חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעגל הצבעים האינדיאני

מהו מעגל הצבעים?

 מעגל הצבעים מבוסס על 13 צבעים. הצבעים לפי המעגל המסורתי הם: אדום, צהוב, כחול, ירוק, וורוד, לבן, סגול, כתום, אפור, חום, וורוד שושנה, שחור והצבע המקיף את המעגל הוא קריסטל. יש משמעות עמוקה לדרך שבה הצבעים מסודרים במעגל המסורתי, ויש משמעות נוספת אותה נותן המעגל לרפואת ההפכים שמתייחסת לצבע מול צבע. לדוגמא: האדום מול הסגול, החום מול הירוק אלו הם על פי המעגל ארבעת הכיוונים כשבצפון סגול המייצג את החוכמה וההודייה, בדרום האדום שמייצג רגשות ואמונה. אנחנו תמיד נמצאים בדרום וכל דבר מולנו נמצא בצפון. מה שבעצם הופך לקו של אמת. אנחנו הדרום, מולנו הצפון. בדרום נכנסים השיעורים ובצפון נמצאת מולנו תמיד חוכמה של אבותינו הקדומים אשר זמינה לנו כרפואה שבאה לתמוך ולסייע לנו להצליח לעבור את השיעורים. כמו כן אנחנו תמיד הולכים מהמזרח למערב. כך כל חיינו. החיים שלנו והזמן שלנו נעים על ציר מהזריחה עד לשקיעה. מזריחה לשקיעה בלי הרף. למעשה קו האמת שנע בין דרום לצפון הוא אנו, ואנו צועדים את האמת שלנו על הילוך האדמה שנעה בין המזרח למערב. המזרח צבעו חום והוא מייצג את תשתית הדברים, אלו שורשי העץ שלנו.

המערב צבעו ירוק לפי הגלגל המסורתי והוא מייצג את הצמיחה של הדברים. אלו ענפי העץ שלנו. לכל שבט יש הגדרה קצת שונה. ישנם שבטים שמתחילים את תפילותיהם בצפון כי בצפון נמצאת החוכמה וההודייה ושבטים אחרים מתחילים את התפילות שלהם במזרח או בדרום לפי המיקום בו הם נמצאים ועל פי אמונתם. המעגל אותו אני מלמד מבוסס על הסאנאקה וסבתא טוואילה ניץ. חוכמת הגלגל במעגל כולם שווים ובמעגל כל היסודות קיימים. המעגל יוצר איזון והרמוניה. חוכמה עתיקה זו של המעגל מבטלת את השיפוט ומאפשרת לנו צמיחה מתוך הבנה רחבה שרואה גם בצללים שלנו הזדמנות לצמוח. פחד הוא מתנה מהחוסר. אנו שואלים את עצמנו מה עשינו היום כדי להוסיף להרמוניה ומה עשינו היום כדי להוסיף לבילבול.

לפי הפילוסופיה האינדיאנית של שבט הסנקה במעגל ישנה צמיחה לא שיפוטית שמאפשרת לנו ללמוד בקצב שלנו על מה מביא אותנו להרמוניה, ומה מביא אותנו לבילבול. לכל אדם עושים מעגל צבעים פעם אחת בחיים והמעגל מאפשר להבין את התהליך שאנו עוברים. כשמבינים את חוק המעגל ומכבדים את החוק הזה אפשר לעבוד על האיזון. אני מלמד 3 מעגלים: המעגל המסורתי, המעגל לפי חודשי השנה, מעגל הצללים. זה נותן בסיס טוב ועמוק מאוד שעליו אנו משלבים את המעגל האישי שלנו בדרך חווייתית ומהנה. תודה לך סבתא שנענית לתפילותיי. מי שבא ללמוד את הגלגל חשוב שידע שזה לא על רגל אחת. מעגלי הצבעים הם תורה מורכבת לא פחות מאסטרולוגיה. המעגל מדוייק להפליא והוא לימוד עמוק ביותר בעל משמעויות מורכבות. הצבעים והגלגל מלווה בפילוסופיה של האינדיאנים ולא ניתן להפריד את הפילוסופיה ממנו או לנסות ללמד את זה על רגל אחת. אבל כשמבינים את העיקרון הזה אז הוא נשאר איתך לכל החיים. עבור האינדיאנים גלגל הצבעים הוא תעודת הזהות שלהם. עושים את הגלגל האישי רק פעם בחיים לכל החיים.

האופן בו הצבעים מסודרים בגלגל האישי הוא ייחודי לכל אדם וצבעיו האישיים מלווים אותו כל חייו. האם שאלת את עצמך פעם מה מייצג האדום עבורך? או הכחול עבורך? מהו הצבע המרכזי שלך? בקורס נלמד כיצד ליצור איזון בחיינו בעזרת הצבעים על פי הפילוסופיה העתיקה של הסנקה. נלמד על צבע כניסתנו לכדור הארץ, איזה צבע מחזק אותנו, איזה צבא מרחיב אותנו, איזה צבע מחבר אותנו ליצירה, איזה צבע משקף את המגנטיות שלנו, איזה צבע מגן עלינו, מהו הלימוד שלנו ואיך בחרנו לכבד, לדעת, לראות ולשמוע את האמת. כאשר אנו נכנסים להילוך האדמה אנו מצוידים בשבע מתנות אישיות, חמישה כשרונות חבויים ותחום יכולת ההולם את שליחותנו בחיים. גלגל הצבעים הוא שיטת איבחון מדהימה הפילוסופיה על פי הגלגל כל הפילוסופיה בנויה על מעגל. ברגע שאנשים עומדים במעגל הכל בתוך המעגל הוא שווה,למעגל אין הררכיה וכל דבר בתוך המעגל עוזר בתוחלת החיים של דבר אחר בתוך המעגל. וכולם חשובים באותה המידה,כל דבר שנמצא הוא חלק כקרוב משפחה-העצים,האבנים כל דבר שנמצא במעגל- חלק מהמשפחה. צחוק ומוסיקה מאחדים טקסים ויכולים לפעמים ליצור הפרדה כשיש כינוס של אינדיאנים שונים. הדרום- מקום של שיעורים-(טקס) כשהתעוררו ויכוחים הזקן הציע בתנועה-לעמוד במעגל, הזקן יודע שאם האנשים לא יעמדו במעגל וזהו הדבר המינימלי כדי לפתור את הבעיה, המעגל הוא צורה של הרמוניה ארבע איכויות למעגל חיים,אחדות,שיויון, לנצח נצחים

יד לשלום

כשסוגרים את היד לאגרוף כל אצבע מסמלת משהו אחר. אצבע המורה- חיים אצבע2 -אחדות אצבע 3 - שיויון אדודל4 -המהות שלנו אצבע 5 זרת - נצח נצחים אגרוף -סמל של אחדות לא של אלימות, אם מבינים את המעגל מבינים הכל. לאינדיאנים שני מעגלים חשובים מעגל אמת והילוך שלום. טווילה קוראת לגלגל ,גלגל התבונה- יש גלגלי רפואה שונים. מעגלי האמת הם בלי צבעים הם רק מספרים ונראים כמו שעון שמתחיל -2 והולך לפי מספרים וחודשים כמו שעון. לכל אדם שנולד בחודש מסוים יש מתנה, בדצמבר - אנשים שקשורים בהמון תחומים ולפעמים הם לא יודעים מה לבחור הם מתפזרים על יותר מידי תחומים אבל לא תמיד, גלגל של הילוך האדמה הוא שונה- המספרים בנויים אחרת ,נכנסים גם הצבעים, הגלגלים אומרים- כל מה שהאינדיאנים למדו מהטבע,ההגיון התהליכי,הארגון של הטבע,את כולם שמו בשפה של סמלים על הגלגלים. כל הסודות הם במעגל אם מבינים את המעגל מבינים הכל. אם מבינים את עקרון הגלגל אפשר להבין הכל לקרוא הכל ולפענח את הכל . המעגל בנוי בצורה מאוד ספציפית לכל אדם יש את מה שיש בתוך המעגל אבל בסדר אחר, והסדר הזה מצביע מה המתנות שלי ולמה אני פה.

הארבע המקודש

כשאני מתבונן בחלק האחורי של התוף האינדיאני שלי אני רואה שהוא מחולק לארבע וזה בא לסמל משהו כמובן. עבור האינדיאנים החלוקה לארבע איננה מקרית ואפילו מקודשת כי כמעט כל הדברים מתחלקים לארבע לדוגמא ארבעת היסודות אדמה ,מים,אויר, ואש או אבעת הגזעים אדם לבן, אדם שחור,אדם צהוב ,אדם אדום שמרכיבים את האנושות. או ארבעת הכיוונים ,דרום,צפון ,מזרח ומערב או ארבעת עונות השנה קיץ ,חורף,סתיו ואביב. החלוקה לארבע נותנת לנו מבנה שנועד ליצור סדר מסוים של הטבע ובתוך המעגל החלוקה לארבע מאפשרת לנו להתחבר לסדר ההרמוני של המסתוריות הגדולה. לכן מאוד עוזר להבין מה מסמלים לנו ארבעת הכיוונים דרום צפון מזרח ומערב. יש לנו ארבעה עוזרים שבחרנו לפני שנולדנו והם יושבים כל אחד בכיוון אחר. אפשר לקרוא להם ואף רצוי בשמותיהם וכדי לדעת את שמם צריך ללמוד את שפת הסמלים של הטבע ושל האינדיאנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון אורסיאנו

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1210390 צפיות
לווייתנים הם היונקים הגדולים ביותר בעולם, והלווייתן הכחול הוא היצור הגדול ביותר על פני כדור הארץ! ליצורים בעלי דם חם אלה יש שומן כדי לבודד ולאחסן את המזון שהם זקוקים לו. עצמות הלווייתן הן רכות ונקבוביות, שמאפשרות להם לאחסן את המזון בצורה של שומן, בניגוד ליונקים יבשתיים בעלי עצמות קשות.הרכות של עצמותיהם מאפשרת להם לגדול לגודל עצום ועדיין לצוף במים. מתחת למים, ללווייתנים אין ראייה טובה, אבל יש להם שמיעה מצוינת והם משתמשים בטכניקה הנקראת "מיקום הד" כדי לתקשר עם לווייתנים אחרים. באמצעות עלוקות הזנב החזקות שלהם הם מניעים את עצמם, והם יכולים לנצל את הסנפירים שלהם כדי להסתובב ולהתהפך בתוך המים.

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1214185 צפיות
האדם, שנולד בסימן זה, צריך כל הזמן לתמוך בבסיס היצירה העליון בעצמו ובאנשים סביבו. עליו להיות זריז, מהיר, ומוכן להילחם ולהשמיד את הרוע כל רגע.הכריזמה העליונה של הנמייה היא חיי הנצח שהביסו את המוות.הנמייה היא הסמל של יציבות, נאמנות, מהירות, והיכולת למצוא את הדרך הנכונה בכל מצב. אנשי הנמייה אמורים להיות מסוגלים להגיב במהירות לשינויים. הם להיות בלתי צפויים בהתנהגות שלהם, אבל מאוד כנים. אם אדם נולד בשנת הנמייה הוא נע כמו בריקוד וידיו ורגליו הן דקים ומהירים, אז זה נתפס כסימן מעודד. אם האדם, שנולד בסימן הנמייה הוא טיפש, חסר אונים, ומגושם, בעת היותו רמאי ולא ישר, זה אומר שהאדם צריך להתחבר אל הטוטם הזה. .

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1216806 צפיות
ההתנגדות הטבעית של הקיפוד לארס נחשים נותנת ליצור הקטן הזה תכונת ריפוי של כוח רוחני גדול - תחייה, שחזור חיים שלאחר מוות, או מניעת מוות. חסינות טבעית זאת בשל חלבון במערכת השרירים של החיה - שעוצרת או מונעת דימום ולוקים העצביים של הארס. השמאנים ומרפאים אחרים ימצאו קיפוד כטוטם חזק או כבעלי חיים, כאשר כוח ריפוי חזק כשהם זקוקים לו. למרות שהקיפוד הוא חיה לילית, הוא מחובר בחוזקה לאנרגיה וחיוניותה של השמש בתרבויות רבות במזרח אסיה ובמזרח. חי הלילה קשורים ביכולת נפשית אינטואיציה, חלומות, וחזיונות נבואיים. בלילה, מושגים ומחשבות הם עטופים בצל, דברים הם לא לגמרי ברורים. אותם יצורי הלילה פעילים בזמן כדי להחזיק את היכולת לראות בבהירות את מה שמוסתר לאחרים בחושך.

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/128603 צפיות
מעלות העקרב מקנות סגולות מגיות מסוימות לבעליהם. מעלות העקרב מחזיקות את כל המאפיינים המדהימים שאפשר לראות בעקרב עצמו; הסיבולת והכח של היצור הזה כלולה בתוך בעלי טוטם זה הראויים להעניק את הקסם הפנימי שלהם . לשמאנים של המאה, כוהנות, אנשים רוחניים ואנשי מקצוע של תורת הנסתר שמשו פניני העקרב להעברת אנרגיה קסומה לעצמם ולאחרים שזקוקים לקסם . סגולות עקרב מבוקשות ביותר על ידי כל המעוניינים לספוג מעלות עקרב לתוך חייהם ולפתח יכולות נפשיות חזקות כגון אלה המגולמות על ידי העקרב החזק. הבעלים של טוטם העקרב יזכו באנרגיה רוחנית ובהירות מנטלית בשיתוף כל הסגולות מיוחסות לאריה של המדבר, סקורפיון. עקרב כחיית הטוטם מביאה איתה רוח חזקה ואכן את תכונות המגיות שלה שהן אחד מהמשפיעים ביותר של כל הטוטמים של בעלי החיים. כוח במנהיגות, סיבולת לאורך זמן, החוכמה לחכות, הערכה עצמית גבוה והרבה מעבר לכך

מאת: דורון אורסיאנורוחניות - כללי16/05/122100 צפיות
מפת הטוטם מכסה את הרבדים השונים הקשורים באדם ונותנת תמונה היכולה לסייע בתהליכי מודעות, הבנת מצבים וקבלת החלטות. המפה מביאה בפנינו את האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר עליהם יש לתת את הדעת ואשר הם דומיננטיים בכל שלבי חיינו ומהותיים להתפתחותנו. מרכיבים אלו שונים מאדם לאדם וכך גם הדגשים שבמפות. המפה ממקדת אותנו ומדריכה לחפש את התשובות קודם כל בגרעין, במרכיבים הבסיסיים. שם, למעשה, מצוי המפתח כמעט לכל מה שקשור בנו.

מאת: דורון אורסיאנותקשור וטלפתיה15/05/121319 צפיות
ישנם אלמנטים נוספים שיתגלו וישנו את התפיסה שלכם ביחס לאסטרונומיה. האסטרונומיה נחשבת לסוג של מדע והאסטרולוגיה מה איתה? מדוע היא לא נתפסת כמדע ? זאת משום ששאיפת המדע בהוכחה והאסטרולוגיה לא ניתנת להוכחה מוחלטת. מצד שני מדוע האסטרונומיה כן נחשבת כמוכחת כאשר גם בה חסרים דברים רבים להבנה והם אינם בהישג ידכם עדיין

מאת: דורון אורסיאנותקשור וטלפתיה20/02/121675 צפיות
בתוך האבנים ומתחת לפני האדמה ישנן תרבויות ויצורים שמתגוררים כאן בלי שתדעו אודותם. ישנם יצורים שמתגוררים ממש אתכם מבלי שתדעו על קיומם. ישנם אנשים קטנים (גמדים) וישנם אנשי ים. יצורי ים אלו מגיעים ממימדים גבוהים מאוד כדי לעזור לכם.

מאמרים נוספים בנושא אבחון בצבעים

מאת: משה יוריאבחון בצבעים10/10/129165 צפיות
מעוניינים להבין באמת איך לבחור את הדפוס שבאמת ובתמים יאפשר לכם לקבל את התוצר הטוב ביותר? להלן מעט עצות שוודאי יאפשרו לכם לקבל החלטה אחראית, נבונה ושקולה:

מאת: ריקי קאופמןאבחון בצבעים26/08/099151 צפיות
דרך ייחודית לטיפול בהילינג דרך צבעים . בטיפול של הילינג אני רואה את הצבעים האנרגטיים העוטפים את המטופל וכך אני מקבלת יודעת היכן ואיך לטפל ואיך להגיע לאיזון השדה האנרגטי של האדם .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica