חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נכות וההתמודדות איתה

מאת: רוני מיכאלעזרה והתנדבות23/07/20136865 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בארץ חיים נכים רבים, בין אם נולדו כך, בין אם הפכו נכים מסיבות בריאותיות או בטחוניות, ולפעמים גם בגלל תאונות דרכים או עבודה. כל אחד שקרה לו דבר כזה, חס ושלום, יודע כי העולם משתנה ב-180 מעלות. המצב לא יחזור לקדמותו, יש צורך בשינוי החיים כולם והדבר הופך את החיים לקשים מאד. בישראל יש חוקים למען נכים ומוגבלים, אשר אמורים להקל עליהם את החיים אולם בישראל כמו בישראל, לא קל הדבר הזה גם כן. מעבר לעובדה שלאנשים עם נכויות יש קשיים קונקרטיים הם גם צריכים להתמודד עם דברים כגון זה. מה אומר החוק?

החוק הקובע את מידת הנכות של האדם בישראל

על פי החוק, הגדרת נכות נעשית ע"ב אי יכולת לתפקד בצורה מלאה / חלקית. מדובר על נכות פיזית או נפשית. רמת הנכות משתנה ע"ב בדיקת רופא ומכתבים מקצועיים. הנכות יכולה להיות צליעה קלה או נכות 100%. המוסד לביטוח לאומי מספק שירותי סיעוד, ציוד, תמיכה וליווי מקצועיים, קצבאות ושיקום מקצועי. בנוסף, יש הטבות במשרדי ממשלה שונים – בעיקר במשרד האוצר (מס הכנסה וכולי). המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבת נכות מינימאלית. הנכים הם בני 18-65, אשר הוכרו על ידי הביטוח הלאומי באחוז נכות מסויים, ונקבע כי לא יכול/ה להשתכר מעל 50% מהמשכורת הממוצעת במשק (1800 שקל בממוצע ב-2010). דבר זה נכון גם לגבי עקרות בית. כל נכה שמקבל מעל 60% נכות, מקבל קצבה שמעבר למינימום. שיעור של 75% ומעלה מעניק קצבה מלאה.

הסיוע של המדינה הוא גם בדמות 2 חוקים חשובים. האחד, חוק נגישות לנכים – כלומר כל מוסד ציבורי חייב להיות נגיש לנכים – במיוחד ישובים על כסא גלגלים. זה אומר שיש רמפה בכל בניין ממשלתי (כדי שלא יצטרכו לטפס על אבני שפה מציקות וליפול) וגם באוטובוסים יש דרישה להיות ידידותי לנכים. החוק השני, חוק איסור אפלייה. כלומר, על נכה להתקבל לעבודה ע"ב יכולתו לבצע אותה וכישוריו / ניסיונו ולא על בסיס אם הוא ישוב בכסא גלגלים או לא.

איזה סיוע אפשר לקבל שלא רק במסגרת המדינה?

קיימים מוצרים רבים בשוק שיכולים להקל חייו של הנכה. בין היתר, המוצר החשוב והפופולארי ביותר הוא מעלית ביתית. מדובר על מוצר משנה חיים עבור נכים רבים. מעליות אלו מגיעות בוריאציות רבות, בין אם זה רק משטח ובין אם זה מושב של ממש, והם קלים לתפעול, בטוחים ואיכותיים מאד. היתרונות של מעלית ביתית רבים. ראשית, אפשר להתנהל לבד, גם אם ישובים בכסא גלגלים ולא צריך עובד זר / חברים / בני משפחה. עולים לבד על המעלית בקלות, לוחצים על כפתור ועולים בין הקומות. זה מצוין למשל לקשישים או נכים שפתאום הפכו נכים ויש להם בית שמותאם לצורת החיים שהיתה להם קודם, והם לא רוצים / יכולים לעבור משם. זה גם טוב מאד עבור אנשים שרוצים להחזיר לעצמם קצת מהעצמאות שלהם. בנוסף, מדובר על מוצר איכותי, קל לתפעול שלא עולה הרבה כסף. יש עליו אחריות, וההתקנה לא יקרה. הוא גם מתאים עצמו לכל עיצוב בית ולכל גרם מדרגות ויש הרבה גרסאות של מעליות / מעלונים – והם מתאימים עצמם בקלות לכל עיצוב. זה אומר שלא צריך לשפץ את הבית או לשבור דברים. קל להתקין, קל לפרק, הם מתקפלים והכל בא על מקומו בשלום. זה טוב כי אדם שנהיה נכה פתאום, מסיבה כלשהי כמו מחלה או תאונה, ממש לא צריך שינויים בסביבת המגורים שלו פתאום. הכי טוב לשמור על הבית כמו שהוא וככה החיים חוזרים למסלול הסביר כמה שיותר מהר.

 



תגיות המאמר: מעלית ביתית, אבני שפה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157019 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156070 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153451 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141926 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא עזרה והתנדבות

מאת: בנימין קלינגרעזרה והתנדבות27/09/201185 צפיות
הרבה פעמים אדריכלים, מהנדסים נתקלים בפני צומת דרכים בהליך הרישוי המקוון ואין להם תמיד את מי לשאול. משרדנו מתמחה בהכנת וקידום בקשות להיתרי בניה וראינו לנכון לסייע ולתת תשובות לשאלות שנשאלות לאחרונה די הרבה . משרד בנימין קלינגר תמיד זמין ושמח לסייע במקרה וישנם שאלות נוספות או נדרש סיוע מול המערכת הבירוקרטית.

מאת: המרכז לגיוס כספיםעזרה והתנדבות26/12/139128 צפיות
המודעות בארץ לעולם הפילנתרופיה גוברת עם השנים, ובהתאם לכך, ההיקף של תרומות לעמותות ומלכ"רים מטעם אנשי עסקים וחברות עסקיות הולך וגדל. עם זאת, אחוז התרומות שמגיעות מטעמם ביחד לכלל התרומות לעמותות ולמוסדות ללא כוונות רווח, נותר נמוך בישראל, בייחוד בהשוואה למצב במדינות המערב, ובארצות הברית בפרט.

מאת: דוד גרינברגעזרה והתנדבות09/06/132318 צפיות
נהוג לומר שהנוער של ימנו חסר ערכם ושכל מה שהוא עושה זה לשבת שעות מול המחשב או הטלויזיה. אז תתפלאו מסתבר שיש גם נוער אחר, מסתבר שבני הנוער צמאים למדריך ולדרך וכשיש מי שמנחה הם מתגייסים יוזמים ותורמים מעצמם - תוכנית סח"י - היא יוזמה התנדבותית עבור בני נוער - שתורמים ועושים למען הקהילה והחברה בישראל

מאת: עמותת שלעזרה והתנדבות31/07/128640 צפיות
עמותת של הינה עמותה המפעילה מתנדבי שירות לאומי בכל הארץ. הקטע הבא עוסק בראיון ותיאור השירות של אביבה מדבדב, המתנדבת בגן נוריות בקרית ביאליק.

מאת: daronetעזרה והתנדבות07/06/129122 צפיות
אזרחים מן השורה, שכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות רבות חורטים כולם על דגל תפישת עולמם את המעורבות הרבה בקהילה והנתינה עבור אלה הזקוקים לקבלה. ישנם גופים רבים אשר ניזונים מכספי תרומות אך בעיקר בולטות בנוף זה העמותות אשר פועלות ללא כוונת רווח אך עדיין מצליחות להתנהל ע"י מנהלים מעמדות מפתח בחזית התעשייה הישראלית. תרומות לעמותות אלו חשובות במיוחד ואף מעודדות ע"י המדינה באמצעות מתן החזרי מס.

מאת: אייל בן יהודיתעזרה והתנדבות26/04/128544 צפיות
הכותב עו"ד אייל בן יהודית יזם, שותף ומייסד עמותת מִלקוּת לעצמאות ( ע"ר) שחרטה על דיגלה לסייע למתמחים ועורכי דין עם מוגבלויות להתנסות בעבודה במשרד עורכי דין, באמצעות העסקתם במחלקה המשפטית בעמותה ומציאת מקומות להתמחות בתוספת התאמת מקום העבודה בסיוע משרד התמ"ת, ולסייע לעורכי הדין עם מוגבלויות להקים משרד בהעסקה עצמית או לשרוד בו.

מאת: daronetעזרה והתנדבות28/03/129153 צפיות
פנים רבות כל-כך יש להעברת תרומה לעמותה ,החל מקיום מצוות הצדקה שהיא מהמצוות החשובות במסורתו של העם היהודי, המשך בקיום ההחלטות האישיות שלנו לגבי הענקת מתן (בסתר או שלא בסתר) לאחר ולנזקק או בניסיון שלנו כפרטים בחברה להשפיע על סוג הגופים והארגונים הפועלים בתוכה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica