חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוסי אמודאי - אנרגיה שלעולם לא נגמרת - אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית היא אנרגיה המגיעה מן השמש ומשמשת לייצור חשמל אוהפעלה מכאנית. שימוש באנרגיית השמש לייצור חשמל הוא תהליך נקי, ידידותילסביבה, חסכוני וכמובן נכלל בקטגוריית האנרגיה המתחדשת שכן המקור שלו –השמש, לעולם זורחת, ואין חשש לכך ש"תיגמר" שלא כמו מקורות אחרים כגון פחםאו גז.

מאת: יוסי אמודאי

אנרגיה תרמו-סולארית

אנרגיה טרמו-סולארית עושה שימוש בחום השמש על מנת לחמם נוזל,ובעזרתו להפעיל מנוע שמייצר חשמל או לשם עבודה מכאנית. הטכנולוגיה נחשבת ליעילה מאוד בשימוש בייתי, השימוש הנפוץ ביותר באנרגיה טרמו-סולארית הואבדודי השמש. בארץ, יותר מ-90% מבתי האב משתמשים בדודי שמש לחימום מים. רובתחנות הכוח הסולאריות בעולם פועלות בשיטה זו. על מנת לייצר חשמל, לרובמשתמשים בפחם או גז טבעי לחימום נוזל שמניע את הטורבינה. בתחנות הסולאריותאנרגיית השמש הופכת באמצעות קולטי שמש לחום שבעזרתו מיוצר קיטור, הקיטור מניע טורבינה לייצור חשמל. תחנות כוח מסוג זה נבנו במדינות רבות למשל בצרפת, ספרד ובארצות הברית.

אנרגיה פוטו-וולטאית

ארגיה פוטו וולטאית עושה שימוש ישיר באנרגיית השמש לשם הפקת חשמל. שלא כמו אנרגיה תרמו-סולארית, כאן אין גורם מקשר (קיטור למשל) והחשמלמיוצר ישירות במתקן. ייצור החשמל בעזרת אנרגיית השמש מתאפשר תודות לתאהפוטו וולטאי המכונה גם תא שמש. תא השמש הראשון יוצר בשנת 1883 מסלניוםמצופה זהב. בשנת 1958 נבנה תא השמש הראשון מסיליקון, מאז כל התאים הפוטווולטאיים עשויים מחומר זה בטכנולוגיית עיבוד שבבי.

תא השמש פועל על פי עקרון פשוט, הוא בנוי משתי שכבות שלמוליכים. למעשה, התא מכיל שלוש שכבות – החומר העליון, הסיליקון והחומרהתחתון. כאשר אור השמש פוגע בתא הוא נקלט בשכבה העליונה ומשחרר אלקטרוניםהנעים לשכבה האמצעית ולאחר מכן לתחתונה. כל עוד אור השמש זמין, תהליך זה לא ייפסק. תנועת האלקטרונים היא זו שיוצרת את הזרם החשמלי.

שימוש באנרגיה פוטו-וולטאית

ככל שהטכנולוגיה צועדת קדימה כך היעילות של התאים הפוטו-וולטאיים עולהומחירם יורד. כיום ניתן לראות שימוש בייתי וציבורי בתאים לשם הפעלת תאיםטלפונים רחוקים ממקום ישוב, תמרורי דרך וכן כמערכות לייצור חשמל בייתי.בקנה מידה גדול יותר, משמשים התאים הפוטו וולטאיים לייצור חשמל עבור רשתהחשמל הכללית, מתקנים אלו מכונים חוות סולאריות. החוות הסולארית בנויהלמעשה משטח רחב בו מותקנים תאים פוטו וולטאיים במספר גדול, חוות סולאריותהוקמו בהצלחה למשל בארצות הברית, בגרמניה, באוסטרליה וגם בישראל.

יוסי אמודאי, מנכ"ל חברת "דוק השקעות 1988" המעניקה שירותים עסקיים ומגוון רחב של פתרונות פיננסיים, אשראי והלוואות חוץ בנקאיות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי אמודאי, מנכ"ל חברת "דוק השקעות 1988" המעניקה שירותים עסקיים ומגוון רחב של פתרונות פיננסיים.
פרטי קשר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי אמודאי

מאת: יוסי אמודאינדל"ן31/03/141115 צפיות
השקעות נדל"ן על ידי יזמים זרים יכולות להניב תוצאות משתלמות ורווח גבוה, אך היעדים המועדפים להשקעות נדל"ן זרות משתנים בהתאם לשינויים הכלכליים והפוליטיים שקורים בעולם הגלובאלי. על פי כתבה שהתפרסמה לאחרונה בכלכליסט, לונדון חוזרת לככב כיעד מועדף להשקעות זרות בנדל"ן, לאחר שנעדרה במשך 4 שנים מהרשימה המבוקשת.

מאת: יוסי אמודאינדל"ן23/02/141394 צפיות
שוק הנדל"ן בארץ ובעולם מושפע מגורמים שונים ומשפיע על המערך הפיננסי האורגני הבינלאומי. אך האם רק שינויים פיננסים יכולים להשפיע על שוק הנדל"ן? כתבה שהתפרסמה לאחרונה באתר "גלובס" מתארת גורמים שונים שיש להם קשר עקיף וישיר לשוק ההון ולכלכלה העולמית, ומפרטת כיצד הם משפיעים על שוק הנדל"ן.

מאת: יוסי אמודאיהשקעות07/02/141145 צפיות
שוק הנדל"ן בישראל ובעולם נתון לתנודות חדות ובזמן שההשקעות נעשות על ידי הבנקים, צצות להן אפשרויות נוספות גם עבור היזם וגם עבור המשקיע.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: יוסי אמודאיעסקים, מימון וכספים10/06/131364 צפיות
בדה מרקר מפורסם כי שער היורו נסגר בנפילה של 0.76% ונקבע בשער של 4.637 שקלים. הדולר מתחזק מעט אך לא באופן משמעותי.

מאת: יוסי אמודאיפיננסים וכספים - כללי 17/04/131059 צפיות
קופות הגמל השיגו תשואה ממוצעת בשיעור של 2.4% מתחילת השנה הנוכחית. הצפי הוא שהקופות שיבלטו החודש לחיוב הן אלה שהשקיעו בשוק המניות בארץ ובעולם ובשוק אגרות החוב.

מאת: יוסי אמודאיפיננסים וכספים - כללי 04/04/131077 צפיות
קצב עליית מחירי הדירות עולה ובשנה האחרונה עלו המחירים בשיעור של 6.7% לעומת 5.8 בשנה שלפני, כך על פי אתר נדל"ן היום.

מאמרים נוספים בנושא מדעי הטבע - כללי

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי03/12/195998 צפיות
תיאוריה זו התבססה על הרעיון של מישהו בשם לאמרק, אשר טען כי היצורים משתנים והופכים מותאמים לסביבתם הודות לשינויים הסביבתיים והמאמצים שהם עושים לשם כך. לפי תיאוריה זו סברו שבני האדם העתידיים יהיו נמוכים ובעלי אצבעות ארוכות...

מאת: עידן אברהמימדעי הטבע - כללי24/11/19145080 צפיות
מריחואנה עשויה מקנאביס, שהוא צמח דביק ועשיר, ועל מנת להשתמש בו בסיגריה מגולגלת או במכשיר אידוי - וופורייזר, יש צורך להשתמש באמצעי כלשהו על מנת לגרוס אותו. גריינדר (המכשיר, לא האפליקציה) הוא בדיוק הכלי למטרה הזו, והופך את השימוש לקנאביס לקל ב-ה-ר-ב-ה.

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי30/10/1918603 צפיות
- כמה מספרים עקביים צריך כדי להוכיח שיש חייזרים... טלסקופים סורקים את השמיים בכל רגע, בתקווה למצוא סימן לאינטליגנציה, למציאת גל רדיו שאיננו אקראי. בינתיים, במעבדת הגנטיקה משתמשים במיקרוסקופים כדי לפצח את המכונה הביולוגית הנקראת: "חיים".

מאת: בתיה כץמדעי הטבע - כללי29/10/196188 צפיות
לפני פחות ממאה שנה היו מלמדים בבתי הספר כי הג'ירפה מתחה את צווארה ולכן נולדו צאצאיה עם צוואר ארוך יותר. כמו כן היו מספרים כי הדג במים הרדודים רצה מאות ללכת על החוף, ולכן צאצאיו נולדו עם סנפירים-רגליים.

מאת: ניב אבןמדעי הטבע - כללי07/12/157416 צפיות
בחנו היטב את שנות הניסיון של המשרד. ככל שיהיה יותר ניסיון לעורכים שבמשרד זה כך השירות שתקבלו יהיה מקצועי יותר מכיוון שישנם תהליכים של רישום שנמשכים שנים רבות ואתם לא ממש רוצים לקבל שירות מאדם שטרם הספיק לחוות תהליכים אלו מתחילתם ועד לסופם על מנת להכירם בצורה הטובה ביותר.

מאת: אוריה חןמדעי הטבע - כללי24/07/157430 צפיות
מי לא רוצה עגבניות אורגניות וטריות ללא חומרי הדברה מהחצר בבית? כך תלמדו איך לגדל צמח עגבנייה מוצלח אצלכם בבית בכמה צעדים פשוטים. למה אתם מחכים?

מאת: איציקמדעי הטבע - כללי07/04/157289 צפיות
ציוד למעבדות אשר אותו סטירר מגנטי נמנע על סוגיו השונים, הוא ציוד רגיש בעל תפקיד חשוב ומשמעותי בתפקוד המעבדה. מהסיבה הזאת גם אם אתם מחפשים בוחש מגנטי וגם אם אתם מעוניינים בציוד מסוג אחר, חשוב שתקפידו לשים דגש על כל הפרטים והתכונות של הפריט המבוקש

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica