חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האטה יוגה – שיטות ניקוי אנרגטי

מאת: עודד פורריוגה07/07/20128127 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היוגה מציעה שיטות ניקוי המיועדות לנקות את הגוף הפיסי והגוף האנרגטי.  אלו אינם טיפולים הבאים להחליף טיפול רפואי קונבנציונאלי, אלא שיטות ניקוי עתיקות שמומלץ ללמוד אותן ממורה ליוגה.

כאשר המחלה באה לידי ביטוי בגוף הפיזי אנשים מתייעצים עם רופא על מנת לקבל עזרה באמצעות טיפולים פיזיים. באופן דומה, אם המחלה באה לידי ביטוי בתודעה שלנו או ברגשות ששלנו, אנו מחפשים עזרה באמצעות טיפולים נפשיים או רגשיים. מכיוון כל הרבדים שהוזכרו הינם שכבות של ההוויה שלנו והן קשורות בקשר בל יינתק, אנחנו צריכים להתמודד עם הקושי ומחלה שלנו ברמות רבות ככל האפשר על מנת לצאת ממצב החולי בכל רמה ובכל דרך אפשרית.

מערכת העיכול היא הבסיס של מחלות רבות. כאשר העיכול שלנו לקוי ויש קושי או עיכוב בייצור של מיצי עיכול (עיכוב הניגרם בדרך כלל על ידי אכילת המזונות הלא נכונים בזמן הלא נכון, או מתח) אז יש לנו פוטנציאל לאגירה של רעלים במעיים בכמויות עצומות. רעלים אלה, יחד עם רעלים מהסביבה שלנו וההשפעות של החשיבה השלילית שלנו, מייצרים בגוף מצב של יציאה מאיזון ומחיסון פנימי ונוצרת  רגישות להשפעות של חיידקים, וירוסים, זיהומים ועוד. איזון בריא של הפלורה (החיידקים) במעיים חיונית לבריאות טובה וניתן להיעזר בפעולות טיהור התחום היוגה לשמירה על יכולת המעיים לשמור על איזון. שיטות טיהור אלו חיוניות  לשמירה על בריאות דופן המעיים - חלק חשוב במניעת תגובות אלרגיות. בעיות עיכול עומדות מאחורי אלרגיות רבות כגון קדחת השחת, פריחות בעור, אסטמה אלרגית וצורות שונות של דלקת פרקים.

אז איך יוגה יכולה לעזור לנו להיפטר מרעלים ולשמור על בטן בריאה?

הגוף משחרר רעלים באמצעות הנשימה, העור ואת המעיים. לפיכך, אנו לומדים שיטות להגדיל דטוקסיפיקציה בערוצים אלה. הטכניקות המקוריות של האטה יוגה כוללות שיטות טיהור וביניהן:

נטי - Neti

ניקוי הנחיריים באמצעות מי מלח חמים באמצעות כלי ייעודי.

לטכניקה זו יתרונות רבים ובינהן:

• עזרה להקלה על כאבי ראש וקדחת השחת

• עזרה להקלה על הסימפטומים של הצטננויות, סינוסיטיס ודלקות אוזניים

• הקלה על נשימה

טראטקה - Trataka

טכניקה של מיקוד המבט בנקודה או אובייקט מבלי למצמץ בעינים. זוהי שיטה המהווה קרש קפיצה בין שיטות אוריינטציה פיזית ושיטות הנפש, אשר להוביל למצבים גבוהים יותר של מודעות. באופן מסורתי היא חלק האטה יוגה, אך היא עשויה גם להיחשב חלק מראג'ה יוגה והיא תורמת לפיתוח ריכוז ושקט נפשי.

נשימת מפוח - Kapalbhati

טכניקת נשימה אשר מעסה את אברי הבטן, משפרת את הנשימה ומטהרת את האזור הקדמי של המוח .  כמו כן, זו שיטה חזקה של יצירת עירנות של התודעה.

שתי הטכניקות הנ"ל מבוצעות כדי לנקות את המוח. שיטות אלו עושות הכנה נפלאה למדיטציה

יוגה נידרה - הרפיה עמוקה מאוד.

יוגה נידרה נמצא  כטיפול מונע המרפא את שלושת השלבים הראשונים של המחלה, שלבים הקשורים ללחץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עודד פורר

מורה בכיר ליוגה

www.hayoga.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עודד פורר

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163208 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152744 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141661 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138385 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128893 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica