חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתנות איכותיות לילדים

מאת: שני צוקרמן - Dreambowהורות18/05/20121109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"אמא אני רוצה שתקני לי...." נשמע מוכר? מתנות לילדים והורות בכלל בעידן השפע הם ללא ספק אתגר רציני!!
מצד אחד היינו רוצים שלילדנו לא ייחסר כלום. ומצד שני עלינו להציב להם גבולות מכיוון שאנחנו מוקפים באינסוף פיתויים ולולא היינו מציבים גבול היינו יכולים למצוא את עצמנו קונים ללא הפסקה.

פעם ילדים היו מקבלים מתנה אחת בשנה – ביום ההולדת שלהם. ואולי בבתים מסוימים היו הילדים הבכורים מקבלים פעמיים בשנה זוג נעליים (שאותו היו מעבירים הלאה לאחיהם הצעירים יותר). כל מתנה הייתה מסיבה מרגשת בפני עצמה והילדים שכל כך ציפו לה, יידעו להעריך זאת. היום, בתרבות השפע, מתנות הן עניין יומיומי, שכיח וברור מאליו לילדים.
וכשמדובר על מתנות, ילדים רוצים עוד ועוד, הם תמיד יבדקו את הגבול ולכן עלינו להיות ברורים ומגובשים קודם כל עם עצמנו בהצבת הגבול.

חמישה דגשים חשובים בהצבת הגבול = איך לומר לא מבלי לגרור סצנה קורעת לב ואוזניים...

1. להעניק מתנה עם "סיבה"
קיימת חשיבות רבה להצמדה של סיבה למתנה. כשאני אומרת סיבה אני מתכוונת לתשובה לשאלה הבאה שהילד שואל את עצמו: "למה מגיע לי לקבל את המתנה הזו?"
כאשר ילדים לא ידעו לענות על השאלה הזו, עלולות להיות שתי תוצאות:
השכיחה יותר היא ילדים שאינם מסופקים לעולם, תמיד רוצים יותר ולא יודעים להכיר תודה.
התוצאה השנייה והפחות שכיחה היא ילדים שמפתחים "אנטי" למתנות. הם יירצו ויבקשו מתנות אך ברגע שיקבלו את המתנה היא תאבד משמעות ובמידה ולא הם בחרו את המתנה הם אף יסרבו לקבל אותה.

2. מתנות כפיצוי
כחלק מהתרבות בעידן השפע, הורים רבים עובדים שעות ארוכות ומוצאים את עצמם מפצים את ילדיהם על חיסרון הזמן איתם על-ידיי קניית מתנות. הבעיה העיקרית שמתנות כפיצוי גוררות היא ילדים מניפולטיביים. ילדים הם חכמים מאוד. הם ייקלטו במהירות את רגשות האשם ואיך להפעיל אותם וייקחו איתם את הידע החשוב הזה גם להמשך החיים... רק שהמתנות ב"המשך החיים" הולכות ונהיות יקרות יותר ויותר (מכונית, אוניברסיטה, דירה...). כמו כן ברוב המקרים ילדים שיקבלו מתנות כפיצוי יחוו חוסר ערך וזלזול כלפי המתנות ובכלל כלפי כל הרכוש שלהם.

3. איכות ולא כמות
כאשר אנחנו קונים לילדנו השקיעו מחשבה כאשר אתם בוחרים מתנה, כך שתקנו יותר מתנות איכותיות לילדים, מתנות שיתאימו להם, ויוכלו לשמש אותם ולייצר עבורם ואולי גם עבורכם שעות של הנאה. מיקוד בכמות מייצר לאחר זמן קצר בית מלא בצעצועים זולים וילד שטוען: "אין לי במה לשחק" או במילים אחרות "משעמם לי".

4. דוגמא אישית
בכל מה שקשור בהורות, בכל מה שהיינו רוצים שילדנו ילמדו ויהיו, אני תמיד חוזרת לדוגמא אישית. אם היינו רוצים שהילד שלנו ישמח כשהוא מקבל מתנה עלינו להדגים לו את זה בעצמנו. אם היינו רוצים שיפגין איפוק ולא יגזים בבקשות שלו (לקנות כל מה שהוא נתקל בו) – עלינו להדגים איפוק בעצמנו.

5. להחזיר את החדווה שבקבלת המתנה
בעידן השפע, מתנות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ולעיתים אפילו לדבר מובן מאליו. כאשר אנחנו מעניקים מתנה, עד כמה שאפשר, כדאי לנסות ליצור מעין טקס קטן.. וכך להפוך את "המובן מאליו" למיוחד, מרגש ומקרב יותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שני צוקרמן

DreamBow - משחקי איכות לכל המשפחה

תמיד שמחה לקרוא תגובות - כאן.

לכניסה לאתר הבית של DreamBow - כאן.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שני צוקרמן - Dreambow

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213997 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204582 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204627 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201455 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201444 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201487 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201625 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica