חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי לא יודע מה זה בידוד אקוסטי

זכרונות על הבידוד האקוסטי

'אני לא שודד, אני משה המבודד' היה אחת מהסיסמאות האהובות לפני כעשרים שנה בסביבת אזור זמן מלחמת המפרץ. אברי גלעד גילם אז את אחת ההברקות שעזרו לו לקנות את עולמו, כמו גם לארז טל בדמויות אחרות במסגרת תכנית הבידור הנונסנס והסאטירה 'העולם הערב'. אברי גילם את משה, יזם תאב בצע וחסר מצפון שעט על פחד ההמון מהסקאדים והגזים של סדאם, ושיווק להם במחירים מופקעים את אם כל ההגנות כפי ששווקה אז, מסקינטייפ, סרט בידוד, במלעיל ומחיר מבצע: 'מאה שקל'. סרט הבידוד היה לנשק מספר אחד של הפיקוד החדש - פיקוד העורף, שהחליף את הג"א- הגנת גזים אוויר. הוא נועד לשמור על שלמות החלונות מההדף, נקיון האויר מגזים רעילים, ובאופן כללי להצטרף לכוסות רוח נוספות ופארסות נוספות שהציבור האמין בהן אמונה עיוורת, כגון אימרת הואליום הלאומי דובר צה"ל 'שתו מים', ועוד ועוד.

סוגי בידוד הקיימים בשוק

עם כל הכבוד לסרט הבידוד, כבר אז היה תחום הבידוד לסוגיו מפותח יותר ממנו, אולם 'קול ההמון הוא קול שדי' Vox Populi Vox Dei, וכשהציבור דורש הגנה - מאלתרים, גם אם לא יודעים הגנה מפני מה, ואיך להתגונן ממה שיש: גם כך לא בטוח שסרט בידוד להמונים נחות מפנינים לחזירים. כבר אז היה הבידוד התרמי, שמטרתו למנוע מעברי ו'בריחות' חום, ולהשאיר את הטמפרטורה הרצויה בפנים: קור, או חום, מפותח דיו בכדי להכיל אבטיפוסים מוצלחים של רבים מהדגמים הפופולארים גם כיום: כבר אז שווקו הקלקר, הקלקר המוקצף, צמר סלעים וצמר זכוכית, רדידי האלומיניום, ועוד.

מטרתו של הבידוד האקוסטי

וכך, כשם שמנעול במקרר נועד לאפשר פתיחה למבוגרים ולמנוע זאת מילדים, כפי שמנעול בדלת נועד לאפשר מעבר לבני הבית בלבד, וכפי שכספת מיועדת לשימוש למחזיקי המפתח בלבד ולעכב את האחרים, עד יאושם או הגעת המשטרה, כך גם בידוד אקוסטי הוא מעין ממברנה: בידוד אקוסטי לא נועד למנוע את קיומם של קול ושמע, אלא לנטר ולווסת אותם. לבידוד האקוסטי שתי מטרות: הקטנת הד בתוך חלל, והקטנה מכסימלית עד למינימום של מעבר - זליגת קול ואנרגית קול מחלל אחד לאחר: או מכניסת רעשים לחדר נקי מרעשים, או מבזבוז קול ובריחתו החוצה מתוך החלל אל החוץ.

שימושים לבידוד האקוסטי וגורמים משפיעים

לבידוד האקוסטי שימושים רבים: למניעת הד - בחדרי כיתות והרצאה במוסדות לימוד; למניעת מטרדי רעש וזליגת קול מפנים החלל אל החוץ - במוקדי רעש כגון אולמות בידור, מטווחים מקורים, או חדרי אימון למוזיקאים והרכבי תזמורת; ולמניעת כניסת רעש מהחוץ פנימה - בחדרי הרצאות ובאולפני הקלטה למשל. גורמים רבים משפיעים על הבידוד האקוסטי. למניעת הד - נוהגים למלא את החדר בריהוט, ולחספס את הקירות, ולהכניס מחיצות בחללים גדולים. למניעת חדירת רעש פנימה - משתמשים בקירות, חלונות ודלתות רב שכבתיים, וממקמים בתכנון וחוכמה את האלמנטים השונים בחדר זה ביחס לזה וביחס למיקום האנשים בחלל, ובכלל זאת -  מיקום הדלתות, פתחי האוורור והחלונות, המזגנים והריהוט, ועוד.

אודות

גולמט, השוכנת בקיבוץ יקום שלצד כביש החוף מצפון להרצליה, היא החברה המובילה בתחום הבידוד התרמי והאקוסטי בארץ. החברה מייבאת, משווקת ומייצרת חומרי בידוד מטובי היצרנים בתחום ונותנת ייעוץ ללקוחותיה בתחומים אלה. תחומי ההתמחות העיקריים שלה: חומרי בידוד לבנין ולתעשייה, אקוסטיקה, צמר סלעים, צמר זכוכית, תקרות אקוסטיות, קירוי גגות וקירות, מחיצות דקורטיביות, פחי אלומיניום גליים לחיפוי ודקורציה, רשתות נירוסטה, רשתות אלומיניום, פחי נחושת, גגות אבץ, פח, אלומיניום ונחושת ועוד מוצרים רבים ומגוונים. http://www.golmat.co.il


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גולמט היא יבואנית חומרי הבנין הגדולה ביותר בישראל.

תחומי התמחות:

חומרי בידוד לבנין ותעשיה, יציקת בטון, חיפוי וקירוי, גגות אבץ, גגות נחושת, פחי נחושת, גגות אלומיניום, פחי אלומיניום, מחיצות דקורטיביות, סופגי רעש, רשתות אלומיניום, עיצוב ואדריכלות, תקרות אקוסטיות, מיזוג אויר, אקוסטיקה ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רומי גולעד

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/121151 צפיות
האדם עושה שימוש בנושא בידוד תרמי בכדי לשמור על טמפרטורה שתאפשר לו לשרוד ולתפקד בתנאי מזג אויר קשים, בקור סקנדינבי או בחום אפריקאי, בביגוד מתאים ובבניה חכמה.

מאת: רומי גולעדשיפוצים23/10/101548 צפיות
גולמט היא החברה המובילה בענף חומרי הבניין בישראל. פועלת בתחום היבוא, שיווק וייצור מוצרים מטובי היצרנים בענף. לחברה תו תקן ISO 9002.

מאת: רומי גולעדשיפוצים20/11/092652 צפיות
בידוד טרמי וחומרי איטום הם שני מושגים המשתייכים לעולם האדריכלות והבניה. על מנת לבצע בידוד תרמי יעיל יש לקחת בחשבון את אופיו של הקיר ואת תנאי האקלים הסובבים את המבנה. בתהליכי בניה קיים שימוש רב בחומרי איטום וזאת על מנת למנוע חדירה של מים או רטיבות מחלק חיצוני של הבניין לחלקים הפנימיים של אותו מבנה.

מאת: רומי גולעדעסקים, מימון וכספים03/07/092187 צפיות
חברת גולמט, העוסקת ביבוא ושיווק חומרי בידוד איכותיים, חומרים חסיני אש ומגוון חומרים מתקדמים לתחומי הבניין והתעשיה השונים, מיישמת ומייעצת ללקוחותיה גם בתחומים של עיצוב ואדריכלות. לדוגמא: יישום פחי אבץ כחיפויים חיצוניים ופנימיים לבנינים, פחי נחושת לגגות, פחי אלומיניום כחיפויים חיצוניים ופנימיים, תקרות אקוסטיות, אקוסטיקה ועוד.

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/091767 צפיות
קליפות צמר זכוכית Glasswool Pipes לבידוד צנרת מיוצרות מסיבי זכוכית מובחרים ממקור אנ-אורגאני ומשמשות בעיקר לבידוד קווי צנרת תעשייתיים, בידוד צנרת חמה במערכות הסקה מרכזיות, למניעת אידוי בצנרת מים קרים, למניעת צבירת חום בצנרת מים קרים ולבידוד רעש ותנודות בצנרת לחץ גבוה.

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/092110 צפיות
נחושת היא מתכת בצבע כתום-אדמדם, עמידה, רכה ונוחה לעיבוד, עמידה בפני חלודה ויש לה שימושים רבים בחיי היום-יום. גולמט מציעה להשתמש בנחושת למשל לחיפוי גגות, מרזבים, ארובות, חיפויי בניינים, חיפוי כיפות ועוד.

מאת: רומי גולעדשיפוצים30/05/094026 צפיות
בשוק קיים מגוון רב של חומרי בידוד המיועדים למערכות מיזוג אויר ומערכות צנרת אחרות. לדוגמא: שרשור מבודד הוא תעלת אלומיניום גמישה להובלת אויר בתוספת בידוד צמר זכוכית. מתאימה להובלת אויר ממזגן מיני-מרכזי לכל חלקי הבית או הבנין. התעלה בנוייה מחומר גמיש הגובר על מכשולים מבניים בנתיב הובלת האויר. במאמר זה יפורטו חומרים אלה ורבים נוספים הנפוצים בשוק.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222809 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223117 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211331 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211565 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211752 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica