חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כשעסקים ואהבה נפגשים - על הכרויות בשיטת הספיד דייטינג

מאת: יואב ליסודייטינג15/05/20121283 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העולם של היום הוא עולם הרבה יותר חומרי ו"עסקי" מאשר בעבר. אנשים היום משקיעים שנים רבות במחייהם על מנת לצבור מקצוע, בהמשך הם צוברים ניסיון מקצועי וגם חלק ניכר מהיום שלהם מוקדש לפיתוח הקריירה.

בעולם שבו כולם מומחים והתואר האקדמי הפופולרי ביותר הוא במנהל עסקים ונגזרותיו – אנשים מתקשים דווקא בניהול דבר שפעם נראה טריוויאלי ופשוט – החיים האישיים שלהם.

דור הצעירים של היום מתחתן מאוחר מאוד ורבים אף אינם מצליחים למצוא בן או בת זוג כלל. אתרי ההיכרויות לסוגיהם ואירועי הפנויים-פנויות פורחים, אך עדיין לא מספקים מענה הולם לבעיית הרווקות.

במאמר זה נדבר על הקשר שבין העולם המודרני לקושי למצוא זוגיות, ונראה איך ניסיון עסקי מאפשר להקל במציאת אהבה וזוגיות דרך תחום חדש יחסית – תחום הספיד דייטינג.

למה קשה לנו למצוא בני זוג

בני העולם המערבי חיים היום בערים גדולות, מוקפים יותר אנשים מאשר אי פעם בעבר. עשרות אנשים שיכולים להיות בני זוג פוטנציאליים חולפים על פנינו מדי יום – ובכל זאת הבדידות והרווקות נפוצה היום יותר מתמיד. איך ניתן להסביר זאת?

ישנם גורמים רבים שמוצגים לעיתים קרובות כאחראים למצב החברתי הזה, אך אני אציג שניים עיקריים – אשר הן לדעתי האישית והן לפי דעות חוקרים ומומחים בתחום – הם אכן השניים המרכזיים.

הגורם הראשון קשור לסדר עדיפויות. אם בעבר בני אדם, הן נשים והן גברים, שאפו להתחתן מוקדם ולהקים משפחה, הרי שהיום בני אדם חושבים קודם כל על קריירה והצלחה כלכלית. מן הסתם, כשזוגיות יורדת בעדיפות שלה, גם קשה יותר להצליח ולהשיג אותה.

כלומר, אנחנו משתפרים ברמת החיים שלנו, בהצלחה הכלכלה וביכולת ההתמקצעות, אך נפגעים ביכולת שלנו למצוא זוגיות. כמו כמעט בכל דבר בחיים, משהו אחד בא על חשבון משהו אחר.

הגורם השני קשור להתפרקות המסגרות החברתיות המסורתיות. בני אדם עד לפני כמאה שנה, התחתנו על בסיס השתייכות חברתית קרובה. לעיתים זה היה כחלק משידוך, ולעיתים בהיכרות דרך חברים או קרובים.

בכל מקרה, הייתה לבני אדם מסגרת חברתית גדולה שכללה כמה עשרות בני אדם לפחות (למשל – הכפר בו חיו, המשפחה המורחבת וכו'). לעומת זאת, בעולם של היום, אנחנו חיים באופן דינמי יותר, מחליפים מקומות מגורים ואף ערים בקלות רבה, וגם המשפחות של היום קטנות הרבה יותר. והתוצאה ברורה: יש לנו מסגרת חברתית קטנה מכדי להבטיח לנו זוגיות והיכרות.

שני הגורמים הללו גם קשורים ושזורים זה בזה, כאשר אחד גורם לשני. וזוהי העובדה הברורה – אפילו אם אנחנו רוצים, קשה לנו למצוא זוגיות. לעיתים אפילו אם תרצו, יהיה לכם קשה למצוא צד שני שרוצה זאת גם כן. אז מה הפתרון?


מה זה ספיד דייטינג

מה זה ספיד דייט? ספיד דייטינג הוא תחום ושיטה שנולדה לתוך עולם המצוקות הזה, שמי אם לא העיר ניו-יורק מסמלת אותו יותר מכל. הספיד דייטינג נולד בניו-יורק לפני כ-15-20 שנים.

הרעיון בערב ספיד דייט הוא שבמקום לצאת לדייט אחד עם בן אדם אחד, אתם תקיימו מרתון של מספר רב של דייטים קצרצרים, בני כמה דקות בודדות עם כ-8-12 בני זוג אפשריים.

יהיו לכם כמה דקות לשוחח, להחליף כמה מילים ומשפטים, ולהחלט במשך הדייט הקצרצר האם אתם מעוניינים להיפגש שוב.

לרוב, לאחר כל ערב ספיד דייטינג, אתם תצאו עם בין 1-3 משתתפים שאיתם תוכלו להיפגש לדייט נוסף וארוך יותר.

כמובן, לספיד דייטים יש יתרונות וגם חסרונות.

יעיל ואפקטיבי

ספיד דייט הוא דוגמא ליישום עקרונות עסקיים בכל הקשור להיכרויות. היתרון של היעילות הוא ברור – במקום "לבזבז" ערב שלם על דייט שעשוי להתברר ככושל כבר מתחילתו, אתם מקבלים הזדמנות לגוון עם כמות רבה של משתתפים, שמתוכה תבחרו את המתאימים ביותר.

פשוט חבל לבזבז ערב שלם על בליינד דייט, שהרי במרבית המקרים הוא יתברר כלא מוצלח.

אך הבא נעבור לשאלה הבאה שעולה בכל סוגייה עסקית – האם ספיד דייט הוא אפקטיבי? כלומר, האם 5-8 דקות של דייט קצר מספיקות כדי לקבל החלטה ולדעתם אם אתם מתאימים?

מחקרים רבים שנעשו בעניין מראים שהתשובה היא כן. ספיד דייט לא מספיק כדי לקבל החלטה סופית אם תהיו בקשר זוגי, אבל גם דייט "מלא" לא יענה על השאלה הזו. עם זאת מחקרים מראים שמספיקות לנו מספר דקות בודדות כדי להחליט אם סיכוי.

הן גברים והן נשים יודעים להרגיש תוך דקות ספורות אם הם נמשכים לבן-אדם שמולם ואם הם מרגישים שקיימים כימיה. וזה מספיק – המטרה של ספיד דייט זה פשוט לתת תשובה אם יש מקום להיפגש שוב. לא תדעו אם אתם מתאימים לחתונה, אבל כן תדעו אם כדאי לכן להשקיע ערב שלם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יואב ליסו הינו כתב תוכן בנושאי אורח חיים בריא, בריאות, תזונה וזוגיות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב ליסו

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי03/08/121685 צפיות
לעיתים קבוצת נשים רוצה להיפגש לערב בנות מפנק. זה יכול להיות לכבוד אירוע מיוחד כגון מסיבת רווקות, יום הולדת של אחת מהן או סתם כי יש חשק לבלות עם חברות קרובות. ההבדל בין ערב כזה לאחרים, הוא שנושא המפגש יהיה נשי והשיחות בהתאם. קיים מגוון פעילויות שניתן לעשות במפגש כזה. אך אמליץ על כמה נחמדים במיוחד.

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה31/07/121134 צפיות
יום נישואים הוא יום חג לזוג הנשואי. דהיינו, הוא מעיין יום הולדת של המשפחה. על מנת לארגן יום נישואים נפלא, אמליץ לכם על חמש מתנות מדהימות אשר יהפכו את היום למרתק ובלתי נשכח.

מאת: יואב ליסוצילום אירועים19/07/121147 צפיות
חתונה היא אירוע מרגש ומיוחד שישאר בזכרונכם לכל החיים. לכן כל זוג שעומד לקראת החופה, ירצה לתעד את הרגעים הנפלאים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. מאחר שבישראל יש אלפי צלמיים ברמה שונה, חשוב לבדוק היטב עם מי אתם הולכים לעבוד. אתם ודאי לא מעוניינים לגלות בתחילת החתונה שהצלם לא יגיע או שאין לו את כל הציוד הדרוש לקראת האירוע. מה אפשר לעשות על מנת לא ליפול על צלם חובבן באחד הימים הכי נפלאים שלכם?

מאת: יואב ליסוזוגיות ואהבה22/06/121411 צפיות
רומנטיקה ותשוקה הן מרכיבים בסיסיים וחיוניים לשימור וטיפוח מערכת היחסים שלכם. לפיכך, עליכם להקדיש להן את החשיבות ואת המשאבים המתאימים. כמובן שישנם שלל אפשרויות לבילוי רומנטי, אך במאמר זה אספר על חמש דרכים המועדפות ביותר עליי.

מאת: יואב ליסובידור ופנאי - כללי13/06/121349 צפיות
אנשים מבוגרים רבים נוטים לחשוב שהם ראו את הכל בחיים ואין משהו שיפתיע אותם ו/או יגרום להם להיות מאושרים במיוחד. החיים יפים בכל גיל והם יכולים להיות נפלאים עוד יותר בפנסיה. הכל עניין של גישה ותפיסת עולם. לאלה שכן מעוניינים לבלות ומחפשים רעיונות נחמדים, אספר על 5 דרכים מצוינות להנעים את זמנכם.

מאת: יואב ליסואימון למערכות יחסים21/05/121483 צפיות
זוגיות בריאה ותקינה מורכבת מהמון דברים לרבות אהבה ורומנטיקה. כלומר, זוגות אשר משקיעים בטיפוח הרגש והתשוקה בינם, מדווחים על קשר נעים, בריא ומתגמל. לעומת זאת, בני זוג שלא משקיעים ביחסים ובאינטימיות, לא מרוצים מהקשר, רבים המון ועצבנים יותר. לפיכך, אם אתם רוצים להמשיך ליהנות מקשר מעולה עם החצי השני שלכם, אתם חייבים לתת תשומת לב מיוחדת לרומנטיקה.

מאת: יואב ליסומסיבות רווקים ורווקות25/04/121437 צפיות
מסיבת רווקים היא אירוע מרגש לא רק עבור החתן אלא גם עבור כל חבריו. למען האמת, אם תשאלו גברים רבים, האירוע האמיתי הוא דווקא מסיבת הרווקים – ואילו החתונה היא רק נספח "נשי" יותר. אז אחרי שפתחנו במילים כל כך גדולות לתיאור החשיבות של מסיבת הרווקים, קיימת דילמה קבועה אצל גברים שמתכננים את מסיבת הרווקים. זהו בדיוק נושא מאמר זה – בו נסקור את האופציות המרכזיות שקיימות לכם לקיום מסיבת הרווקים, החל מהאופציות החימניות וכלה באופציות היוקרתיות יותר.

מאמרים נוספים בנושא דייטינג

מאת: orya peryדייטינג29/10/152547 צפיות
לעיתים לזוגות חסרה פרטיות אם זה בשל העובדה שהם עוד צעירים וגרים בבית ההורים או שיש עיסוק מתמיד בילדים שנמצאים בבית, לפעמים פשוט מתחשק לקחת כמה שעות הפסקה ולהירגע מכל הלחץ בפרטיות באיזו פינת חמד. אך חדרים בבתי מלונות שוכרים ללילה שלם ומשלמים על כך סכום נכבד, כדי לחסוך בעלות גבוה שכזו ניתן להשכיר חדר לפי שעה. חדרים אלו לרוב כוללים סוויטות רחבות ידיים עם שלל פינוקים אך עם מחיר שעתי קבוע כך שאפשר להתפנק לחזור הביתה וכל זה במחיר סביר ביותר.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151897 צפיות
רוצים להפתיע את בן הזוג שלכם? מרגישים שהזוגיות שלכם זקוקה לריענון? יום הנישואין מתקרב? בדיוק עבור מצבים כאלו, הפתרון המומלץ הוא השכרת חדרים לפי שעה.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151915 צפיות
את ובן זוגך שוכבים על מיטה זוגית נוחה, על מצעים רכים במיוחד, מתכרבלים מול הטלוויזיה עם כוסות יין משובח ביד. כמה זמן עבר מאז הרשיתם לעצמכם להעניק חוויה רומנטית שכזו?

מאת: orya peryדייטינג15/10/151934 צפיות
המשפחה היא הדבר החשוב ביותר עבורך, כך שכמעט בכל יום, הנושא הזה מעסיק אותך- אתה מתעניין איך היה לילדים היום בבית ספר, את לוקחת את הקטן לרופא אם הוא חולה ושניכם דואגים להורים שלכם, אם חלילה קרה להם משהו, או שהם חולים.

מאת: orya peryדייטינג15/10/151865 צפיות
זוגות רבים מחפשים דרכים לגוון ולהעשיר את הזוגיות שלהם- השגרה היומיומית המתישה והמשעממת, עלולה להביא לשחיקה בזוגיות

מאת: orya peryדייטינג15/10/152128 צפיות
חיי זוגיות מוצלחים, פירושם השקעה בלתי פוסקת- בתשומת לב, בדאגה, בהבנה ובהפתעות מיוחדות שיוסיפו לה גיוון וצבע. אין ספק, שחופשה בצימר מושלג ברמת הגולן בחורף, או נופש חלומי באי מבודד יוסיפו מאוד לחוויה האישית והזוגית שלכם

מאת: orya peryדייטינג09/10/151800 צפיות
זקוקים לכמה שעות של רוגע עם הבת זוג? מעוניינים בסוויטה דיסקרטית עם פינוקים וג'קוזי? מאמר זה בהחלט יפשט לכם את הדברים וכך תקלו בבחירת המקום שבאמת מתאים לכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica