חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשפנים החיים שמעבר

מאת: מאצ'והזמנות אירועים11/04/20121071 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בבואנו לעסוק בסוציולוגיה של הסטייה, ישנו ראשית צורך להגדיר את המושג סטייה.
גוד בספרו,מציג את ההגדרות הקיימות כיום בחקר הסוציולוגיה של הסטייה    
ההגדרה התגובתית: לפי הגדרה זו מעשה/אמונה/תכונה ייחשבו כסטייה רק אם יהיו נגדם גילויים ממשיים של תגובה שלילית. כלומר, לפי גישה זו, אדם שביצע מעשה מגונה בחדרי חדרים ושהתנהגותו לא התגלתה, לא ביצע סטייה. כלומר, הדבר הקובע את הסטייה הינו התגובה החברתית ולא המעשה. המעשה אינו סטייה כשלעצמו, אלא הינו סטייה בעיני משקיפים מסוימים, כלפי אנשים מסוימים או מעשים מסוימים, בנסיבות מסוימות. גישה זו מתעלמת מהתנהגויות או תכונות שהיו מעוררות תגובות שלילות אילו נודעו, כמו גם כופרת באפשרות שתהליך התגובה ניתן במידה מסוימת לחיזוי.
ההגדרה הנורמטיבית: לפי גישה זו, הסטייה כרוכה בהפרה חד משמעית של נורמות, הפרה פורמאלית של כללים. לעומת הנחת הגישה התגובתית, הסטייה לפי גישה זו, יכולה להתבצע בסתר ולא לקבל גינוי חברתי, ועדיין להיחשב לסטייה.
מתוך גישה זו, נובעת ההנחה כי הסוציולוג בבואו לחקור סטייה, יודע מהן הנורמות בחברה בה הוא חוקר. ההגדרה הנורמטיבית היא יחסית, לפי החברה בה חוקרים. לגישה זו מספר בעיות: ראשית, היא מתעלמת מנורמות חלופיות, דומיננטיות פחות בחברה, מיוצאים מן הכלל. שנית, גישה זו מתעלמת מנסיבות מיוחדות העשויות לשנות את יחס החברה למעשים מסוימים ולהפכם מסוטים לנורמטיביים. שלישית, ההגדרה הנורמטיבית מתעלמת מהבדלים בין צורות שונות של הפרת נורמות. "אנשים נוטים לחפש את האירוע בילדותי שגרם לי להיות האדם שאני היום. טראומת ילדות או משהו בתת מודע שאני מנסה להדחיק ובגללו אני מתפשט תמורת כסף... לפרנסתי משלמים לי כדי שאהיה פנטזיה...למה אנחנו, כבני חברה הנחשבת נאורה, חושבים,מעבירים ביקורת ושופטים אנשים שלא הולכים עם הזרם, עם הנורמה? לא כל עבודה מכבדת את בעליה?" קטע זה מופיע בפתיחת ספרו של ט'.
הקטע לעיל ממחיש את נושא המחקר שלנו.חשפן

בנוסף, אנו חושבות כי הגישה הסוציולוגית המתאימה למקרה הבוחן שלנו היא גישת האינטרקציוניזם הסימבולי ובפרט תיאוריית התיוג שלה. תיאוריית התיוג גורסת כי סטייה וקונפורמיות נובעות בעיקר מן האופן שבו אנשים מגיבים להתנהגותנו ולא מהתנהגותנו עצמה. תיאוריית התיוג מדגישה את אופייה היחסי של "הסטייה", כלומר את העובדה שניתן להגדיר אותה התנהגות עצמה בדרכים שונות. בהתאם לכך אנו רוצות לבחון את נושא החשפנות הגברית כפי שהוא עולה מצדם של חשפנים עצמם על בסיס התפיסות שלהם מתוך האינטרקציות שהם חווים בחיי היומיום. כלומר, נרצה לבדוק את הגדרותיהם של החשפנים כלפי התנהגותם וכלפי עיסוקם. שאלת המחקר הראשונה שלנו תבדוק מהו הקשר בין התפיסה העצמית של החשפן את עיסוקו (כפי שהוא מציג אותו) לבין איך שהוא חושב שהחברה תופסת את עיסוקו? (מגיבה לעיסוקו).

בנוסף, מעניין אותנו לבדוק מאפיינים משותפים לחשפנים מבחינת הרקע שלהם וכתוצאה מהעיסוק במקצוע ולכן, שאלת המחקר השנייה שלנו תרצה לבחון מהם המאפיינים המשותפים של החשפנים? במידה וישנם. כיוצאות מתוך הנחה כי החברה כגוף ואנשים בה כפרטים, בפעולותיהם היומיומיות ובתפיסות הרווחות אצלם, משפיעים לא רק על עצמם אלא גם על סביבתם. 
על כן, השערת המחקר לשאלת המחקר הראשונה היא כי: החשפן תופס את עיסוקו כעיסוק שגרתי ככל עיסוק ומציגו ככזה. עם זאת, החשפן מודע לכך כי החברה רואה בעיסוקו – עיסוק לא קונבנציונאלי. אנו משערות כי החשפן מתאים את התנהגותו בהתאם לכך. כל שינוי התנהגותי נובע כתוצאה מההכרה בסטיגמה המוטלת על העיסוק. 
בנוסף, אנו מאמינות כי לא כל הגברים בחברה מתאימים מבחינה פיזית, נפשית ומנטלית לעסוק בעיסוק זה ולכן השערתנו לשאלת המחקר השניה היא כי קיימים אלמנטים משותפים לחשפנים (נתוני רקע, יחס לדת, אופי היחסים עם סביבתם וכיוצא בזה). במידה ונמצא מאפיינים משותפים, ננסה להעלות סיבות אפשריות לקיומו של המכנה המשותף בקרב רוב החשפנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

<a href="http://machos.co.il/">חשפן</a>

<a href="http://machos.co.il/">חשפנים</a>

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאצ'ו

מאמרים נוספים בנושא הזמנות אירועים

מאת: yoni romהזמנות אירועים17/11/141786 צפיות
היום הגדול מגיע, יום החתונה שלנו. לצד האירגוני של החתונה יש משמעות מאוד גדולה וכמובן גם לצד היצירתי והעיצובי. אחד השלבים בתכנון ערב חתונה בלתי נשכח הוא כמובן פרויקט ההזמנות לחתונה.

מאת: גיא נעיםהזמנות אירועים22/09/141492 צפיות
כולנו כבר קיבלנו עשרות הזמנות לחתונה. ככל הנראה ראיתם הרבה סוגים, גוונים וגדלים. האם יש הזמנה אחת שזכורה לכם במיוחד? ככל הנראה- שלא.. האם כדאי להוציא סכומים מופרזים על הזמנות?

מאת: גיא דהןהזמנות אירועים21/08/141561 צפיות
אתם מתכננים את האירוע כבר חודשים ארוחכים אבל ההזמנה לחתונה היא המפגש הראשון של האורחים שלכם עם האירוע. מה חשוב לקחת בחשבון בהחלטה זו.

מאת: בקתה ביערהזמנות אירועים24/10/137077 צפיות
מועד החתונה הולך וקרב ועכשיו זה הזמן לדאוג לכל הפרטים הקטנים: לבחור אולם, לקנות שמלה, למצוא רב ועוד. אבל, רגע לפני שתתחילו בכל ההכנות, ישנו פרט חשוב שצריך להתייחס אליו. מי יוזמן לחתונה שלכם ומי לא. רשימת המוזמנים היא אחד הדברים שכדאי להתחיל ממנו ויש לכך סיבות רבות.

מאת: פזית ספירהזמנות אירועים30/06/131408 צפיות
אם אתם רוצים הפקות של אירועים נחמדים של אירוע יום הולדת אתם צריכים לקבל החלטה איכותית וטעימה כגון קייטרינג חלבי שיעניק לכם אירוע מצוין .

מאת: אביב יועציםהזמנות אירועים04/01/137001 צפיות
אם אתם עומדים להתחתן בקרוב ומתחילים לחשוב על עיצוב הזמנה לחתונה, אתם בוודאי מתלבטים: כמה להשקיע במעטפות של ההזמנות? האם כדאי להסתפק במעטפות שהאולם נתן לכם, או להשקיע ולהדפיס מעטפות משלכם?

מאת: מאיה זילברהזמנות אירועים13/12/126163 צפיות
חברות קייטרינג חלבי כיום יודעות לנהל את האירוע שלכם מהתחלה ועד הסוף זהו דבר שיש לקחת לכף זכות בהזמנת חברת קייטרינג חלבי .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica