חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אצבס בחתולים

מאת: מגן דוידוףוטרינריה12/06/20121361 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבצסים בחתולים

תקופת הייחום של החתולים החלה וודאי מלחמות החתולים ובעיקר צעקותיהם בלילות לא פוסחים על אוזניי אף אחד. חתולים רבים על טרטוריה, אוכל ונקבות, מריבות אלו נגמרות לעיתים קרובות בפציעות.

כשבמקום הראשון נדבר על אצבסים/מורסות. אבצס הינו חלל בגוף המוקף הקפסולה או קופסית, ובתוכה נוזל לבן צהוב המכיל המון תאי דם לבנים ונקרא מוגלה.                                                   אז איך בדיוק זה קורה ולמה?                                                                                                                    חתולי רחוב, גם חתולי הבית אשר יוצאים החוצה לסיבובים, חשופים תמידית למלחמות בין חתולים, בעיקר זכרים וזכרים לא מסורסים בפרט. כאשר אלו רבים ובמהלך המריבה נושכים ושורטים האחד את השני. המון חיידקים הנמצאים על השיניים, בחלל הפה ועל הציפורניים חודרים אל מתחת לעור, שם מחכים להם תנאים מאוד נוחים להתרבות. הזיהום מתחיל והגוף מנסה להילחם באותם חיידקים ובאותו זיהום ע"י שליחת לוחמים קטנים בדמות כדוריות הדם הלבנות, אשר מנסות להרוס את החיידקים. לעיתים קרובות אותו אצבס יגיע יחד עם הרגשה כללית לא טובה של החתול, ילווה בחום גוף גבוהה ובלוטות לימפה נפוחות, החתול יאבד מתאבונו ולא יהיה פעיל כרגיל. המקום יהיה נפוח וחם ולפעמים אף יווצר נקב בנקודה הכי חלשה בעור דרכו הנוזלים יתנקזו. חשוב מאוד לטפל בחתול בהקדם האפשרי. חתולים זכרים יש לסרס כדי להפחית תוקפנות ומלחמות על דומיננטיות, טרטוריה ונקבות. את האצבס עצמו צריך לנקז, להוציא את כל הרקמה החולה או המתה, לנקות הכל טוב טוב מבפנים ולטפל תוך כדי באנטיביוטיקה. ישנן עוד מחלות אשר יכולות לעבור בין חתולים במלחמותיהם כגון וירוסים שונים אשר יכולים להדביק את החתול למשך כל ימי חייו, וירוס הFIV לדוגמא, או איידס של חתולים, עובר בנשיכה מחתול לחתול, אינו מדבק לחיות אחרות ולבני אדם. הוא גורם כמו אצל אנשים לכשל של המערכת החיסונית. את אותו החתול הנגוע יש לשמור בבית הרחק מחתולים אחרים, ותוחלת החיים שלו מתקצרת פלאים, ביחד עם תחלואות רבות המגיעות עם מערכת חיסונית לקויה.

זהו המקום לציין שמומלץ מאוד לסרס ולעקר את החתולים, מעבר לסיכונים הכרוכים במחלות סביב זכות ההתרבות, סירוס מונע מחלות עתידיות הקשורות למערכת המין ולאלו מאיתנו שמגדלים חתולים בתוך הבית, הסירוס מפחית את עוצמת הריח של שתן החתולים. רצוי להיות בקשר שוטף עם החתול שלכם ובאמצעות ליטוף וחיבה משותפת אפשר לבדוק האם אנו מבחינים במשהו חריג.  

המרכז הוטרינרי מגן דוידוף

http://www.davidoff.me/

שעות פתיחה :

בשהם
בוקר: א'-ה': 09:30-13:30
אחה"צ: ב',ג',ה': 16:30-19:30
ו': 10:00-14:00

039794004

בהוד השרון:

שעות הפתיחה :
א-ה:
9:00-14:00 16:30-22:00 יום ו וערבי חג: 10:00-16:00

097480254

במקרי חירום ניתן לחייג 24 שעות ביממה ד"ר דוידוף 0502584453

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בריאות טובה מד"ר אמנון דוידוף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגן דוידוף

מאת: מגן דוידוףוטרינריה23/03/147571 צפיות
על רפואת העיניים בקרב כלבים וחתולים. גדולים, מקרים דחופים וכ"ו...

מאת: מגן דוידוףוטרינריה24/12/138098 צפיות
ככל מי שבננו שחווה את חווית גידול הכלב מכיר את הנושא בצורה זו או אחרת וכל פעם שואל את עצמו- האם באמת צריך?, למה צריך כל שנה? ומדוע הוטרינר שלי מתעקש לחסן? וכ"ו. נשתדל לענות על שאלות אלו בכמה שורות.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה16/12/138148 צפיות
בעבר הכלב היה שוכן חוץ וחי בטבע. עם חלוף הזמן, תהליך ההתבייתות של הכלב והחתול שינו את תכונותיהם ואופן הסתגלותם לקור.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה24/10/138454 צפיות
גריאטריה בכלבים וחתולים

מאת: מגן דוידוףוטרינריה18/06/121533 צפיות
אלרגיה הינה תגובת יתר של מערכת החיסון כנגד חלקיקים שאינם מזיקים לגוף, אך הגוף בטעות תופס אותם ככאלה. אמנם החלקיקים עצמם אינם מסוכנים, אך התגובה שהגוף יוצר במטרה לנטרלם עלולה להוביל במקרים קיצוניים גם למוות. מדובר בנטיה גנטית אינדיבידואלית, המתפרצת לאחר החשיפה לחומרים (אלרגנים) הספציפים. בכלבים מרבית האלרגיות מתבטאות בסימנים עוריים – גירוד רב, שינוי צבע העור והפרווה, קרחות, קשקשים, פצעים ודלקות עור ואוזניים. הגרד העז גורם לגירודים, ליקוקים וכרסומים, לעתים קרובות עד פציעה עצמית והחמרת הדלקת העורית.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה10/06/121286 צפיות
ענף שקיים חי ונושם ברפואה הווטרינרית ובסך הכל חיוני והכרחי. האדם ביית לצרכיו את הכלב ודאג ליצור גזעים שונים ליעודים שונים. חלק מהכלבים עברו שינויים במבנה השלד. העור ומבנה הפנים שהם תוצאה של הכלאות גנטיות שונות. היום ניתן למצוא כלבים זעירים במשקל 500 גרם ועד כלבים גדולים במשקלים של 80-100 ק"ג. כמו כן קיימים שינויים מהותיים במבנה הפנים, העור והשלד. לכלבים לא מעטים נוצרו שינויים במבנה העיניים והעפעפיים. בחלק מהמקרים מדובר על עודף עור שבגלל כח הכבידה נופל בחלקו ויוצר מרווחים בין העפעף לגלגל העין. מרווח זה יוצר חשיפה לא בריאה לגורמים חיצוניים. כגון אבק, גופים זרים ופציעות

מאת: מגן דוידוףוטרינריה10/06/121297 צפיות
עם בוא הקיץ, טפילים רבים המזיקים לחיות המחמד שלנו זוקפים את ראשם וחוזרים להטריד אותן ואותנו. אמנם בחורף הישראלי המשופע בימי שמש חמימים הטפילים אינם נעלמים לחלוטין ושורדים על אש קטנה, אך עם העלייה בטמפרטורות יש עלייה עצומה במספרם. גם כלב היוצא לטיול של 10 דקות פעמיים ביום יכול להידבק בטפילים ועקב כך במחלות שהם נושאים איתם. כמובן שגם חתולים חשופים להידבקות, אפילו אם אינם יוצאים מפתח הבית

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197139 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187251 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187418 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187752 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187823 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187894 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184130 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica