חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלרגיות בכלבים וחתולים

מאת: מגן דוידוףוטרינריה18/06/20121531 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אלרגיה בחיות מחמד

אלרגיה הינה תגובת יתר של מערכת החיסון כנגד חלקיקים שאינם מזיקים לגוף, אך הגוף בטעות תופס אותם ככאלה. אמנם החלקיקים עצמם אינם מסוכנים, אך התגובה שהגוף יוצר במטרה לנטרלם  עלולה להוביל במקרים קיצוניים גם למוות. מדובר בנטיה גנטית אינדיבידואלית, המתפרצת לאחר החשיפה לחומרים (אלרגנים) הספציפים.

בכלבים מרבית האלרגיות מתבטאות בסימנים עוריים – גירוד רב, שינוי צבע העור והפרווה, קרחות, קשקשים, פצעים ודלקות עור ואוזניים. הגרד העז גורם לגירודים, ליקוקים וכרסומים, לעתים קרובות עד פציעה עצמית והחמרת הדלקת העורית.

הסיבה הנפוצה ביותר לאלרגיות בקרב כלבים היא הימצאות פרעושים על הכלב. ליתר דיוק, האלרגיה היא לחומר מסויים הנמצא ברוק הפרעוש ואשר מוזרק לעור הכלב כאשר הפרעוש מוצץ ממנו דם. הסימנים הטיפוסיים ייראו בייחוד בפלג הגוף האחורי, באיזור בסיס הזנב. בכלבים בעלי פרווה לבנה נראה לעתים שינוי הצבע לורוד – שינוי זה נגרם עקב חומרים הנמצאים ברוק הכלב, ושינוי הצבע מעיד על ליקוק אינטנסיבי. הטיפול באלרגיה זו פשוט למדי – השמדת הפרעושים! יש לטפל בחומרים נגד פרעושים בקביעות  - לא רק בכלב האלרגי, אלא גם בכל שאר בעלי החיים בבית, וכן לנקות את הבית ביסודיות, מאחר והפרעושים מצויים מרבית חייהם בסביבה ולא על הכלב.

הסוג השני בנפיצותו הינו דלקת עור אטופית – מדובר באלרגיה לאלרגנים סביבתיים, הבאים במגע ישירות עם עור הכלב או דרך מערכת הנשימה. כם גאן נראה גרד עז, בד"כ באיזור בתי השחי, פנים הירכיים וכפות הרגליים. פעמים רבות נראה התחזקות הסימנים בעונות מסויימות (בד"כ אביב וקיץ), שבהן יש פריחת צמחים והפצת אבקנים רבים. כאן הטיפול הוא מסובך יותר, מאחר וקשה למנוע מהכלב מגע עם אלרגנים אלו. מומלץ לעשות בדיקת אלרגיה לכלב, כדי לבודד את החומרים הספציפים המעוררים את האלרגיה. במידה ויש אפשרות להרחיק את הכלב מהאלרגנים – זהו כמובן הפיתרון האולטימטיבי, אך זה לא תמיד אפשרי. פתרון שני הוא טיפול תרופתי באנטי-היסטמינים או בסטרואידים כדי להחליש את התגובה הדלקתית העזה. פתרון שלישי הוא "חיסוני אלרגיה" – הזרקת האלרגנים במינון נמוך לכלב, כדי להרגיל את מערכת החיסון אליהם. מדובר בתהליך ארוך טווח הדורש התחייבות מצד הבעלים, אך בסופו יכול להביא להיעלמות האלרגיה.

הסוג השלישי הוא אלרגיה למזון – מדובר באלרגיה לחלבונים מסויימים הנמצאים במזון. למרות שהאלרגנים נכנסים לגוף דרך מערכת העיכול, ביטוי האלרגיה הוא כמעט תמיד עורי, עם סימנים דומים לסוגים הקודמים. האבחון והטיפול הוא ע"י שינוי המזון הרגיל למזון מיוחד, ובחינת השפעת השינוי על עור הכלב. יש להתאזר בסבלנות עד שהמזון החדש מתחיל לתת אותותיו, ואין לתת לכלב לאכול דבר פרט למזון החדש למשך מספר חודשים – אפילו חטיף קטן יכול להרוס את כל המאמץ. המזון מיוחד מתחלק לשני סוגים: מזון המבוסס על חלבון מסוג חדש, בו הכלב טרם נתקל (כמו מזון על בסיס ברווז או קנגורו), או מזון שהחלבונים שבו עברו פירוק מיוחד, כך שיוכלו להתחמק ממערכת החיסון.

חתולים סובלים גם הם מכל האלרגיות הנ"ל, אך המופע העורי אצלהם שונה  מאשר אצל כלבים: בחתולים יהיו בד"כ בליטות עוריות קטנטנות, שקשה מאד לראותן מתחת לפרווה, אך אפשר להרגישן בעת ליטוף החתול. בנוסף, חתולים שעסוקים מאד בטיפוח עצמי באופן טבעי, יגבירו את הליקוק עקב גירוד אלרגי, עד להתקרחויות מפושטות. בחתולים אלרגיות יכולות להתבטא גם בקשיי נשימה קשים – "אסתמה של חתולים" – מצב שעלול להסתיים בחנק, ודורש טיפול קבוע בסטרואידים.

יש להדגיש שהאלרגיות יכולות לגרום לסבל רב לחיה, ויכולות להחמיר לבעיות עור ואוזניים קשות ומכאיבות. מקרים כרוניים קשים יכולים להגיע לכדי ניתוח או המתות חסד, כאשר הבעלים לא יכולים להתמודד עם המראה והריח הדוחים של החיה. לכן תמיד מומלץ להתחיל לטפל בבעיה עוד כשהיא קטנה, ובכך למנוע סיבוכים וסבל לחיה האהובה, וגם לנו...

המרכז הוטרינרי מגן דוידוף

http://www.davidoff.me/

שעות פתיחה :

בשהם
בוקר: א'-ה': 09:30-13:30
אחה"צ: ב',ג',ה': 16:30-19:30
ו': 10:00-14:00

039794004

בהוד השרון:

שעות הפתיחה :
א-ה:
9:00-14:00 16:30-22:00 יום ו וערבי חג: 10:00-16:00

097480254

במקרי חירום ניתן לחייג 24 שעות ביממה ד"ר דוידוף 0502584453

פייסבוק : http://on.fb.me/KYqXza

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בריאות טובה מד"ר אמנון דוידוף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מגן דוידוף

מאת: מגן דוידוףוטרינריה23/03/147571 צפיות
על רפואת העיניים בקרב כלבים וחתולים. גדולים, מקרים דחופים וכ"ו...

מאת: מגן דוידוףוטרינריה24/12/138098 צפיות
ככל מי שבננו שחווה את חווית גידול הכלב מכיר את הנושא בצורה זו או אחרת וכל פעם שואל את עצמו- האם באמת צריך?, למה צריך כל שנה? ומדוע הוטרינר שלי מתעקש לחסן? וכ"ו. נשתדל לענות על שאלות אלו בכמה שורות.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה16/12/138148 צפיות
בעבר הכלב היה שוכן חוץ וחי בטבע. עם חלוף הזמן, תהליך ההתבייתות של הכלב והחתול שינו את תכונותיהם ואופן הסתגלותם לקור.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה24/10/138454 צפיות
גריאטריה בכלבים וחתולים

מאת: מגן דוידוףוטרינריה12/06/121361 צפיות
תקופת הייחום של החתולים החלה וודאי מלחמות החתולים ובעיקר צעקותיהם בלילות לא פוסחים על אוזניי אף אחד. חתולים רבים על טרטוריה, אוכל ונקבות, מריבות אלו נגמרות לעיתים קרובות בפציעות.כשבמקום הראשון נדבר על אצבסים/מורסות. אבצס הינו חלל בגוף המוקף הקפסולה או קופסית, ובתוכה נוזל לבן צהוב המכיל המון תאי דם לבנים ונקרא מוגלה.

מאת: מגן דוידוףוטרינריה10/06/121286 צפיות
ענף שקיים חי ונושם ברפואה הווטרינרית ובסך הכל חיוני והכרחי. האדם ביית לצרכיו את הכלב ודאג ליצור גזעים שונים ליעודים שונים. חלק מהכלבים עברו שינויים במבנה השלד. העור ומבנה הפנים שהם תוצאה של הכלאות גנטיות שונות. היום ניתן למצוא כלבים זעירים במשקל 500 גרם ועד כלבים גדולים במשקלים של 80-100 ק"ג. כמו כן קיימים שינויים מהותיים במבנה הפנים, העור והשלד. לכלבים לא מעטים נוצרו שינויים במבנה העיניים והעפעפיים. בחלק מהמקרים מדובר על עודף עור שבגלל כח הכבידה נופל בחלקו ויוצר מרווחים בין העפעף לגלגל העין. מרווח זה יוצר חשיפה לא בריאה לגורמים חיצוניים. כגון אבק, גופים זרים ופציעות

מאת: מגן דוידוףוטרינריה10/06/121297 צפיות
עם בוא הקיץ, טפילים רבים המזיקים לחיות המחמד שלנו זוקפים את ראשם וחוזרים להטריד אותן ואותנו. אמנם בחורף הישראלי המשופע בימי שמש חמימים הטפילים אינם נעלמים לחלוטין ושורדים על אש קטנה, אך עם העלייה בטמפרטורות יש עלייה עצומה במספרם. גם כלב היוצא לטיול של 10 דקות פעמיים ביום יכול להידבק בטפילים ועקב כך במחלות שהם נושאים איתם. כמובן שגם חתולים חשופים להידבקות, אפילו אם אינם יוצאים מפתח הבית

מאמרים נוספים בנושא וטרינריה

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/01/197137 צפיות
אם היינו יודעים כמה חתולים וכלבים מומתים כיוון שהתרבותם אינה נעצרת על ידי עיקור וסירוס.. כלבים וחתולים רבים משוטטים ברחובות וחלקם לצערנו עשויים למות באופן טבעי בשל קשיי ההישרדות בחוץ. אם יש לכם כלב או חתול, זו אחת ההמלצות החמות שהיינו מציעים לכם לעשות.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/12/187249 צפיות
מגוון בעלי חיים יוכלו לתת מענה מעולה לרצון לגדל חיית מחמד בבית. אך מעטות באמת יענו על הצורך של בני הבית שזה דבר עיקרי ולא פחות חשוב מכל פרמטר אחר כאשר מתכוונים להביא חיית מחמד לביתכם.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה30/09/187415 צפיות
חיית החמד שלכם, בריאותה אינה שונה משל כל יצור חי אחר כולל אותנו בני האדם. כאשר אנו בוחרים ווטרינר/ מרפאה ווטרינרית לחיית המחמד שלנו אנחנו צריכים להתחשב במגוון פרמטרים מעבר לנוחות או שמועות חיוביות שמפה לאוזן. במאמר שלפניכם נרחיב על כך.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה27/06/187750 צפיות
למה למעשה כל כך חשוב שיהיה ווטרינר קבוע לחיית המחמד שלך? או לפחות מרפאה קבועה? מאותה הסיבה שחשוב שלנו תהיה מרפאה קבועה ורופא מטפל קבוע...וזה לא רק נוחות האמינו לנו..

מאת: נטלי הרוש וטרינריה31/05/187821 צפיות
כשחיית מחמד מצטרפת למשפחה תאמינו לנו... החיים בבית יהיו הרבה יותר מהנים! התענוג שבחזרה הביתה, לטפל בהנאה, להאכיל ולטפח אין הרבה רגעים שישתוו להרגשה הנהדרת הזאת. עם כל ההנאה והקסם שבהחלט יש בדבר חשוב מאוד לברר מספר דברים.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה29/03/187891 צפיות
כמו בכל דבר בחיינו לפני שאנו לוקחים החלטה משמעותית אנחנו חייבים לוודא שמרבית הפרמטרים מתאימים לציפיות שלנו . כך גם באימוץ כלבים, נורא מתחשק לכם שכלב יפה ומתוק או גדול וקשוח יתרוצץ בחצר ביתכם אך חשוב לוודא מספר דברים קודם לכן.

מאת: נטלי הרוש וטרינריה28/02/184129 צפיות
היפוך קיבה קורה כאשר כלבים בולעים אוויר תוך כדי ארוחה ובאופן כללי ולא מצליחים לשחררו מה שגורם לקיבה להסתובב ונוצרת חסימה בזרימת הדם שעשויה להגיע עד למצב של נמק ולמקרי מוות. באם הכלב לא יטופל באופן מידי הוא יהיה בסיכון שעשוי להוביל למותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica