חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרגלי שינה לתינוקות – האם אפשר ללמד תינוק לישון?

מאת: מיכל זהורות13/09/2012856 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הסיבות של חוסר שינה אצל תינוקות נובע מהעובדה כי לוקח זמן לתינוק להתרגל לחיים שמחוץ לרחם. תקופה זו לוקחת בין חודשיים לשלושה חודשים. הורמון שינה בשם מלטונין מופרש לגוף התינוק בכמויות קטנות, כך שהוא אינו מסוגל להירדם או לישון באופן סדיר. תופעה זו נעלמת כשהתינוק מגיע לגיל של 6 חודשים, אז הכמות של הורמון השינה מלטונין עולה בגוף התינוק והוא מתחיל להסתגל לסדר חיים. מגיל 6 חודשים ואילך ניתן ללמד את התינוק להירדם בכוחות עצמו, תוך סדר יום מובנה.

כל התיאוריה הזו נכונה אצל רוב התינוקות, אך התפתחות של תינוק שונה ממקרה למקרה.

ישנם מקרים בהם אי שקט אצל תינוקות ממשיך גם לאחר גיל חצי שנה. ידוע כי יניקה מעייפת את התינוק וגורמת לו להירגע, והוא יכול להירדם אף תוך כדי יניקה. העצות של יועצות הנקה מוסמכות הן  שהתינוק מפתח הרגל של שינה תוך יניקה או מציצה, והאם אמורה לשים לב  לדרגות המציצה של התינוק. כלומר, ברגע שהן הופכות להיות חלשות יותר והתינוק כבר מתחיל לנמנם, עליה להפריד אותו מהשד בעדינות ולהחליף את השד במוצץ. בצורה זו אנו מרגילים את התינוק להירדם באופן עצמאי.

הרגלי שינה כמו אי שקט אצל תינוקות שונים בין תינוק לתינוק. חלק מהתינוקות רגילים להירדם תוך כדי נדנוד עגלה או עריסה, נסיעה במכונית, טיול בעגלה ועוד. כשהתינוק מגיע לגיל חמישה חודשים, רצוי שילמד להירדם לבד. יועצות הנקה מוסמכות טוענות בחלקן שמוצרי הנקה כמו מוצץ למשל יוכלו לעזור לתינוק להירדם. ברגע שמתחילים להשכיב את התינוק במיטתו על מנת שיירדם, רצוי לחזור על הפעולה יום יום, כך שפעולה זו תקנה לו הרגלי שינה עצמאיים.

ישנם תינוקות הרגילים להירדם כשהם משחקים בשיער של אימם, או מחזיקים בידה. דבר זה, אינו מקנה לתינוק הרגלי שינה נכונים, היות והוא עדיין צריך את קרבת אמו על מנת להירדם. רצוי להחליף הרגל זה בחפץ אליו התינוק נקשר, כמו למשל חיתול בד, בובת בד או דובי שהוא פיתח אליו חיבה.

הרבה מן ההורים עושים טעויות נפוצות במיוחד בילד הראשון שלהם. אחת הטעויות הנפוצות זה להרדים את התינוק בקרבתם, למשל בשעה שהם צופים בטלוויזיה בסלון. דבר זה גורם הרגל לתינוק והוא לא ילמד לישון באופן עצמאי. כך שעליכם לזכור כי הכול תלוי בכם!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143069 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143544 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143795 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144038 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144123 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144465 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144357 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/214003 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204587 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204633 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201457 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201445 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201488 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201626 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica