חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

,,שמרי נפשך,, טיול מזמר בעקבות גדול משוררי א"י נתן אלתרמן ובתו,תרצה אתר בת"א

מאת: איציק מלאכיסיפורי מסע14/06/20131880 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
בעקבות שירי נתן אלתרמן ותרצה אתר ואם כבר בסביבה נבקר ברחוב שיינקין האופנתי ובשוק הכרמל הססגוני

סיורנו יעבור בתחנות השונות שבהם חי ויצר נתן אלתרמן בלב תל-אביב. בחוף הים שם נשיר שירי ים שאלתרמן כתב, בבתי הקפה שהיו לו כמו בית שני - אררט, עטרה ושלג לבנון ונספר גם את סיפור קפה כסית. נעבור ליד ביתו, נעבור ליד ביתו חברו הטוב מרדכי זעירא שגם הלחין חלק משיריו של אלתרמן, נשמע סיפור חייו המיוחד שבו הוא אוהב בגלוי שתי נשים מהן רק אחת אישתו, נספר את סיפור חייה ומותה בטרם עת (בגיל 36) של ביתו המחוננת והרגישה תרצה אתר, שכתבה שירים מקסימים, סיפורי ילדים ועוד. תוך כדי הטיול נספר על המקומות שנעבור לידם ונשיר את השירים המרגשים שכתבו אלתרמן וביתו.

נתן אלתרמן

משורר ישראלי, חי בשנים 1910 - 1970. אלתרמן נולד בוורשה, פולין, והגיע לארץ עם משפחתו ב-1925. עם סיום לימודיו בגמנסיה "הרצליה" יצא לצרפת, בה השלים את לימודי האגרונומיה, אלא שמעולם לא ראה בעיסוק החקלאי ייעוד לעצמו.

שירתו של אלתרמן נחלקת לשתי חטיבות: שירה לירית ושירה אקטואלית המגיבה על מאורעות הזמן. השירה האקטואלית מצאה את ביטויה בשירי "הטור השביעי", שהתפרסמו אחת לשבוע בעיתון דבר וליוו את היישוב בארץ מתקופת ההעפלה, דרך הקמת המדינה ועד מלחמת ששת הימים (1967). במסגרת הטור השביעי התריע אלתרמן על עוולות ופגמים, והיה ל"מצפון האומה," כדברי בן גוריון.

שירתו הלירית מצטיינת בדימויים מפתיעים, בברק לשוני, במוסיקליות כובשת, כמו גם בדברי הגות. השפעתו על בני דורו ועל הבאים אחריהם הייתה עצומה. בשנת 1968 הוענק לו פרס ישראל. אלתרמן היה גם ממניחי הבסיס לפזמון הארצישראלי, ועשרות מפזמוניו הולחנו (בכל זאת יש בה משהו, כלניות, ועוד ועוד). הוא כתב גם מחזות, והיה אחד המתרגמים הטובים והפוריים ביותר שידעה הספרות העברית.

בין ספריו החשובים: עיר היונה, כוכבים בחוץ, שמחת עניים. שירי הטור השביעי, והמחזה פונדק הרוחות. בין תרגומיו ניתן למצוא מחזות משל שקספיר (אותלו, נשי ווינזדור העליזות) מולייר (החולה המדומה, טרטיף, הקמצן, דון ז'ואן) רַסין (פדרה), כמו כן תרגם אסופת בלדות אנגליות וסקוטיות.

תרצה אתר

תרצה אתר נולדה בתל אביב בכ"ח בטבת תש"א, 27 בינואר 1941, למשורר נתן אלתרמן ולשחקנית התיאטרון רחל מרכוס. למדה בבית-ספר העממי 'תל-נורדוי' ובבית-הספר תיכון עירוני בתל-אביב. את שירותה הצבאי עשתה כזמרת בלהקת גייסות השריון. לאחר שירותה הצבאי נסעה ללמוד משחק בניו יורק אך חזרה בטרם סיימה את לימודיה. הופיעה כשחקנית בתיאטרון "הבימה", בתיאטרון הקאמרי, ובתיאטרון זווית. כתבה שירים ופזמונים למבוגרים ולילדים שזכו לפופולריות רבה. ספרה "יעל מטיילת" זיכה אותה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער לשנת 1973. תרגמה עשרות מחזות שהועלו על במות התיאטרון בארץ. תרצה אתר הייתה ידועה ברגישותה. אביה, המשורר נתן אלתרמן, כתב לה את השיר "שיר משמר" ("שמרי נפשך") בשל דאגתו לה. עם פטירת אביה ב-1970 עמדה יחד עם מנחם דורמן בראש הועד הציבורי להוצאת כתבי נתן אלתרמן. בכ"ה באלול תשל"ז, 7 בספטמבר 1977, נהרגה בנפלה מחלון ביתה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק מלאכי.זמר בס-בריטון.מנחה ערבי זמר.חוקר הזמר העברי לדורותיו.מדריך טיולים מקצועי.מארגן ומדריך טיולים מזמרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק מלאכי

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ10/06/13859 צפיות
טיול מזמר בגולן בעקבות מחדשי הישוב היהודי בגולן כבר במאה התשע עשרה. האם ידעתם כי במאה התשע עשרה,הוקמו שש מושבות יהודיות בגולן? בטיול נתוודע לכך.

מאת: איציק מלאכיאטרקציות09/06/13838 צפיות
טיול מזמר בנחל שיח שבמערב הכרמל המוצל הקריר והיפה! הנחל יוצא ממש מתוך העיר חיפה,חוצה את מערב הכרמל בדרכו לים.

מאת: איציק מלאכיתיירות ונופש - כללי18/05/121415 צפיות
טיול מזמר בעקבות אהוד מנור והסופר יצחק שלו, בבנימינה וסביבתה.נבקר באתרים הקשורים למשורר ולסופר גם יחד,נשמע סיפורים מרתקים אודות שניהם,על הטרגדיות שעבר מנור בנפול יהודה,אחיו,במלחמת ההתשה,והתאבדות האח השני,זאב. נהלך ברחובותיה של המושבה היפהפיה,שעדיין שומרת על צביונה כפרי,וטרם נדל"נה את עצמה לדעת,כמו זיכרון יעקב שכנתה מצפון. נסיים בנחל תנינים,הנשפך לים מדרום למעגן מיכאל,נשיר את השיר היפה שכתב עליו אהוד מנור.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121232 צפיות
טיולנו הפעם,ילך בעקבות מחייה השפה העברית,אליעזר בן יהודה,ש"י עגנון,ואחרים,בשכונה מטופחת, שזמן מה היתה האוטונומיה הראשונה בא"י. נשיר ונלך בעקבותיהם.

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים18/05/121494 צפיות
הפעם,נתמקד בפן הקצת פחות מוכר של אלתרמן: השירים הקלילים וההיתוליים שכתב. שירים שנלקחו ממחזות זמר ומופעי קבארט.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121421 צפיות
אם מאסתם בטיולים הסטנדרטיים,עם המדריכים ה,,חופרים,, ללא הרף,והמשעממים עד לזרא,אם אתם אוהבים את הארץ,נופיה ובעיקר-שיריה,זה המענה עבורכם! שילוב של שני הדברים גם יחד! כל אתר-שיריו וסיפוריו! פשוט ,,רואים את הקולות,, שירונים בידינו,אקורדיון מלוונו,ואיציק מלאכי-מדריכנו. שילוב של מדריך,זמר בס-בריטון,מספר סיפורים,וחוקר הזמר העברי לדורותיו. חוויה ערכית מהנה ובלתי נשכחת!

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים17/05/121354 צפיות
ערבי זמר ייחודיים! לכל ערב-הנושא שייוחד לו.: הומור וסאטירה,יין ושכרון,שירי להקות צבאיות,אהבה ותשוקה,שירים מתוך מחזות זמר,או ערב שיריו/ה של משורר/ת כזה/ו או אחר/ת. באירוע,יסופרו גם הסיפורים המרתקים שמאחורי (חלק) מהשירים,עם הרבה פיקנטריה!

מאמרים נוספים בנושא סיפורי מסע

מאת: אורי כהןסיפורי מסע05/08/132343 צפיות
פארק חבלים מאפשר פעילות אתגרית שכוללת מעבר במכשולים בגבהים שונים. כמעט בכל פארק קיימים כמה מסלולים וברובם ניתן לעשות גם סנפלינג. המעברים בין העצים שכוללים גשרים על חבלים, יאפשרו גם למשתתפים הקטנים ליהנות מהחוויה המדהימה. מכיוון שבכל פארק קיימים אזורים בעלי דרגות קושי שונות, זה מבטיח הנאה רבה לכל המשפחה. דרגת קושי הימלאיה תתאים למשל לבעלי ניסיון בסנפלינג, בעוד מסלול קופים יתאים יותר למטיילים הצעירים והשובבים.

מאת: tkidumסיפורי מסע17/07/131848 צפיות
יש היום המון סיבות לפנות למשרד חקירות, בין אם אתה אדם פרטי החושד באשתך או בילדיך בדברים מסוימים ובין אם אתה בעל עסק החושד בעובדים שלך. היום הנתונים לגבי גניבות במקום העבודה עולות כל יום והעובדים מוצאים דרכים מתוחכמות להערים על המנהלים ולהתחמק ממצלמות האבטחה. זה לא משנה אם הגניבה היא קטנה יחסית כמו מחשב או מוצר מסוים או גדולה כמו סכומים של כסף הענישה חייבת להתבצע וחשוב לעשות את החקירה בצורה יסודית כדי להוקיע את הגנב משורות החברה. נושא של ריגול תעשייתי הוא מאוד חם בעקבות חברות היי טק וסטארט אפ רבו

מאת: אמיר דינרסיפורי מסע30/05/129049 צפיות
העיר ניו יורק ידועה במגוון הרחב שהיא מציעה למבקרים ומטיילים המגיעים לעיר לחופשה, ביקור או לעסקים. החל מסנטרל פארק המפורסם, דרך השדרה החמישית ועד לשכונת ברוקלין, ניו יורק היא אחד היעדים המועדפים על מטיילים מכל העולם. יש כל כך הרבה מה לעשות בעיר ניו יורק החל מאטרקציות ופעילויות, מסעדות ושווקים מופלאים ועד הופעות, הצגות וקניות כל מה שעולה על רוחכם העיר ניו יורק מספקת.

מאת: דניאל seoסיפורי מסע07/11/118914 צפיות
איך לפעמים מתחשק לנו לקחת כמה דברים, לברוח מהילדים ולברוח לאיזה מקום שאף אחד לא יטריד אותנו ולא יציק לנו בשום דבר. בוס יקר- תעזוב אותי בשקט, אני לא באמת רוצה לשמוע ממך, כואב לי כבר הראש ואני רוצה הרבה שקט בחיים עכשיו.

מאת: ניצןסיפורי מסע25/06/1111860 צפיות
אז לאחר ששמעתי אין סוף סיפורים בנושא ולאחר שלא מעט אנשים נתנו לי הצעות כאלו ואחרות איפה לעשות את החופשה השנתית שלי, החלטתי שהפעם אני נוסע לטייל במלטה ולראות את אירופה בצורה קצת שונה ממה שהייתי רגיל עד כה.

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119271 צפיות
חת החוויות המרכזיות של טיול במונגוליה היא האירוח בגר. כאשר נסעתי בערבות המונגוליות למרגלות הרי אלטאי, התעצלתי לעתים להקים את האוהל, מה גם שהשתחלות לתוך שק השינה בשעה מוקדמת נראתה לי משעממת מדי.

מאת: אלכסה כהןסיפורי מסע03/05/119217 צפיות
שלושה שבועות סיירתי ברחבי מונגוליה; טיפסתי למרגלות הקרחונים שבמערב וגלשתי אל האגמים, חציתי את הדיונות ואת רכסי הגרניט, ביקרתי במקדשים וצפיתי בעורות דורסים. כששואלים אותי מה ייחודה של מונגוליה, אני משיב ללא היסוס: המונגולים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica