חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגיגים של רופאים ומטופלים: השתלת שיניים ביום אחד

מאת: משה אלוןבריאות השן15/08/20121078 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאז שאני ילד וכמו רבים וטובים ממני גם אני לא אוהב ללכת לרופא שיניים, אף אחד הרי לא אוהב. לא משנה כמה סוכריות על מקל קיבלנו (ללא סוכר כמובן), כמה "פוצי מוצי" עשה לנו הרופא, עליי לפחות זה לא עבד. לצערי לפעמים אין ברירה ואני מושך את הביקורים אצל הרופא עד שהמצב כבר בלתי נמנע. מגיל 18 יש לי כתר בשן הקדמית שהגיע כבר מזמן הזמן להחליפו, הכתר כבר שבור, הצבע כבר לא לבן, אבל כל זאת לא מונע ממני להמשיך ולהימנע מהחלפתו, בכל זאת, השתלות שיניים זה לא תענוג גדול. לאחרונה גיליתי שישנו טיפול חדיש שמאפשר השתלות שיניים ביום אחד, אחרי לחץ רב מההורים ומהחברה הבנתי שכבר אין ברירה ומוטב מוקדם ממאוחר. האמת , לא היה נורא כל כך, אומנם לא קיבלתי סוכריות ונראה כי הפחד גדול יותר מהכאב עצמו ועברתי השתלת שיניים ביום אחד בקלות.

***

כמה שכואבות לי השיניים! אמרתי לעצמי , והלכתי לרופא שיניים הקרוב לביתי בעצת אמי הדואגת. אמי אומרת לי שאני כבר כמה שנים דוחה את זה ובסוף עד אצרך לעשות השתלת שיניים כמו שהיא עשתה. לפני כמה שנים היא דחתה את הביקור אצל הרופא ובסופו של דבר נאלצה לעשות שתלים דנטליים כי לא היתה לה ברירה. הכאבים שהיא נאלצה לסבול אצל הרופא שיניים , כך לפחות היא אומרת היו בלתי נסבלים, וככל שעובר הזמן, כך כאבי השיניים יותר כואבים ואי אפשר לאכול, אי אפשר לדבר ואפילו לחיות בצורה רגילה. המזל של אמא שלי היה שהיא עשתה השתלה בשיטת all-on-4 שזו השתלת שיניים ביום אחד. ככה היא סבלה אבל לא במשך הרבה זמן, אלא רק בפעם אחת. אחרי הכל, הלכתי לרופא, והוא אמר לי שאני צריכה כתרים לשיניים דחוף . אני ממש מפחדת מרופאי שיניים, וידעתי שאני צריכה כבר לעשות כתר , לפחות אחד.  לא ידעתי שאני צריכה את הכמות כתרים שאמר - ולא ידעתי שאפשרי לעשות השתלת שיניים ביום אחד. כנראה שכשמחכים עם זה אין ברירה וזה נהיה יותר גרוע.

אוי ואבוי, אמרתי לעצמי, כמה שכואבת לי השן. איך פותרים דבר שכזה? צריך ללכת לרופא שיניים. אין ברירה, אמרה לי אמא, הלכתי בעקבות עצתה לרופא שיניים הקרוב למקום מגורי. חיכיתי בתור. היום שם כמה כמוני, שסבלו מכאבים, היו כאלה שעשו כבר שתלים דנטלים ובאו לביקורת. היו כאלה שנהרסו להם השיניים משנים של עישון , ובאו לתקן. היו ילדים שהיו צריכים לשים כתרים . והיו סתם כאלו שחיכו בתור לאלה שהיו בפנים. אני סבלתי לי בשקט ולא ידעתי מה לעשות . שאלתי את השיננית הנחמדה מתי תורי, היא אמרה לי בתור הבא, אז חיכיתי בסבלנות. סוף סוף תורי הגיע. לא ידעתי לאן זה יוביל, אבל בסופו של דבר נכנסתי לכסא המלוכה ושאלתי מה קורה לי. הרופאה הנחמדה אמרה לי שזה בסך הכל חור בשן, סתמה לי אותו עם כתר, ושלחה אותי לביתי. איזה כיף שיש רופאים כאלה.

***

למדתי רפואת שיניים לפני שנים לא מעטות, וכיום אני עוסקת בתחום. התחום הוא תחום מעניין מאוד , אני רופאת שיניים כבר כמה שנים, ואני אוהבת מאוד את המקצוע, אני במיוחד אוהבת לטפל באנשים שמגיעים אלי עם כאב שיניים חריף מאוד ואומרים לי שהם סובלים מאוד מכאב שיניים אבל הם מפחדים מרופא שיניים . ברגע שאני מטפלת בכאב שלהם בצורה עדינה הם אומרים לי שאני הרופאה הכי טובה שהיתה להם . אני מאוד אוהבת את זה. התחום שאני הכי אוהבת בתוך הרפואת שיניים זה שתלים דנטלים. אנשים באים אלי עם שיניים שנראות לא טוב ואני משתילה להם שיניים חדשות שנראות הרבה יותר טוב בטכניקה ייחודית של השתלת שיניים ביום אחד - עם סוגי שתלים אחרים לגמרי. אנשים לפעמים הורסים לעצמם את השיניים בגלל עישון יתר, שתיית יתר ועוד סיבות מאוד לא בריאות ואחר כך באים לרופאי שיניים לתקן את זה ואני מקווה שה שתלים דנטליים שאני עושה להם הם טובים והם מרוצים מהם.

לפני יומיים כאבו לאמא שלי השיניים מאוד. הלכנו לרופא שיניים דחוף על מנת לבדוק את זה ביחד איתה. השיניים שלה הרוסות כי היא עישנה הרבה שנים והם נראות צהובות ועומדות להתפרק. בנוסף היא בת 50, והרופא אמר לה שהוא צריך לשים לה שתלים דנטלים בשיניים. היא קצת מפחדת מזה כי כל פעם שהיא הלכה לרופא שיניים והוא היה רוצה לשים לה כתר בשיניים , היא לא הסכימה ולא חזרה אליו. אמא שלי הייתה הולכת רק לבדיקות אצל הרופא שיניים אבל כשהיה צריך ללכת לטפל בשיניים היא הייתה דוחה את העניין ואומרת שתעשה זאת בשלב מסוים. הרופא שבדק אותה עכשיו אמר לה שהשיניים שלה במצב לא טוב ושהיא חייבת לעשות שתלים דנטליים וכמה שיותר מהר, מפני ככל שתחכה עם זה יכאבו לה השיניים יותר.כך הסכימה אמא שלי בסופו של דבר ללכת לרופא שיניים ולעשות שתלים מפני שאין לה כל כך הרבה ברירה.

***

מגיל קטן היתה לי בעיה בשיניים ותמיד פחדתי לחייך. השיניים שלי היו עקומות וצמחו אחד על השני. משהו שגשר לא יכל לתקן. הייתי בוכה הרבה ומבואס לא מעט. והשיניים גם כאבו לי מאוד. בקיצור, הן לא היו בריאות. ועברתי לא מעט כתרים לשיניים. הרופא המליץ לי על שתלים דנטלים על מנת להתגבר על הבעיה ולהתחיל בתהליך השיקום. מסתבר ששתלים דנטליים זו לא המצאה חדשה אלא דיי ותיקה. תחילה קצת חששתי מהטיפול, אבל היום אני יכול להגיד שאני דיי מרוצה ויכול לחייך כמו כולם. אני רוצה להגיד לאנשים שהם צריכים להעריך כל יום ויום את העובדה שהם יכולים לחייך בלי להרגיש בושה ותמשיכו לחייך כמה שיותר.

כמו רבים אני לא אוהב ללכת לרופא שיניים, במיוחד שיש לי בעיה שנמרחת שנים על גבי שנים. יש לי כתרים לשיניים עוד מגיל 15 ועכשיו, אחרי 30 שנה אני צריך שתלים דנטליים. זה לא קל במיוחד בגילי לעבור כזה טיפול, אני אדם מאוד רגיש. וכששמעתי שאני צריך לעשות שתלים דנטלים כמעט התעלפתי מפחד. מה אני אעשה, אני כזה פחדן ורגיש. אמרתי לרופא שלי שאני רוצה לקצר את ה טיפול כמה שיותר ואם אפשר לעשות השתלות שיניים ביום אחד , הוא אמר לי שיש תוכנית חדשה כזו שאפשר לעשות ביום אחד. אני חייב לציין שהוא טיפל בי טוב ואני דיי מרוצה, במיוחד לאור העובדה שעשיתי את הכל ביום אחד.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153384 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152723 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153919 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152776 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151887 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154209 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142521 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201580 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171376 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica