חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סרטן המעי גס- השפעות בריאותיות ואפשרויות טיפול

 

סרטן המעי הגס- השפעות בריאותיות ואפשרויות טיפול

 

סרטן המעי הגס הוא אחד מסוגי הסרטן השכיחים והמסוכנים ביותר הקיימים היום. חשיבות הטיפול המוקדם היא קריטית וזאת מאחר שמאופיין בהתפשטותו המהירה ופגיעה במעי הגס עד לכדי הוצאתו מכלל פעולה, כיום ישנן דרכים רבות לגילוי מוקדם וטיפול עד כדי החלמה.

מהו המעי הגס?

המעי הגס הוא איבר חיוני בגוף האדם הנמצא בתוך הבטן, הוא משמש כאיבר עיכול אחרון במערכת העיכול תפקידו העיקרי של המעי הגס הוא תהליך סינון נוזלים ומלחים מיותרים העברת צואה נוזלית מהמעי הדק והוצאתו על ידי תהליך סינון. דרך פי הטבעת בדרך הצואה. פגיעה במעי הגס ותהליך סרטני אינו נוצר באופן פתאומי, זהו תהליך ארוך אשר מתמשך ומתפרש לאורך חודשים ואפילו שנים.

כיצד מאבחנים את סרטן המעי הגס?

דרכי אבחון סרטן המעי הגס, הן רבות ומגוונות וניתנות לאבחון על ידי בדיקות דם וצואה שגרתיות המבוצעת בקהילה במרפאה האזורית מתקופה לתקופה בהוראת רופאה המשפחה, בעת הצורך למשל בעת גילוי דם בצואה שולח הרופא את המטופל לבדיקה פנימית הנקראת בדיקת קולונסקופיה לצורך שלילת קיום גידול סרטני או לחילופין גילוי המוקדם של סרטן המעי הגס, בדיקה זו מתבצעת בשתי דרכים אף היא על ידי צילום האזור או כריתה של כמה רקמות, כריתה זו נקראת ביופסיה בביצוע הביופסיה, כאמור, מתבצע חיתוך קטן של רקמה לצורך אבחון המעי הגס ובדיקה האם הוא נגוע בתאים או גרורות סרטניות או לא.

 

מהן ההשפעות השונות של סרטן המעי הגס על גוף האדם

 

בכדי להבין את הסיבה להשפעות השונות של סרטן המעי הגס יש להבין כיצד הוא משפיע על המעי הגס עצמו. כאשר קיים גידול במעי הגס הוא סותם או חוסם חלק ממנו ולעיתים את כולו, כאשר כל המעי הגס נחסם או לחילופין נגרמת תופעה של נקבים במעי הגס, תיווצר תופעה של כאב חריף מאוד וצורך בניתוח מיידי, כאשר לא מבוצעת פעולה מיידית של ניתוח במקרים אלה אחוזי ההשרדות הינם קטנים ביותר. 

חסימת המעי הגס, גורמת לשיבוש פעילות המעי הגס, זאת אומרת שיבוש תהליך התיווך בין המעי הגס למעי הדק ותהליך העיכול עצמו. השפעה של שיבושים אלה גורמים פעמים רבות לתופעות של כאבי בטן וכאבים בקיבה , דם בצואה, אשר בדרך כלל מהווה סימפטום מרכזי לגידול סרטני במעי הגס

דרכי מניעה ובדיקה

לצערנו הרב, הטכנולוגיה והמדע הרפואי טרם גילו דרך למנוע את תופעת סרטן המעי הגס. הדרך הטובה ביותר למניעת מקרי חירום המסכנים חיים הוא פעילות עקבית של בדיקות דם וצואה תקופתיות ובעת מציאת סימפטומים מחשידים בדיקת קולונסקופיה בהוראות רופא המשפחה, חשוב מאוד לא להתעלם מהבעיה ובכל מקרה של כאב חריף מאוד בקיבה או חשד לדם בעת מתן צואה יש לגשת מיד לרופא המטפל ולבקש בדיקות דם.

 

סרטן המעי הגס- אל תתנו לזה לתפוס אתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

במרכז  SurgiCare™  יטופל החולה על ידי רופאים מומחים הבקיאים לעומק במחלה ממנה הוא סובל והיכולים להציע מספר חלופות טיפוליות תוך כדי דיון מעמיק בצורת שילובם,  יתרונותיהם והסיכונים הטמונים בהם. צוות היחידה מעמיד את החולה וצרכיו במרכז התוכנית הטיפולית ושם לעצמו למטרה לשלב טיפולים קיימים בטיפולים חדשניים.

סרטן המעי הגס, סרטן השד 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זהבה סולומון - מנכ"ל סרג’יקר המרכז לרפואה כירורגית

סרטן השד- ידע מציל חיים סרטן השד היא מחלה נפוצה בקרב נשים צעירות ומבוגרות ומהווה כשליש ממחלות הסרטן שתוקפות נשים, על אף שמה המטעה מחלה זו תוקפת לעיתים נדירות גם גברים. כיום, ניתן לשרוד ולנצח את המחלה באמצעות גילוי מוקדם וטיפול מהיר

מאמרים נוספים בנושא סרטן

מאת: amirdadon90סרטן21/03/171816 צפיות
אין ספק שאחת מהמחלות המטרידות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים זו מחלת הסרטן על כל גווניה השונים.

מאת: ravivorסרטן25/02/153391 צפיות
צריכים לעבור בדיקת קולונוסקופיה? רגע לפני כדאי לדעת שיש שני סוגים עיקריים של בדיקות - הרגילות והווירטואליות. על ההבדלים בין הסוגים במאמר שלפניכם.

מאת: רונית מיכאליסרטן12/11/142418 צפיות
האפשרות לקבל מרשם קנאביס רפואי והסגולות הטובות הרבות של החומר מעוררות עניין בקרב מטופלים רבים. אם הנכם סובלים ממחלה קשה הכרוכה בכאבים חזקים, אבדן תיאבון ושאר תסמינים התואמים את סגולות הריפוי של הקנאביס כדאי לפנות לרופא המטפל לבירור זכאות למרשם קנאביס רפואי ושימו בו למטרה הקלה בכאב ותסמיני המחלה. כאן תוכלו למצוא מידע שימושי אודות קנאביס רפואי.

מאת: ניר נתנזוןסרטן28/09/142945 צפיות
סרטן העור הוא תופעה נפוצה ההולכת ומתפשטת ברחבי העולם. החור באוזון במקביל לעלייה בזמן הנופש והחופש שנובע מעלייה באיכות החיים, מובילים יותר ויותר אנשים להיחשף לשמש בצורה יותר ויותר רחבה.

מאת: Shiraסרטן17/06/145021 צפיות
מחלות עור הן חלק מענף הדרמטולוגיה ברפואה שמתעסק במחלות עור שונות. העור הוא החלק הגדול ביותר בגוף, והוא מהווה את המעטפת החיצונית לשמירה על הגוף כולו. העור בנוי משלוש שכבות שונות. הראשונה מכונה אפידרמיס, האמצעית מכונה דרמיס והשכבה התחתונה מכונה היפודרמיס. מחלות העור הנפוצות ביותר הן אלה שפוגעות בשכבה העליונה. בשכבה זו יש את הכמות הגדולה ביותר של פתולוגיות, מכיוון ששכבה זו חשופה לעולם החיצוני, שממנו מגיעות רוב הסיבות למחלות העור השונות.

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: eli levyסרטן21/11/138770 צפיות
מבין הסימנים השכיחים לסרטן הפרוסטטה בולטים ליקויים במערכת השתן. ליקויים אלו מורגשים ע"י המטופל ולכן קל להבחין בהם. יחד עם זאת, שכיחות סרטן הפרוסטטה הולך ועולה עם גיל המטופל, כאשר בד בבד, ללא קשר לקיומו של סרטן זה, שכיחים גם ליקווים בתפקוד המיני ובמערכת השתן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica