חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חנהלה התבלבלה.שיריו הקלילים של נתן אלתרמן,גדול משוררי א"י.שירים מתוך מחזות זמר ומופעי קבארט.

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים18/05/20121491 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
חנהלה התבלבלה. ערב משיריו הקלילים של אלתרמן.

כבר כתב דן אלמגור,על אלתרמן,כי הוא ,,אהבתה הגדולה של השירה הארץ ישראלית,ומלכה הבלתי מוכתר והטרובדור הגדול שלה.

חלק ניכר מאיתנו,יופתע לגלות כי שירים אלו מוכרים להם,וזכורים בעל פה,לפחות בחלקם, גם לצעירים יותר שבינינו.

במפגש זה,נתוודע לצד הפחות ידוע של גדול משוררי א"י, נתן אלתרמן. כולנו מכירים את שיריו המרגשים  והרציניים של גדול המשוררים.את מגש הכסף,האם השלישית,אליפלט, ואחרים.כאן נתוודע לצד ההומוריסטי שלו.אלתרמן,ברוך הכשרונות,ניחן בהומור חריף וחד כתער! ממנו,נשאב בערב זה,הנאה מרובה! כיוצר רב פנים,ורב סגנונות,היה אלתרמן,בעת ובעונה אחת,גם משורר,גם פזמונאי.גם סטיריקן-וגם עיתונאי.גם מתרגם-וגם מחזאי.ועם כל זאת:מלך והלך.לוליין גזלן ופושט יד,כפי שכתב בשירו: העלמה.

חכם וממזר,שהצהיר על עצמו כי נולד תאומים,אך הלכה למעשה,היה שלישיה,רביעיה,ואולי אף עשיריה,ברבגוניותו הרבה והמבורכת.

עוד בראשית דרכו בשדה הזמר,כתב אלתרמן שירים היתוליים,בתחילה,לחגי הפורים בת"א,אחר כך למופעי קבארט,ומאוחר יותר-למחזות זמר.

הפעם,נשיר שירים מתוך מחזות זמר ומופעי קברט,כגון: שלמה המלך ושלמי,אסתר המלכה,שוק המציאות,צץ וצצה,שירי יין ושיכרון (אלתרמן היה שתיין מדופלם!)שירים למופעי תיאטרון ,,המטאטא,, ההיסטורי,והתכנית האגדית ,,לי לה לו,, נשמע את הסיפורים והפיקנטריה שמאחורי השירים.

אספר כאן רק סיפור קטן אחד לדוגמא: אלתרמן התגורר בשדרות נורדאו בת"א עם אשתו,רחל מרכוס-אלתרמן,שחקנית ויוצרת בזכות עצמה. יום אחד,ביקש הסופר המהולל אהרון מגד יבד"לא (כיום בן 92 ועדיין כותב ויוצר!) לרכוש לו ולאשתו אידה צורית(אף היא יוצרת בזכות עצמה) דירה באותו בניין מגורים.אלתרמן התנגד נחרצות.מגד תמה מדוע? אלתרמן השיב: ,,כשהמוזה תבוא לבניין הדירות היא עלולה לטעות ביני לבינך,,

דוגמאות? בבקשה! שיר השיכור מתוך שלמה המלך ושלמי הסנדלר, ,,מילא,, של בומבה צור מתוך ,,צץ וצצה,, מכבי האש של עקרון,גם הוא בוצע ע"י בומבה צור,ולפניו יעקב טימן ז"ל,ואחריו יבד"לא ששי קשת,

נשמע את ,,קונצרטינה וגיטרה,, מתוך ,,שוק המציאות,,  כאן הופך אלתרמן,נושאים פרוזאים להחריד, כמו שמן קיק,חולרה,חררה,בלו על כל סיגרה,לרומנס חביב ומעורר חיוכים.

וכמובן ,,חנהלה התבלבלה,, שיר שנכתב ללחן חסידי בראשית שנות ה30,גם השיר הוא והיא על הגג(מעפולה באנו הנה יחד) נכתב לאותו לחן,זמרים רבים בלבלו בין ההוא לזה,אנו נשכין סדר בדברים...

נשיר גם את ,,אני אוהב את מה שיש,, מעין השלמה עם הגורל,שלא תמיד מיטיב עימנו...

נספר על המלחינים שהלחינו את שיריו,ועל שיתוף הפעולה ביניהם.מדניאל סמבורסקי,דרך משה וילנסקי,סשה ארגוב,מרדכי זעירא,דוד זהבי,יואל ולבה,ועד למלחינים המודרנים,כמו מתי כספי,עודד לרר,נפתלי אלטר,וכמובן, נעמי שמר בת האלמוות.

ערב מהנה,מצחיק,ובלתי נשכח! בהנחייתו של איציק מלאכי.זמר בס-בריטון,מספר סיפורים וחוקר הזמר העברי לדורותיו. 0523732382 אתר: www.tiulvashir.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק מלאכי.זמר בס-בריטון.מנחה ערבי זמר.חוקר הזמר העברי לדורותיו.מדריך טיולים מקצועי.מארגן ומדריך טיולים מזמרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק מלאכי

מאת: איציק מלאכיסיפורי מסע14/06/131878 צפיות
נשיר ונטייל בעקבות גדול משוררי א"י נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר. נבקר באתרים שעליהם כתבו ובהם ביקרו אלתרמן ובתו,שהייתה יוצרת גדולה בזכות עצמה. על הקשר המיוחד ביניהם,נשמע סיפורים מרתקים מאחורי השירים ומחבריהם.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ10/06/13857 צפיות
טיול מזמר בגולן בעקבות מחדשי הישוב היהודי בגולן כבר במאה התשע עשרה. האם ידעתם כי במאה התשע עשרה,הוקמו שש מושבות יהודיות בגולן? בטיול נתוודע לכך.

מאת: איציק מלאכיאטרקציות09/06/13835 צפיות
טיול מזמר בנחל שיח שבמערב הכרמל המוצל הקריר והיפה! הנחל יוצא ממש מתוך העיר חיפה,חוצה את מערב הכרמל בדרכו לים.

מאת: איציק מלאכיתיירות ונופש - כללי18/05/121413 צפיות
טיול מזמר בעקבות אהוד מנור והסופר יצחק שלו, בבנימינה וסביבתה.נבקר באתרים הקשורים למשורר ולסופר גם יחד,נשמע סיפורים מרתקים אודות שניהם,על הטרגדיות שעבר מנור בנפול יהודה,אחיו,במלחמת ההתשה,והתאבדות האח השני,זאב. נהלך ברחובותיה של המושבה היפהפיה,שעדיין שומרת על צביונה כפרי,וטרם נדל"נה את עצמה לדעת,כמו זיכרון יעקב שכנתה מצפון. נסיים בנחל תנינים,הנשפך לים מדרום למעגן מיכאל,נשיר את השיר היפה שכתב עליו אהוד מנור.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121230 צפיות
טיולנו הפעם,ילך בעקבות מחייה השפה העברית,אליעזר בן יהודה,ש"י עגנון,ואחרים,בשכונה מטופחת, שזמן מה היתה האוטונומיה הראשונה בא"י. נשיר ונלך בעקבותיהם.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121420 צפיות
אם מאסתם בטיולים הסטנדרטיים,עם המדריכים ה,,חופרים,, ללא הרף,והמשעממים עד לזרא,אם אתם אוהבים את הארץ,נופיה ובעיקר-שיריה,זה המענה עבורכם! שילוב של שני הדברים גם יחד! כל אתר-שיריו וסיפוריו! פשוט ,,רואים את הקולות,, שירונים בידינו,אקורדיון מלוונו,ואיציק מלאכי-מדריכנו. שילוב של מדריך,זמר בס-בריטון,מספר סיפורים,וחוקר הזמר העברי לדורותיו. חוויה ערכית מהנה ובלתי נשכחת!

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים17/05/121352 צפיות
ערבי זמר ייחודיים! לכל ערב-הנושא שייוחד לו.: הומור וסאטירה,יין ושכרון,שירי להקות צבאיות,אהבה ותשוקה,שירים מתוך מחזות זמר,או ערב שיריו/ה של משורר/ת כזה/ו או אחר/ת. באירוע,יסופרו גם הסיפורים המרתקים שמאחורי (חלק) מהשירים,עם הרבה פיקנטריה!

מאמרים נוספים בנושא הפקת אירועים

מאת: קרוסלה הריון ולידההפקת אירועים27/01/211605 צפיות
חשבתם לעשות אירוע קטן בפורים, להזמין כמה חברים או משפחה ואתם רוצים שיהיה כיף ושמח במיוחד? שילוב כלים חד פעמיים באירוע יכול בהחלט לתרום לאווירת החג והשמחה הגדולה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202344 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195846 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191777 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191560 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים27/01/191672 צפיות
כאשר בנו את החומה הסינית בין המאה החמישית לפני הספירה ועד המאה השש עשרה לא בטוח שעשו שם סדנאות גיבוש לעובדים החומה משתרעת על פני 8851 ק"מ. סדנאות גיבוש לצוותים הם חלק מהז'רגון התרבותי של חברות, מוסדות וארגונים במדינה ובעולם.

מאת: עידן אברהמיהפקת אירועים21/02/181673 צפיות
אצל איזו חברה כדאי לשכור אוהלי אבלים? צריכים לשכור אוהל אבלים? חשוב לדעת כי יש מספר חברות שמציעות שירות בתחום זה. כמה חשוב לכם לבחור בחברה טובה ומומלצת בה תקבלו שירות מושלם שעונה על הצורך שלכם. כאשר נזקקים לשכור מוצר חשוב למצוא את נותן השירות שיש בידו את היכולת לספק את המוצר ואת השירות בצורה מושלמת. שימו לב שזה נכון גם באשר לשכירת אוהלי אבלים. ניתן לברר ולמצוא את החברה המומלצת בה תוכלו לקבל מענה מושלם לצורך שלכם. קראו על כך בשורות הבאות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica