חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היסטורית פסל החירות

מאת: תומר אהרוןאומנות - כללי12/10/20092477 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסל החירות ניתן לארצות הברית כשי, מארץ צרפת שבאירופה. הענקת מתנה זו לארה"ב באה ממניעים אשר היו רובם פוליטיים.הצרפתים הרפובליקנים, שחששו מההתחזקות של העם האמריקאי והאימפריה שנבנית סביבו, רצו לבסס את קשרם הברית הגדולה הזו. מבנה פסל החירות: הפסל עשוי משלד ברזל ופלדה שמצופים בלוחות נחושת. הנחושת הייתה מבריקה ובוהקת בעבר, אך עם השנים נוצרה שכבה שהפכה את הצבע של פסל החירות לירוק דהוי. אלת החירות בפסל מחזיקה בידה הימנית לפיד, המסמל את נאורותה של ארצות הברית, ומסמל כביכול מגדלור אשר מאיר את דרכם של אלו הבאים לארה"ב. בידה השמאלית אוחזת לוח שבו כתוב "JULY IV MDCCLXXVI" – זהו תאריך הכרזת העצמאות של ארה"ב (4 ביולי 1776). אחת מ2 רגליה עומדת על שרשראות, זאת כדי לסמל שחרור מכבלי השיעבוד. לראשה מונח נזר בעל 7 חודים שפיציים חדים, כקרני שמש לכל כיוון, ומייצגים את הקרנת החירות ל7 יבשות תבל. הפסל ניצב על כן מסיבי וחזק, שאינו חלק מתכנונו המקורי של היוצר - ברתולדי. הבסיס שמהווה יצירה ארכיטקטונית ויפה בפני עצמה, הוא למעשה תכנון של האדריכל האמריקני ריצ'רד מוריס שנעשה על ידי תרומות של האמריקאים שגויסו באמצעות הודעות בעיתונים של כתב אמריקאי מפורסם.על בסיס פסל החירות יש לוח ברונזה שעליו כתובות מילות השיר "הקולוסוס החדש". השיר הוא של המשוררת היהודיה, אמה לזרוס יפה, שנכתב לכבוד בואו של  פסל החירות בשנת 1883.

 



תגיות המאמר: פסל החירות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מבעלי אתר האינטרנט אלפבת - מילון סלנג עברי ישראלי


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תומר אהרון

מאת: תומר אהרוןאבטחת מידע29/12/101432 צפיות
אבטחת מערכות מידע הפכה להיות תחום חם וחשוב בהייטק. כל המידע על אבטחת מידע, בחירת מומחים וכל מה שחושב לדעת על שמירת המידע בעסק שלכם.

מאת: תומר אהרוןרכב15/08/101789 צפיות
מידע מקיף על קורקינט בנזין -טווח, מהירות, מחירים, מטרה ועוד. כל מה שתצטרכו לדעת לפני שתקנו קורקינט חשמלי או קורקינט בנזין

מאת: תומר אהרוןרכב14/08/101703 צפיות
ישנם כלי רכב חשמליים רבים. כאן אציג את היתרונות של קורקינט חשמלי או קורקינט בנזין אל מול קלנועית ואופניים חשמליות.

מאת: תומר אהרוןתחבורה ורכב - כללי07/08/101128 צפיות
כל היתרונות והחסרונות של נסיעה בכלי רכב חשמליים כגון קלנועית וקורקינט ממונע

מאת: תומר אהרוןספרות21/02/101290 צפיות
סלנג והקשר שלו לקובי פרץ

מאת: תומר אהרוןבידור ופנאי - כללי26/12/093363 צפיות
סלנג ושפת רחוב

מאת: תומר אהרוןהומור וסטנד-אפ26/12/092932 צפיות
סלנג שימושי לכל גיל מאז ומתמיד

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223310 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223601 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223338 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205197 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205235 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206176 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192342 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica