חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החלפת מפרק ברך


בשנים האחרונות, אחד הטיפולים הרפואיים הנפוצים ביותר לאנשים מבוגרים אשר סובלים מכאבי ברכיים, הוא ביצוע של ניתוח החלפת מפרק ברך.

בעבר, הניתוח היה נחשב למורכב יחסית ורופאים רבים לא המליצו לבצע אותו אלא אם אין ברירה. אבל ההתפתחויות הטכנולוגיות והרפואיות הפכו את הניתוח לפשוט הרבה יותר וצמצמו בצורה משמעותית את הסיכונים.

כיום, אחוזי ההצלחה של ניתוח החלפת מפרק ברך עומדים על מעל 90 אחוזים וההצלחה נמשכת בסביבות 10-15 שנים. מכיוון שזהו טווח האפקטיביות של הניתוח, הוא מבוצע בעיקר בקרב אנשים מבוגרים, שכן אחרת צריכים לבצע אותו מספר פעמים.

בישראל, מבוצעים ניתוחים מסוג זה בכל בתי החולים המתקדמים וישנם אורטופדים רבים אשר מתמחים בהם. בעולם כולו מבוצעים מיליוני ניתוחים מסוג זה מידי שנה כך שכמות המידע המצטברת אליהם גדולה מאוד ואין חשש שמדובר בניתוח מסוכן. הניתוח מיועד לאנשים אשר טיפולים שגרתיים עקב כאבי ברכיים לא סייעו להם. הכוונה לטיפולים כמו פיזיותרפיה, הזרקות של חומרים שונים ושימוש במשככי כאבים, דיקור סיני וכו'. חשוב לדעת: למרות שמדובר בניתוח פתוח ופשוט כמו בכל ניתוח יש תקופת החלמה לא קלה וסיכונים מסויימים.

ניתוח החלפת מפרק ברך מבוצע באמצעות החלפה של המפרק המקורי במפרק מלאכותי. הניתוח נמשך בדרך כלל בסביבות כשעתיים והוא מבוצע בהרדמה איזורית או מלאה, בהתאם לכל מטופל. תקופת ההתאוששות לניתוח מסוג זה נמשכת בדרך כלל מספר חודשים ובמהלכו יש לעבור תהליך שיקומי באמצעות פיזיותרפיה.

הנתונים מלמדים שכעבור מספר חודשים אצל רוב  גדול של המטופלים, רמת הכאבים ותדירותם יורדת בצורה משמעותית מאוד ויכולת התפקוד היום יומית אשר נפגעת בצורה קשה מאוד אצל אנשים אשר סובלים מכאבי ברכיים משתפרת מאוד.

כאבי ברכיים מאפיינים חלקים גדולים באוכלוסיה בעיקר בגיל מבוגר. דלקת מפרקים ניוונית היא אחת המחלות הנפוצות ביותר ותוקפת אנשים רבים אם כי בעוצמות שונות ולא תמיד במידה כזו שמצריכה התערבות ניתוחית. אנשים נוספים שעשויים להזדקק לטיפול מסוג זה הם אנשים אשר עברו פציעות ברכיים קשות בשל תאונות דרכים ובשל פציעות ספורט. אם אתם סבורים שאתם זקוקים לניתוח מסוג זה עליכם להתייעץ עם אורטופד מומחה אשר יבדוק את מצבכם, ישלח אתכם לצילומים ואם הוא ימליץ על כך תוכלו להתחיל בתהליך שבסיומו תעברו את הניתוח.

 



תגיות המאמר: ניתוח, ברך


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עופו איתנו על תוכן שיווקי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סנונית - שירותי תוכן

מאת: סנונית - שירותי תוכןטיפול בעור16/06/14901 צפיות
על פי ההערכות, קרוב ל-90% מבני הנוער סובלים במהלך ההתבגרות מאקנה. זוהי אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקרב בני נוער וצעירים וההתמודדות איתה יכולה להיות לא פשוטה ולגרום לסבל רב לסובלים ממנה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע16/06/141050 צפיות
אם אתם מחפשים בימים אלה מסלול לימודים שיפתח לכם פתח לקריירה משתלמת וארוכה, ואם יש לכם משיכה אל עולמות הטכנולוגיה, כדאי לכם לשקול לימודים במסגרת של מסלול לתואר הנדסאי מכשור ובקרה.

מאת: סנונית - שירותי תוכןבריאות ורפואה כללי02/10/131115 צפיות
אחת הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי בשנים האחרונות, בעיה שהולכת והופכת למשמעותית יותר ויותר גם במדינות העולם השלישי, היא מחלות לב שנגרמות בשל אורח חיים לא בריא.

מאת: סנונית - שירותי תוכןביטוח - כללי29/07/131287 צפיות
אם יש לכם ראש למספרים, אם מתימתיקה לא מפחידה אתכם – ואם אתם מתלבטים בימים אלה באיזה מסלול לימודים כדאי לכם לבחור – שווה לכם לשקול להירשם למסלול של לימודי ביטוח.

מאת: סנונית - שירותי תוכןלימודי תעודה ומקצוע29/07/131120 צפיות
מחפשים בימים אלה מסלול לימודים ומתלבטים באיזה מסלול כדאי לכם לבחור? שווה לכם לשקול להירשם ללימודים לתואר של הנדסאי חשמל.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132535 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןתכשיטים28/07/131400 צפיות
אם אתן מחפשות דרך למצוא תכשיטים מקוריים ומיוחדים שיהלמו את הלבוש שלכן ויאפשרו לכן להתבלט בשטח, שווה לכן לשקול לחפש מעצבי או מעצבות תכשיטים מקוריים שעובדים באופן עצמאי ומוכרים את מרכולתם ישירות דרך האינטרנט.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223110 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213616 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201779 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica