חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בידוד תרמי - כדאי לדעת מה זה מפני שבאמצעותו אפשר לחסוך הרבה כסף

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/20121150 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בידוד תרמי מהו?

צרוף מקרים מענין הביא לדמיון רב בין מזגו של העם היושב בציון, על הטמפרמנטים והזרמים המרכיבים אותו, לבין מועקת מזג האוויר בארצנו שבלב הגשר הארו-אפרו-אסיתי, על החום והלחות, הקור והיובש בחילופי העונות.

אנו חיים מעל ומתחת לטמפרטורה הנוחה והנכונה, ואף פעם לא ממש בה. טמפרטורה נוחה בעבודה ובבית, הקרויה נוחות תרמית, נחשבת כשמונה עשרה מעלות בחורף וכעשרים וארבע עד שש בקיץ, תלוי בלחות באזור כמובן.

המושג נוחות תרמית מבלבל: זו אינה נוחות לפינוק ונופש, אלא כזו המסייעת במיקוד וביעילות ובשיפור איכות חיינו, והיא גם שומרת על חיי האדם. מחקרים סוציולוגיים וקרימינולוגיים כבר הדגימו בניו יורק למשל גאות בגלי האלימות המזדמנת ברחוב והמתרחשת בבית - בתקופות חמות במיוחד. ישראל לא לבד, מדינות רבות נזקקות למיזוג האוויר: סקנדינבים מחממים, אוסטרלים מקררים, אנחנו גם וגם. אולם מיזוג לבדו לא מספיק: מתקימת תמיד 'בריחה של הטמפרטורות הטובות' החוצה, והדרך היחידה להאט אותו ולסיע במיזוג הבית ובחסכון בחשמל, היא לבודד את הטמפרטורות באוויר המצוי בדירה כך שלא 'יברחו', בידוד הקרוי בידוד תרמי.

בידוד מפני מה?

בידוד תרמי הוא שם כולל לשיטות וחומרים שמסיעים לכלוא את הטמפרטורות באויר בחלל הרצוי לנו, כלומר ממזערות את מעבר החום בין הפנים לחוץ. החום או הטמפרטורה שאנו מעוניינים לבודד, עשויים לעבור ו'לברוח' בשלוש דרכים: הולכה, הסעה, וקרינה. הולכה היא מעבר החום דרך החומר - דרך גופים מוצקים כגון קירות ותיקרות. הסעה או זרימה היא מעבר החום דרך תנועת החומר - למשל האוויר החם שעולה למעלה בחדר. קרינה היא פליטת חום בקרינה, למשל גג לבן יקרין יותר חום מהשמש חזרה החוצה וישמור פחות מגג זפת שחור, שבכך יחמם את הגג, או כבתנור סלילים חשמלי.

מוליכות חום ובידוד

אם בהובלת חשמל אנו מעוניינים שקווי המתח יהיו מוליכים כמה שיותר ולכן משתמשים בנחושת ולא בעץ, אז בבידוד תרמי עושים ההפך: מעוניינים שהחומר המבודד יהיה בעל מוליכות מינימלית להעברת חום: ככל שהחומר יהיה צפוף ומנוקבב יותר, כך הוא יהיה מוליך פחות לחום - ולכן מבודד טוב יותר. עלינו רק להשתמש בחומרים שמצטיינים במוליכות נמוכה- ולכן הבידוד גבוה. לבטון מוליכות גבוהה - כלומר חום עובר בו היטב, ולכן הוא מבודד גרוע: אך קלקר למשל, לאור צפיפות הפלסטיק הגבוהה בו והכמות העצומה של נקבוביות האויר שבו - מוליך חום גרוע, יהיה קשה יותר לטמפרטורה לעבור דרכו, ולכן הוא מבודד מעולה. לכן ה'ארטיק קרטיב' בחוף הים מסתובב עם בלוק קלקר, ולא בלוק בטון, מלבד המשקל כמובן... אגב, בלוק איטונג מבודד טוב יותר - כי בהליך הכנתו נכלאות בועיות גז רבות, בדומה לקלקר: לכן הוא מבודד טוב יותר מבטון!

בידוד בבגדים

חשבו עלינו: בקיץ חם, ולכן אנו משתמשים במינימום בגדים - כדי שגופנו יוכל לסלק את עודפי החום בקלות. בחורף לעומת זאת אנו מתלבשים במספר שכבות בגדים- שכולאות אוויר בין שכבה לשכבה, ובכך קטנה מוליכות החום שלנו, הבגדים מבודדים טוב יותר מגופית קיץ - והגוף מאבד פחות חום. לכן גם השימוש בפוך נוצות: כל נוצה בנויה משכבות שכולאות אוויר ביניהן, והנוצות מגובבות זו על זו - וכולאות אוויר גם ביניהן. כך בסך הכל מפרידות שכבות אויר רבות בין החלל שמתחת לשמיכה לבין הקור שבחוץ, מוליכות החום נמוכה והבידוד מעולה.

הבידוד התרמי בבניה

שיטות הבניה של ימינו למדו למצוא חומרים צפופים יחסית ומנוקבבים בבועיות אויר- כלומר בעלי מוליכות חום-תרמית נמוכה - שהיא יכולת בידוד גבוהה. נעשה שימוש בעיקר בפוליסטירן מוקצף- הוא קלקר בתפזורת או בלוחות, חסרונו בכך שהוא שביר, רגיש לשמש, דליק ופולט גזים בשריפה. דומה לו הפוליאוריתן מוקצף - בדומה לקלקר רק בשפריץ התזה לקצף: חזק ביותר ולא חלש, נדבק ומתקשה, לא רגיש לשמש, ואדיש למים והרטבה, אך גם הוא דליק ופולט גזים רעילים בשריפה; צמר סלעים - תוצר חיתוך עיבוד וגריסת בזלת, לא דליק ולא פולט גזים בשריפה ואינו נתקף בקטריות וחרקים, אך עשוי לאבד בידודו ברטיבות, לכן משווק ביריעות מבודדות גם ממים; צמר זכוכית הידוע כפיברגלאס- דומה לו בשימושיו ויתרונותיו, קל מהסלעים במשקל ועמיד במים; ורדיד אלומיניום - בעיקר למניעת קרינה.

אודות

חברת גולמט, השוכנת בקיבוץ יקום בשרון, היא החברה המובילה בישראל לענף הבידוד התרמי והאקוסטי. גולמט מייבאת, משווקת ומייצרת חומרי בידוד מטובי היצרנים בענף הבידוד. תחומי התמחותה העיקריים: חומרי בידוד לבנין ולתעשייה, אקוסטיקה, צמר סלעים, צמר זכוכית, תקרות אקוסטיות, מיגון אש, נחושת אבץ ואלומיניום לקירוי גגות וקירות, מחיצות דקורטיביות, פחי אלומיניום גליים לחיפוי ודקורציה, רשתות נירוסטה, רשתות אלומיניום, פחי נחושת ועוד מוצרים רבים. http://www.golmat.co.il


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גולמט היא יבואנית חומרי הבנין הגדולה ביותר בישראל.

תחומי התמחות:

חומרי בידוד לבנין ותעשיה, יציקת בטון, חיפוי וקירוי, גגות אבץ, גגות נחושת, פחי נחושת, גגות אלומיניום, פחי אלומיניום, מחיצות דקורטיביות, סופגי רעש, רשתות אלומיניום, עיצוב ואדריכלות, תקרות אקוסטיות, מיזוג אויר, אקוסטיקה ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רומי גולעד

מאת: רומי גולעדבניין ואחזקה - כללי02/06/121065 צפיות
לציבור הישראלי הכרות רבת שנים ומרובת גוונים עם בידוד: להגנה ולאשלית הגנה, בתרבות, ולשימושים מעשיים כתרמי. בידוד אקוסטי הוא תחום מתפתח עם שימושים רבים בבית ובעסק.

מאת: רומי גולעדשיפוצים23/10/101548 צפיות
גולמט היא החברה המובילה בענף חומרי הבניין בישראל. פועלת בתחום היבוא, שיווק וייצור מוצרים מטובי היצרנים בענף. לחברה תו תקן ISO 9002.

מאת: רומי גולעדשיפוצים20/11/092652 צפיות
בידוד טרמי וחומרי איטום הם שני מושגים המשתייכים לעולם האדריכלות והבניה. על מנת לבצע בידוד תרמי יעיל יש לקחת בחשבון את אופיו של הקיר ואת תנאי האקלים הסובבים את המבנה. בתהליכי בניה קיים שימוש רב בחומרי איטום וזאת על מנת למנוע חדירה של מים או רטיבות מחלק חיצוני של הבניין לחלקים הפנימיים של אותו מבנה.

מאת: רומי גולעדעסקים, מימון וכספים03/07/092186 צפיות
חברת גולמט, העוסקת ביבוא ושיווק חומרי בידוד איכותיים, חומרים חסיני אש ומגוון חומרים מתקדמים לתחומי הבניין והתעשיה השונים, מיישמת ומייעצת ללקוחותיה גם בתחומים של עיצוב ואדריכלות. לדוגמא: יישום פחי אבץ כחיפויים חיצוניים ופנימיים לבנינים, פחי נחושת לגגות, פחי אלומיניום כחיפויים חיצוניים ופנימיים, תקרות אקוסטיות, אקוסטיקה ועוד.

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/091765 צפיות
קליפות צמר זכוכית Glasswool Pipes לבידוד צנרת מיוצרות מסיבי זכוכית מובחרים ממקור אנ-אורגאני ומשמשות בעיקר לבידוד קווי צנרת תעשייתיים, בידוד צנרת חמה במערכות הסקה מרכזיות, למניעת אידוי בצנרת מים קרים, למניעת צבירת חום בצנרת מים קרים ולבידוד רעש ותנודות בצנרת לחץ גבוה.

מאת: רומי גולעדשיפוצים03/06/092108 צפיות
נחושת היא מתכת בצבע כתום-אדמדם, עמידה, רכה ונוחה לעיבוד, עמידה בפני חלודה ויש לה שימושים רבים בחיי היום-יום. גולמט מציעה להשתמש בנחושת למשל לחיפוי גגות, מרזבים, ארובות, חיפויי בניינים, חיפוי כיפות ועוד.

מאת: רומי גולעדשיפוצים30/05/094026 צפיות
בשוק קיים מגוון רב של חומרי בידוד המיועדים למערכות מיזוג אויר ומערכות צנרת אחרות. לדוגמא: שרשור מבודד הוא תעלת אלומיניום גמישה להובלת אויר בתוספת בידוד צמר זכוכית. מתאימה להובלת אויר ממזגן מיני-מרכזי לכל חלקי הבית או הבנין. התעלה בנוייה מחומר גמיש הגובר על מכשולים מבניים בנתיב הובלת האויר. במאמר זה יפורטו חומרים אלה ורבים נוספים הנפוצים בשוק.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232623 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223289 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212871 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211346 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201399 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201131 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica