חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה כל כך קשה למצוא עבודה?

מאת: מאיה כהןדרושים16/05/20121043 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה השתנה? ובכן, כמעט הכל: הפעם התהליך ארוך יותר, קשה יותר, מורכב יותר ודורש הרבה, הרבה יותר שעות השקעה מאשר בעבר. בכלל לא מגזימים אלה המתלוננים שהיום "לחפש עבודה זו עבודה".

הקושי במציאת עבודה מחלחל לכל ענפי המשק, גם בתחומים כמו הנדסה והיי-טק שבהם, לכאורה, אמור להיות פשוט יותר. זאת ועוד- מישהו חכם פעם אמר ש"צרת רבים - חצי נחמה"- אז זהו שלא, אבל אולי יקל עליכם לדעת שאתם לא לבד. לכולם קשה. גם כאן בישראל וגם מחוצה לה.

חברת השמה אמריקאית בשם TEKsystems פרסמה לאחרונה תוצאות מחקר שביצעה ברבעון הראשון של 2012 בקרב 2100 אנשי IT (מערכות מידע). מטרת המחקר הייתה לבדוק את התרשמותם של הנחקרים מ"חוויות" חיפוש העבודה שלהם. מה לדעתם צריך לשנות? איפה מסתתרים הכשלים? ומה דורש שיפור ויפה שעה אחת קודם.

מהמחקר מסתבר כי בעוד ש 81% מהנבדקים חשבו שככל שתהליך הסינון לעבודה מעמיק יותר, כך יש התאמה גבוהה יותר בין העובד שמתקבל לבין התפקיד, רק 50% הסכימו שחברות ההשמה מבצעות תהליכי סינון איכותיים.

בכל הקשור לשלבים השונים של תהליך הקבלה לעבודה, מסתבר כי הראיון הטלפוני הוא השלב המועדף. כ 75% הודו שזה השלב המאפשר להם להבין אם הם בכלל מעוניינים להמשיך הלאה לראיון פנים מול פנים.

ומה קורה כשהחברה לא מאפשרת שליחת קורות חיים באמצעות המייל ומחייבת הגשת מועמדות  באמצעות מילוי טופס באתר האינטרנט שלה? ובכן, לידיעת כל החברות המשתמשות במנגנון הגשת מועמדות כזה- 63% מהנבדקים ענו שהטופס שחייבים למלא ארוך מידי. 46% הודו שאם הטופס ארוך מידי הם פשוט לא מגישים מועמדות וזאת גם אם הם מתאימים מאוד לתפקיד המדובר.

נושא נוסף שנבדק הינו הממליצים: 82% טוענים שברוב המקרים המועמדים מתבקשים להגיש פרטי התקשרות של ממליצים ולמרות זאת, מעסיקים פונים אליהם בפועל רק במחצית מהפעמים.

בנושא ראיונות העבודה אין חדש תחת השמש וזה דווקא מפתיע. מסתבר שראיונות עבודה נתפסים בעיני המועמדים ככלי הטוב ביותר לניבוי התאמה לתפקיד. 94% הסכימו עם הקביעה הזו.

רוב הטענות של מחפשי העבודה היום כנגד המעסיקים סובבות סביב הנושא הרגיש של קבלת משוב. בעוד שהמועמדים עוברים תהליכים ארוכים, משקיעים זמן ולפעמים גם מסכנים את המשרה הנוכחית בנסותם להתקבל לתפקיד חדש, המעסיקים מצידם ממעטים במתן משוב. אתם עשויים לשלוח קורות חיים מבלי לקבל שום תגובה, לעבור ראיונות טלפוניים ואפילו מספר ראיונות פרונטאליים ועדיין תמצאו עצמכם ממתינים למשוב שממאן להגיע. 83% ממשתתפי המחקר ענו שהם מצפים לקבלת תשובה מהמעסיקים לאחר ראיון פרונטאלי. 76% מצפים לתשובה לאחר ראיון טלפוני, 63% מצפים לתשובה מחברת ההשמה שהבטיחה להפנות אתכם לתפקיד ו 50% מצפים לאיזשהו עדכון כבר לאחר שליחת קורות חיים.

איזהו המשוב המועדף? רוב הנשאלים יסתפקו בשיחת טלפון או באימייל. בתנאי כמובן שמדובר בשיחה או באימייל עם מסר אישי ולא אוטומטי. כרגע, מעדכנים 65% מהם, המשוב היחיד שמגיע הוא אימייל חדגוני עם הודעה אוטומטית.

נקודה רגישה נוספת קשורה לציפיות השכר. בעוד שרוב המעסיקים ינסו לברר מהן ציפיות השכר שלכם וכמה שיותר מוקדם בתהליך, את המידע בנוגע לשכר המתוכנן למשרה הם שומרים כסוד מוחלט בהחלט. על פי תוצאות המחקר 53% מהנשאלים רוצים לדעת מהו השכר המתוכנן כבר מתוך תאור המשרה. לצערם, כמובן, המידע הזה ניתן ברוב המקרים רק במעמד מתן הצעת השכר (כך ענו 51% מהם).

ומה קורה כשלא מתקבלים למשרה? 97% מהנשאלים עדכנו כי הם מעוניינים לדעת למה. 80% רוצים לדעת אם זה קשור למיומנויות ראיון העבודה שלהם, 71% ישמחו לקבל מידע כללי על מדוע נעשתה ההחלטה הזו, 69% ירצו לדעת אם הסיבה קשורה לניסיון מקצועי, 57% רוצים לדעת אם מדובר בכישורים וביכולות ורק 3% מעדיפים לטמון ראשם בחול ופשוט לא לדעת.

לסיכום, אלה הנקודות הדורשות שינוי ושיפור בתהליך הגיוס על פי המועמדים: מתן מידע על השכר המתוכנן למשרה כבר בתחילת התהליך (62%), מתן משוב אחרי ראיון פנים מול פנים (60%), מתן פידבקים תוך כדי תהליך הסינון (55%), מתן מידע רב יותר על התפקיד עוד לפני שמזמנים מועמד לראיון עבודה (47%), ביצוע מבדקים מקצועיים מדויקים ורלבנטיים יותר לתפקיד (39%), ביטול מבחני אישיות ומרכזי הערכה (27%).

אז, אם אתם מחפשי עבודה שמרגישים שתהליך חיפוש העבודה הפך אצלכם לעבודה- אתם צודקים. ואם אתם דווקא מהצד השני של המתרס ואתם עוסקים בגיוס עובדים, כדאי שתדעו: היחס שאתם נותנים למועמדים בתהליך המיון עלול להשפיע באופן ישיר על התדמית של כלל החברה. 75% מהמועמדים עלולים להסיר מועמדות בגלל היחס שיקבלו במהלך תהליך הקבלה לעבודה.

כפי שאנו יודעים השוק הוא דינמי ומתהפך בקצב הולך וגדל בין שוק מעסיקים בו מקומות העבודה מוגבלים והמועמדים בלית ברירה יקבלו את היחס הבלתי מכבד מצד המגייסים ותקופה לא ארוכה לאחר מכן, יהפוך לשוק מועמדים כאשר המעסיקים יתקשו למצוא מועמדים ואז המועמדים יזכרו להם את השנים הקשות. חושב שהמעסיקים יקשיבו לפידבקים וינסו לשפר ולייעל את התהליך לשביעות רצון כל הצדדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131303 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131001 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131305 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131259 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131240 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131213 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121131 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא דרושים

מאת: ליאורדרושים01/01/174101 צפיות
עבודה באירופה לאנשים צעירים, יכולה להתאים עבור ישראלים, שהם בעלי דרכון אירופי. עבודה באירופה, כאנשי מכירות, מאפשרת להרוויח סכומים גבוהים, ולכן היא כדאית.

מאת: elichai rubinדרושים14/06/152681 צפיות
מעסיקים רבים במשק הישראלי, קטנים כגדולים, מתקשים למצוא עובדים איכותיים המתאימים להם מבחינת זמינות, כישורים מקצועיים, ניסיון, מקום מגורים ופרמטרים נוספים. ולכן, הוקמה הרשת החברתית iperhour, רשת זאת מאפשרת למעסיקים ומחפשי עבודה למצוא אחד את השני.

מאת: arielcדרושים17/04/151851 צפיות
מה היא עבודה בחול, ומה כדאי לדעת לפני שעולים על המטוס?

מאת: arielcדרושים17/04/151777 צפיות
טיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151860 צפיות
עבודות שוות בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151897 צפיות
אילו יעדים איכותיים יש לעבודה בחול?

מאת: tanga2דרושים10/04/151796 צפיות
ברצלונה היא עיר נפלאה ותיירותית בספרד. עבודה בברצלונה מספקת חוויה מדהימה ובלתי נשכחת וגם סכומי כסף לא מבוטלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica