חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביצוע תמ"א 38 בחמישה שלבים פשוטים

מאת: יסודותשיפוצים22/08/2012834 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38 הינה תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים שנבנו לפני 1980 כנגד רעידות אדמה. חיזוק המבנים מתבצע על ידי יזם של פרויקט תמ"א 38, לאחר הסכמה של רוב בעלי הדירות. התהליך יכול להראות ארוך ומייגע ולכן יש בעלי דירות אשר מוותרים מראש על השתתפות בפרויקט, אך עם תכנון נכון ויעיל ומעקב אחר חמשת השלבים שלהלן, תוכלו לבצע את הפרויקט במהירות ולזכות בשנים ארוכות של ביטחון בבניין אשר בבעלותכם.

שלב ראשון: קבלת אישור למימוש פרויקט תמ"א 38
חלק מבנייני המגורים בישראל אינם בבעלות מלאה – חלקם בחכירה ממושכת, בדמי מפתח או בבעלות אחרת. יש לבדוק את נושא בעלות המבנה בכדי להימנע מסיכונים משפטיים בעתיד. בנוסף, בדקו האם המבנה מתאים למימוש התמ"א - קיימים מבנים אשר עליהם תמ"א 38 לא חלה, להלן חלקם: מבנים אשר לא מאוישים תמידית כמו מחסנים, מבנים שקיבלו צו הריסה מבית משפט ומבנים שנבנו לאחר שנת 1980. באם הבניין עומד בקריטריונים למימוש תמ"א 38 תוכלו לקבל את אישור הועדה המקומית ולהמשיך לשלב הבא.

שלב שני: הסכמת דיירי הבניין לביצוע תמ"א 38
בשלב זה יש לכנס את כל דיירי הבניין ובעלי הדירות וליידע אותם בדבר האפשרויות הקיימות במסגרת תמ"א 38. בשלב זה רוב הדיירים ישמעו בפעם הראשונה על הפרויקט ולכן רצוי שמומחה ניטרלי, בדרך כלל איש מקצוע משפטי יהיה זה שיציג את הפרטים ובכלל זה את הסיכונים הקיימים ויענה על שאלות הדיירים. תכליתה של הפגישה הינה לראות האם יש רוב של דיירים התומך במהלך או לא. כאשר מושגת הסכמתם של רוב הדיירים, ניתן לעבור לשלבים המעשים בתכנית.

שלב שלישי: קבלת הצעות מיזמים
בשלב השלישי תערך ישיבה שניה של דיירי הבניין בהשתתפות יזמים נבחרים בעלי שם. כל יזם יציג את עצמו ואת הצעותיו לצורך התרשמות. בשלב זה חשוב שהדיירים יסכימו על יצוג נבחר של דיירים אשר ייצגו את האינטרסים והרצונות של הדיירים ויקיימו משא ומתן מול היזמים. יצוג מקצועי של הדיירים יגדיל את הסיכוי לממש את התמ"א בצורה מהירה ואפקטיבית.

שלב רביעי: בחירת היזם המבצע את תמ"א 38
בחירת יזם מצריכה ידע מקצועי ומחקר יסודי. יש לבדוק כי היזם רשום בפנקס הקבלנים וכי יש לו ניסיון בביצוע פרויקט תמ"א 38. בנוסף שימו לב ללוחות הזמנים של היזמים, לאיכות חומרי העבודה שלהם, לבטחונות וביטוחים. לאחר בחירת היזם, תערכו משא ומתן בהסכם משפטי מחייב. שלב זה עלול להיות ארוך ולעתים מייגע מכיוון שהוא כולל ניסוחים רבים של טיוטות שונות עד לגיבוש חוזה המוסכם על כל הצדדים, שלאחר החתימה עליו, ניתן יהיה להתחיל בשיפוץ.

שלב חמישי: חתימה על חוזה מול היזם
זהו השלב שבסיומו יכנס הבניין לתהליך ביצוע העבודות בפועל. דיירי הבניין חותמים על הסכם משפטי שנוסח על ידי שני הצדדים ומיד לאחר החתימה, על היזם להגיש תכניות בניה לועדה המקומית ולדאוג להוצאת היתר בניה תקין.

פרויקט תמ"א 38 יכול להיות מסורבל ומייגע או פשוט ויעיל, אך דבר אחד בטוח – חשיבותו מהותית בנוגע להגנת הבניין והדיירים מפני רעידות אדמה. עקבו אחר חמשת השלבים שלהלן ותוכלו לחזק את בניין המגורים שלכם בצורה חכמה ובטוחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יסודות - החברה המובילה לחיזוק מבנים לפי תמ"א 38

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יסודות

מאת: יסודותשיפוצים12/10/12814 צפיות
אחד המכשולים הגדולים בביצוע פרויקט תמ"א 38 הוא הצורך בהשגת הסכמת דיירי הבניין טרם ההתקשרות עם קבלן וחתימה על חוזה. רוב הדיירים הנדרש לביצוע תמ"א 38 הוא 66%, שני שליש מן הדיירים, ואילו הרוב הנדרש לביצוע תמ"א 38, תיקון 2, הוא 80%. אף על פי כן, מומלץ לחתור להסכמה מלאה של 100% מן הדיירים על מנת להקל את ביצוע הפרויקט ולמנוע מצבים של עימותים וסכסוכים סביב העבודות לחיזוק הבניין.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232676 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223325 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212886 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211355 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211231 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201406 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201137 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica