חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיסורה אנאלית: סיבות לתופעה ודרכי טיפול

כאשר אדם חש כאבים בזמן היציאה ומגלה דימום, מומלץ שלא ינסה לקבוע את האבחנה לבד. לפיסורה אנאלית ולטחורים תסמינים דומים, אך מדובר במחלות שונות לגמרי.  טחורים הם כלי דם אשר כתוצאה מלחץ פנים בטני עשויים להתנפח, לבלוט ולדמם. לעומתם, פיסורה היא פצע ברירית העדינה שמסביב לפי הטבעת אשר נגרמת כתוצאה משריטה, בדרך כלל מצואה קשה.

 

פיסורה מאופניינת בדימום, בכאב חזק בזמן היציאה ובזמן הפעלת לחץ על האזור (כגון בזמן ישיבה ממושכת או התישבות פתאומית), ובנפיחות. הכאב שמתחיל בזמן היציאה עשוי להימשך שעות, ולהתחדש בזמן מתן היציאה הבאה. לעתים הכאב כה חזק שהאדם מנסה להתאפק ממתן צואה; כתוצאה מכך הצואה מתקשה עוד יותר ופוגעת שוב ברירית בזמן פעילות המעיים הבאה.

 

אצל אנשים הסובלים מעצירות הצואה היא קשה ועשויה לגרום לשריטת הרירית, ולהתכווצויות של השריר הסובב את פי הטבעת. בכל פעילות מעיים הסדק נפתח מחדש, וקשה לצפות שיחלים ללא התערבות אם הצואה ממשיכה להיות קשה. יחד עם זאת, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי שהעצירות היא הסיבה היחידה לפיסורה, מכיוון שישנם תינוקות רכים הנולדים עם פיסורה.

 

פיסורה אנאלית עשויה להחלים לבד במשך תקופה קצרה אם ניתן לדאוג לריכוך וניזול של הצואה. חשוב לזכור להקפיד על ההגיינה: אזור פי הטבעת מזוהם על ידי צואה וחיידקים מהמעי הגס, ושריטה פתוחה עשויה להזדהם. לכן יש לשטוף את פי הטבעת מיד לאחר פעילות המעיים. כאשר מדובר בתינוקות, עדיף להקפיד על שטיפה ולא על ניגוב שעשוי לפגוע שוב ברקמה העדינה במיוחד באזור זה אצל תינוקות רכים.

 

שינוי תזונה וצריכת מזונות עתירי סיבים תזונתיים, ירקות ופירות, שתייה מרובה וארוחות סדירות – כל אלה עשויים לגרום לריכוך הצואה. בנוסף, קיימים תכשירים הניתנים לרכישה ללא מרשם, אשר מונעים עצירות ומרככים את הצואה. פגלקס ונורמלקס הם שמות מסחריים שונים של תכשיר אחד, אשר מגיע בצורת אבקה ומומס במים. שמן פרפין הוא תרופת סבתא אשר הרפואה העממית ממליצה. במצב של כאבים ניתן להשתמש בתכשירים מאלחשים.

 

לסיכום, פיסורה אנאלית נגרמת לרוב על ידי עצירות. אצל מרבית האנשים ניתן למנוע את התופעה על ידי תזונה מאוזנת ובריאה, ארוחות מסודרות, ויציאות סדירות. אורח חיים בריא, פעילות גופנית והמנעות מישיבה מרובה תורמים גם הם למניעת מחלות שונות, כגון הפיסורה.

 



תגיות המאמר: פיסורה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131626 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131202 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131183 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131112 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131196 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131254 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131223 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223158 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213659 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201749 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201520 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201791 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201506 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191985 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica