חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגלובאליזציה של הדפסות כסף בעולם

מאת: רו"ח ניצן לזרוב כלכלה20/10/20121719 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
מצב השווקים בעולם מעורר תהיות בהקשר לתאוריות הכלכליות המקובלות .
הקשר בין כסף חינם שמוזרם לשווקים בכמויות של טריליונים , לבין אינפלציה .
הבנקים המרכזים בעולם ממשיכים לתמוך בגישה של הדפסות כסף כמעט ללא גבול , בחודש האחרון התבשרנו על תוכניות הדפסת כסף חדשות של הבנקים בארה"ב אירופה ויפן .
באירופה אף הכריז הבנק המרכזי ה- ECB על הרחבה כמותית ללא הגבלת סכום .
כיצד זה ייתכן שלאחר כ שלוש שנים של הדפסת כ 3...טריליון דולר לא רואים השפעות אינפלציוניות .

האם הכלכלה הישנה פשטה את הרגל או אולי את העור ?.
האם לא קיים קשר בין כמות הכסף למחירו ?
הכלל הבסיסי בשיעור הראשון במבוא לכלכה הוא "כשיש יותר כסף ערכו יורד " .
ואם הכסף שווה פחות הרי שצריך יותר מימנו על מנת לרכוש מוצרים שירותים ונכסים .

המושג החדש שבולם את ההתפרצויות האינפלציוניות נקרא מהירות המחזור .

מהירות המחזור =מספר הפעמים הממוצע שנעשה שימוש במטבע בפרק זמן נתון .

הכסף אומנם מודפס בכמויות של טריליונים אולם הבנקים הם אלו שסופגים את כל הכמויות .
אם הבנקים המרכזיים מדפיסים כסף ללא הגבלה והוא נותר בחשבונות הבנק ללא שימוש הרי שכמות הכסף עולה אך מהירות המחזור יורדת או נשארת קבועה והאינפלציה נותרת בשליטה .

וזה המזל של כל העולם !!!!!

למעשה כל עוד מהירות המחזור יורדת הבנקים המרכזיים יכולים להמשיך להדפיס ללא חשש מהתפרצות אינפלציונית בינתיים .

השאלה היא כמו בכל מגמה גם כאן המגמה באיזו שהוא שלב תשתנה , מהירות הכסף תעלה ,

האזרחים יפסיקו לשמור כסף בבלטות ואז מעניין יהיה לראות מה יקרה ולהשפעות האינפלציוניות העולמיות .!
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניצן לזרוב

רואה-חשבון

לחץ למעבר לאתר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רו"ח ניצן לזרוב

מאת: רו"ח ניצן לזרוב פיננסים וכספים - כללי 02/02/131045 צפיות
החיסרון הראשון נוגע לעיתוי תשלום המס -בעוד שבקרן נאמנות פטורה יידחה תשלום המס עד למועד מכירת קרן הנאמנות הרי שבקרן גידור מחויב המשקיע במס בתום כל שנה על עליית ערך חלקו בקרן הגידור , אף אם לא מכר . חיסרון זה יוצר מחויבות של מנהל הקרן לבצע מידי שנה שערוך לנכסי הקרן לחלק רווחים בכדי לאפשר למשקיעים לשלם את המס על עליית הערך . החסרון השני נוגע לשיעור המס החל על משקיע פסיבי שעומד על 30% מהרווח הריאלי .במקום שיעור מס רגיל של 25% . תוספת מיסוי זו משולמת כביכול בתמורה לקביעה שבבסיס הסדר המס שלפיה לא תסווג הכנסתם של השותפים המוגבלים בקרן כהכנסה מעסק . תוספת מס זו חלה גם על הכנסתו של חבר בני אדם שהוא אדיש כביכול לסיווג הכנסתו עסקית או הונית . (בשני המקרים ישלם 25% ).

מאת: רו"ח ניצן לזרוב מיסים - כללי02/10/121421 צפיות
סקירת מסלולי המיסוי להכנסות שכר דירה למגורים בישראל ודוגמאות חישוב למצבים שונים , המסקנה היא שלא תמיד עדיף המסלול לפטור ממס ולעיתים מסלול מיסוי של 10% עדיף . המסלולים הקיימים על פי פקודת מס הכנסה : מסלול פטור ממס להכנסות מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור . מסלול מס מחזור של 10% מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור , או בשיעור 15% מהשכרת מקרקעין מחוץ לישראל . מסלול חייב לפי שעור מס שולי מסלול מיסוי להכנסות פאסיביות ,שעור מס תחילי של 30% או של 10% בידי מי שמלאו בידיו 60 שנה בשנת המס .

מאת: רו"ח ניצן לזרוב דיני מיסים26/09/12965 צפיות
פס"ד מלכיאלי שהתקבל לאחרונה בביהמ"ש העליון הפך את היוצרות ושינה סדרי עולם . פס"ד הפך את החלטת בית המשפט המחוזי משנת 2003 פס"ד קלס אשר היווה הלכה באשר לחישוב המס של בני זוג העובדים יחד ,תלות של בני זוג העובדים יחד באותה חברה/עסק . עד לאחרונה הנוהג המקובל היה כי אף שבני זוג העובדים יחד באותו עסק שבבעלותם ,לא מתקיים מבחן התלות במקורות ההכנסה ביניהם ובין העסק שבו הם עובדים . ולכן חישוב ההכנסה החייבת של הזוג נערך לכל אחד מבני הזוג בחישוב ניפרד . פס"ד מלכיאלי, קובע כי במקרים שבני זוג מועסקים יחד באותו עסק ובתנאי שנחיצותם לעסק מתקיימת, הרי שמתקיים מבחן התלות, ובשל כך ההכנסה החייבת שלהם תחושב במאוחד, כך שתוצאת המס תהיה חבות מס גבוהה יותר לזוג, מאשר בחישוב מס נפרד לכל אחד מבני הזוג.

מאת: רו"ח ניצן לזרוב הלוואות17/09/12948 צפיות
בשנת 2012 תקציב הקרן לעסקים קטנים ובינוניים יהיה 100 מיליון שקל . תקציב הקרן מגיע לעסקים הקטנים ובינוניים על פי אמות מידה שנקבעו , מטרתה הראשית והמרכזית של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, הייתה לעזור לעסקים שנקלעו לקשיים תזרימים עסקיים אך יש הצדקה בהמשך קיומם ,או לעסקים העומדים בפני התפתחות (הרחבה) עסקית .ההלוואות ניתנות עד 70% בערבות מדינה 25% בערבות אישית או פקדון ו5% סיכון שהבנק נוטל . תמורת הסיכון גובה הבנק רבית ההלוואות ניתנות בריבית של( %P+ׂ(2%-3 שהיא רבית גבוהה שהרי לבנק בטחונות מלאים.

מאמרים נוספים בנושא כלכלה

מאת: nirכלכלה28/06/213764 צפיות
בתקופות של משברים בשווקים (ובעיקר לאחר המשבר האחרון שפקד אותנו), אנו עדים לחברות שפושטות את הרגל ואינן משלמות את חובותיהן.

מאת: ירדן חוריכלכלה26/02/1417593 צפיות
עבודה מחוץ למדינה היא נחלתם השקטה של ישראלים רבים שבוחרים לעבוד מחוץ למדינה ומכניסים אליה הון זר, כמו גם הכשרה וידע על נהלי עבודה מחוץ למדינה.

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/1317354 צפיות
פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21 - במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות כאן נעניין אתכם מאוד.

מאת: אשר בוהדנהכלכלה11/12/1316706 צפיות
פרדוקס החסכון – קצת על צריכה במאה ה 21 - במאמר זה ננסה להתמקד המושג שנקרא פרדוקס החסכון, מושג כלכלי שלומדים בלימודי הכלכה בשנה הראשונה באוניברסיטאות, מעניין מאוד , כאן לא נביא את הנוסחאות היבשות כאן נעניין אתכם מאוד.

מאת: אסף דוריכלכלה07/11/1318193 צפיות
השקעה בבורסה בזמן כתיבת שורות אלה יחידות ההשתפות של מניית שמן נפט וגז נוחתות כתשעים ושלושה אחוזים ומשקיעי המניה קרי: הציבור הרחב הפסיד הון תועפות שמסתכם בכחצי מיליארד שקלים.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132175 צפיות
בשנים האחרונות הולכת ומחריפה הירידה באיכות האוויר בישראל. ירידה זו נובעת מהעלייה המתמדת ברמת החיים, המביאה להגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אויר לאטמוספרה בעקבות פעילויות כגון: יצור אנרגיה, שימוש בתחבורה ופעילות התעשייה.

מאת: קבוצת פארטוכלכלה14/03/132251 צפיות
מידי פעם מפרסמים משרדי הממשלה מכרזים לפרויקטים ציבוריים עתירי קרקע, המיועדים להקמה על קרקעות לא-סחירות. ישנו קושי בתמחור ערכן הכלכלי של קרקעות אלו ולרוב מיוחס להן ערך נמוך העלול להוביל לצריכת קרקע גבוהה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica