חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דוד שמש

מאת: גלבניין ואחזקה - כללי29/04/2012852 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דוד שמש

האקלים החם של ארצנו מאפשר שימוש כמעט יום יומי של דוד שמש לעומת דוד חשמלי. אמנם ישנם כמה ימי גשם בהם אין מנוס מהפעלת גוף החימום החשמלי, אך במרבית הימים, יש מספיק קרינה מהשמש בכדי לדאוג למים חמים עבור המקלחות של כל בני המשפחה.

דוד שמש – כיצד הוא בנוי?

מבנה בסיסי של דוד שמש כולל כמה חלקים עיקריים המשתמשים בעקרון הפיזיקאלי שלפיו מים מחוממים נוטים לעלות בקלות רבה יותר. לכן למשל, צינור המים החמים מחובר אל חלקו העליון של הדוד ואילו צינור המים הקרים מחובר לחלקו התחתון. גוף החימום, הוא החלק שמשמש לחימום אקטיבי של המים באמצעות אנרגיה של חשמל, ג במתקן דוד שמש ישנו גוף חימום שכזה, למקרים בהם קרינת השמש אינה מספקת. זה יכול לקרות בימי גשם אפורים, או בימים בהם משתמשים ביותר מים באשר בדרך כלל ולא תמיד דוד שמש מספיק לעמוד בקצב.

אל גוף החימום של דוד שמש מתחבר מאיץ חימום, חלק שתפקידו לזרז את תהליך חימום המים. החלק שמשמש כתושבת עבור התרמוסטט וגוף החימום נקרא פלאנג'י. תפקידו של התרמוסטט לווסת ולנטר את המים. תפקיד הוויסות כול שמירה על כך שהמים לא יתחממו מעבר למידה הנכונה, חימום יתר עלול לגרום לכוויות ועלול לפגוע גם בשלמותו של דוד שמש, לכן חשיבותו הגדולה של התרמוסטט במניעת פיצוץ הדוד.

דוד שמש – כיצד מחוממים המים?

לכל דוד שמש ישנו קולט סולארי, שהוא החלק שבאמצעותו הופכת האנרגיה המתקבלת מהשמש, לאנרגית חום. בכדי להעלות את היעילות של קולטי השמש, צבעם שחור, ומציבים אותם בזוית בה משיגים את היעילות המקסימאלית.  המים המחוממים של דוד שמש עוברים דרך צינורות עמידים לחום, ומבודדים, אל תוך הדירה או הבית שאליו מחובר הדוד. במרבית הימים, יש מספיק שמש כדי לחמם את המים לשימושים כמו מקלחת, שטיפת כלים במים חמימים, וכדומה. כשמדובר במשפחות גדולות, ישנם ימים בהם יגמרו המים החמים בשלב מסוים ויהיה צורך בהפעלה חשמלית של מנגנון חימום מים. ישנם מעט ימים אפורים בהם יהיה צורך מלכתחילה להפעיל גוף חימום חשמלי.

 



תגיות המאמר: דוד שמש, דוד חשמל, סולאר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גל

מאת: גלקורסים וסדנאות29/07/131139 צפיות
במחקרים שנעשו לגבי האושר עולה כי אחת הדרכים להיות מאושר היא הסיפוק בעבודה , הרבה יותר מכל דבר אחר המימוש העצמי גורם לבני האדם להיות מאושרים , קורס קוסמטיקה הוא כרטיס הכניסה שלכן אל עולם מלא בסיפוק עצמי ,אווירה שקטה ונינוחה , לעוסקות בקוסמטיקה מובטחים המשך חיים פוריים ומלאי אושר.

מאת: גלעיצוב פנים10/06/13784 צפיות
בשעות היום הגינות שלנו נראות ירוקות ורעננות, אבל מה קורה בשעות הלילה? הרי במיוחד הישראלים, בארץ שטופת שמש וחמימה, אוהבים לבלות בערבים בחצר הבית הפרטי. ובכן, כבר אין יותר שום צורך לשבת בחשכה, ניתן לעצב גינה יפיפה עם תאורה תואמת לשעות החשיכה, כך תוכלו להפיק את המרב מהגינה שלכם.

מאת: גלעיצוב פנים10/06/13817 צפיות
תאורה מעוצבת יוצרת בחלל החדר, אווירה ייחודית ומרשימה. בעת שאנחנו בוחרים גופי תאורה לעיצוב החדר, עלינו להתייחס לנקודה חשובה מאד והיא, האם גופי התאורה יעמדו בדרישות שלנו מבחינות טכניות ועיצוביות.

מאת: גלבניין ואחזקה - כללי20/05/12882 צפיות
בשלהי שנות ה-70 לאחר משבר האנרגיה הגדול ששרר במדינת שיראל, הוחלט במדינה כי בכל הבניינים/המבנים החדשים שמוקמים יש להתקין דודי שמש ולא דודי חשמל או כל דוד אחר, מאחר והיתרונות הסביבתיים של דודי השמש גדולים במיוחד, וכך היה. מלבד הבניינים הגבוהים ששטח הגג בהם לא מספיק לכל הדיירים, עד היום, שנת 2012 בכל מבנה חדש מותקן דוד שמש.

מאת: גלבעלי חיים - כללי15/05/121103 צפיות
יונה יכולה להיתפס כבעל חיים אינו מזיק, שנוכל לחיות בקרבה זמן רב בלי שנשים לב לבעיה כלשהי. המודעות לבריאות שרק עולה עם השנים, הביאה אלינו את הידע גם בנושאי יונים – כיום אנו מבינים יותר ויותר כי יונה היא בעל חיים שנושאת עימה מחלות רבות, חיידקים, ונוכחותה בסביבת המחייה שלנו יכולה לגרום לזיהום רב.

מאת: גלניתוחים פלסטיים09/05/12873 צפיות
שים שבאמת זקוקות לניתוח של הגדלת חזה, הינן נשים, שמכל סיבה שהיא, החזה שלהן אינו תואם את מימדי גופן, או שהוא קטן מידי, אפילו, כמעט שטוח, שהוא לא פרופורציונאלי, אחרי מחלה קשה או תאונת דרכים. במקרים כאלה, הצורך בקיום של ניתוח הגדלת חזה, הוא ממשי.

מאת: גלבניין ואחזקה - כללי06/05/12962 צפיות
גע לפני שהקיץ מגיע, יש לכם שאלות על דודי שמש? לא יודעים את מי לשאול? הכתבה הבאה תענה על כל השאלות הכי נפוצות בכל מה שקשור לדודי השמש שלכם. מה זה דוד שמש? דודי שמש הם מכלי מים המתחממים באנרגיה חשמלית או דרך מערכות שמש שעושות שימוש באנרגיית החום שמפיצה השמש בכדי לחמם את המים.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222784 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223091 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211324 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211744 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica