חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירות לאומי דרך עמותת של: התנדבות בגן נוריות

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/20128634 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השירות הלאומי - אזרחי הינו מפעל שמקדש את ערך ההתנדבות העליון, את התרומה לחברה, מסגרת זו מאפשרת מתן שירות לתועלת הציבור במקומות בהם נדרש סיוע לאוכלוסיות שונות.

תחומי ההתנדבות הינם מגוונים מאוד וכוללים: בתי חולים, קופות חולים, משרדי ממשלה ובתי משפט, עמותות שונות, כוחות הביטחון, חינוך פורמלי וחינוך מיוחד, רווחה, איכות הסביבה ועוד.

השירות פתוח לכל אזרח או תושב ישראל שקיבל פטור מהצבא או שלא נקרא לשרת בצבא, כולל בנים ובנות מהמגזר הערבי.

לפני תחילת השירות הלאומי, המתנדבים עוברים הכשרות המכינות אותם לקראת התפקיד. במהלך השירות רכזות ורכזי השירות הלאומי מסייעים למתנדב באם הוא נתקל בבעיה.

כמו כן במהלך תקופת השירות רוכשים המתנדבים ידע וניסיון מקצועי וכן כלים לפיתוח האישיות וכישורי מנהיגות, כל אלה יוכלו לשמש אותם רבות בעתיד.

מסיימי השירות האזרחי - לאומי זכאים לאותן הטבות שמקבלים חיילים משוחררים (בהתאם לתקופת השירות).
את השירות ניתן להתחיל עד גיל 23, כאשר ההתנדבות היא לשנה אחת ועד גיל 22 - אם ההתנדבות היא לשנתיים.

להלן ראיון ותיאור השירות הלאומי של המתנדבת אביבה מדבדב, בת 19 מקרית ים.

אביבה מתנדבת ב"גן נוריות", בקרית ביאליק, "גן נוריות" הינו גן המיועד לאוכלוסיית החינוך המיוחד. הילדים בגן בעלי בעיות בדיבור אך גם ישנם ילדים עם מקרים מורכבים המשלבים בעיות רגשיות ותקשורת.

כיום כמות התלמידים המוערכת כתלמידים הנזקקים לחינוך מיוחד עומדת על כ 10% מסך אוכלוסיית התלמידים, מספר עצום בפני עצמו, מה גם שהמספרים רק גדלים משנה לשנה ועל כן אין צורך להרחיב עד כמה חשוב השירות הלאומי במקומות אלו, בתגבור הגננות והסייעות ובמתן תשומת לב נוספת לאוכלוסייה שכל כך זקוקה לה.

להלן תיאור השירות ע"י המתנדבת אביבה:

-          מה הוא סדר היום שלך ?

"אני מגיעה כל בוקר לגן ב 8:00 ומסיימת ב 16:00. אני מסייעת לגננת במה שהיא צריכה. הילדים לעיתים חווים התקפים, וחרדות ואני מרגיעה אותם, יושבת איתם בצד. צריך למצוא דרכים לתקשר עם הילדיםף הם לא מדברים ברור אבל עם הזמן אני מבינה מה הם רוצים. חשבנו על דרך לתקשר עימם, צילמנו תמונות ברחבי המעון וכך הם יכולים להצביע על התמונה ולהראות מה הם רוצים."

-          איך את מרגישה בסוף היום ?

"הרבה עומס על הראש, גם פיזית וגם רגשית. ההתמודדות עם הילדים יכולה להיות לא קלה לפעמים, הם אף עלולים לנקוט באלימות, הם לא עושים את זה בכוונה. זה מה שיש ואני מתמודדת עם זה.

אני מרגישה שנקשרתי אל הילדים. לחלק אני עושה בייביסיטר, חלק מתקשרים ואומרים שהם מתגעגעים. כשאני מגיעה לגן הם קופצים עלי ונותנים לי נשיקות בידיים, וברגליים.

אני בטוחה שאשמור על קשר עם הילדים בסיום התפקיד."

אביבה עושה עבודת קודש. לא פשוט להביא אנרגיות כאלו מיום ליום – והיא תכף מסיימת שנה שלמה במקום - כן ירבו כמוה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עמותת של עמותה לשירות לאומי אזרחי.  כתובת אינטרנט:  www.shel.org.il

טלפון: 04-8438690

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עמותת של

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201182 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139126 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/136863 צפיות
הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132316 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129119 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128541 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

מאת: daronetעזרה והתנדבות28/03/129151 צפיות
פנים רבות כל-כך יש להעברת תרומה לעמותה ,החל מקיום מצוות הצדקה שהיא מהמצוות החשובות במסורתו של העם היהודי, המשך בקיום ההחלטות האישיות שלנו לגבי הענקת מתן (בסתר או שלא בסתר) לאחר ולנזקק או בניסיון שלנו כפרטים בחברה להשפיע על סוג הגופים והארגונים הפועלים בתוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica