חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לוגו של חברת איי בי אם: היסטוריה והתפתחות

מאת: אירה פינסקרמיתוג24/07/20121159 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התפתחויות ושינויים בעיצוב לוגו משקפים את השינויים הארגוניים והאסטרטגיים בחברה עצמה. חברות רבות רואות במיזוג, שינוי בעלות או שינוי כיוון אסטרטגי סיבה טובה לשינוי של לוגו. במאמר זה ננסה לעקוב אחר התפתחותו של אחד הלוגוטיפים המוכרים בעולם, הוא הסמל של חברת איי בי אם. נראה איך קרו השינויים בעיצוב הלוגו ואיך הם קשורים לאבני דרך בתולדות החברה. בנוסף, נראה את הלוגו העדכני ונבין מדוע הוא כה מוצלח.

היסטוריה של איי בי אם מתחילה עוד במאה ה-19. החברה נקראה אז International Time Recording Company, או  ITR, ועסקה בייצור רשמי זמן מכאניים. הלוגו שלה אז הציג את ראשי התיבות של שם החברה בעיצוב המקובל באותה העת. ב-1911 התמזגה החברה עם Computing-Tabulatig-Recording Company, או CTRC , והלוגו שיקף את שינוי תוך שילוב ראשי התיבות של שני השמות.

החברה שינתה את שמה ל-  IBM, או International Business Machines. הגופן  בלוגו שהיה קודם בסגנון רוקוקו (אותיות מקושטות בעלות פיתולים רבים) הוחלף לגופן פשוט יותר. כמו כן, המילים Business Machines עוצבו ככדור הארץ או כגלובוס, והמילה International הופיעה על קו המשווה. הלוגו החדש הזה הדגיש את הגלובליות של החברה, והציג אותה כחוצה עולם.

בשנת 1947 הוחלט לשנות את הלוגו ולהוציא את הדימוי של כדור הארץ או הגלובוס, מכיוון שדימוי זה איבד את מקוריותו. גם הגלובליות עצמה כבר לא הייתה תכונה ייחודית. בתקופה הזאת קידמה החברה שינויים טכנולוגיים אותם רצתה לשקף גם בלוגו. אם כן, הלוגו הפך להיות פשוט הרבה יותר: שלוש אותיות IBM הרשומות בגופן שקוף, יציב, פשוט וחזק, שקיבל את השם Beton Bold. בשנת 1956 שונה הגופן והאותיות קיבלו מילוי שחור.

בשנת 1972 שונה הלוגו וקיבל את הפסים האופקיים האופייניים לו, שנועדו להוסיף דינאמיות לסמל היציב. הלוגו העדכני אינו שונה מהותית, למעט הוספה של רקע שחור. הלוגו הוא פשוט מאוד מבחינה גרפית; יחד עם זאת יש בו מאפיינים יחודיים אשר מאפשרים לבדל אותו ואת החברה מהמתחרים.

לסיכום, ניתן לראות בדוגמא של חברת איי בי אם שלוגו משקף תמיד את השינויים בחברה עצמה, יחד עם היבטים של אופנה וטרנדים כלליים. ניתן לראות שהסיבות לשינוי בלוגו יכולות להיות גם פנים ארגוניות (שינוי טכנולוגי, שינוי ארגוני וכדומה) וגם חוץ ארגוניות (המנעות משימוש באלמנט נדוש, שינוי באופנה וכדומה). בכל מקרה, לוגו מוצלח יבטא תמיד את מהות החברה וימצב אותה בתודעת הצרכנים.

 



תגיות המאמר: לוגו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192734 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162696 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162188 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica