חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיטרות בעבר ובימינו

מאת: אירה פינסקרתחביבים20/06/20121224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האיזכורים הראשונים של כלי נגינה הדומים לגיטרות קדומות שייכים לאלף השני לפני הספירה. הכינור השומרי, המוזכר בתנ"ך, גם הוא לפי התאורים יכול להיות אבי הגיטרה. כלי נגינה נוספים בעלי צוואר ארוך ומיתרים היו ידועים במצרים העתיקה, בהודו, ביוון וברומא העתיקה.

הכלים הקדומים האלה היו בעלי גוף מוארך ועמוק, המשמש כתיבת תהודה, וצוואר ארוך עליו נמתחו המיתרים. גופן של טרום-גיטרות היה שלם, ועשוי מדלעת מיובשת, שריון של צב או גוש עץ מלא מגורז.  במאה השלישית והרביעית לספירה בסין מופיעים כלי נגינה בהן הגוף הורכב מחלקי עץ. בהשפעתם, באירופה הופיעו גיטרות לטיניות ומאוריטניות במאה השישית לספירה.

מקורה של המילה גיטרה הוא בשתי מילים המגיעות משתי שפות שונות: המילה סנגיטה בסנסקריט שמשמעותה מוזיקה, והמילה טר בפרסית העתיקה, שמשמעותה מיתר. לפי גרסה אחרת, מקורה של המילה גיטרה במילה קוטור הסנסקריטית, שמשמעותה בעל ארבעה מיתרים. ביוון העתיקה ניגנו בכלי מיתר שנקרא קיטרה, בעלת ארבעה מיתרים. המילה גיטרה כפי שאנחנו מכירים היום הופיעה לראשונה בספרות הארופאית במאה ה-13.

בימי הביניים הגיטרה התפתחה בעיקר בספרד מגיטרה לטינית שמקורה ברומא העתיקה ומגיטרה מאוריטנית שהובאה על ידי הכובשים הערבים. במאה ה-15 הומצאה הגיטרה הספרדית, המאופיינת בחמישה מיתרים כפולים ועוד מיתר בודד. לקראת סופה של המאה ה-18 לגיטרה הספרדית יש 6 מיתרים בודדים וארכיון שלם של יצירות מוזיקליות, שרבות מהן נכתבו על ידי המלחין האיטלקי ג'וליאני.

במהלך המאה ה-19 מבנה הגיטרות משתנה. אומנים רבים מנסים לשדרג את מימדי הגיטרה, מחפשים את הצורה האידאלית, מנסים שיטות שונות לחיבור השחיף, וכדומה. במאה ה-19 אנטוניו טורס, אומן הגיטרות הספרדי, מגיע לצורתה המוכרת כיום של הגיטרה. גיטרות המיוצרות בהתאם להוראותיו של טורס קרויות גיטרות קלאסיות, ושומרות על צורתן עד עצם היום הזה.

במאה העשרים התפתחה הגיטרה ואומנות הנגינה בה מאוד. סגנונות מוזיקליים רבים מבוססים על שימוש בגיטרות קלאסיות בוריאציות שונות. גיטרה חשמלית, המבוססת על עקרון שונה וחדשני של הגברת הצליל, הפכה לבסיס האינסטרומנטלי של מוזיקת הרוק והמטאל. ניתן לומר שהגיטרה הפכה להיות לאחד מכלי הנגינה הפופולריים ביותר, ומוכרת בעולם כולו.

 



תגיות המאמר: גיטרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131626 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131202 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131183 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131112 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131196 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131253 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131222 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא תחביבים

מאת: רוני הכהןתחביבים20/12/161865 צפיות
מאז שגילה אותו האדם. עבור הכנת בירה ביתית מדריך אפשר למצוא ללא כל בעיה, השאלה הנשאלת היא מדוע בכלל ירצה אדם לגשת אל תהליך שכזה בבית הפרטי שלו.

מאת: אבי דוידיתחביבים03/08/162893 צפיות
הדפסה על קרמיקה לעיצוב מיוחד של אריחי ריצוף וחיפוי לבית ולגינה.

מאת: sharondan80תחביבים14/06/162474 צפיות
שולחן ביליארד, מקצועי או חובבני, הוא שדרוג רציני לכל חובבי הז'אנר, וכל מי שאוהב לשחק סנוקר או ביליארד בוודאי ישמח לגלות כי שוק זה פעיל, שוקק ונגיש מאוד בישראל, ומזמין את אוהבי המשחק ליהנות משולחן פרטי למשחק ביליארד בבית.

מאת: sharondan80תחביבים27/04/162285 צפיות
חופשת הקיץ היא הזמן להגשים חלומות, ולכל מי שתפגשו יש זיכרונות מתקופה זו או אחרת של חופשות הקיץ שלו, מגיל הילדות ועד החטיבה והתיכון. החום של הקיץ, חוף הים, הגלים והגולשים - הכול נצבע באור אחר, ובייחוד לאלו שזכו להשתתף בעולם הגלישה.

מאת: שרון צרפתיתחביבים13/01/162293 צפיות
אפשר ליהנות מטיולים ארוכים בלב ים גם אם אין לכם יאכטה על ידי השקעה כספית שאינה כה בשמיים עבור השתייכות אל מועדון שייט שבו אפשר לצאת אל הפלגות עם אחד מכלי השייט שקיימים במועדון מתוקף היותכם חברים שם

מאת: יוניתחביבים15/12/152461 צפיות
ישנם מספר סוגים של אוזניות אליהן מחובר מיקרופון, כאשר כל סוג יספק מענה על דרישות אחרות. אוזניות יכולות להיות מותאמות למכשיר טלפון, הן יכולות להיות מותאמות למחשב והן יכולות להיות משולבות ומתאימות למגוון סוגי מכשירים שונים

מאת: אבי דוידיתחביבים27/10/152480 צפיות
אחד ממשחקי החשיבה המוכרים והאהובים ביותר, בארץ ובעולם, הוא משחק התשחץ. ודאי נתקלתם בו באחד מהעמודים האחרונים של העיתון, באתרי אינטרנט ייעודיים ובחוברות שנמכרות רק לצורך זה. הסיבה העיקרית לכך שאנשים כה אוהבים דווקא את המשחק הזה, ללא עוררין, כבר כל כך הרבה שנים, היא משום שניתן לפתור אותו לבד - או ביחד, וכן משום שהוא מפתח מאוד את כל מה שאנו יודעים על העולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica