חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פאונדרס- מפלגות בארץ ובעולם - ניתוח היבטים שונים

מאת: Efratפוליטיקה 11/09/20127655 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פאונדרס- מפלגות בארץ ובעולם - ניתוח היבטים שונים

מפלגות-בעבר היו המפלגות דרכם של אנשים להשתתף בעולם הפוליטי, אך כוחן של המפלגות נחלש ממספר סיבות והתפתחות התקשורת מאפשרת נגישות לעולם הפוליטי

בעבר היו יותר אנשים חברים במפלגות אך כיום הן פחות מושכות את העם.

מפלגה - מוסד קבוע, המאגד בעלי דעות ורוצה לקחת חלק בשלטון.  (קבוצה שאיננה לוקחת חלק בשלטון היא קבוצת אינטרס). מבחנן של המפלגות הן הבחירות - על מנת להיות חיוניות, עליהן להוכיח שהן לא תופעה חולפת.

דוגמאות:

•o "הגמלאים" טרם הוכיחו עצמם בתור מפלגה כיוון שלא הקימו מוסדות ולא הוכיחו עצמם לאורך זמן, היום מוגדרים כרשימה אם לא יצליחו בתוצאות בחירות הבאות נגדירם כרשימה. אם ישרדו נכנה אותם מפלגה שקמה ב-2006.

•o "קדימה", תופעה יוצאת דופן, זכתה מהיום הראשון בתואר "מפלגה" מאחר והיא מפלגת שלטון- ראש הממשלה בא מתוכה וההנחה היא כי הם ישרדו את הבחירות הבאות.

יחסי המפלגה:

•o האידיאולוגיה של המפלגה מצויה במצעה.

•o למימוש המצע יש צורך במנהיגים.

•o הסתכלות אל העבר.

השילוב של מנהיגים ואידיאולוגיה הם האלמנטים ההכרחיים כשעבר המפלגה מורכב ממנהיגיה המיתולוגיים.

ההבדל בין הצבעה למפלגות אז והיום:

בעבר:

•§         מפלגות מסה/המון.

•§         מצע ברור ואידיאולוגי.

•§         מימון המפלגה ע"י חבריה.

•§         חברי המפלגה היוו את גרעינה הקשה.

•§         דרך להפצת רעיונות והכשרת מנהיגי העתיד.

כיום:

•§         האידיאולוגיה פחות מובהקת ופועלות על פי טרנדיים (הטרנד החברתי בחירות האחרונות בישראל).

•§         ההשתייכות של אישי המפלגה לא מובטחת ומתפקדיה נזילים יותר מ"החברים" במפלגות של פעם.

•§         התהליכים הפוקדים אותנו מובילים לפחיתות בדוגמאטיות במפלגות.

•§         מימון המפלגות ע"י המדינה.

•§         הדגשת אשיותו של המנהיג ולא האידיאולוגיה.

•§         השינוי הגדול שפקד את הזירה המפלגתית הוא שהמפלגות חדלו להיות מפלגות המון והפכו למפלגות שלד - catch all party. המשימה הפכה להיות תפיסת השלטון. המפלגות מציעות עצמן כמנהל טוב יותר למדינה כשהאידיאולוגיה מטושטשת.

הסיבות שהביאו לשינויים:

•o המפלגות נמצאות בתחרות שמביאה אותי לכדי התפשרות

•o מפלגות מעתיקות (אידיאולוגיה, אנשים, שיטת בחירות, קמפיין) אחת מהשנייה.

•o מדיה ותקשורת

מספר המפלגות ורמת הדמוקרטיה:

• 0 מפלגות- מונרכיה או מדינות שעברו הפכה והצבא השתלט עליהן. אוטוריטה- אדם יחיד שולט במדינה.

• 1 מפלגה- מדינה בעלת משטר טוטאליטרי. מפלגת השלטון היא כלי חשוב לתפעול וגיוס ההמון. שלטון טוטאליטרי חזק מאפשר בחירות דמה.

• 1.5 מפלגה- דמוקרטיה חסרה/ דמוקרטיה בדרך. השליט מאפשר תחרות אולם מפחיד את מתחריו, מקשה עליהם, מחליש אותם בדרכים שלא תמיד כשרות- מצרים.

• מפלגות- המינימום הוא שתי מפלגות ויכולה להיות מפלגה קטנה שמנסה להיכנס. השיטה (נשיאותית / אזורית) ואחוז החסימה קובעים בסופו של דבר את כמות המפלגות.

•o       3-8 מפלגות- מערכת רב מפלגתית (פינלנד).

•o       + 8 מפלגות- מערכת מפלגתית מפוצלת (ישראל). היציבות מעורערת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137897 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137963 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138045 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137889 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137224 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231469 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181518 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162822 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152674 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138024 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131893 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132207 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica