חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניסור בטון במשורי יהלום

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים21/09/20091595 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

משור יהלום מורכב משיני יהלום על גבי דיסק מתכת.

מספר גורמים משפיעים על יעילות משור יהלום:

1. סוג כמות וגודל גרגרי היהלום שבתוך שן היהלום

2. הרכב נתך המתכת המכיל בתוכו את גרגרי היהלום והיוצר עימם את השן.

3. דיסק המתכת שעליו שיני היהלום מולחמים

4. שיטת חיבור שן היהלום לדיסק המתכת.

כמות היהלום בשן מוגדרת כ"ריכוז".  רכוז היהלום, סוגו וגודלו וכן הרכב המלכד המחזיק את גרגרי היהלום, נקבעים לפי סוג הבטון, נתוני המכונה ותנאי העבודה.

השן מולחמת לדיסק על ידי נתך כסף או בהלחמת לייזר, בהתאם לנתוני העבודה. הדיסק עצמו עשוי מפלדה מוקשה ועובר תהליך של הרפיה ושחרור מאמצים.

תחום עיקרי בשימוש יהלום ככלי חיתוך הינו תחום ניסור בטון ,קידוח בטון  קשה המכיל אגרגט כגרניט קורץ או בזלת, יש להתאים מלכד רך, על מנת שגרגרי היהלום הבאים במגע עם בטון , יהיו תמיד חדים.

גודל האגרגט משפיע אף הוא על בחירת המלכד. ככל שהאגרגט קטן יותר המשור צריך להתנהג כ"רך יותר".

סוג האגרגט- אם הוא מעוגל או חד –יש חשיבות בקביעת הרכב השן. בטון  המכיל חול  ים או חול ממחצבה מתנהג בצורה שונה בעת ניסורו.

כמות הברזל שבבטון וכן אם הבטון טרי או ישן משפיעים על הרכב שן היהלום, על הבלאי של המשור ועל תנאי העבודה.

המשתמש במשור חייב להכיר את כל המשתנים המפורטים לעייל ולפרטם בזמן הזמנת המשור.

ככלל, כל משור יהלום  מכיל גרגרי יהלום שתפקידם לחדור לתוך החומר המנוסר.  גרגרי היהלום מוחזקים בתוך מלכד.

יש יחסי גומלין בין המלכד וגרגרי היהלום שבתוכו ובין הבטון המנוסר. כל עוד היהלום חד הוא "יעבוד" כהלכה. כאשר היהלום מתקהה בתהליך הניסור, יש לגרום לכך שהוא ייפול ויהלום אחר "טרי" ימלא את מקומו.

זה התפקיד שממלא המלכד המחזיק את גרגרי היהלום.

מלכד מתאים יאפשר ליהלום להיות מוחזק בתוכו כל עוד הוא חד ולהניח לו לנשור כאשר הוא מאבד את חדותו ויעילותו. המהלך הזה מתקיים מאחר והשחק שנוצר הזמן הניסור מתקיף את המלכד וגורם לו לבלאי ולגרגרי היהלום שאינם חדים- לנשור. 

השחק עצמו תלוי בהרכב וקושי הבטון. אם השחק אברסיבי הוא יגרום לבלאי מהיר של המלכד, ואף לבלאי מהיר מידי. במקרה זה גרגרי היהלום יפלו בעודם חדים, ומשור היהלום יגמר מהר. הפתרון הוא להקשות את מלכד.  וכנגד, אם המלכד קשה מידי, הוא לא יותקף על ידי השחק וגרגרי היהלום שאבדו מחדותם ושהיו צריכים ליפול יישארו וימנעו מאחרים לנסר את הבטון. משור כזה יאבד ממהירות החיתוך.

מכאן שיש חשיבות עצומה לסוג והרכב הבטון ולתנאי העבודה על מנת להתאים את המשור הנכון והיעיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מ.סעדון בע"מ ניסור בבטון וקידוח בטון בפריסה ארצית www.m-s.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מ.סעדון בע"מ

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים26/12/091292 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם אנו נדרשים לבצע שינויים ופירוקים באלמנטים עשויים בטון מזויין לצורך ביצוע משמיות אלו עומד לרשותנו מגוון רחב של ציוד ומכונות

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים22/09/091040 צפיות
כיצד משתלבים יהלומים בעבודות השיפוץ בבית

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים07/09/091063 צפיות
פירוק מבוקר של אלמנטים מבטון מזויין כאשר לא ניתן לבצע חציבה או ניסור באמצעות משורי

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים06/09/091788 צפיות
הדרך המהירה,הנקייה,והסימטרית ביותר לקידוח חורים עגולים בקטרים שונים בקירות,תקרות,רצפות ושאר אלמנטים עשויים בטון מזוין. מכונות הקידוח שברשותנו מאפשרות מתן מענה לכל קוטר קידוח ללא הגבלה בעובי הקיר / רצפה או כל אלמנט נדרש

מאת: מ.סעדון בע"משיפוצים04/09/092073 צפיות
ישנם מקרים בהם ישנו צורך בשינוי ויצירת פתחים בקירות בטון,שיטת הניסור מאפשרת לבצע שינויים אלו בדרך מהירה ונקיה,

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232634 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223299 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211226 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica