חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אין לי ארץ אחרת,גם אם אדמתי בוערת,, טיול מזמר בעקבות אהוד מנור והסופר יצחק שלו,וספרו: ,,תחת התות,, בבנימינה וסביבתה.

ימי בנימינה.  הפעם נשיר ונטייל בעקבות אהוד מנור פזמונאי ידוע,ויצחק שלו,משורר וסופר נשכח,אשר בנו,מאיר,התפרסם יותר מאביו..

נבקר באתרים בהם בילה אהוד מנור את ילדותו,. בית משפחת מנור,בית הספר שבו למד,שכונת מגוריו,רחוב המייסדים בבנימינה,בריכת המים שהקים הברון רוטשילד, ועוד.

נספר את סיפורה של המושבה בנימינה הנקראת על שמו של הברון בנימין אדמונד דה רוטשילד,ואת סיפורן של מושבות הברון בקצרה.

אהוד מנור,חי רוב שנותיו הבוגרות מחוץ לבנימינה,אך התגעגע אליה כל אותן שנים,כך לפחות לפי השיר היפה ,,ימי בנימינה,, בו הוא כותב בין השאר:

אני רוצה לחזור אל הימים,הכי יפים שלי

הימים היחפים של בנימינה כן!

בד בבד,נקרא קטעים מספרו של יצחק שלו ,,תחת התות,, בו הוא מספר על דודו האהוב,חקלאי שרשי רחב לב והומוריסטי,בעל חכמת חיים,החי במושבה בשם ,,כרמליה,, שאינה אלא בנימינה לפי כל הסימנים.נשמע גם על פועל חצוף מג'יסר א זרקא,שעשה מעשים מגונים,וכיצד ,,סידר,, אותו הדוד השובב...

וכן על פעילותו שלו במחתרת(כנראה האצ"ל) ועל אהבתו הנואשת לאשה יפהפיה אך נשואה,ועל סיומו הטראגי של אותו רומן ביניהם.

נבקר בבית העלמין של בנימינה,שם קבורים אהוד מנור ובני משפחתו,ועוד כמה אישים ידועים יותר וידועים פחות.

נשיר משיריו של מנור,ונבקר באתרים עליהם כתב,וכך ,,נראה את הקולות,, כל אתר-ושירו המתרונן.כל שיר-וסיפורו המתנגן.

נסיים בנחל תנינים הנשפך אל הים כמאמר שירו של מנור:

,,נחלים זורמים הימה

והים כל דרך תמה

גם השמש נמה שמה

אל תגיד לי למה,,

לגבי התנינים: אל חשש! התנינה האחרונה ניצודה שם לפני למעלה ממאה שנה.כך שרק השם נשאר...בהזדמנות חגיגית זו,נספר כיצד הגיעו לשם תניני היאור,מי הביאם לשם,ולאיזו מטרה.

איציק מלאכי.טיולים מזמרים וערבי זמר ייחודיים.טלפון: 0523732382

כתובת אתר:  www.tiulvashir.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק מלאכי.זמר בס-בריטון.מנחה ערבי זמר.חוקר הזמר העברי לדורותיו.מדריך טיולים מקצועי.מארגן ומדריך טיולים מזמרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק מלאכי

מאת: איציק מלאכיסיפורי מסע14/06/131878 צפיות
נשיר ונטייל בעקבות גדול משוררי א"י נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר. נבקר באתרים שעליהם כתבו ובהם ביקרו אלתרמן ובתו,שהייתה יוצרת גדולה בזכות עצמה. על הקשר המיוחד ביניהם,נשמע סיפורים מרתקים מאחורי השירים ומחבריהם.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ10/06/13858 צפיות
טיול מזמר בגולן בעקבות מחדשי הישוב היהודי בגולן כבר במאה התשע עשרה. האם ידעתם כי במאה התשע עשרה,הוקמו שש מושבות יהודיות בגולן? בטיול נתוודע לכך.

מאת: איציק מלאכיאטרקציות09/06/13835 צפיות
טיול מזמר בנחל שיח שבמערב הכרמל המוצל הקריר והיפה! הנחל יוצא ממש מתוך העיר חיפה,חוצה את מערב הכרמל בדרכו לים.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121230 צפיות
טיולנו הפעם,ילך בעקבות מחייה השפה העברית,אליעזר בן יהודה,ש"י עגנון,ואחרים,בשכונה מטופחת, שזמן מה היתה האוטונומיה הראשונה בא"י. נשיר ונלך בעקבותיהם.

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים18/05/121493 צפיות
הפעם,נתמקד בפן הקצת פחות מוכר של אלתרמן: השירים הקלילים וההיתוליים שכתב. שירים שנלקחו ממחזות זמר ומופעי קבארט.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121421 צפיות
אם מאסתם בטיולים הסטנדרטיים,עם המדריכים ה,,חופרים,, ללא הרף,והמשעממים עד לזרא,אם אתם אוהבים את הארץ,נופיה ובעיקר-שיריה,זה המענה עבורכם! שילוב של שני הדברים גם יחד! כל אתר-שיריו וסיפוריו! פשוט ,,רואים את הקולות,, שירונים בידינו,אקורדיון מלוונו,ואיציק מלאכי-מדריכנו. שילוב של מדריך,זמר בס-בריטון,מספר סיפורים,וחוקר הזמר העברי לדורותיו. חוויה ערכית מהנה ובלתי נשכחת!

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים17/05/121353 צפיות
ערבי זמר ייחודיים! לכל ערב-הנושא שייוחד לו.: הומור וסאטירה,יין ושכרון,שירי להקות צבאיות,אהבה ותשוקה,שירים מתוך מחזות זמר,או ערב שיריו/ה של משורר/ת כזה/ו או אחר/ת. באירוע,יסופרו גם הסיפורים המרתקים שמאחורי (חלק) מהשירים,עם הרבה פיקנטריה!

מאמרים נוספים בנושא תיירות ונופש - כללי

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/205110 צפיות
כולנו אוהבים לטייל בצפון, אשר הוא חבל ארץ יפיפייה, המשאיר לנו טעם של עוד, כאשר אנחנו מבקרים בו, משום שיש בו אינספור מסלולי טיול יפים ומרהיבים וחוויה בלתי נשכחת. המיוחד באזור הצפון הוא בעצם הנחלים שיש בו, אשר אזור זה מוצף בנחלים מרהיבים ובמסלולי טיול מרתקים. טיול ג'יפים בצפון הינה חוויה ייחודית, המתאימה גם למשפחות עם ילדים. ניתן לטייל בג'יפים עם ילדים, כמו כן ניתן גם לטייל כזוג, אך חשוב לדעת כי יש מסלולי ג'יפים המתאימים לכל ימות השנה ויש כאלו שניתן לראות דווקא בחורף,אז במאמר זה נבחן את העונה ה

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי09/03/204998 צפיות
טיולי ג'יפים מאפשרים לכם לחוות חוויה מעניינת במיוחד, וכך תוכלו להגיע אל מקומות נידחים בארץ ובעולם.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי02/12/195457 צפיות
בישראל ישנה תרבות המעודדת צעידה בשטח ובמסלולים השונים הפרושים ברחבי הארץ, והאמת? בצדק. קשה למצוא מקומות אחרים בעולם שהנוף בהם מגוון כל כך, ולא בכדי היא מושכת אליה מאות אלפי תיירים מדי שנה. עם זאת, עבור הרבה מאד אנשים המעוניינים לבקר בטבע מסלולי ההליכה הללו אינה בהכרח מתאימה או אפשרית, אם בשל תנאי דרך קשים, אם בשל מצב בריאותי או מורכבות טכנית לערוך טיול למשפחה גדולה - וגם כמובן הרצון הפשוט לערוך טיול בטבע במסגרת שונה ומאתגרת בדרכה שלה. במיוחד במקרים בהם רוצים לגמוע שטח רב ולהכיר חלקים בארץ שלא הכ

מאת: yoni romתיירות ונופש - כללי22/10/195658 צפיות
איזו מזוודות מומלצות? בחירת המזוודה, תלויה במספר פרמטרים. לא משנה איזה סוג של מזוודה תבחרו - חשוב מאוד שלמזוודה, יהיה גלגלים. בין אם אתם זקוקים למזוודה לצורך טיול בארץ ובין אם אתם טסים לחו"ל, צריך שיהיה למזוודה גלגלים וידית אחיזה נוחה. אבל, עליכם לבחור מזוודה לפי כמות התכולה שתצטרכו, משקל וצבע.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי06/03/196406 צפיות
ישראלים הם בהחלט עם שאוהב לטייל ברחבי העולם וגם בארץ, ומעידים על כך אינספור המסלולים שיש במדינה הקטנה שלנו. בימים בהם אתם לא צריכים לעבוד ואין לכם חובות אחרות, אחת הדרכים הטובות ביותר למצות את החופש היא באמצעות טיולים ברחבי הארץ, כמו טיולי ג'יפים בצפון, שיראו לכם את הנופים המרהיבים בחלקה הצפוני של ישראל.

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי04/12/182452 צפיות
אם חיפשתם בילוי מהנה קרוב לבית, בתוואי נסיעה נוח ומהיר ועם הבטחה להנאה מרבית בתוך פרק זמן של כמה שעות בודדות - תוכלו לסמן על כל אלה "וי" גדול, עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון או אפילו רחוק מכך - בגליל העליון, בגלבוע או בגולן אם רק תרצו ותוכלו. למה טיולי ג'יפים, אתם שואלים? כי זו אולי האטרקציה שיכולה להתאים לכל סוג של מטייל, החל מגיל כמה שבועות ועד לגילאים מבוגרים (ומבוגרים מאד), והם יכולים להיות רגועים ורומנטיים לזוגות צעירים, או לחלופין אתגריים ומלאי אדרנלין למשפחות הרפתקניות או לקבוצות חברים שמחפ

מאת: שלום כהןתיירות ונופש - כללי05/08/181706 צפיות
בכל הנוגע אל רכישה של בקבוק מים חדש בעבורכם או בעבור בני המשפחה, דעו לכם כי אין מה לחשוב על העניין יתר על המידה. בסופו של יום זהו דבר שיהיה מאוד חיוני בעבורכם. בעזרתו של בקבוק מים יהיה ניתן לקבל גישה נוחה למדי לצריכה של מים ובכך בעצם תוכלו להיות בטוחים כי יתאפשר לכם לצרוך הרבה יותר מים מידי יום, דבר שללא ספק תרצו בו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica