חפש מאמרים:
שלום אורח
07.04.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הופך אותי למי שאני היום?

כמעט בכל ספר עזרה עצמית שתקראו, ובכל סדנה שתשתתפו בה בנושא, ממש בהתחלה, בפרקים הראשונים, אתם תתבקשו לחקור את האמונות שלכם. האמונות שלנו הם הכוחות האולטימטיביים ששולטים וקובעים את האיכות של חיי ההווה שלנו ומעצבים את הגורל העתידי שלנו. כך קורה גם בתהליך קואצ'ינג. אם אתם שואלים את עצמכם מדוע, המאמר הבא בא להבהיר.

בחיים אנו חווים רגעים ספציפיים, רגעים שבהם 'משהו' קורה. אירוע מתרחש. הדבר הבא שקורה, הוא שאנו מפרשים את האירוע ונותנים לו משמעות. לאחר שאנו נותנים משמעות, אנחנו יוצרים אמונה.

בואו נסתכל על דוגמא:

נערה שהגיעה מבית הרוס וחייתה בחלק מאוד עני של העיר, מתבקשת בבית הספר לקרוא ספר ולכתוב סקירה. הספר היה קשה ומיועד לילדים בכיתה גבוהה יותר. היא ניגשה לאתגר עם התלהבות הקריאה ולא יכלה להניח את הספר עד שהשלימה את הסקירה. היא הגישה את הסקירה לספר שבוע לפני מועד ההגשה שנקבע. המורה שלה שיבח אותה על העבודה המצוינת שלה לפני כל הכיתה. המנהל שיבח אותה לפני כל בית הספר. הילדים האחרים הפנו אליה גב מכיוון שהיא גרמה להם להיראות רע.

המשמעות שהיא נתנה לאירוע הזה הייתה:"כשאתה עובד קשה, כשאתה עושה את כל הדברים כמו שצריך, אנשים שמים לב לכך, אנשים זוכרים ומעריכים אותך. כשאתה אוהב את מה שאתה עושה, קל לעשות את העבודה."

כתוצאה מהמשמעות שהיא נתנה לכך, היא רכשה כמה אמונות:"כשאני עושה מה שאני אוהבת, ומה שיש לי תשוקה לגביו, החיים הופכים לקלים" וגם "אם אני אוהבת את זה, אני יכולה לעשות את זה".

מאז אותו יום בבית הספר, אופרה ווינפרי עמדה מאחורי האמונות שלה ויצרה לעצמה קריירה מדהימה, פשוט מהידיעה שכל דבר אפשרי אם היא עושה את מה שהיא אוהבת.

המסר כאן הוא שאנו יכולים לבחור את המשמעות שאנו נותנים לאירועים ואת האמונות שנוצרות אצלנו כתוצאה מכך. ברגע שאנו יוצרים את האמונה, אנו מבלים משך כל חיינו באיסוף ראיות לכך שאמונה זו צודקת. כל חייה המקצועיים של אופרה ווינפרי מוכיחים זאת פעם אחר פעם אחר פעם.

חשבו על האמונות האחרות שהיא יכולה הייתה לאמץ לעצמה באותו אירוע בדיוק: "אם התוצאות שלך ממש טובות, אנשים אחרים יפנו לך גב" או "אנשים בעמדות סמכות ישימו אותך ללעג בפני אחרים"

בכל רגע בחיינו אנו בוחרים אם לתת לאירועים פרשנות חיובית או פרשנות שלילית.

איפה בדיוק אופרה הייתה היום, אילו בחרה לתת פרשנות אחרת לאירוע והייתה נוצרת אצלה אמונה שונה?

חשבו על הזכרונות שלכם. כל מה שאתם יכולים לזכור בוודאי מאוחסן בזכרונכם מסיבה מסוימת.

מה קרה? מה אמרתם לעצמכם על כך? איזו אמונה נוצרה כתוצאה מכך? איך אתם ממשיכים להצדיק ולהוכיח את האמונה הזו בכל יום ויום?

אמונות שליליות (ידועות גם בשם אמונות מגבילות) מגינות עליכם מפני פגיעה. הן משאירות אתכם בטוחים.

האמת העצובה היא, שאין באמת פגיעה, כאב או סכנה שם בחוץ. זה רק אמצעי זהירות בתוכנו שעוצר אותנו מלהיות, לעשות ושיהיה לנו הכי טוב שאנו יכולים, כנגד הסיכוי שאולי, זה עשוי שלא לצאת מושלם.

חקרו את הרגעים המכוננים שלכם, ואת המשמעויות שנתתם להם. מה אתם אומרים לעצמכם? האם האמונות שלכם מניעות אתכם קדימה או מקרקעות אתכם למקום? מה יקרה אם תסרבו להרשות לאמונות המגבילות שלכם לעכב אתכם יותר? מהו המחיר ששילמתם על האמונות המגבילות הללו עד כה?

הפסיקו לתת  לסיפורים שעצרו אתכם בעבר את העוצמה והרשות להשפיע על חייכם היום. החליפו את האמונות המגבילות באמונות מעצימות. איזו אמונה הייתם יוצרים אילו הייתם מחוייבים לחיות את החיים יוצאי הדופן שמגיעים לכם?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שנהב אילוז
מנכ"לית חברת טרנספורמציה
ומפתחת שיטת נוירו-קואצ'ינג
http://www.mtc.org.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שנהב אילוז

מאת: שנהב אילוזאימון אישי16/01/13493 צפיות
לפני מספר שנים, התפרסם הספר "הסוד" ומאז אין כמעט אדם שלא שמע על "חוק המשיכה", החוק שאומר שדומה נמשך לדומה ושאנו מושכים באמצעות תת המודע שלנו את הדברים שמרכיבים את חיינו. למי שעדיין לא נתקל בחוקים, או שרוצה לקבל תזכורת, במאמר הבא אפרט 10 טיפים לשימוש בחוק המשיכה.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/191799 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/172527 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/161639 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/161593 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/162556 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

איך למכור ללקוחות, דימויים של הלקוח, באיזה מילים למכור, איך לשכנע לקוחות, שיקוף של הלקוח, טעויות של אנשי מכירות, ייעוץ אישי, קואצ'ר מומלץ: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של מכירות ללקוחות ושכנוע אנשים וההיבט הוא שימוש במילים של הלקוח, בתהליך המכירה כאשר באים למכור ללקוח את המוצר את השירות את מה שלא רוצים בעצם להשתמש במילים של הלקוח ואני אסביר גם למה זה טוב וגם למה זה לא טוב ומתי לא להשתמש דווקא במילים של הלקוח. אז קודם כל בגדול צריך לזכור שתהליך של מכירה בעצם ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica