חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רעב ושובע

מאת: יוסי קרמר השמנת יתר18/03/20121280 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רעב ושובע.
איך רצוי להתייחס לרעב ושובע? הטעות הנפוצה ביותר היא המחשבה שהרגשות הפנימיים הם הקריטריונים שיש להתייחס אליהם בכדי לדעת מה לאכול, כמה לאכול, מתי לאכול, ואיך להזין את גופנו הפיזי.
רעב ושובע הם שני סוגים של רגשות, שגורמים לנו לפרש באופן שגוי את נושא ההזנה העצמית.
ההתייחסות שלנו לרעב ושובע נובעת, בעיקר בגלל אי זיהוי או אבחון שגוי לשדרים שמשדר אלינו הגוף בעת הצורך בהזנתו.
כלומר, כאשר הגוף שלנו זקוק להזנה, הוא משדר לנו שדר שעלינו לזהותו ולהתייחס אליו בהתאם.
שדר זה אינו קשור לרגש הרעב והשובע.
התרגום לרגש הרעב, נובע כתוצאה מהרגשות השליליים שבנו.
כלומר, כשאנחנו למשל פוחדים או חרדים, מתעורר בנו הצורך והנזקקות הרגשית לאכול.
הפרוש לרגש השובע, נובע כתוצאה מרגש ההנאה לאחר שאנחנו מרגישים שנהנינו לאכול.  
כלומר, השובע משקף שהשתחררנו מאותם הרגשות השליליים, לדוגמה מרגש הפחד, החרדה, הדיכאון שפקד אותנו מסיבה כזו או אחרת, ושגרם לנו להיות רעבים, ואז נהנינו ושבענו מלאכול.
דפוס התנהגות חוזר זה משקף טקס פולחן רגשי, שמטרתו שחרור מהרגשות השליליים שבנו, ומעבר לרגשות החיוביים שבנו, טקס פולחן רגשי זה הוא טקס אחד מיני רבים שהמצאנו.
הסיבה העיקרית להשמנת יתר והרזית יתר, וחוסר היכולת שלנו לשמור על משקל קבוע ויציב, נובעת כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו.
מהם אותם הרגשות הפנימיים שבנו?
הרגשות הפנימיים שבנו כוללים בתוכם את הרגשות החיוביים ואת הרגשות השליליים.
הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב עם עצמנו הם, אהבה, אושר, שמחה, הנאה, צחוק, יצר מיני, ועוד.
הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע עם עצמנו הם, פחד, חרדה, דיכאון, כעס, לחץ, צער, עצב, ועוד.
כתוצאה מהרגשות הפנימיים שבנו אנחנו חיים בנדנדה רגשית, זיגזג רגשי, שנע בין הרגשות החיוביים לשליליים.
רגשות אלו הם אשר גורמים לנו להתנתק מזהותנו האמיתית ומהמציאות האמיתית, למצבי הזיה, מחשבות, דמיון, קולות פנימיים, הרגשת הנרדפות, הרס עצמי, ושאר מגוון הבעיות האישיות הקיימות בנו.
איך לזהות את השדר להזנה נכונה ובריאה?
זיהוי השדר להזנה נכונה ובריאה, יתאפשר לנו כאשר נהיה רגועים.
מהו הרוגע הפנימי?
הרוגע הפנימי יתאפשר לנו ללא ייצורם של הרגשות, לא החיוביים ולא השליליים.
רצוי לבצע זאת מתוך הבנה, רצון, ובנית היכולת הפיזיולוגית לכך, אך רצוי שלא להדחיקם, כי אז הרגשות ימשיכו להיות קיימים בנו.
הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור רגשות, ורגשות הם סמים שמסממים אותנו, והם אינם מאפשרים לנו את השפיות.

כאשר נגיע לשלב התפתחותי מתקדם זה שבו נהיה רגועים, הרוגע הפנימי ינטרל בנו את רגש הרעב ואת רגש השובע, ויאפשר לנו לזהות ולקלוט את השדר הנכון והבריא להזנה שמתאימה לגוף שלנו, הזנה מזינה ובריאה.
הדבר נכון גם כשאנחנו מרגישים צמאים או רוויים, אלה הם אינם הקריטריונים הנכונים והבריאם שעלינו להתייחס אליהם, כיוון שהכמות המדויקת שעלינו לשתות נובעת מתוך מודעות עצמית, מתוך הבנה כמה כל יום יש לשתות בהתאם לאיבוד הנוזלים מהגוף, כתוצאה מסיבות שונות.
רוגע פנימי זה יאפשר לנו לשמור על משקל יציב וקבוע, כמובן שנושא התזונה קשור למכלול שלם של נושאים שקשורים לחיים רגועים ושלווים כמו, רוגע, פעילות גופנית, שינה, תזונה, נשימות סדירות, שמירה על טמפרטורת הגוף, היגיינה אישית וסביבתית, לחיות ללא לחץ של זמן, לחיות ללא דאגות הישרדות, ועוד נושאים.
מסקנה: הרגשות הפנימיים שבנו ניתקו אותנו מזהותנו האמיתית, ומהיכולת שלנו לפרש באופן הנכון את השדרים שמשדר לנו הגוף, בכול הקשור גם לנושא הזנה בריאה.
סיכום: כדי להתקיים לחיות ולשרוד, אנחנו זקוקים להבנה ומודעות מה לאכול, כמה לאכול, מתי לאכול, ואיך להזין את עצמו, הרוגע הפנימי מאפשר לנו לנטרל את הרגשת הרעב והשובע, הרגשת הצמא והרוויה.
שלב התפתחותי מתקדם זה, יאפשר לנו לקלוט ולזהות את השדרים שמשדר אלינו הגוף, כדי שנוכל להזין אותו באופן המתאים לו והבריא לו.
הזנה נכונה מאפשרת לנו לשמור על משקל מאוזן, יציב, קבוע ובעיקר בריא.
משקל מאוזן, יציב וקבוע, ימנע מאיתנו מלהיות שמנים ומלהיות רזים.
המסר במאמר: רעבים ושבעים, צמאים ורוויים, אלה הם אינם הקריטריונים הנכונים להזנה בריאה.

 



תגיות המאמר: תזונה, דיאטה, אוכל, מזון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא השמנת יתר

מאת: אודי ביגהשמנת יתר23/09/144838 צפיות
רבים מאתנו סובלים מעודף שומן. עודף שומן נוטה להיאסף באזורים מרכזיים בגוף. בבטן, בסנטר, בזרועות, בישבן, במותנים ובירכיים. כידוע אין כמו שינוי תזונתי ושילוב של ספורט על מנת לטפל בבעיה ולתקן את אורח החיים, אך לעיתים מבקשים לאפס את נקודת הפתיחה באופן יותר קיצוני, ועל כן יש פתרון העוסק בשאיבת שומן. הליך זה מיועד לנשים וגברים כאחד, ומומלץ לעבור אתו לפני גיל 40, וזאת כיוון שמומלץ שהעור יהיה יחסית גמיש, כך הוא יידע להתאים את עצמו מחדש לצורת הגוף שנוצרה לאחר השאיבה.

מאת: רינה אבשלוםהשמנת יתר07/03/1413251 צפיות
ניתוח שאיבת שומן הוא ניתוח חיוני ומצליח חיים עבור חלק מהאנשים, עם זאת עדיין עלולה להיות סוגיה של מחיר מכיוון שלא בכל מקרה תסכים הקופה להשתתף.

מאת: ד"ר רעות בר-לב BodyResetהשמנת יתר19/02/1410404 צפיות
במאמר זה נחקור את סוגי הדיאטה הנפוצות היום בשוק. נבין את העיקרון המוביל של כל אחת, היתרונות, סיכויי ההצלחה והחסרונות.

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר11/11/1310647 צפיות
המכשור החדשני שמאפשר המסת שומן בקור בטיפול אחד בלבד באזורים מסוימים בגוף, הגיע גם לישראל, אחרי שבחודשים האחרונים רשם הצלחה גדולה במדינות אירופה.

מאת: עדי סאקרהשמנת יתר01/10/133523 צפיות
על הקשר ההדוק בין מזון, מערכת העיכול, בריאות וחולי מדברים ומוכיחים מחקרים רבים. הרעיון שעומד מאחורי מאמר זה הוא סוג של איסוף חומרים בעיקר מארה"ב בה למדתי והתמחתי, ,סיכומם למאמר אחד שעושה מעט סדר באמצעות התבונות של טובי המומחים בארה"ב בחקר הסרטן ובעיות במערכת העיכול , ריכוז טיפים בתחום האכילה תחום ההימנעות וכיצד תיפטרו מעודפי רעלים מסוכנים. אז קדימה, הקדימו חכמה למכה. עצירות ורעלים – הסכנה שבפתח ... מדוע מסכנת תופעת העצירות את בריאותינו ? עצירות חייבת להדליק לנו נורה אדומה, מדובר בבעיה אמיתית

מאת: קובי עזרא סוכרתהשמנת יתר15/08/133511 צפיות
סוכרת ופעילות גופנית פשוט תעשה ספורט! הפעילות הגופנית עוזרת מאוד להוריד ולאזן את רמות הסוכר בדם. Barnard, R.J., L. Lattimore, R.G. Holly, S. Cherny, and N. Pritikin. 1982. Response of non-insulin-dependent diabetic patients to an intensive programof diet and exercise. Diabetes Care 5:370-374. אם כן, מה לעשות באיזה ספורט לבחור? אז התשובה הינה פעילות אירובית (כגון: משחקי כדור, הליכה מהירה, ריצה קלה – בזהירות, ועוד), אחת מסוגי הספורט הנ"ל צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהפעילות הגופנית של חולה הסוכרת

מאת: ד"ר יאיר גילוניהשמנת יתר14/08/133551 צפיות
המסת שומן בקור היא בלי ספק השיטה המוצלחת ביותר מבין כל השיטות להיפטרות מהשומן המיותר, מטעמים רבים. לשיטה יתרונות על פני שיטות אחרות, והפעם אתרכז ביתרונות הקשורים להשפעות על הגוף במהלך הטיפול ולאחריו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica