חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 טיפים לאישה המתגרשת | אודליה אלטמן

בשביל מה בכלל צריך כללים כאלה?

כי אישה שלא מתנהלת נכון בגירושין עלולה להפסיד מאות אלפי ₪, במשפחה ממוצעת, ואפילו מיליוני ₪ במשפחה שחיה מעל הממוצע. היא עלולה להפסיד את המזונות, את הכתובה ואת חלקה ברכוש המשותף.

מגיעה אליך למשרד אישה בוכה, ומספרת שבעלה הודיע לה שהוא רוצה להתגרש. מה הדבר הראשון שתייעצי לה?

הכלל הראשון שאומר לה הוא לא לבגוד.

זאת, כיון שאישה בוגדת מפסידה את מזונותיה ואת הסכום הרשום בכתובה שלה. אם הדיון מתנהל בבית דין רבני, היא עלולה גם לאבד את משמורת הילדים ואת חלקה ברכוש הרשום על שם הבעל.

האם גם לגבי גבר בוגד ישנן תוצאות חמורות כאלה?

לא, לגבי גבר בוגד אין תוצאות משפטיות דומות, הוא לא יפסיד כסף או רכוש או את המשמורת.

מה הכלל השני?

הכלל השני הוא לחסוך בצד "קופה קטנה". בסכסוך גירושין הבעל עלול למנוע כספים מהאישה, ואף לרוקן את חשבון הבנק. גם לאחר שבית המשפט פוסק מזונות, יש נשים שרצות אחרי הבעל שנים בהוצאה לפועל ולא מצליחות לגבות אותם. אני ממליצה לאישה לגשת לבנק ולמשוך חצי מהכספים המשותפים.

מה שאת מייעצת זו ממש הכרזת מלחמה. את לא חוששת שאם האישה תמשוך כספים הבעל יגיב באלימות? אפילו ירצח אותה?

אתה צודק, זה צעד שלרוב אין ממנו חזרה. זו הסיבה שייעצתי לקחת רק חצי, שמגיע לה ממילא. עדיף לקחת חצי מהכסף מאשר שהבעל ייקח הכול.

הפיתרון הוא הכלל השלישי: הגנה עצמית.

אם את חוששת מאלימות, תעברי למקלט לנשים מוכות או הביתה לאמא, או תביאי את אחיך הגברתן שיישן אצלך בסלון, ובינתיים תפני לבית המשפט ותוציאי צו הגנה/ הרחקה.

שמעתי על מרוץ הסמכויות, בין בית הדין הרבני לבית המשפט החילוני. לאיזה בית משפט את ממליצה לאישה לפנות?

ברוב רובם של המקרים מוטב לאישה להקדים את הבעל ולפנות לביהמ"ש לענייני משפחה. זהו בעצם הטיפ הרביעי.

בבית המשפט הזה פוסקים מזונות גבוהים יותר לאישה ולילדים מאשר בבית הדין הרבני, כמעט תמיד מוסרים את הילדים למשמורת האם, ובטוח לחלוטין שהאישה תקבל חצי מהרכוש, גם אם הוא רשום רק על שם הבעל.

האם לפי החוק לא מחלקים הכול בשווה גם בבית הדין הרבני?

בבית הדין הרבני עלולים להשאיר רק לבעל רכוש שרשום על שמו, ולא לכל אישה יש כסף לרוץ עד בג"צ.

אם האישה הקדימה את הבעל ופנתה לבית המשפט לענייני משפחה, בטוח שהיא תנצח במלחמת הגירושין?

לא, וכאן מגיעים לטיפ החמישי והאחרון – איסוף מידע כלכלי.

כדי שהאישה תקבל חצי מהרכוש, היא צריכה להראות לבית המשפט איזה רכוש יש: חסכונות, קרנות, קופות, ביטוחים. כדי לקבל מזונות גבוהים, עליה להוכיח כמה הבעל משתכר. לכן אני מציעה לצלם ולשמור כל מסמך שמעיד על הכנסות ונכסים. להיעזר בחוקר פרטי אם לא מוצאים לבד. [בנוסף צריך לאסוף קבלות על כל ההוצאות של האישה והילדים, כדי להוכיח את רמת החיים של המשפחה ולקבל מזונות גבוהים.]

לקטע וידאו בנושא

ליצירת קשר עם אודליה אלטמן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עורכת דין אודליה אלטמן, בעלת משרד עצמאי, עוסקת בדיני משפחה, נישואין, גירושין וירושה כבר 25 שנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד אודליה אלטמן

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה15/04/152140 צפיות
במקרים רבים פוסקים בתי המשפט בישראל סכומי פיצויים עבור נשים אשר נפלו קורבן לאלימות מצד בני זוגן. סכומים אלה יכולים להגיע אף למאות אלפי שקלים. אך מה קורה במקרה בו נדחית התלונה משום שהתברר שהיא תלונת שווא ואין בה שחר? עורכת הדין אודליה אלטמן מספרת על תקדימים בנוגע לתביעות פיצויים של הבעל מן האישה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה28/04/131777 צפיות
במאמר זה דנה עורכת דין אודליה אלטמן בנושא של "יורש אחר יורש" - יורש שני, המקבל את מה שנותר מהעיזבון, במידה ונותר, לאחר אריכות ימיו של היורש המקורי בצוואה ו"יורש במקום יורש" - יורד הזכאי לכסף בתנאי שהיורש המקורי נפטר לפני המצווה ואינו בחיים על מנת לרשת את העיזבון. לפעמים צוואות אינן ברורות מספיק לגבי סוג היורש המדובר ונוצר קונפליקט בין רצונו של המנוח לבין מה שמוגדר בחוק. זאת ועוד במאמר חדש זה.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה13/02/1311390 צפיות
ידוע כי במצב בו אדם נקלע לחוב, לעתים יעביר את הרכוש בעל הערך שברשותו, דוגמת דירה, לבעלות אשתו או ילדיו כדי שלא יוכלו הנושים לשים עליו את ידיהם. אולם, קיימים מצבים בהם בית המשפט יפסול את העברת הבעלות הזו כלא כשרה. במאמר עמדתו של הדין הישראלי בנושא זה ומסםר תקדימים.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה24/10/122492 צפיות
מאמר זה עוסק בנושא שלום בית. מהו הסכם שלום בית? כיצד מבטיחים שהסכם זה יקויים? מה קורה אם בסופו של דבר כן מתגרשים ועוד שאלות. בנוסף, במאמר מספר דוגמאות על הסכמי שלום בית לא שגרתיים

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה23/09/123134 צפיות
מחר אתם מתחתנים – איזה סכום כדאי לכם לרשום בכתובה? עו"ד אודליה אלטמן עונה על כמה שאלות נפוצות הקשורות לכתובה מן הכתובה נובעות זכויות האישה היהודייה לקבל מזונות ומדור מאת הבעל, וכמו כן הכתובה מזכה את האישה בסכום הנקוב בכתובה לעת גירושין. את סכום הכתובה אמורה האישה לקבל לא רק במקרה שבעלה יגרש אותה, אלא גם אם ילך לעולמו.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןדיני משפחה29/08/1210278 צפיות
מאמר זה עוסק בביקורים של אב אצל ילדיו לאחר הגירושין ועוסק בשאלות שונות כמן מה ניתן לעשות כאשר האב אינו מגע לראות את ילדיו ומה ניתן לעשות כאשר דווקא הילדים הם אלה שמסרבים לראות את אביהם.

מאת: עו"ד אודליה אלטמןחוק ומשפט - כללי07/03/123198 צפיות
מאמר מאת עו"ד אודליה אלטמן בנושא חסינות ופרטיות הלקוח. איך בוחרים עו"ד? על מה צריך לשים לב? מהם חובות עו"ד בנוגע לשמירה על פרטיותנו? מה הוא בכלל חסיון לקוח? עו"ד פגע בפרטיות הלקוח, מה ניתן לעשות? האם מותר לעורך הדין שלי להקליט אותי? מה מפרטי מותר לחשוף? מה קורה עם מספר עורכי דין עובדים על התיק שלי? עורך הדין שייצג אותי, חדל לעסוק במקצוע, האם ניתן לו כעת לחשוף את פרטי? אודליה אלטמן חולקת עימנו את נסיונה הרב בתחום עריכת דין והידע אותו צברה במקצוע ועונה על שאלות אלו ונוספות.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181686 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171798 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica