג בודהה" ואנוכי, התייצבנו לטעימה של כמה מבירות החיטה הגרמניות שכמותן יש יותר ויותר בארץ בשנתיים האחרונות.

בירות החיטה שיש בארץ מעורפלות ומכילות משקעים שיש להרחיף לפני ששותים. יש למזוג, לרוב, לכוסות צרות וגבוהות, שלחלקן יש פיתולים יפים על דפנותיהן. את המשקעים בהחלט אפשר ורצוי לשתות. המיגוז יהיה עדין, קצף מאוד "סמיך", והסך כל אמור להיות מהנה, וקיצי.

מכל הבירות, ההעדפה האישית שלי היא לארדינגר, שאותה אפשר למצוא בבקבוקים למכביר. פרנציסקאנר גם היא טובה מאוד והפאולנר תתאים לרענון קל ומהיר, ביום קיץ חם.

פאולנר בהירה

צבע כתום נחושת קל, קצף קרמי בגוון בז' קל, ומיגוז עדין מאוד. ארומות קלויות במקצת עם ציפורן, ארומות אופיניות לבירה. טעמי בננה קלים בסיומת. בירה קלה, נחמדה ומרעננת. 5.5% אלכוהול.

פרנציסקאנר הפה וייצן, בהירה

צבע של בלונד, עם קצף מאוד לבן ויציב. בועות מהירות וקטנות. ריח ציפורן נעים וקל, נקי ומדויק. מרענן. בירה אוורירית, עם גוף טוב. קצרה בסיומת ומאוד מוגזת יחסית לבירות חיטה. איכותית וטובה. 5% אלכוהול.

קרומבאכר וייצן, בהירה

צבע תפוז מרשים עם קצף לבן שלגי. הקצף עצמו לא גבוה מאוד, אבל יציב. המשקעים בבקבוק שקיבלנו היו קשים ולכן יצרו תרחיפים של פתיתי שמרים בכוס. לא לדאוג – אפשר בהחלט לשתות. הבירה עצמה לא מאוד ארומתית, היא קצת שטוחה ולא בדיוק מדהימה. 5.3% אלכוהול.

ארדינגר וייסביר, בהירה

צבע כתום עדין. בועות מאוד מהירות ורבות. מאוד ארומתי, תפוזית, במיוחד בפה. היא עשויה היטב, מדוייק. דבשית, קלילה - כולל רמת המיגוז, שהיתה טובה ולא מעמיסה. 5.3% אלכוהול.

אדלוייס

בירה אוסטרית בעלת 5% אלכוהול, שמכילה "עשבי תיבול". צבע צהבהב עמוק וקצף לבן ויפה. ריח לימון מתוק, גרניום כבד. מבושם. מלווה בניחוחות של ורדים, יסמין ובבונג. הפה מתוק, עם טעמים של עשבי תיבול. "טיליה", אמר דימה, עץ שבפרחים שלו משתמשים ברפואה טבעית (תרזה). צריך לשתות מאוד קרה כדי ליהנות ממנה במיטבה. סגנון שונה מאוד מכל בירות החיטה האחרות - יותר למי שמעדיפה בירות מתקתקות יותר.

סמואל אדמס סאמר אייל

בבירות האלה יש קליפות לימון מיובשות, שמגיע מישראל. אנשי המבשלה בחנו, בדקו, ודווקא זה, שלנו, מצא חן בעינהם. בגלל הפינה הישראלית הזאת, הכנסנו אותה לטעימה. לא מאוד מעורפלת, מיגוז קל, עם קצף לבן אבל יחסית עבה. דבשית באף, אבל חמצמצה בפה. זהו אייל קל מאוד, יבש ולא מאוד קצר. בירה קייצית בסגנון שונה: לימוני. לא לבלבל עם בירות "שנדי" - זה סיפור שונה לגמרי.5.6% אלכוהול.

פאולנר Dunkel

צבע נחושת אטום ומעורפל. קצף בז' יפה וסמיך, עמיד יחסית. מאוד קרמלית, קצת חמאתית. בפה גם היא קלה ועדינה – טיפה קלה מדי יחסית לצבע. יש לה רק קצת יותר מרירות מאשר לבירה הבהירה. יורדת בקלות ונעימה. צפו למשהו קליל יותר ממה שהצבע מעיד עליו. 5.3% אלכוהול.

פרנציסקאנר דונקל

הגרסה הכהה של פרנציסקאנר. צבע חום כהה - יותר מהפאולנר - עם קצף יפה, אך לא מאוד יציב; מספיק כדי להגיע מהבר ללקוח. גם פה, כמו בפאולנר הכהה, הארומות סגורות יותר. הטעם בסדר, עוצמתי אבל עדיין מרענן. הסיומת ארוכה למדי, מהנה וחמצמצה. 5% אלכוהול.

ארדינגר דונקל

צבע חום - אטום וכהה ממש - עם קצף בגוון מוקה. אף קלוי, טוב. הגוף שלה טוב – מאוד מדויק, עדין. יש בה משהו מתקתק – לא יותר מדי מתוק. הבירה הכהה הטובה בטעימה – ובעצם גם בין בירות החיטה כולן. מומלצת בחום.

ולכמה בירות אחרות

טריפל קרמלית

מכילה מעט שיבולת שועל, ולצד זה שעורה וחיטה, מה שעושה אותה "טריפל". צבע זהב צלול ויפהפה. מצוינת, מהאף ועד לסיומת. היא מאוד מאוד ארומתית, עם מתיקות טובה. גוף עשיר ורחב. גבוהת-אלכוהול, מחממת קצת, והוא מורגש טיפה בסיומת. בירה טובה, באמת.

גורדון פיינסט

גורדון הוא מותג בלגי שבנוי על בסיס "סקוטי", נגיד ככה. סגנון בירה אייל, כבד ואלכוהולי יחסית, שכדי להרבות שמחה, יש ממנו שני סגנונות שונים: סקוץ' אייל - כבד, קרמלי ואלכוהולי, וסקוטיש אייל – שהוא יותר קל ופחות קרמלי. צבע הקרמל בא לבירה מבישול ממושך יחסית, ש'מקרמל' את הסוכרים ונותן את הטעמים המרירים במקצת שבהם אפשר לחוש בסיומת. גילס קפה, היבואנים, החליטו להביא לארץ שתי בירות חדשות של היצרן (ג'ון מרטינס, בלגיה), והשלימו את הסדרה. יש מהבירות האלה גם בחבית, ברשת הטמפל בר:

Finest Red

גוון נחושת אדמדם. 8.4% אלכוהול. גירסת הבקבוק שונה מגרסת החבית הבלגית... ארומה של עץ או חבית - קצת יינית. מתיקות של אלכוהול מלווה במעט יובש. מרירות קלה ומרעננת. ה-8.4% אלכוהול לא מחממים, אבל כאמור, מורגשים במתיקות.

Finest Gold

אף מתקתק, וכך גם הפה. 10% אלכוהול, שמורגש מאוד במתיקות, וגם בחימום. ההמלצה היא ללכת על גרסת החבית – היא הרבה הרבה יותר טובה. גרסת הבקבוק מתקתקה ומרירה, אבל רק מזכירה את החבית. קצת שמנונית בסיומת.

Finest Platinum

אלכוהול 12%. מאוד עשבונית, דשא טרי, קצוץ. הריח סוגר יפה בפה. בירה עוקצנית, יבשה, והרבה פחות מתוקה משתי הבירות האחרות. בסיומת מרגישים משהו 'וודקאי' – אותה מתיקות של סוכר שמוסיפים לוודקה מזרח אירופאית. לשתות מקוררת היטב. בהחלט הטובה בגרסאות הבקבוק של הבירות. יופי.

מקור המאמר: Ynet

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופיר

מאת: אופירתכשיטים12/04/222652 צפיות
הערכת תכשיטים הוא עולם ומלואו ולכן כדאי להכיר את העולם המרתק הזה לעומק. בהערכה של תכשיטים עתיקים יש כמה אלמנטים שחשוב ללמוד ישר מהבסיס על מנת לעשות זאת באופן מדויק וראוי. לפני הכל, חשוב לקבל מידע מבעלי התכשיטים על עברו של התכשיט. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, כל מידע שתקבלו יכול לסייע לכם בהערכה.

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221516 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223266 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופירעסקים - כללי18/01/22774 צפיות
גם אם אין לכם היכרות כלשהי עם ארגון ISO, אתם בהחלט זקוקים לו. יחד עם זאת, חשוב שתדעו שזה בסדר ולא כולם מכירים את הארגון. ועל מנת שיוכלו ליהנות מתקני הארגון, גם לא חייבים להכיר אותו. ומיד גם תבינו מדוע.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223550 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: אופירביטוח רכוש05/01/223120 צפיות
ההגדרה הפורמלית של עולם הערכת תכשיטים מייחסת חשיבות לתכשיטים הנשמרים באופן שלם כבר מתחילת המאה התשע עשרה ואף לפני כן. ישנם תכשיטים אשר הוכחדו באופן זריז ולכן הם לא עמידים ברמה גבוהה במיוחד. אותם החומרים שבהם השתמשו שוב ושוב על מנת לעצב מחדש הפכו למבוקשים מאד.

מאת: אופירתרגום משפטי06/10/161976 צפיות
פעמים רבות אנחנו עלולים למצוא את עצמנו נדרשים לשירותי תרגום נוטריון לאנגלית, בעיקר כאשר מדובר בתרגום של מסמכים רשמיים מרשויות החוק, מוסדות לימוד, חוזים עסקיים ועוד. התרגום הנוטריוני לאנגלית שונה במהותו מתרגום רגיל, מאחר והוא מעניק לו את האסמכתא המשפטית כי מדובר בתרגום מאומת, המכיל בתוכו את כלל הפרמטרים הנדרשים על מנת שהצד השני יוכל לאשרר את העובדה כי כל הכתוב בו הינו נכון, הן מבחינת רוח הדברים והן מבחינה חוקית.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172755 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142546 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142912 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144440 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411799 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148160 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148477 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica