חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעלון בכל משרד ממשלתי?

מאת: משה אלוןמוסדות שלטון24/09/20129186 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מישהו זוכר את מאבק הנכים? בין שנת 2010 ו-2011 היה מאבק נכים משמעותי בארץ, בו אנשים בעלי לקויות פיזיות יצאו לרחובות ומחו על מצבם. ראש הממשלה הבטיח אז להתערב, אולם מאז פשו עלינו משבר כלכלי ואיומי קרב מהמפרץ הפרסי.

מעלון בכל משרד ממשלתי?

ראש הממשלה הקים ב-2010 צוות בין משרדי מיוחד שאמור היה לפתור את בעיות בעלי הלקויות הפיזיות, הנכים. הוועדה אכן הגישה את מסקנותיה לאחר מספר חודשים, אך הגלגלים תקועים. מי שהיו אמונים אז על העבודה הם שר האוצר, שר הרווחים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנהל הביטוח הלאומי. הבעיות המרכזיות שהועלו היו: למה הורים לילד נכה לא מקבלים עבורו קצבה מיוחדת להעסקת מטפל? למה לא מקבלים הנכים עצמם מלגת קיום למטפל? בממוצע, מטפל עולה כ-10,000 שקל בחודש, לעומת זאת מלגת הנכות הכללית הממוצעת שמקבל נכה קשה היא כ-4,000 שקל – שאמורים להספיק לו לכל קיומו האישי – שלא לדבר על מטפל.

בנוסף, נבדקה הנגישות במשרדי הממשלה. מעלית המתאימה לנכים איננה בנמצא ברוב משרדי הממשלה, שלא לדבר על רמפה או מעלון שמותקן על מדרגות קיימות ואין צורך בשיפוץ מאסיבי של המבנה. ראש הממשלה אמר כי הוא אמפאתי לטענות שהועלו בפני הוועדה והוא רוצה לסייע. בינתיים, לא קרה הרבה.

למה קל יותר להתקין מעלון מאשר מעלית?

מעלון הוא מסוע מיוחד שמותקן על גבי גרם מדרגות קיים. במובן הזה אין צורך לחפור פיר, להרוס או לשתק בניין ממשלתי לכמה שבועות. כל מה שצריך הוא התקנה פשוטה ומהירה, מספר שעות – ללא הרס של המבנה (זה מתפרק ומתקפל בקלות) ובכך הופכים את משרדי הממשלה, שאינם נגישים במיוחד לא רעיונות ולא פיזית – לנגישים מאד עבור אנשים שנגישות היא הרגישות הגבוהה ביותר שלהם.

בעלי נכויות רבים זקוקים לסיוע בבית. חלקם יכולים להסתדר לבד ולא זקוקים לטפל, אבל בכל מתקשים להתנייד ללא כסא או קביים. בשנים האחרונות חל שיפור פוטנציאלי במצבם: מעלון משטח הוא המצאה מצוינת עבורם.
מהו מעלון משטח?
מדובר על מסוע משופע, שאפשר להתקין על גרם מדרגות קיים – ובכך לא להרוס את מבנה הבית או את העיצוב שלו. הוא משתמש כמעלית ביתית שאפשר לעלות איתה עם כסא גלגלים או קביים ומתגבר על המכשול על עלייה במדרגות שאיננה אפשרית לנכה רגליים. למעלית הביתית מספר שמות המתייחסים לאותו המכשור: מדרגון משטח או מעלון משטח. מעלון זה מותקן על מסילות שמורכבות על גרם מדרגות שיש לכם בבית. אפשר להתקין התקנה חיצונית או פנימית. יש בו מנוע אוטומאטי שיודע לווסת מהירות (מהר מדי = סכנת נפילה).
מידע טכני אודות מדרגון משטח
בממוצע, הגודל שלו הוא 80X70 סנטימטר, בצורה של מלבן. ישנם מעלונים המתאימים לגרם מתעקל ויש כאלו שמתאימים לגרם ישר. הוא כולל מעקה בטיחות, ויש לו כפתור הפעלה ושלט. הוא יכול לשאת שני אנשים בלא בעיה – משקל נשיאה ממוצע הוא 230 קילוגרם. הוא עולה 9 מטר בדקה בממוצע (אתם יכולים לשלוט בכך), שזה לאט יחסית. ההגעה, לעומת זאת, למעלה או למטה מהירה כי לא מדובר במרחק גדול כמובן... בדרך כלל מעלונים מתאימים לשימוש עצמאי ללא מלווה, אפשר לפרקם והם מתקפלים ולאחסון בקלות.
למה מעלון?
הסיבה העיקרית היא חסכון בכסף. מטפל עולה כ-10,000 שקל בחודש בממוצע. התקנת מעלון עולה הרבה פחות לטווח ארוך – ובטווח הקצר היא מחזיקה את עצמה במהירות. בנוסף, תחושת העצמאות שמעניקים לאדם בביתו לא תסולא בפז. בסופו של דבר, האדם אולי מוגבל פיזית אבל איננו תינוק והיה שמח להיות עצמאי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153384 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152724 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153921 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151892 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154211 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא מוסדות שלטון

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232407 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון09/05/211122 צפיות
האם ניתן לעשות הסדר תשלומים על חוב לצורך קבלת תעודה לטאבו? לקבלת תעודה לרישום בטאבו, לא ניתן לעשות הסדר חובות בפריסת תשלומים. הארכת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) באילו מקרים אפשר להאריך תעודה לטאבו? אופן הגשת בקשה להארכת תעודה לטאבו האם הארכת תעודה לטאבו כרוכה באגרה? אופן תשלום האגרה מהו משך הטיפול בבקשה? אופן קבלת התעודה

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון31/10/201950 צפיות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו ■ הנחיות מרחביות כלל עירוניות ומדיניות עיצוב ■ פרק תכנון ועיצוב הבניין מהדורה 2

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון05/02/191711 צפיות
מבנה, שבמזרח ירושלים, עמד על תילו שנים רבות מבלי שננקטו הליכים להריסתו, עד שבעליו החליט לשפצו ונאלץ להתמודד מול צו מנהלי להריסת המבנה במיידי. הצו אומנם בוטל !

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון17/01/182558 צפיות
חקירה או מעצר מתוקשרים, הם בדיוק כשמם- מתוקשרים. בשיטת המשפט הישראלית, קיומה של חקירה אינה מהווה עונש, כמו גם שמעצר במסגרת חקירה או מעצר בית כלל אינם מהווים עונש, לבתי המשפט גם אין סמכות להטיל מעצר בית כעונש

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון16/12/171585 צפיות
"האם ראוי שבית המשפט ישחרר את פסק הדין מתחת ידו, בטרם חלף המועד להגשת ערעור על החלטתו שלא לפסול את עצמו"?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון19/10/171710 צפיות
בית המשפט העליון דחה לאחרונה עתירה שהוגשה על ידי עמותת כן לזקן בעניין הנחה בסך של 50% ממחירי כרטיסי הנסיעה, בהתאם לחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן-1989 (להלן: החוק ולמרות. שהרכבת מעניקה לאזרחים ותיקים הנחה של 50% מדמי הנסיעה בתחבורה ציבורית רק לנוסעים באמצעות כרטיס 'רב-קו', ולא לאלו הנוסעים באמצעות רכישת כרטיס נייר רגיל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica