חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החלפת מפרק ברך

אם אתם סובלים מבעיות של כאבי ברכיים שגורמות לכם לפגיעה קשה באיכות החיים, מסבות לכם סבל רב ומונעות מכם מלבצע פעולות יומיומיות, יתכן ששווה לכם לשקול לבצע ניתוח של החלפת מפרק ברך.

כיום מדובר בניתוח פשוט יחסית שאלפים ממנו מבוצעים בישראל, ובעולם כולו מבוצעים מליוני ניתוחים כאלה מדי שנה, כשאחוזי ההצלחה גבוהים מאד ועומדים על מעל 90%. בעבר הניתוח נחשב למורכב יחסית אבל ההתפתחויות הטכנולוגיות הפכו אותו לפשט הרבה יותר – ותקופת ההתאוששות ממנו אינה ארוכה כבעבר. הוא מבוצע בעיקר בקרב אנשים מבוגרים לאחר שטיפולים שמרניים יותר לא עזרו.

במסגרת ניתוח החלפת מפרק ברך, המפרק המקורי מוחלף במפרק מלאכותי. כאמור - הניתוח מיועד בעבור אנשים אשר טיפולים שמרניים כמו תרופות, פיזיותרפיה וכו', לא עזרו להם ושרופאים מומחים בדקו אותם והחליטו כי הניתוח יכול לשפר את מצבם בצורה משמעותית, כך שהדבר משתלם ומצדיק את הסיכונים הקיימים בכל ניתוח.

הסיבה העיקרית אשר גורמות לנזק למפרק היא מחלת מפרקים ניוונית, אשר גורמת לניוון בסחוס המפרק, לכאב ולנוקשות, וכן דלקת מפרקים שגרתית, שהיא מחלה אוטואמונית. בדרך כלל המחלה מן הסוג הראשון מאפיינת אנשים בגילאי 50 ומעלה, אך היא מופיעה גם אצל ספורטאים מקצועיים ואנשים צעירים יותר שעברו פציעות בשל תאונות וכו'. המחלה מהסוג השני מופיעה בדרך כלל בגילאים צעירים יותר, על פי רוב בגילאי 25-50.

הניתוח עצמו נמשך כשעה עד שעתיים בהרדמה איזורית או כללית. במהלך הניתוח הרופא המנתח מוציא את המפרק ומחליף אותו במפרק מלאכותי.  כיום מבוצעים ניתוחים מהסוג הזה בבתי חולים רבים בארץ – והמימון שלהם נעשה באמצעות קופות החולים או ביטוחי בריאות פרטיים.

אם אתם סובלים מכאבי ברכיים ממושכים עליכם להתייעץ עם אורטופד. לאחר שזה יבדוק אתכם הוא יקבע אם אתם מועמדים לעבור ניתוח מן הסוג הזה. לאחר הניתוח תעברו תהליך שיקום שיימשך כמה חודשים, אך רוב הסיכויים שבסיומו רמת הכאבים תרד בצורה משמעותית ואולי הם אף ייעלמו כליל ותוכלו לחזור ולתפקד. המפרק המלאכותי מחזיק מעמד 10 עד 15 שנים בממוצע.

 



תגיות המאמר: ברך, מפרק ברך


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופו איתנו על תוכן שיווקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סנונית - שירותי תוכן

מאת: סנונית - שירותי תוכןטיפול בעור16/06/14902 צפיות
על פי ההערכות, קרוב ל-90% מבני הנוער סובלים במהלך ההתבגרות מאקנה. זוהי אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב בני נוער וצעירים וההתמודדות איתה יכולה להיות לא פשוטה ולגרום לסבל רב לסובלים ממנה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע16/06/141051 צפיות
אם אתם מחפשים בימים אלה מסלול לימודים שיפתח לכם פתח לקריירה משתלמת וארוכה, ואם יש לכם משיכה אל עולמות הטכנולוגיה, כדאי לכם לשקול לימודים במסגרת של מסלול לתואר הנדסאי מכשור ובקרה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןבריאות ורפואה כללי02/10/131116 צפיות
אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי בשנים האחרונות, בעיה שהולכת והופכת למשמעותית יותר ויותר גם במדינות העולם השלישי, היא מחלות לב שנגרמות בשל אורח חיים לא בריא.

מאת: סנונית - שירותי תוכןביטוח - כללי29/07/131288 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים, אם מתימתיקה לא מפחידה אתכם – ואם אתם מתלבטים בימים אלה באיזה מסלול לימודים כדאי לכם לבחור – שווה לכם לשקול להירשם למסלול של לימודי ביטוח.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע29/07/131120 צפיות
מחפשים בימים אלה מסלול לימודים ומתלבטים באיזה מסלול כדאי לכם לבחור? שווה לכם לשקול להירשם ללימודים לתואר של הנדסאי חשמל.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132537 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןתכשיטים28/07/131402 צפיות
אם אתן מחפשות דרך למצוא תכשיטים מקוריים ומיוחדים שיהלמו את הלבוש שלכן ויאפשרו לכן להתבלט בשטח, שווה לכן לשקול לחפש מעצבי או מעצבות תכשיטים מקוריים שעובדים באופן עצמאי ומוכרים את מרכולתם ישירות דרך האינטרנט.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223129 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213633 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201741 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201512 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201783 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201500 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191976 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica