חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שוני בתפיסת קריירה בבגרות

מאת: גלי פימדעי החברה - כללי09/04/20121174 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

קריירה היא התפתחות תעסוקתית לאורך זמן. חוקרים מתעניינים בתפיסות אודות קריירה לאורך השנים ובהשוואה בין אוכלוסיות שונות. בהקשר זה, מחקרים הראו שמבוגרים יותר מסופקים מעבודתם מעמיתהם הצעירים. יש משתנים רבים שמשפיעים על כך כמו וותק, מגדר ועוד. ניכר כי המניעים למעורבות בעבודה הן אחרים. עבור צעירים, מעורבות בעבודה היא מתוך מניע פנימי- הם הדגישו עקרונות פנימיים כמו אתגר, משמעות ומיצוי. לעומתם, מבוגרים הדגישו תגמולים כספיים וצורך לעבוד כדי שיהיה זמן וכסף למנוחה.

לפי אותם מחקרים, נראה שמבוגרים מגיעים לשיא בקריירה ובמשכורת בשנות ה – 40 המאוחרות או ה – 50 שלהם. לרובם עבודה בטוחה יותר מלצעירים, והיו להם הזדמנויות לעבור לעבוד בדברים שיותר מדברים אל ליבם. אין להם צורך בהקדשת כל האנרגיות לעבודה או בחיפוש אחר תוכניות גיבוי . ייתכן וכבר אין לעבודה אותה משמעות פסיכולוגית אבל הם נשארים בשביל ההטבות והפנסיה, ונשארים נאמנים לארגון.

מבוגרים נאלצים להתמודד בשלב כלשהו עם תהליכי זהות רבים שקשורים בין היתר להתמודדות עם הדריכה במקום ועם העובדה שהגיעו לשיא האישי (אך אולי לא לשיא אליו ציפו מלכתחילה להגיע). אותם אנשים בבגרותם מסתכלים על הצדדים החיוביים שבהישגיהם בעבודה ולא על מה שכשלו להשיג. זה יכול להגביר הסתכלות על משפחה ודברים אחרים שלא קשורים לעבודה כמגבירי תחושת מסוגלות עצמית. ייתכן שעל רקע זה מבוגרים יותר מראים יותר סיפוק מהחיים במחקרים.

כמובן שאנשי מקצוע שונים יגיבו אחרת למעמד שהשיגו בעבודתם. אדם שהיה שרת כל חייו, אולי יסתכל באופן אחר על מקצועו מאשר אדם שמנהל יחידת שירות מחשבים , ויניעו אותם תהליכים שונים שקשורים גם לבחירה הא-פריורית במקצוע. בכל מקרה, גם בין אותם אנשי מקצוע שונים רב המשותף על הנבדל.


 

 



תגיות המאמר: גיבוי, שרת, שירותך מחשבים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלי פי

מאת: גלי פיאטרקציות06/03/13874 צפיות
ימי הולדת זאת שמחה גדולה, ואין כמו אטרקציות לשידרוג החגיגה

מאת: גלי פיעיצוב פנים06/03/13925 צפיות
הטכנולוגיה של עיצוב הבית מתפתחת בקצב מהיר ואתם יכולים לעצב את הבית או המשרד בצורה ייחודית ויוצר דופן

מאת: גלי פיעיצוב פנים06/03/13966 צפיות
להרבה אנשים נמאס ממטבח שנראה כמו של כולם והם פונים לעיצוב מטבח אישי ומיוחד

מאת: גלי פיבית חכם06/03/131088 צפיות
מדפסת בבית זה דבר נורא נוח, אפשר להדפס תמונות אחרי טיולים ולדאוג לשמור על הזכרונות האלו

מאת: גלי פיעיצוב גרפי18/12/121179 צפיות
מאמר זה עוסק בחשיבות הלוגו לעסק או מותג. לוגו נוצר לרוב כחלק מתהליך מיתוג והוא זה שיוצר אצל הלקוחות את הניצוץ הראשון של העניין או הזיהוי במותג.

מאת: גלי פידייטינג29/05/121392 צפיות
נישואין הם לרוב התחלה נפלאה וכיפית של חיים משותפים, הכוללים בתוכם הרבה חלומות וציפיות. אף על פי כן, לצערנו החיים המשותפים אינם נמשכים יחד בדיוק כפי שחלמנו או ציפינו. יש כמובן אחוזי גירושין לא מועט, ואף שיעור מסויים של אלמנות, שכמובן עולה ככל שגיל בני הזוג עולה.

מאת: גלי פידיאטה ותזונה16/04/121155 צפיות
המזג אוויר מתחמם והשכבות שלבשנו בחורף הולכות ומתקלפות. אחרי חצי שנה של התעטפות בבגדים גדולים וכבדים והתכרבלות בפוך אנו נוטשים את מדף הסוודרים ועוברים לחולצות הקצרות. עם התקצרות הבגדים והמחשבות על חוף הים או הברכה מתחילות חרדות המשקל.

מאמרים נוספים בנושא מדעי החברה - כללי

מאת: אדיר בנימינימדעי החברה - כללי25/06/231391 צפיות
עושר אינטלקטואלי, רוחני, ידע בלתי מוחשי, לא בא לידי ביטוי בשום דבר בעל ערך חומרני.

מאת: מאיר סוויסה מדעי החברה - כללי07/01/162691 צפיות
הובלות בנהריה כולנו זקוקים לחברת הובלות בנהריהמקצועית ואמינה על מנת לעבור דירה, לשנע מטענים שונים ולהוביל חפצים ממקום למקום. חברת הובלות בנהריה מספקת מעטפת שירותים רחבה הכוללת בין היתר הובלת דירות, הובלה עם מנוף לפינוי חפצים גדולים מקומה גבוהה ודירות גג, הובלת מטענים בעיר וברחבי הארץ וכן שירותי אריזה, פריקה ואחסון. חשוב לבחור חברה אמינה ובעלת מוניטין טוב בענף, מומלץ לחתום על חוזה מסודר הכולל פירוט העבודה, עלות, ביטוחים ואחריות.

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי17/06/149082 צפיות
גשמים בחום הקיץ היום ירחפו המים כרדודים יראו עיניים את המים נוטפים במרחבי ציון הקדושה . השירה אהובה לבני עמך ישראל היום על נהרותייך ציון היקרה שירת המים על תפיח על שדותייך ציון אור במלאות שרייך היפים שיר הארץ המאירים אפיים על שדותייך כמים ישיבו הצללים והמנגינות של בני הארץ ישורו רוח נדיבה ויפה לחבוק וחבור את כולם באהבה של דור המור היום כל השירים אשלנו הם אהובים אותנו יחד בדרכים מהלכים עם השבילים אל שדותיך ירבו השירים לארץ של מבואה ויקרה מהשירים של בני ציון תבוא ברכתה שב

מאת: משב מחקר יישומי בע"ממדעי החברה - כללי03/05/132800 צפיות
במאמרים הקודמים התייחסנו לגיבוש מטרות והגדרת תחומים ולחיבור נכון של שאלות (פריטים) במאמר זה נתייחס למבנה הכלי (השאלון).

מאת: אבינועםמדעי החברה - כללי31/01/132261 צפיות
אני רוצה להקדיש את מחרוזת שחיברתי "עד הדרך" לכבודו של איש יקר נאמן ללב עם ישראל חוזה המדינה תאודור בנימין זאב הרצל "עד הדרך" לעד הדרך בך ציון -לאיש חזון היה חלום עת אשובה על נרי, אשירה עלייך ציון שבי השירה בין שבילי הדרך איתך מולדת -עלי עטרת לאיש הדרך

מאת: מאירה וייסמדעי החברה - כללי25/12/128982 צפיות
מצגים של "אומנות" ו- "מדע" באבחון רפואי יכולים להיחשב כמערכות משלימות ודיסקורסיביות המשמשות רופאים על מנת לתת לגיטימימציה למניפולוציה שהם עושים באמצעות הכח המקצועי שלהם. מאמר זה בוחן את התיעוד הרפואי כהקשר ליחסי הגומלין של שני מצגים אלו.

מאת: יאיר זמדעי החברה - כללי11/10/129476 צפיות
ההבדל בין מקדונלד'ס למסעדת גורמה אינו מסתכם רק באוכל עצמו - תאורה ומוזיקה שונות, ואולי גם מערכת הגברה מאיכות שונה - כל אלו יוצרים אווירה מסוג אחר. אם האווירה במקום מעודדת את הסועדים לאכול מהר יותר, היא עלולה לגרום להם לאכול יותר מדי - ו"מצד שני", אווירה נינוחה תגרום להם לשהות זמן רב ויתכן שהם יזמינו קינוח לא מתוכנן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica