חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הסדרי המיסוי בקרנות גידור מפלה לרעה את המשקיעים לעומת האחות

קרן גידור היא שותפות מוגבלת לצרכי השקעה בנכסים פיננסים, הקרן פועלת על פי אסטרטגיית השקעה של מנהל הקרן.

קרן הגידור נהנית מחופש יחסי בניהול הקרן לעומת אחותה קרן נאמנות .

על רקע חששם של השותפים המוגבלים בקרן נוצר הצורך בהסדרי מיסוי (רולינג ) , על אף מעמדם הפסיבי של המשקיעים תסווג הכנסתם מהקרן כהכנסה מעסק .כמו כן נוצר הצורך לפטור מניכוי מס במקור לפעילות השותפות ,ושל העידר יכולתם של השותפים לשקף בדוחותיהם את חלקם בכל אחת ואחת מפעולות הקרן .

ככל הסדרי המס הניתנים כיום לקרנות גידור דומה במהותו למנגנון המס של קרן נאמנות פטורה .

בהתאם להסדר קרן הגידור תהיה פטורה ממס ואף תיהנה מפטור מניכוי מס במקור עם זאת קרן הגידור סובלת משני חסרונות בולטים לעומת אחותה קרן נאמנות פטורה .

החיסרון הראשון נוגע לעיתוי תשלום המס -בעוד שבקרן נאמנות פטורה יידחה תשלום המס עד למועד מכירת קרן הנאמנות הרי שבקרן גידור מחויב המשקיע במס בתום כל שנה על עליית ערך חלקו בקרן הגידור , אף אם לא מכר .

חיסרון זה יוצר מחויבות של מנהל הקרן לבצע מידי שנה שערוך לנכסי הקרן לחלק רווחים בכדי לאפשר למשקיעים לשלם את המס על עליית הערך .

החסרון השני נוגע לשיעור המס החל על משקיע פסיבי שעומד על 30% מהרווח הריאלי .במקום שיעור מס רגיל של 25% .

תוספת מיסוי זו משולמת כביכול בתמורה לקביעה שבבסיס הסדר המס שלפיה לא תסווג הכנסתם של השותפים המוגבלים בקרן כהכנסה מעסק .

תוספת מס זו חלה גם על הכנסתו של חבר בני אדם שהוא אדיש כביכול לסיווג הכנסתו עסקית או הונית .

(בשני המקרים ישלם 25% ).

תספת המיסוי של 5% למשקיע הפסיבי בעייתי כיוון משסווגה השקעתו של השותף המוגבל בקרן כהכנסה הונית לא ראןי לגבות מס נוסף בגין סיווג זה .

לגבי שותף שהוא חבר בני אדם תמוהה מדוע מוצדק להטיל עליו מס זה הרי שעורי מס רווח הון ושעור מס פירותי זהה אצלו 25% 

במישור הנוסף שיעור מיסוי של 30% מביא לנחיתות של קרנות גידור ישראליות ,לעומת קרנות זרות ,למותר לציין כי בתקופה זו קיימת חשיבות להשארתה של פעילות פיננסית בתחומי ישראל .

נראה כי בהסדר המיסוי הקיים יש מעיןן מענה מצומצם לצרכים הבסיסיים של הציבור ,הן מבחינת מס הכנסה והן מבחינת מע"מ .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ניצן לזרוב

רואה-חשבון

לחץ למעבר לאתר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רו"ח ניצן לזרוב

מאת: רו"ח ניצן לזרוב כלכלה20/10/121720 צפיות
הכלכלה המוסרתית זו הנשענת על תטוריות של הכלכנים כמו קיינס "הכלכלה הקיינסיאנית או אבא לרנר , בעולם הגלובאלי הכלכלה העולמית שזורה מדינה בתוך מדינה ,הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב מזרימים טרילונים כדי לנסות לייצב את השווקים . בינתיים את הכמות הדימיונית הזו סופגים הבנקים אול כמו בכל מגמה גם זה ישתנה !

מאת: רו"ח ניצן לזרוב מיסים - כללי02/10/121421 צפיות
סקירת מסלולי המיסוי להכנסות שכר דירה למגורים בישראל ודוגמאות חישוב למצבים שונים , המסקנה היא שלא תמיד עדיף המסלול לפטור ממס ולעיתים מסלול מיסוי של 10% עדיף . המסלולים הקיימים על פי פקודת מס הכנסה : מסלול פטור ממס להכנסות מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור . מסלול מס מחזור של 10% מהשכרת דירה למגורים בישראל או באיזור , או בשיעור 15% מהשכרת מקרקעין מחוץ לישראל . מסלול חייב לפי שעור מס שולי מסלול מיסוי להכנסות פאסיביות ,שעור מס תחילי של 30% או של 10% בידי מי שמלאו בידיו 60 שנה בשנת המס .

מאת: רו"ח ניצן לזרוב דיני מיסים26/09/12965 צפיות
פס"ד מלכיאלי שהתקבל לאחרונה בביהמ"ש העליון הפך את היוצרות ושינה סדרי עולם . פס"ד הפך את החלטת בית המשפט המחוזי משנת 2003 פס"ד קלס אשר היווה הלכה באשר לחישוב המס של בני זוג העובדים יחד ,תלות של בני זוג העובדים יחד באותה חברה/עסק . עד לאחרונה הנוהג המקובל היה כי אף שבני זוג העובדים יחד באותו עסק שבבעלותם ,לא מתקיים מבחן התלות במקורות ההכנסה ביניהם ובין העסק שבו הם עובדים . ולכן חישוב ההכנסה החייבת של הזוג נערך לכל אחד מבני הזוג בחישוב ניפרד . פס"ד מלכיאלי, קובע כי במקרים שבני זוג מועסקים יחד באותו עסק ובתנאי שנחיצותם לעסק מתקיימת, הרי שמתקיים מבחן התלות, ובשל כך ההכנסה החייבת שלהם תחושב במאוחד, כך שתוצאת המס תהיה חבות מס גבוהה יותר לזוג, מאשר בחישוב מס נפרד לכל אחד מבני הזוג.

מאת: רו"ח ניצן לזרוב הלוואות17/09/12948 צפיות
בשנת 2012 תקציב הקרן לעסקים קטנים ובינוניים יהיה 100 מיליון שקל . תקציב הקרן מגיע לעסקים הקטנים ובינוניים על פי אמות מידה שנקבעו , מטרתה הראשית והמרכזית של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, הייתה לעזור לעסקים שנקלעו לקשיים תזרימים עסקיים אך יש הצדקה בהמשך קיומם ,או לעסקים העומדים בפני התפתחות (הרחבה) עסקית .ההלוואות ניתנות עד 70% בערבות מדינה 25% בערבות אישית או פקדון ו5% סיכון שהבנק נוטל . תמורת הסיכון גובה הבנק רבית ההלוואות ניתנות בריבית של( %P+ׂ(2%-3 שהיא רבית גבוהה שהרי לבנק בטחונות מלאים.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211348 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208625 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202950 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193012 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181363 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181610 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172017 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica