חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסקנות מפסק דין מלכיאלי בבית המשפט העליון באשר לבני זוג העובדים יחד בעסק המשותף

"על המחוקק לקבל החלטה ברורה ומיידית ולהחליט האם לבטל את החישוב המאוחד בכלל או לחילופין לקבוע כללים ברורים וקריטריונים אשר יהוו חזקות חלוטות ובהקימם יבוצע חישוב מס נפרד באופן אוטומטי ולא ניתן יהיה לערער"

 

רו"ח ניצן לזרוב, יוצא בקריאה נרגשת שתקטע את קיפוח הזוגות הנשואים שעובדים באותו העסק. "במצב הנוכחי, נדרדר יותר נשים מחוץ למעגל העבודה ונשיג את האפקט ההפוך – אבטלה.

 

פס"ד מלכיאלי שהתקבל לאחרונה בביהמ"ש העליון הפך את היוצרות ושינה סדרי עולם . פס"ד הפך את החלטת בית המשפט המחוזי  משנת 2003 פס"ד קלס אשר היווה הלכה  באשר לחישוב המס של בני זוג העובדים יחד ,תלות של בני זוג העובדים יחד באותה חברה/עסק . עד לאחרונה הנוהג המקובל היה כי אף  שבני זוג העובדים יחד באותו עסק שבבעלותם ,לא מתקיים  מבחן התלות במקורות ההכנסה ביניהם ובין העסק שבו הם עובדים . ולכן חישוב ההכנסה החייבת של הזוג נערך לכל אחד מבני הזוג בחישוב ניפרד . פס"ד מלכיאלי, קובע כי במקרים שבני זוג מועסקים יחד באותו עסק ובתנאי שנחיצותם  לעסק מתקיימת, הרי שמתקיים מבחן התלות, ובשל כך ההכנסה החייבת שלהם תחושב במאוחד, כך שתוצאת המס תהיה חבות מס גבוהה יותר לזוג, מאשר  בחישוב מס נפרד לכל אחד מבני הזוג.

 

 פס"ד מלכיאלי קובע נורמות חדשות לבחינת התלות, נחיצות המשרה ,ונאותות השכר.  בית המשפט העליון, אף הנחה כי על אף שהוא מכיר בעיוות, הרי שבמצב החוק הקיים כיום ,אין לסטות מרוח החוק ועל המחוקק לתקן את סעיף 66 לפקודת מס הכנסה .

 

פס"ד קלס והפתרון :שהתקבל בשנת 2003 נתן הנחיה למערכת  היחסים המורכבת בין רשות המיסים ובני זוג העובדים באותו עסק יחד .פס"ד נקט גישה ליברלית, נכתב בפס"ד כי "לא יראו באופן מוחלט את מקורות ההכנסה של הזוג כבלתי תלויים זה בזה " ....

פס"ד קלס התיר פרצה שנסגרה בפס"ד מלכיאלי האחרון .

 

הפתרון :קיימים מקרים בהם בעל ואישה יכולים לעסוק באותו עיסוק אך במסגרות ארגוניות שונות ונפרדות כלומר , בסיטואציה שבה לשני בני הזוג תחת אותה חברה מנהלים בני הזוג שני עסקים שונים ונפרדים לדוגמה בחברה הפועלים שני בני הזוג יש לפצל את תחומי האחריות של הזוג כך שהתלות ביניהם לא תישמר (אחריות על ייצור של מוצרים השונים זה מזה או בני זוג העובדים יחד במשרד עו"ד בהתמחויות שונות זה מזה,דיני משפחה ונזיקין לדוגמה) . אזי ניתן להגיע לתוצאת מס של חישוב ניפרד לבני הזוג (החובה מוטלת על הנישום  על הנישום להוכיח אי תלות בין בני הזוג במקור ההכנסה ). זאת לעומת מצב שבו בני הזוג עוסקים באותו עיסוק ובאותה מסגרת ארגונית .

 

נוהל פנימי של רשות המיסים מנחה את פקידי השומה לנקוט גישה מקלה עם בני זוג שדרשו חישוב מס ניפרד טרם מתן פסק הדין,הנוהל הנחה כי זוגות כאמור שהגישו בקשה לחישוב מס ניפרד טרם מתן פסק הדין יהיו פטורים מתשלומי הריבית וקנסות ,תינתן להם פריסה של עד 12 תשלומים ,כן יותר לזוגות כאמור חישוב מס ניפרד עד תיקרה של 42.000 ₪ לשנה רטרואקטיבית משנת 2010 ,אף אם לא ביקשו חישוב מס ניפרד לפי תיקרה זו בעבר .

 

על המחוקק לקבל החלטה ברורה ומיידית ולהחליט האם לבטל את החישוב המאוחד בכלל או לחילופין לקבוע כללים ברורים וקריטריונים אשר יהוו חזקות חלוטות ובהקימם יבוצע חישוב מס נפרד באופן אוטומטי ולא ניתן יהיה לערער.

ניצן לזרוב רואה - חשבון , בעל שנות ותק רבות בתפקידי חשב ומנהל כספים, בארגונים עסקיים וחברות במשק  . בעל משרד רואה חשבון  עצמאי המייצג חברות ועצמאיים במיגון שירותים, הכוללים שירותי מיסוי וחשבונאות לחברות ועצמאיים .

 

לאתר http://lazarov.co.il/ מייל nitsan.cpa@015.net.il

*האמור אינו מהווה המלצה ואינו בא כתחליף לייעוץ עם מומחה .

 

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניצן לזרוב

רואה-חשבון

לחץ למעבר לאתר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רו"ח ניצן לזרוב

מאת: רו"ח ניצן לזרוב פיננסים וכספים - כללי 02/02/131048 צפיות
החיסרון הראשון נוגע לעיתוי תשלום המס -בעוד שבקרן נאמנות פטורה יידחה תשלום המס עד למועד מכירת קרן הנאמנות הרי שבקרן גידור מחויב המשקיע במס בתום כל שנה על עליית ערך חלקו בקרן הגידור , אף אם לא מכר . חיסרון זה יוצר מחויבות של מנהל הקרן לבצע מידי שנה שערוך לנכסי הקרן לחלק רווחים בכדי לאפשר למשקיעים לשלם את המס על עליית הערך . החסרון השני נוגע לשיעור המס החל על משקיע פסיבי שעומד על 30% מהרווח הריאלי .במקום שיעור מס רגיל של 25% . תוספת מיסוי זו משולמת כביכול בתמורה לקביעה שבבסיס הסדר המס שלפיה לא תסווג הכנסתם של השותפים המוגבלים בקרן כהכנסה מעסק . תוספת מס זו חלה גם על הכנסתו של חבר בני אדם שהוא אדיש כביכול לסיווג הכנסתו עסקית או הונית . (בשני המקרים ישלם 25% ).

מאת: רו"ח ניצן לזרוב כלכלה20/10/121724 צפיות
הכלכלה המוסרתית זו הנשענת על תטוריות של הכלכנים כמו קיינס "הכלכלה הקיינסיאנית או אבא לרנר , בעולם הגלובאלי הכלכלה העולמית שזורה מדינה בתוך מדינה ,הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב מזרימים טרילונים כדי לנסות לייצב את השווקים . בינתיים את הכמות הדימיונית הזו סופגים הבנקים אול כמו בכל מגמה גם זה ישתנה !

מאת: רו"ח ניצן לזרוב מיסים - כללי02/10/121424 צפיות
סקירת מסלולי המיסוי להכנסות שכר דירה למגורים בישראל ודוגמאות חישוב למצבים שונים , המסקנה היא שלא תמיד עדיף המסלול לפטור ממס ולעיתים מסלול מיסוי של 10% עדיף . המסלולים הקיימים על פי פקודת מס הכנסה : מסלול פטור ממס להכנסות מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור . מסלול מס מחזור של 10% מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור , או בשיעור 15% מהשכרת מקרקעין מחוץ לישראל . מסלול חייב לפי שעור מס שולי מסלול מיסוי להכנסות פאסיביות ,שעור מס תחילי של 30% או של 10% בידי מי שמלאו בידיו 60 שנה בשנת המס .

מאת: רו"ח ניצן לזרוב הלוואות17/09/12951 צפיות
בשנת 2012 תקציב הקרן לעסקים קטנים ובינוניים יהיה 100 מיליון שקל . תקציב הקרן מגיע לעסקים הקטנים ובינוניים על פי אמות מידה שנקבעו , מטרתה הראשית והמרכזית של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, הייתה לעזור לעסקים שנקלעו לקשיים תזרימים עסקיים אך יש הצדקה בהמשך קיומם ,או לעסקים העומדים בפני התפתחות (הרחבה) עסקית .ההלוואות ניתנות עד 70% בערבות מדינה 25% בערבות אישית או פקדון ו5% סיכון שהבנק נוטל . תמורת הסיכון גובה הבנק רבית ההלוואות ניתנות בריבית של( %P+ׂ(2%-3 שהיא רבית גבוהה שהרי לבנק בטחונות מלאים.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222139 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201163 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201184 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201408 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201070 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201113 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20997 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica