חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

css ככלי הכרחי לכל מפתח אתרי אינטרנט והמלצה על מדריכים מקיפים בנושא

מאת: יוסי בן הרושבניית אתרים05/09/2012652 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יישום נכון של CSS הוא הכרח לכל מי שמפתח אתרים מפני שזו השפה שמאפשרת לנו לעצב את דפי האתר באופן מדויק , שמתאים לדגם שהכנו מראש או שקיבלנו מהגרפיקאי, ואם עובדים נכון אז במאמץ קטן יחסית אפשר לעצב דפים רבים באתר (ואף את כל דפי האתר) מקובץ CSS אחד.

ההיסטוריה של CSS

CSS הופיע לראשונה בסוף שנות ה-90' כדי לפתור את הבעיה שגרמה הכנסת תכונות העיצוב לתוך רמת ה-HTML. כתוצאה מהכנסת העיצוב לתוך תגיות ההטמ"ל נאלצו מפתחי האתרים להכניס לכל דף בנפרד פקודות רבות כדי לעצב אותם, מה שגרם, פעמים רבות, לחוסר אחידות בין דפי האתר, וגם הצריך עבודה רבה. CSS, לעומת זאת, אפשר לעצב את כל דפי האתר מגיליון עיצוב חיצוני אחד בלבד. כתוצאה מכך, חסכו מעצמם מפתחי האתרים עבודה רבה ויכלו לאפשר אחידות רבה לדפי האתר.

אפשרויות לסגנון אתרים באמצעות CSS

כש-CSS הופיע הוא אפשר למפתחים את כל תכונות העיצוב שהיו קיימות ברמת ה-HTML, ואף הוסיף עליהן תכונות חדשות עליהן ניתן לקרוא במדריכי ה- CSS באתר רשת-טק, לדוגמה:

- באמצעות CSS ניתן לעצב את הטקסט באתר. העיצוב כולל את סוג הפונט, גודלו, אפקטים כמו הטייה והדגשה, ריווח בין אותיות, ועוד. באופן דומה, ניתן לעצב את הלינקים באתר ואף לשנות את מראה הלינק בין מצבים שונים.

- CSS מאפשר לשנות את מראה הפסקה, את כיוונה (ימין שמאל או ממורכז), המרווח בין הפסקאות.

- CSS אפשר לעצב את האתר באמצעות divs (יחידות שמחזיקות מידע בדף האינטרנט), כשניתן לבחור היכן למקם את הדיבים, את ממדיהם, ואפילו באיזו שכבה הם יימצאו – האם מאחורי div אחר או מעליו?

- CSS אף מאפשר להסתיר אלמנטים ולהציגם. תכונה חשובה מאוד כשמשלבים טקסט עם תמונות באתר.

התכונות החדשות והמלהיבות של CSS3

בשנים האחרונות הולך ומתגבש סטנדרט חדש ומלהיב, הדור השלישי של CSS, או בקצרה CSS3. התקן החדש מציע סלקטורים מתקדמים שמאפשרים בחירה מאוד מדויקת של אלמנטים בדף, אפשרות לאפקטים של הצללה לטקסט ולתיבות, פינות מעוגלות לתיבות, גרדיאנטים של צבע, ואפילו אנימציות פשוטות. בעזרת התקן החדש, CSS הופך לכלי לעיצוב האתר שמציע להחליף היבטים מסוימים של פוטו-שופ כמו פינות מעוגלות, ואפקטים של הצללה. בנוסף, CSS3 מציע תגובה להתנהגות הגולשים באתר. לדוגמה, אנימציות שיכולות להשתנות בתגובה לפעולה של הגולש דוגמת ריחוף עם העכבר מעל אלמנט מסויים (בדומה ל-rollover) שמציע Javascript. זו תכונה שיכולה מאוד להועיל למי שרוצה תפריט נגלל באתר, וזו רק דוגמה אחת. אתם מוזמנים לגלוש למדריך המקיף של CSS3 בשפה העברית, כדי להתוודע לעולם ה-CSS3 .

לסיכום

CSS הוא כלי הכרחי לכל מפתח אתרים בגלל שהוא מאפשר לעצב את האתר כרצוננו, והיום יותר מתמיד הודות לתכונות החדשות שמציע CSS3.

 



תגיות המאמר: פיתוח אתרים, CSS, מדריכים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי בן הרוש מאתר reshetech.co.il, אתר על פיתוח אתרי אינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי בן הרוש

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213646 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194090 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175739 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174888 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172726 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172300 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162143 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica