חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על ציוד לטיולים בטבע

מאת: משה אלוןטיולי תרמילאים02/10/2012927 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

החיים של היום צפופים ומלחיצים. מזל שבישראל יש די הרבה חגים שמאפשרים לנו לקחת את עצמנו לטבע ולטייל קצת...


טיולים בטבע בארץ ישראל


רובנו מנהלים חיים כאלו שמאפשרים לנו לקום ולצאת לטיול רק פעם בשנה, אולי. היופי של הטבע הארץ ישראלי נמצא מחוץ לאייפון או הטאבלט. כדי לעשות לכם טיול איכותי, אתם צריכים קצת ציוד ואוטו עם מזגן.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בטיול שטח (קצר ככל שיהיה) הוא צידנית. בדרך כלל המתקשים להגיע לטיול עם הגרים במרכז, ולכן, איך שלא תסתכלו על זה – מדובר על נסיעה של שלוש שעות לכל כיוון וחבל שהאוכל יהרס. בשל כך, צריך צידנית איכותית. צידניות טובות שומרות על האוכל בטמפרטורה מוקפדת. האוכל ישמר טרי ואפילו גלידה לא תימס. צידניות ברמה גבוהה מחזיקות את האוכל בקירור גם אם הן עומדות קצת בשמש, וזה חשוב מאד. אתם ממש לא רוצים לאכול אוכל שהתקלקל לאחר שהות ממושכת בשמש, בטח אם אתם בטיול בטבע: (א) אוכל שסרח בטבע הוא מסוכן פי כמה – במיוחד בשל המרחק מבית חולים קרוב (ב) עד שכבר יצאתם לטבע, אתם רוצים טראומה שתרחיק אתכם ממנו?!

צידניות וציוד נוסף


חשוב להביא אתכם לטיול לא רק צידנית אלא גם כלי בישול בסיסיים כמו גזייה, מצית ושמן. סירים או כף עץ גם הם נחשבים למינימום. את הבישול נסו לעשות בחיק הטבע, תחת עצים מצילים – ואם אפשר להביא גם ציליה כדי לשמור על הפדחת – למה לא?
מאיפה קונים את כל הציוד הזה? לא חסרים אתרי אינטרנט המציעים את המוצרים. עשו מחקר שוק, בידקו השוואת מחירים של ציוד לטיולי שטח – וככה תקנו את האיכותי ביותר במחיר האטרקטיבי ביותר. חשוב לקנות ציוד איכותי, גם כי הוא בטיחותי אבל גם כי הוא עמיד יותר ולא יהרס אחרי טיול אחד. אם אתם לא מיטבי לכת אין סיבה להחליף ציוד אחרי כל טיול.

גם אם יצאתם לטיול שטח זה לא אומר שאתם חייבים לסבול: אפשר לקנות היום שקי שינה איכותיים שמרגישים כמו מיטה (כמעט).
שקי שינה איכותיים לטיול על רמה.


מה שקובע את איכות השק הוא המילוי. שק שינה, על מנת שלא יהרס מלחות או גשם, עשוי ניילון. מה שיקבע כמה הוא נוח או מחמם זה המילוי שנמצא בינות יריעות הניילון. אם המילוי של שקי שינה לא איכותי, הם לא שווים הרבה וקצת קור יקפיא אתכם. המטרה המרכזית היא שמירה על חום הגוף וזו לא תושג באמצעות שק לא איכותי. מילוי איכותי עשוי בד ששומר חום, ושק שינה טוב חיוני כמו כובע, מיכלי מים או נעלי הליכה איכותיות להצלחת הטיול.


שני סוגי מילוי לשקי שינה איכותיים


באופן כללי קיימים שני סוגים של שק שינה, שניהם למטרה שונה. האחד – לשינה בתנאי שטח קרים במיוחד. השני – לתנאי שטח סבירים יותר. קנו את השק שמתאים לסוגי הטיול שאתם אוהבים או מרבים לנסוע אליהם.


א. שק שינה מלא בפוך: פוך הוא חומר איכותי ששומר על חום – אך גם אינו כבד ואפשר לדחוס הרבה ממנו בלי להעמיס על משקל השק. הוא מתאים לתנאי שטח קרים במיוחד, אבל לא תנאים גשומים, כלומר – סעו איתו למדבר בו יורדות המעלות ל-20 תחת האפס, אבל לא לשלג או לגשם. אם השק נרטב, הפוך נהרס והשק שעלה כל כך הרבה כסף הלך לאיבוד. כלומר – מדבר יהודה כן, ברזיל לא.
ב. שק שינה מלא בטקסטיל מלאכותי: מילוי זול שמוריד את מחיר השק. מתאים בהחלט למקומות טרופיים כי קל ליבשו והוא לא נהרס, לא מתאים לתנאי מזג אוויר קרים במיוחד. אם תלכו איתו לטיול ב-10 מעלות תחת האפס, לא תשרדו את הטיול.

 



תגיות המאמר: צידנית, ציליה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153384 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152724 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153921 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151892 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154211 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא טיולי תרמילאים

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/10/182353 צפיות
היתרונות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה ושאר אזורים לטיולי תרמילאים כה גדולים, עד כי בהחלט משתלם לבצע את ההשקעה הכספית אשר שכרה בצידה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/05/181265 צפיות
עם טלפון לוויני לדרום אמריקה יכולים להגיע בכיף ולחזור בשלום גם

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים18/03/181339 צפיות
חלק מבינים את החשיבות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה הפראית, ולהם תהיה דרך ליצור קשר בכל שעה נקובה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים25/08/162246 צפיות
מה קורה כאשר הם יוצאים אל אחד מאותם טיולי שטח במקומות שכוחי אל הרחק בעולם הגדול? במקום לקוות שהם ייקחו עמם מכשיר לוויני כנראה שאולי כדאי לנקוט בצורת פעולה אחרת.

מאת: אהודטיולי תרמילאים03/12/139358 צפיות
יש אנשים שאוהבים לצאת לטיולים כל השנה, כולל לינה בשטח. עבורם קמפינג זה חלק מהשגרה שלהם. טיילים וותיקים יודעים בדיוק מה הם צריכים לקחת ולקראת ישום שישי הם כבר הספיקו לארוז את כל הציוד הנדרש לקמפינג. מי שרגיל ומנוסה ביציאה לטיולים ולקמפינג, יודע עד כמה חשוב התפקיד של אוהלים איכותיים ואמינים, במיוחד כשבחוץ קר וגשום.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138629 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: אהודטיולי תרמילאים15/08/131659 צפיות
בחירה לצאת לטיול בשטח יכולה להיות ספונטנית מאוד, אך חשוב לעת להתארגן בהתאם. במאמר זה נציג ציוד למטייל שחיוני לרוב טיולי השטח השונים בארץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica