חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פילוסופיה אינדיאנית וטוטם

אינדיאנים חיו בשבטים, כל שבט היה מורכב ממשפחות, ולכל משפחה תפקיד ייחודי ושונה (סגולה של חיה). השבט הכי גדול הוא שבט הסנקה אשר מנה כ- 8 משפחות.

האינדיאנים התבוננו וחקרו את החיות, לדוגמא לדוב סגולה של צמחי מרפא – מהדוב למדו לרקוח צמחי מרפא ותרופות. הם חקרו את הדוב, התנהגות, את אורך החיים שלו, איך מטפל בעצמו. ומכך איך לשלב צמחים ואיך לרפא באמצעותם.המעגל הינו סמל קדוש לאינדיאנים. במעגל כולם שווים. המעגל מבטל היררכיה. אין פירמידה. אין חזקים ואין חלשים.

זקני השבט הם מכובדי השבט. זקני השבט הם הכי חכמים בפלנטה, בעלי ידע וניסיון רב (קשור גם לזמן השהייה שלהם בפלנטה).חולים וחלשים מקבלים סיוע, בכלל מקבלים יחס לפני כולם, שלא כמו היום.במעגל – מה שאתה מכניס למעגל זה מה שאתה מקבל.

 

 פילוסופיה אינדיאנית

תרבויות שונות בעולם, נהגו ללמוד מעולם הטבע בכלל וממאפייני בעלי החיים בפרט, על הפוטנציאל הטמון באדם. מכאן התפתח טוטם החיות האינדיאני.

"טוטם" הוא אלמנט כלשהו מן הטבע, לרוב בעל חיים, אשר אל האנרגיה שלו אנו מרגישים חיבור וממנו אנו יכולים ללמוד על עצמנו, על הסביבה בה אנו פועלים ואף לקבל מסרים והכוונה.

מפת חיות הטוטם מורכבת מצירוף של תשע חיות, ובנויה על פי ידע שנרכש משבטים אינדיאניים בצפון אמריקה. בבסיס גישה זו האמונה כי לכל אדם יש תשע חיות טוטם המלוות אותו ומייצגות סגולות ומאפיינים שלו בתחומים ובמצבים שונים בחיים. היכרות עם החיות תסייע לו להבין את עצמו ולפעול טוב יותר תוך ניצול כישרונותיו למען עצמו ולמען הסביבה בה הוא פועל.

כאשר אתה בוחר את חיות הטוטם מתוך הקלפים הפרוסים לפניך, קיימת תודעה גבוהה המכוונת אותך אל החיות אשר מהן תוכל ללמוד על עצמך באופן הטוב ביותר. מאפייני החיות לקוחים מהתנהגותן בטבע ומאגדות ואמונות של האינדיאנים. שילוב זה פורס בפניך תמונה מרתקת של עצמך, סגולותיך והכוונה הבאה לקדם אותך ברבדים שונים של חייך.

כשהמורה שלי עשתה לי טוטם הייתי בן 24 ועוד לא חלמתי להפוך את הטוטם למקצוע שלי לחיים ואז לא היו בארץ קלפי סגולה מתורגמים לעברית ולא הסתובב כאן שום ידע על הטוטמים אבל אחרי שבחרתי באקראי את החיות שלי לא ידעתי אז איזו השפעה עצומה תהיה לזה על החיים שלי וצעקתי על מורתי שאינני מקבל בשום פנים את הנחש כחיה שלי, סבתה הרגיע אותי ואמרה שכנראה זו איכות של החיה שאני הכי צריך ללמוד להתידד איתה בתוכי. אני מודה שלא כל כך הבנתי אז על מה היא דיברה אבל זה בדיוק מה שקרה לי ועם השנים שחלפו והנחש הפך להיות מטרד בחיי עד שלמדתי אותו לעומק וכרתי אתו ברית. עבורי הוא מסמל שינויים,רכילות,דריכות,טרנספורמציה,ומעל הכל ריפוי עמוק מאוד ויכולת להפוך כל דבר לאפשרי.?

לפני שנולדנו בחרנו את השיעורים שנעבור,את ההורים,את הילדים שלנו. ברגע שנולדים מקבלים ארבע עוזרים רוחניים.האינדיאנים מעבירים את ההדרכה שלהם בקבוצות וביחידים, תלוי ביכולת של התלמיד וכמובן ברמת המחויבות שלו לעצמו? אני למדתי אצל כמה מורים ובכמה אופנים אבל המורה החשוב ביותר שלי היה אני עצמי כי זה לא מספיק רק לקבל את החומר ולהיות מודרך ובזה נמדדת רמת המודעות והיכולת שלנו להפוך להיות מחויבים לתהליכים בדרך האינדיאנית.

כיום אני מדריך אנשים שכבר חלקם מדריכים ומלמדים אחרים . אלו לימודים לכל דבר אבל רק אתם תדעו מתי אתם באמת מוכנים לצאת לדרך. האינדיאנים לא נותנים או מעבירים חומרים וידע לכל אחד ,צריך להיות ראוי.מפת הטוטם מכסה את הרבדים השונים הקשורים באדם ונותנת תמונה היכולה לסייע בתהליכי מודעות, הבנת מצבים וקבלת החלטות. המפה מביאה בפנינו את האלמנטים המרכזיים והחשובים ביותר עליהם יש לתת את הדעת ואשר הם דומיננטיים בכל שלבי חיינו ומהותיים להתפתחותנו. מרכיבים אלו שונים מאדם לאדם וכך גם הדגשים שבמפות. המפה ממקדת אותנו ומדריכה לחפש את התשובות קודם כל בגרעין, במרכיבים הבסיסיים. שם, למעשה, מצוי המפתח כמעט לכל מה שקשור בנו.  כיום אני עובד בבית הנשר הלבן ומלמד גם את רזי הפילוסופיה האינדיאנית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון אורסיאנו

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1210448 צפיות
לווייתנים הם היונקים הגדולים ביותר בעולם, והלווייתן הכחול הוא היצור הגדול ביותר על פני כדור הארץ! ליצורים בעלי דם חם אלה יש שומן כדי לבודד ולאחסן את המזון שהם זקוקים לו. עצמות הלווייתן הן רכות ונקבוביות, שמאפשרות להם לאחסן את המזון בצורה של שומן, בניגוד ליונקים יבשתיים בעלי עצמות קשות.הרכות של עצמותיהם מאפשרת להם לגדול לגודל עצום ועדיין לצוף במים. מתחת למים, ללווייתנים אין ראייה טובה, אבל יש להם שמיעה מצוינת והם משתמשים בטכניקה הנקראת "מיקום הד" כדי לתקשר עם לווייתנים אחרים. באמצעות עלוקות הזנב החזקות שלהם הם מניעים את עצמם, והם יכולים לנצל את הסנפירים שלהם כדי להסתובב ולהתהפך בתוך המים.

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1214252 צפיות
האדם, שנולד בסימן זה, צריך כל הזמן לתמוך בבסיס היצירה העליון בעצמו ובאנשים סביבו. עליו להיות זריז, מהיר, ומוכן להילחם ולהשמיד את הרוע כל רגע.הכריזמה העליונה של הנמייה היא חיי הנצח שהביסו את המוות.הנמייה היא הסמל של יציבות, נאמנות, מהירות, והיכולת למצוא את הדרך הנכונה בכל מצב. אנשי הנמייה אמורים להיות מסוגלים להגיב במהירות לשינויים. הם להיות בלתי צפויים בהתנהגות שלהם, אבל מאוד כנים. אם אדם נולד בשנת הנמייה הוא נע כמו בריקוד וידיו ורגליו הן דקים ומהירים, אז זה נתפס כסימן מעודד. אם האדם, שנולד בסימן הנמייה הוא טיפש, חסר אונים, ומגושם, בעת היותו רמאי ולא ישר, זה אומר שהאדם צריך להתחבר אל הטוטם הזה. .

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/1216863 צפיות
ההתנגדות הטבעית של הקיפוד לארס נחשים נותנת ליצור הקטן הזה תכונת ריפוי של כוח רוחני גדול - תחייה, שחזור חיים שלאחר מוות, או מניעת מוות. חסינות טבעית זאת בשל חלבון במערכת השרירים של החיה - שעוצרת או מונעת דימום ולוקים העצביים של הארס. השמאנים ומרפאים אחרים ימצאו קיפוד כטוטם חזק או כבעלי חיים, כאשר כוח ריפוי חזק כשהם זקוקים לו. למרות שהקיפוד הוא חיה לילית, הוא מחובר בחוזקה לאנרגיה וחיוניותה של השמש בתרבויות רבות במזרח אסיה ובמזרח. חי הלילה קשורים ביכולת נפשית אינטואיציה, חלומות, וחזיונות נבואיים. בלילה, מושגים ומחשבות הם עטופים בצל, דברים הם לא לגמרי ברורים. אותם יצורי הלילה פעילים בזמן כדי להחזיק את היכולת לראות בבהירות את מה שמוסתר לאחרים בחושך.

מאת: דורון אורסיאנובעלי חיים - כללי27/11/128628 צפיות
מעלות העקרב מקנות סגולות מגיות מסוימות לבעליהם. מעלות העקרב מחזיקות את כל המאפיינים המדהימים שאפשר לראות בעקרב עצמו; הסיבולת והכח של היצור הזה כלולה בתוך בעלי טוטם זה הראויים להעניק את הקסם הפנימי שלהם . לשמאנים של המאה, כוהנות, אנשים רוחניים ואנשי מקצוע של תורת הנסתר שמשו פניני העקרב להעברת אנרגיה קסומה לעצמם ולאחרים שזקוקים לקסם . סגולות עקרב מבוקשות ביותר על ידי כל המעוניינים לספוג מעלות עקרב לתוך חייהם ולפתח יכולות נפשיות חזקות כגון אלה המגולמות על ידי העקרב החזק. הבעלים של טוטם העקרב יזכו באנרגיה רוחנית ובהירות מנטלית בשיתוף כל הסגולות מיוחסות לאריה של המדבר, סקורפיון. עקרב כחיית הטוטם מביאה איתה רוח חזקה ואכן את תכונות המגיות שלה שהן אחד מהמשפיעים ביותר של כל הטוטמים של בעלי החיים. כוח במנהיגות, סיבולת לאורך זמן, החוכמה לחכות, הערכה עצמית גבוה והרבה מעבר לכך

מאת: דורון אורסיאנואבחון בצבעים16/05/1213855 צפיות
האופן בו הצבעים מסודרים בגלגל האישי הוא ייחודי לכל אדם וצבעיו האישיים מלווים אותו כל חייו. האם שאלת את עצמך פעם מה מייצג האדום עבורך? או הכחול עבורך? מהו הצבע המרכזי שלך? בקורס נלמד כיצד ליצור איזון בחיינו בעזרת הצבעים על פי הפילוסופיה העתיקה של הסנקה.

מאת: דורון אורסיאנותקשור וטלפתיה15/05/121321 צפיות
ישנם אלמנטים נוספים שיתגלו וישנו את התפיסה שלכם ביחס לאסטרונומיה. האסטרונומיה נחשבת לסוג של מדע והאסטרולוגיה מה איתה? מדוע היא לא נתפסת כמדע ? זאת משום ששאיפת המדע בהוכחה והאסטרולוגיה לא ניתנת להוכחה מוחלטת. מצד שני מדוע האסטרונומיה כן נחשבת כמוכחת כאשר גם בה חסרים דברים רבים להבנה והם אינם בהישג ידכם עדיין

מאת: דורון אורסיאנותקשור וטלפתיה20/02/121677 צפיות
בתוך האבנים ומתחת לפני האדמה ישנן תרבויות ויצורים שמתגוררים כאן בלי שתדעו אודותם. ישנם יצורים שמתגוררים ממש אתכם מבלי שתדעו על קיומם. ישנם אנשים קטנים (גמדים) וישנם אנשי ים. יצורי ים אלו מגיעים ממימדים גבוהים מאוד כדי לעזור לכם.

מאמרים נוספים בנושא רוחניות - כללי

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי12/11/191200 צפיות
בעת שהספינה היקרה בעולם טבעה בים, לא היה בכוחו של שום כסף שבעולם להציל חיי אדם. עשירים לא קבלו יחס מועדף. עשירים ועניים פלסו דרכם יחד, ונדחפו יחד לסירות ההצלה ללא הבחנה.

מאת: בתיה כץרוחניות - כללי29/04/19103306 צפיות
כתיבת ספר תורה הינה מצווה נעלה וחשובה עד מאד, מצווה זו הינה מצוות עשה מהתורה, האחרונה במניין תרי''ג המצוות. מי שזוכה לקיים את המצווה הזו, מעלה עליו הכתוב כאילו קיבל את התורה בהר סיני.

מאת: עופר שלורוחניות - כללי02/10/182154 צפיות
ספרי חומש

מאת: רוני הכהןרוחניות - כללי01/07/181851 צפיות
כולם מחפשים אחר הכוונה, והדת היא כבר לא הכלי היחיד אשר זמין על מנת להגיע אל איזון הנפש מלבד רפואה.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181431 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: דוד דרומררוחניות - כללי14/08/162327 צפיות
הכותל המערבי (בקיצור: הכותל) הוא אחד מארבעת קירות התמך המקיפים את הר הבית זה כאלפיים שנה, משלהי תקופת בית שני ועד ימינו. במסורת היהודית מיוחסת לכותל המערבי קדושה יתרה,

איך לקבל אנרגיה למכור, איך למכור עם חשק, איך להרגיש טוב למכור, למה עבודה במכירות שוחקת, איך לאהוב למכור, איך ליהנות לעבוד במכירות, תמיכה נפשית, מאמן אישי מומלץ: וכאן תתבאר עוד נקודת מבט, לאיך וכיצד איש המכירות אמור לקבל אנרגיה למכור את המוצר שלו ללקוחות. והדרך לכך היא, על ידי זה שאיש המכירות ישאל את עצמו, האם הייתי מוכר את המוצר הזה לאנשים, גם אם לא היית מרוויח מכך כסף?! ז"א שעל איש המכירות לדמיין לעצמו מצב, שבו הוא כאיש מכירות לא צריך כסף, משום שיש לו מספיק כסף, אבל מצד שני ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica