חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיול מזמר בנחל שיח שבכרמל

מאת: איציק מלאכיאטרקציות09/06/2013836 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום לכל אוהבי/ות הארץ,נופיה ושיריה! ,נצא לטיול בכרמל היפה. הפעם,בנחל שיח היוצא מחיפה,ונשפך לים.הנחל אמנם אכזב,אך יש בו מעיינות וברכות כל השנה! לאורך הנחל שני מעיינות:בחלקו העליון עין משוטטים; הקרוי על שם "אגודת המשוטטים" שפעלה בחיפה בראשותו של פנחס כהן החל בשנות השלושים, ממנה צמחה החברה להגנת הטבע ו בערבית קרוי המעיין "עין אל פרג'" (מעיין הישועה), ולפי המסורת היהודית והנוצרית, ממימיו שתה אלישע הנביא.עין שיח (סיאח) הנמצא בחלקו התחתון של הנחל. מעיין זה שימש בתחילת המאה ה-20 כמקור מים של שכונת מרכז הכרמל. במקום היה מבנה אבן ובתוכו משאבה. שרידי המבנה נמצאים ליד הנביעה. מנקודת הנביעה זורמים המים לבריכה קטנה וממנה הם זורמים בחופשיות בואדי.באפיק הנחל שרידי כנסייה כרמליתית וכן מערה ששימשה את הנזירים, "מערת קומתיים". לפי המסורת הנוצרית אליהו הנביא עצמו התגורר במערה.מערה טבעית שהורחבה על ידי הנזירים לצורכיהם הנזירים התגוררו במערות בתקופה הצלבנית והשתמשו במי המעיינות לחקלאות.בתחילת המאה ה-13 הקימו את המסדר הכרמליתי. הם בנו את הכנסייה שהייתה בעלת שתי קומות ובעלת חומה כפולה לכיוון מערב. ההתיישבות במקום פסקה בעקבות התפוררות הממלכה הצלבנית. בסמוך לשרידי הכנסייה נבנתה קאפלה שבקירותיה שובצו אבנים מהכנסייה. הקאפלה נבנתה על ידי הכרמליתים לאחר חזרתם לאזור הכרמל.לורנס אוליפנט בספרו חיפה, מספר על הנחל ועל השרידים של ההתיישבות הכרמליתית. הוא קורא למקום עמק הקדושים והמעונים. המסורת הכמליתית מספרת שהנזירים שישבו במקום נטבחו בידי הכובשים המוסלמים.בחלקו התחתון של הנחל ניצב בוסתן כיאט - בוסתן נטוש שהיה שייך למשפחת כיאט, אחת המשפחות הערביות העשירות בחיפה שלפני קום המדינה. עצי הבוסתן מושקים ממעין שיח באמצעות מערכת תעלות. קיימות כיום תכניות לשקם את הבוסתן כאתר תיירותי.בחלקו התחתון של הנחל גדלים שיחי חלבלוב השיח.האוכלוסייה היחידה של מין זה בישראל, והיא מרוחקת מרחק רב משאר אוכלוסיות המין, המפוזרות לאורך חופי הים התיכון, ולכן הינה חשובה מאד לשימור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איציק מלאכי.זמר בס-בריטון.מנחה ערבי זמר.חוקר הזמר העברי לדורותיו.מדריך טיולים מקצועי.מארגן ומדריך טיולים מזמרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איציק מלאכי

מאת: איציק מלאכיסיפורי מסע14/06/131879 צפיות
נשיר ונטייל בעקבות גדול משוררי א"י נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר. נבקר באתרים שעליהם כתבו ובהם ביקרו אלתרמן ובתו,שהייתה יוצרת גדולה בזכות עצמה. על הקשר המיוחד ביניהם,נשמע סיפורים מרתקים מאחורי השירים ומחבריהם.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ10/06/13858 צפיות
טיול מזמר בגולן בעקבות מחדשי הישוב היהודי בגולן כבר במאה התשע עשרה. האם ידעתם כי במאה התשע עשרה,הוקמו שש מושבות יהודיות בגולן? בטיול נתוודע לכך.

מאת: איציק מלאכיתיירות ונופש - כללי18/05/121415 צפיות
טיול מזמר בעקבות אהוד מנור והסופר יצחק שלו, בבנימינה וסביבתה.נבקר באתרים הקשורים למשורר ולסופר גם יחד,נשמע סיפורים מרתקים אודות שניהם,על הטרגדיות שעבר מנור בנפול יהודה,אחיו,במלחמת ההתשה,והתאבדות האח השני,זאב. נהלך ברחובותיה של המושבה היפהפיה,שעדיין שומרת על צביונה כפרי,וטרם נדל"נה את עצמה לדעת,כמו זיכרון יעקב שכנתה מצפון. נסיים בנחל תנינים,הנשפך לים מדרום למעגן מיכאל,נשיר את השיר היפה שכתב עליו אהוד מנור.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121231 צפיות
טיולנו הפעם,ילך בעקבות מחייה השפה העברית,אליעזר בן יהודה,ש"י עגנון,ואחרים,בשכונה מטופחת, שזמן מה היתה האוטונומיה הראשונה בא"י. נשיר ונלך בעקבותיהם.

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים18/05/121494 צפיות
הפעם,נתמקד בפן הקצת פחות מוכר של אלתרמן: השירים הקלילים וההיתוליים שכתב. שירים שנלקחו ממחזות זמר ומופעי קבארט.

מאת: איציק מלאכיטיולים בארץ18/05/121421 צפיות
אם מאסתם בטיולים הסטנדרטיים,עם המדריכים ה,,חופרים,, ללא הרף,והמשעממים עד לזרא,אם אתם אוהבים את הארץ,נופיה ובעיקר-שיריה,זה המענה עבורכם! שילוב של שני הדברים גם יחד! כל אתר-שיריו וסיפוריו! פשוט ,,רואים את הקולות,, שירונים בידינו,אקורדיון מלוונו,ואיציק מלאכי-מדריכנו. שילוב של מדריך,זמר בס-בריטון,מספר סיפורים,וחוקר הזמר העברי לדורותיו. חוויה ערכית מהנה ובלתי נשכחת!

מאת: איציק מלאכיהפקת אירועים17/05/121353 צפיות
ערבי זמר ייחודיים! לכל ערב-הנושא שייוחד לו.: הומור וסאטירה,יין ושכרון,שירי להקות צבאיות,אהבה ותשוקה,שירים מתוך מחזות זמר,או ערב שיריו/ה של משורר/ת כזה/ו או אחר/ת. באירוע,יסופרו גם הסיפורים המרתקים שמאחורי (חלק) מהשירים,עם הרבה פיקנטריה!

מאמרים נוספים בנושא אטרקציות

מאת: קוביאטרקציות08/12/195646 צפיות
כולנו מגיעים לרגע בו יש לבן או בת הזוג שלנו יום הולדת או יום נישואין ומה שבנהם ואנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד שיתאים לשנינו גם מבחינה רומנטית וגם מבחינת התחביבים , בגדול אנחנו רוצים לקחת חופש ולארגן יום כיף זוגי יום קצת ארוך שלא מתחיל ומסתיים במסעדה או ככה בטיפול ספא וכדומה , כאשר מגיעים למקום הזה של להחליט אז קצת מתחילים להתבלבל , איזה חוויה לעשות, מה מתאים למה , ואיך באמת ממלאים יום שלם או לפחות חצי יום בפינוק זוגי מושלם.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192506 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאת: tiloniאטרקציות01/02/181989 צפיות
נער ליווי מספק שירותי מין לנשים ולגברים. נשים הצורכות שירות זה צמאות לא רק למין אלא ליחס, לשיחה, לתשומת לב. נשים לא מחפשות מין חפוז, זנותי, אלא דווקא קשב והתחשבות, אינטימיות שחסרה להן ביחסים הזוגיים שיש- אם יש להן.

מאת: articlestbdאטרקציות27/07/172127 צפיות
איך תשדרגו משמעותית את הנופש או הבילוי המשולב הקבוצתי שלכם? תשובות במאמר שלפניכם

מאת: רוני הכהןאטרקציות12/07/171739 צפיות
היום? כבר אפשר למצוא חבילות נופש בעלות של כמה מאות דולרים בסך הכל, כולל חבילות נופש הופעות בחול למי שמחפש אחר הופעה טובה של זמר או להקה מאוד אהובים שממש לא מראים סימני הגעה אל ארץ ישראל הקטנה.

מאת: SEOMANאטרקציות25/06/171852 צפיות
חדרי הבריחה נכנסו לתודעה בשנים האחרונות והפכו לאחת מהאטרקציות האהובות ביותר בקרב האוכלוסייה. היכולת לשלב משחקי חשיבה, מתח ואתגר בבילוי הפך לאהוב בקרב המשפחות השונות שנהנות כל המשפחה מבילוי יוצא דופן. סקרנו את חדרי הבריחה השונים ומצאנו את המתחם של חדרי הבריחה שכדאי לכם לבקר כל המשפחה.

מאת: אליאטרקציות24/05/171452 צפיות
מעוניינים להגיע לביקור בעיר עשירה בתרבות, אטרקציות ואפשרויות רבות של פנאי ובילוי? בירות אירופה המזרחית לשעבר – בוקרשט, פראג ובודפשט עונות לכם על הצרכים הללו. כל אחת מהערים האלו היא פנינה תיירותית בפני עצמה ובהחלט מומלצת לכל תייר מישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica