חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איזה לימודים אקדמיים מעניינים אתכם?

היום כדי להצליח ולמצוא משרה מכניסה, סביר מאד להניח שאתם תירצו להירשם למוסד אקדמי מוכר, על מנת לקבל תואר ראשון או שני בתחום מסוים. לשמחתכם, רשימת המוסדות האקדמיים בישראל היא ארוכה במיוחד. חלפה התקופה שבה לאוניברסיטאות היה מעמד בכורה ששמר עליהן תמיד. היום, יש גם לא מעט מכללות שאתם יכולים להירשם אליהן, על מנת לקבל את התואר המיוחל.

ככלל, ההבדל בין הלימודים האקדמיים, לבין לימודי הכשרה, הוא בעיקר ברמת ההסמכה שאתם מקבלים. לימודים ברמה אקדמית הם לרוב לימודים ארוכים יותר, שכוללים הרבה יותר קורסים, ויורדים לרזולוציה גבוהה יותר. לימודי ההכשרה לעומת זאת הם קצרים יותר, וכוללים מספר מועט של קורסים (ולעתים קרובות מדובר על קורס אחד בלבד).

העלות של הלימודים האקדמיים משתנה בין המוסדות השונים. ברמה כללית ניתן לומר, כי האוניברסיטאות הן זולות יותר מהמכללות. הסיבה היא שהמכללות הן גוף פרטי לחלוטין ברוב המקרים, בעוד שהאוניברסיטאות נחשבות כגופים ציבוריים, והסגל שלהם נחשב למעשה במעמד של עובדי מדינה. האוניברסיטאות גם לרוב מציעות מסגרת רחבה יותר של לימודים, בעוד שהמכללות מתמחות במספר תחומים מצומצם יותר. אחד התחומים שמשותף הן לאוניברסיטאות והן למכללות, הוא התחום של לימודי הניהול. אבל על מה בדיוק מדובר?

איך אפשר ללמוד ניהול ברמה אקדמית?


במחשבה ראשונה, השילוב בין לימודים אקדמיים לבין לימודים ניהול נשמע מעט משונה על הנייר. איך אפשר בכלל לשלב בין ניהול לבין לימודים אקדמיים? האם ניהול הוא לא פשוט אוסף של תכונות וכישרונות שיש לאדם מסוים מבטן ולידה? התשובה היא שממש לא! היום אפשר ללמוד למעשה את מקצוע הניהול, ולרכוש את כל היסודות הנחוצים עבורו.

אז מה בעצם כוללים לימודים ניהול? יש כמה תכנים וחטיבות שאותם אם תעברו. התכנים כוללים גם נסיעות בין השאר לעולם של מנהל עסקים, ניהול משאבי אנוש, פסיכולוגיה וסוציולוגיה של הפרט, פסיכולוגיה וסוציולוגיה של ארגונים, ניהול עבודה, הקשר בין תעשיה לפיתוח כ"א, ועוד תחומים רבים. בין השאר, לימודים אקדמיים של ניהול מתמקדים לא מעט גם בסדנאות פרקטיות בתחום הניהול. כך לימודים ניהול באוניברסיטאות ובמכללות כוללות פגישות עם אנשים עם ניסיון רב בתחום הניהול. המנהלים הבכירים מעבירים מהידע שלהם אל הסטודנטים בסדנאות אישיות בקבוצות קטנות. לא פעם המסלול של לימודים אקדמיים גם כולל סיור במקומות עבודה שונים ובמפעלים וכן במכוני מחקר שונים.

כיום, מקובל מאד גם לשלב בין לימודים ניהול לבין חוגים נוספים אשר משיקים לתחום. הלימודים המשולבים במסגרת דו-חוגית מסייעים למנהל העתידי לקבל פרספקטיבה רחבה יותר על הארגון שאותו הוא ינהל. מקובל מאד למצוא היום לדוגמה שילוב של לימודים אקדמיים בתואר ראשון לניהול ולפסיכולוגיה ביחד. כך המנהל הוא לא רק אדם שעומד בראש הארגון - הוא גם יכול ליישם כלים של פסיכולוגיה ארגונית שהוא רכש, וכך לנהל את העסק טוב יותר. גם השילוב בין תואר בניהול לתואר במשפטים הוא נפוץ מאד, כאשר למנהל יש השכלה משפטית רחבה מאד שמאפשרת לו לבצע מהלכים מתקדמים יותר מבחינה משפטית.


עכשיו רק נשאר להירשם!


השאלה שאתם בטח שואלים את עצמכם, היא איך אפשר להירשם תוך זמן קצר אל לימודים ניהול. לפני שאתם ממהרים לקפוץ על המקום הראשון שמציע לכם לימודים אקדמיים, תעשו עצירה קטנה לרגע ותנסו להבין שיש הרבה מאד משתנים בדרך שצריכים להשפיע על ההחלטה שלכם. אל תבצעו החלטה לפני שתאספו נתונים מכל האוניברסיטאות והמכללות המובילות בארץ בתחום הניהול. כך תוכלו לקבל בסופו של דבר את ההחלטה הנכונה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סימה תושקב

מאת: סימה תושקבקניות 11/02/138167 צפיות
מאז ומעולם, מוצרי טקסטיל אשר מיועדים למטרות מנוחה ושינה מהווים חלק בלתי נפרד מסגנון ורמת החיים של אינספור אנשים, בכל מדינות העולם ללא שום יוצא מן הכלל.

מאת: סימה תושקבקניות 11/02/138352 צפיות
עד לפני כמה שנים, רוב רוכשי המצעים היו רוכשים בעיקר מצעים פשוטים ורגילים, דהיינו, מצעים מבד סינטטי כזה או אחר, מכותנה מתועשת ו'רגילה' ועוד. לעומת זאת, היום, רוב רוכשי המצעים לא מוכנים להתפשר על זהות המצעים שהם רוכשים, ומעוניינים לרכוש אך ורק את המצעים היוקרתיים וברמה הגבוהה ביותר – ואיך לא? הרי עם מצעים מסאטן, מכותנה מצרית ועוד, אי אפשר בכלל להתווכח.

מאת: סימה תושקבבניין ואחזקה - כללי13/09/12995 צפיות
כיום אנו מתחילים להבין את משמעות רעידות האדמה. אנו מתחילים להבין שזה בהחלט יכול לקרות גם אצלנו במדינת ישראל, המדינה החזקה והמודרנית. אנו מבינים כי לא רק במדינות עולם שלישי או בלואיזיאנה ובאן פרנסיסקו יכולים להתרחש אסונות טבע, ביניהם רעידות אדמה. על מנת להיערך לעניין יש צורך להעביר את מרבית הבתים בישראל תוכנית, אשר תחזק את המבנים הקיימים כנגד רעידות אדמה

מאת: סימה תושקבבתי מלון13/09/121065 צפיות
בין אם פעם יצא לכם בעבר להתאכסן בתוך מלונות בוטיק יוקרתיים, ובין אם עוד לא יצא לכם לחוות זאת, הרי שסביר להניח שאתם מבינים עד כמה מדובר בשיטת אירוח יוקרתית ושונה מכל שיטות האירוח האחרות. מצד אחד, מלונות הבוטיק מאפשרים לכם ליהנות ממגוון רחב מאד של מתקנים ואטרקציות, ולרוב הם גם נמצאים בתוך ערים גדולות. מצד שני, משום שמדובר על מלונות בוטיק הם מאד אינטימיים ופרטיים, ומאפשרים לכם ליהנות מחופשה איכותית במיוחד, בשונה מאד מאירוח בבתי מלון משפחתיים והומים.

מאת: סימה תושקבטיולים בחו"ל12/09/121188 צפיות
ניו יורק, "התפוח הגדול" ופריז "עיר האורות" הן מגה-ערים ומטרופוליטנים אדירי ממדים ומרתקים. המרחק בים הערים, ההבדל התרבותי והבדלי השפה חוטאים לדמיון בין השתיים. הן בניו יורק והן בפריז אוכלוסייה מאוד מגוונת שכוללת מהגרים ותיירים מכל רחבי העולם, מרכזי תיירות רבים ומפורסמים, בתי מלון נפלאים, מוזיאונים בעלי שם עולמי, אטרקציות תיירותיות רבות והיסטוריה עשירה. חופשה בניו יורק או פריז היא תמיד חוויה שזוכרים, נופש מדהים ובהחלט שווה כל רגע.

מאת: סימה תושקבצרכנות10/09/121194 צפיות
מזגן רצפתי הוא מזגן מפוצל המורכב מיחידת קירור פנימית ומיחידת מדחס חיצונית. כאשר מתקינים מזגן רצפתי, יחידת הקירור לא נמצאת על הקיר או במיקום מרכזי כלשהו בבית אלא על הרצפה. מדובר בהתקנה שנחשבת ליחסית פשוטה שכן אינה דורשת גם תושבת למזגן

מאת: סימה תושקבצרכנות27/08/121481 צפיות
כאשר רוכשים מזגן, הגז אמור להיות תקין ולשמש אותנו בכל עת שהמזגן עדיין תקין. אין צורך בהחלפה של גז למזגן כיוון שהוא אינו מתיישן והפעמים היחידות בהן מתעסקים עם מילוי גז למזגן הן רק כאשר קיימת דליפה או אחת לכמה זמן כאשר המזגן אינו מקרר או מחמם כמו שצריך ואז יש צורך בהוספה של גז למזגן

מאמרים נוספים בנושא לימודים אקדמאיים

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים24/06/182595 צפיות
הנדסאי בניין לימודי בוקר, הוא מסלול לימודים שיש במספר מכללות טכנולוגיות בארץ. הנדסאים לומדים במכללות טכנולוגיות, שנקראות גם בשם: בתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים03/06/182442 צפיות
בית ספר להנדסאים בשכונת נאות אפקה (בתל אביב), נוח להגעה עבור תושבי תל אביב. מומלץ ללמוד בבית ספר, שקבלתם עליו המלצות, מאנשים שאתם סומכים עליהם. לימודי הנדסאים, מתאימים עבור אנשים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: רועי כץלימודים אקדמאיים05/02/181894 צפיות
ברשת האינטרנט ניתן למצוא לא מעט עבודות אקדמיות בתשלום, אולם, חרף המחירים המפתים, לא מומלץ להשתמש ב'בנק' הזה היות שהוא לא מבטיח לכם בלעדיות על העבודה. ממש כפי שאתם קניתם לעצמכם עבודה כך גם שכנכם לספסל הלימודים עלול לרכוש את אותה העבודה בדיוק, מה שעלול להביא את שניכם לעמוד בפני צעדים משמעתיים במוסד האקדמי שבו אתם לומדים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים23/01/181713 צפיות
הנדסאי מכונות מעולה, יכול לעבוד בעבודה מספקת מאוד. הנדסאי המכונות, יכול להשתלב בתעשיית הטכנולוגיה המתקדמת, או בתעשייה המסורתית. לימודי הנדסאי מכונות, מתקיימים בבתי ספר להנדסאים.

מאת: ליאורלימודים אקדמאיים20/12/171482 צפיות
הנדסאי מכונות בעל ניסיון, יכול לעבוד בתעשייה הישראלית. לימודי הנדסאים, מתאימים לבחורות ולבחורים, שנמשכים לתחומים טכנולוגיים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/172271 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

מאת: אבי בכרלימודים אקדמאיים16/12/171947 צפיות
מאמר זה דן בסוגיית ההשכלה הגבוהה בקרב נשים בישראל כאשר ההתייחסות מנסה להקיף את כלל המגזרים בפסיפס המורכב של החברה בישראל אם כי עקב המורכבות החברתית הקשורה לסוגיה זו באשר לנשים משכילות מהמגזר הערבי בישראל בכללותו (נוצריות, מוסלמיות, בדואיות ובסייגים מסוימים גם דרוזיות) המיקוד במאמר יהיה בנשים משכילות בחברה הישראלית. כלומר, מצב ההשכלה או מקומה של ההשכלה בהוויה הישראלית בקרב הנשים בישראל. הדיון מתייחס לנשים בישראל מהמגזרים השונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica