חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה אתה רוצה להיות עכשיו, כשאתה גדול?

מאת: מאיה כהןדרושים03/10/20121115 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העלייה בתוחלת החיים, הובילה לכך שאנחנו עובדים הרבה יותר שנים מאשר בעבר. זו גם הסיבה לכך שיותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם בסוף שנות ה 30 שלהם שחוקים, משועממים ופשוט זקוקים לשינוי קריירה כשבאופק שלהם עוד הרבה מאוד שנים של "עוד מאותו הדבר" .

השאלה "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול" עולה הרבה מאוד פעמים במהלך חיינו. אבל הבעיה הגדולה ביותר היא שאמורה להיות לנו תשובה טובה לשאלה הזו כבר בעודנו צעירים,  כשברור כשמש  שאין לנו שמץ של מושג (לפחות לרובנו) במה אנחנו טובים, במה פחות ומה אנחנו מוכנים לעשות יום אחרי יום אחרי יום במשך עשרות שנים כבגירים. הצרה העוד יותר גדולה היא שדווקא אז אנחנו עושים את ההחלטה הגורלית ביותר ואת הצעדים הראשונים בקריירה שלנו. צעדים שישפיעו עלינו בהמשך, במשך שנים רבות.

העלייה בתוחלת החיים, הובילה לכך שאנחנו עובדים הרבה יותר שנים מאשר בעבר. זו גם הסיבה לכך שיותר ויותר אנשים מוצאים את עצמם בסוף שנות ה 30 שלהם שחוקים, משועממים ופשוט זקוקים לשינוי בקריירה.

jobcity בדק  ועל פי מכון גאלופ נמצא כי למעלה מ 60% מהעובדים לא מרוצים מתחום העיסוק שלהם. 60% גם היו בוחרים בתחום עיסוק אחר, אם הייתה ניתנת להם ההזדמנות להתחיל מחדש. 30% מהעובדים מאמינים שהכישורים שלהם מתאימים יותר לתחום קריירה שונה מזה שהם עוסקים בו בפועל (על פי School of Life, 2008).

מסתבר שהחרטה על תחום העיסוק הנבחר מתחילה כבר בקרב בני עשרים פלוס. 51% מהם היו בוחרים בתחום עיסוק שונה מזה שבחרו בו רק כמה שנים קודם לכן.

מסתבר גם שרק 20% ברי מזל מאושרים בעבודה שלהם (Roth and Harter, 2010) וש 1 מתוך 10 עובדים בבריטניה תכננו ב 2010 לשנות את הקריירה שלהם. משמע, בערך 2.5 מיליוני עובדים תכננו לשנות קריירה באותה השנה. אגב, התחזית היא שהמספר הזה יכפיל את עצמו בעשרים השנים הקרובות .(Guidance Council, 2010)

אז מתי זה בעצם קורה לנו? מתי צצה התחושה הזו שאנחנו זקוקים לשינוי? ברוב המקרים זה קורה לאחר כ 15-20 שנות עבודה באותו העיסוק. העובד חש מיצוי ולעיתים גם שהוא כבר עשה את כל התפקידים שניתן לבצע באותו התחום. בדיקה מהירה של מה שקורה בשוק העבודה תגלה לו שיש מגוון של עיסוקים מעניינים יותר. אחרים יתחילו לתהות בסביבות גיל ה 40 האם מה שהם עושים היום זה גם מה שהם אמורים להמשיך ולעשות לנצח. אכזבות מהעיסוק הנוכחי, חוסר סיפוק, שעמום וקימה בכל בוקר בחוסר אנרגיה גם הם תופעות לוואי של אותו המצב.

אבל לא רק תחושות פנימיות מובילות לצורך בשינוי. לעיתים זה גם נובע משינויים אחרים בחיים או בלית ברירה, כמו למשל אצל לא מעט עובדים בני 45+ שמפוטרים ממקום עבודתם ולא מצליחים להשתלב מחדש בשוק העבודה במשך תקופה ארוכה. לעיתים זה קורה גם לנשים לאחר לידה, כשתקופת חופשת הלידה מאפשרת להם זמן לחשיבה ולתהייה של "ועכשיו מה?" אם זה מתוך מיצוי ואם זה בגלל הצורך למצוא עבודה גמישה יותר שתתאים לאורח חיים שונה של גידול ילדים. בארץ הדבר בולט גם בקרב אנשי קבע שפורשים מצה"ל לאחר קריירה צבאית מפוארת וצריכים בגיל מאוחר יחסית למצוא שביל קריירה חדש באזרחות.

אבל חשוב להדגיש, לא כל שינוי שכזה נוחל הצלחה. לפעמים בדיוק להיפך. אז אם הזדהיתם עם הכתוב כאן למעלה, מה עליכם לקחת בחשבון לפני ביצוע צעד לקראת השינוי? הנה 5 פרמטרים חשובים שצריך לבדוק:

- למה?

לפני הכל חישבו היטב: האם שינוי הקריירה הוא באמת הכרחי? האם אתם חייבים לשנות לגמרי את תחום העיסוק שלכם או שאולי יספיק לשנות מקום עבודה? עובדים רבים מבלבלים שחיקה, ומיצוי של מקום עבודה או תפקיד ספציפי בארגון עם מיצוי כללי של תחום עיסוק. לעיתים מספיק לשנות מקום עבודה בכדי להרגיש אנרגיות מחודשות, עניין ואתגר.

- מתי?

האם עכשיו זה הזמן הנכון לשינוי? לא מספיק להגיע להבנה שאתם זקוקים לשינוי, צריך לדעת גם מתי לעשות אותו… אם החלטתם להקים עסק עצמאי כשהשוק במיתון, יכול מאוד להיות שתתקשו מאוד ותנחלו כישלון. אם עזבתם מקום עבודה, החלטתם ללמוד תחום חדש ויצאתם לחפש עבודה בדיוק כשחברות בתחום הזה מפטרות עשרות עובדים- הגיוני מאוד שלעבודה יתקבלו קודם אלה שיש להם ניסיון. לפעמים הכל קם ונופל על תזמון נכון.

- האם יש לכם מזרן ביטחון?

כל שינוי קריירה, עזיבת עבודה ויציאה לדרך חדשה כוללים לקיחת סיכון. אי אפשר להצליח לבצע שינוי שכזה ללא מזרן ביטחון: סביבה תומכת (משפחה גרעינית ומורחבת, חברים)  וביטחון כלכלי לפחות לפרק זמן כלשהו.

- האם יש לכם יתרון יחסי?

בכל שינוי קריירה- אם זה להקים עסק ולצאת לעצמאות, או לשנות תחום עיסוק חייב להיות לכם איזשהו יתרון יחסי. הכוונה כמובן לכך שחייב להיות לכם רקע בתחום העיסוק החדש שאותו בחרתם. אם במשך שנים עבדתם בבנק והחלטתם לפתוח מסעדה- זה בהחלט נחמד, אבל זהו גם אתגר גדול מידי אם אין לכם שום ידע בבישול, בניהול מסעדות, בניהול עובדים, ברכש של חומרי גלם וכו' . אם לעומת זאת עבדתם במשך שנים במסעדות ונחשפתם לכל מה שצריך לדעת כשכירים ואז החלטתם להקים מסעדה משלכם, או אז הדרך שלכם הרבה יותר קלה ופחות מפתיעה. כך גם אם יש לכם תחביב שאתם מחליטים להפוך למקצוע. ככל שיהיה לכם יותר ידע מקדים והיכרות עם תחום העיסוק החדש, כך יהיה לכם קל יותר לבצע את השינוי.

ולסיום, לפני כל שינוי צריך לוודא שהרגליים על הקרקע ולזכור שחלומות לחוד ומציאות לחוד. לפני כל שינוי חובה לבדוק מה קורה בצד השני. והצד השני במקרה של קריירה הוא קהל היעד שלכם: מעסיקים (במקרה של שינוי תחום עיסוק) או לקוחות (במקרה של מעבר לעצמאות). איך הם יקבלו את השינוי? האם מעסיקים יהיו בכלל מעוניינים להציע לכם עבודה אם תלמדו עכשיו תחום חדש? האם אתם מנסים להיכנס לתחום שיש בו מספיק ביקוש? כמה מתחרים שכבר יש להם ניסיון יהיו לכם על כל משרה? האם יש סיכוי למצוא עבודה בתחום הזה ללא שום ניסיון קודם? ולחילופין: האם יהיו לכם לקוחות כעצמאים? איך תגיעו אליהם? האם יש תחרות גדולה לעסקים בתחום הזה?

אז כן, מסתבר ש 80% מבני ה- 45+ אמנם משתעשעים במחשבה של שינוי קריירה, אבל המציאות מראה שרובם רק משתעשעים ורק 6% מהם עושים זאת בפועל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131304 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131001 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131305 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131261 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131240 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131214 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121132 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא דרושים

מאת: ליאורדרושים01/01/174104 צפיות
עבודה באירופה לאנשים צעירים, יכולה להתאים עבור ישראלים, שהם בעלי דרכון אירופי. עבודה באירופה, כאנשי מכירות, מאפשרת להרוויח סכומים גבוהים, ולכן היא כדאית.

מאת: elichai rubinדרושים14/06/152684 צפיות
מעסיקים רבים במשק הישראלי, קטנים כגדולים, מתקשים למצוא עובדים איכותיים המתאימים להם מבחינת זמינות, כישורים מקצועיים, ניסיון, מקום מגורים ופרמטרים נוספים. ולכן, הוקמה הרשת החברתית iperhour, רשת זאת מאפשרת למעסיקים ומחפשי עבודה למצוא אחד את השני.

מאת: arielcדרושים17/04/151853 צפיות
מה היא עבודה בחול, ומה כדאי לדעת לפני שעולים על המטוס?

מאת: arielcדרושים17/04/151781 צפיות
טיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151863 צפיות
עבודות שוות בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151899 צפיות
אילו יעדים איכותיים יש לעבודה בחול?

מאת: tanga2דרושים10/04/151798 צפיות
ברצלונה היא עיר נפלאה ותיירותית בספרד. עבודה בברצלונה מספקת חוויה מדהימה ובלתי נשכחת וגם סכומי כסף לא מבוטלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica