חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 – חיזוק מבנים

כיום אנו מתחילים להבין את משמעות רעידות האדמה. אנו מתחילים להבין שזה בהחלט יכול לקרות גם אצלנו במדינת ישראל, המדינה החזקה והמודרנית. אנו מבינים כי לא רק במדינות עולם שלישי או בלואיזיאנה ובאן פרנסיסקו יכולים להתרחש אסונות טבע, ביניהם רעידות אדמה. על מנת להיערך לעניין יש צורך להעביר את מרבית הבתים בישראל תוכנית, אשר תחזק את המבנים הקיימים כנגד רעידות אדמה. בשנת 1980 הסתבר כי מרבית הבתים בארץ אינם עומדים בדרישות התקן, שנקבעו חמש שנים קודם לכן, של עמידות בתים מפני רעידות אדמה. למרות עובדה זו רק בשנת 2005 אושרה התוכנית של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לחיזוק המבנים בפני רעידות אדמה.

תמ"א 38 – הרעיון והיישום


כאמור, ישראל נמצאת על השבר הסורי האפריקני, דבר המגביר אצלנו את החשש המוצדק בפני רעידות אדמה. אנו צריכים בהחלט להתכונן, ובשל כך יש את תמ"א 38.  תוכנית מתאר ארצית מספר שלושים ושמונה אשר מדברת על חיזק מבנים קיימים כנגד רעידות אדמה.

המדינה הבינה כי עליה לעודד את בעלי הנכסים בארץ לדאוג עבור חיזוק מבנים. מאחר ומדובר בתוכנית לא זולה, שאדם ממוצע יתקשה לעמוד בהליך מורכב ויקר מעין זה, מעניקה המדינה כמה תמריצים לעידוד ביצוע התוכנית:
-    הרחבת שטח הדירה הקיים – בהחלט תמריץ נהדר, לא צריך אישורים מטורפים, כי כל הדיירים של הבניין חותמים על התוכנית (או מרביתם למעשה) ובכך אנו מגדילים את הבית שלנו וכמובן הנכס שלנו עולה בדרגה.
-    הוספת דירות – במסגרת תמ"א 38 ניתן להוסיף יחידות דיור נוספות – כל בית בהתאם לתנאים שלו. בדרך כלל תוספת של דירות תאפשר לנו לממן את עלות השיפוץ ועלות חיזוק מבנים.
-    שיפוץ חזית הבניין – שוב דבר אשר יעלה לעין ערוך את ערכו של הבית.
-    תוספת מקומות חניה – אפשרות ואפילו חובה - במידה וניתן – להוסיף מקומות חניה, גם לדיירים החדשים אשר נוספו, אבל גם לדיירים הקיימים, שלא תמיד היו להם עד כה חניות.

חיזוק מבנים – מה ניתן לעשות


כאמור, חיזוק מבנים נעשה על מנת למנוע קריסת הבניין ונזק שייגרם לעניין בגין רעידות אדמה. כאשר אנו מתחילים בהליך של חיזוק מבנים אנו צריכים לבדוק מספר דברים. קודם כל יש לדעת מה מצבו הכללי ומהו גילו של המבנה. בתים אשר גילם עולה על חמישים, בדרך כלל לא יומלצו לעבור חיזוק מבנים. הדבר לא כדאי ובמקרה כזה יש לשקול אופציה אחרת של פינוי בינוי, וזאת על מנת למנוע אסון של קריסת המבנה או נזקים חמורים אחרים. יש לשים לב כי לא כל אחד יכול לבדוק את הבניין, יש לקחת לצורך כך מהנדס אשר מוכשר לעניין, עם ציוד מיוחד אשר יבדוק את הבית המיועד לתמ"א 38.

כל בניין יעבור חיזוק שונה. אין להסיק מבניין של חברים או של קרובי משפחה על העלות של מעבר הבניין את הליך תמ"א 38. יש כיום מספר דרכים שונות לחיזוק המבנים הקיימים, ולכל בניין מותאם החיזוק המתאים לו. הרבה פעמים, שוב, על מנת לעודד את ביצוע החיזוק, אנו נקבל גם תוספת של לובי לבניין, שיפוץ חדר המדרגות, תוספת מעלית, וכמובן הוספת ממ"ד בכל בית שהוא למעשה חובה. דבר זה בהחלט גם מחזק משמעותית את הבית, שהרי הממד עשוי כולו מבטון.

לסיכום נאמר, כי כדאי לשקול בחיוב רב את נושא תמ"א 38. לא לחשוב על כל התהליכים הכרוכים בזה, אלא על התוצאה הנהדרת אשר צפויה לנו.

 



תגיות המאמר: חיזוק מבנים, תמא 38


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סימה תושקב

מאת: סימה תושקבקניות 11/02/138167 צפיות
מאז ומעולם, מוצרי טקסטיל אשר מיועדים למטרות מנוחה ושינה מהווים חלק בלתי נפרד מסגנון ורמת החיים של אינספור אנשים, בכל מדינות העולם ללא שום יוצא מן הכלל.

מאת: סימה תושקבקניות 11/02/138353 צפיות
עד לפני כמה שנים, רוב רוכשי המצעים היו רוכשים בעיקר מצעים פשוטים ורגילים, דהיינו, מצעים מבד סינטטי כזה או אחר, מכותנה מתועשת ו'רגילה' ועוד. לעומת זאת, היום, רוב רוכשי המצעים לא מוכנים להתפשר על זהות המצעים שהם רוכשים, ומעוניינים לרכוש אך ורק את המצעים היוקרתיים וברמה הגבוהה ביותר – ואיך לא? הרי עם מצעים מסאטן, מכותנה מצרית ועוד, אי אפשר בכלל להתווכח.

מאת: סימה תושקבבתי מלון13/09/121065 צפיות
בין אם פעם יצא לכם בעבר להתאכסן בתוך מלונות בוטיק יוקרתיים, ובין אם עוד לא יצא לכם לחוות זאת, הרי שסביר להניח שאתם מבינים עד כמה מדובר בשיטת אירוח יוקרתית ושונה מכל שיטות האירוח האחרות. מצד אחד, מלונות הבוטיק מאפשרים לכם ליהנות ממגוון רחב מאד של מתקנים ואטרקציות, ולרוב הם גם נמצאים בתוך ערים גדולות. מצד שני, משום שמדובר על מלונות בוטיק הם מאד אינטימיים ופרטיים, ומאפשרים לכם ליהנות מחופשה איכותית במיוחד, בשונה מאד מאירוח בבתי מלון משפחתיים והומים.

מאת: סימה תושקבטיולים בחו"ל12/09/121188 צפיות
ניו יורק, "התפוח הגדול" ופריז "עיר האורות" הן מגה-ערים ומטרופוליטנים אדירי ממדים ומרתקים. המרחק בים הערים, ההבדל התרבותי והבדלי השפה חוטאים לדמיון בין השתיים. הן בניו יורק והן בפריז אוכלוסייה מאוד מגוונת שכוללת מהגרים ותיירים מכל רחבי העולם, מרכזי תיירות רבים ומפורסמים, בתי מלון נפלאים, מוזיאונים בעלי שם עולמי, אטרקציות תיירותיות רבות והיסטוריה עשירה. חופשה בניו יורק או פריז היא תמיד חוויה שזוכרים, נופש מדהים ובהחלט שווה כל רגע.

מאת: סימה תושקבצרכנות10/09/121194 צפיות
מזגן רצפתי הוא מזגן מפוצל המורכב מיחידת קירור פנימית ומיחידת מדחס חיצונית. כאשר מתקינים מזגן רצפתי, יחידת הקירור לא נמצאת על הקיר או במיקום מרכזי כלשהו בבית אלא על הרצפה. מדובר בהתקנה שנחשבת ליחסית פשוטה שכן אינה דורשת גם תושבת למזגן

מאת: סימה תושקבלימודים אקדמאיים09/09/121012 צפיות
היום כדי להצליח ולמצוא משרה מכניסה, סביר מאד להניח שאתם תירצו להירשם למוסד אקדמי מוכר, על מנת לקבל תואר ראשון או שני בתחום מסוים. לשמחתכם, רשימת המוסדות האקדמיים בישראל היא ארוכה במיוחד. חלפה התקופה שבה לאוניברסיטאות היה מעמד בכורה ששמר עליהן תמיד. היום, יש גם לא מעט מכללות שאתם יכולים להירשם אליהן, על מנת לקבל את התואר המיוחל.

מאת: סימה תושקבצרכנות27/08/121482 צפיות
כאשר רוכשים מזגן, הגז אמור להיות תקין ולשמש אותנו בכל עת שהמזגן עדיין תקין. אין צורך בהחלפה של גז למזגן כיוון שהוא אינו מתיישן והפעמים היחידות בהן מתעסקים עם מילוי גז למזגן הן רק כאשר קיימת דליפה או אחת לכמה זמן כאשר המזגן אינו מקרר או מחמם כמו שצריך ואז יש צורך בהוספה של גז למזגן

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222810 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223119 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211332 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211591 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211566 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211753 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica