חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות ניהול תקציב משפחתי ושליטה בהוצאות

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית10/10/20121612 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניהול תקציב משפחתי דומה לניהול עסק לכל דבר. ניהול ההוצאות וההכנסות, חיסכון בהוצאות החודשיות, ביצוע צרכנות נבונה ותכנון נכון של ההוצאות העתידיות הם רק חלק מהדוגמאות לניהול נכון של התקציב המשפחתי הכולל. כל משפחה צריכה לבצע לעצמה תכנון נכון של התקציב המשפחתי על מנת לשרוד תקופות כלכליות קשות ולמנוע מצבים של חוסר או של אי יכולת להסתדר עם ההכנסות הקיימות.

למרות שמרבית הבנקים מעניקים מסגרות נדיבות וששוק ההלוואות הוא פורח ומאפשר לכל זוג ולכל משפחה לממן את ההוצאות הגבוהות שלה ולחיות ברמת חיים נאה, מרבית המשפחות מגלות בשלב כלשהו שמשיכת היתר שלהן ואי השוויון בין ההוצאות להכנסות מעיקות על שגרת חייהם ומושכות אותן אחורה. לאור החשיבות שבשמירה על תקציב משפחתי מאוזן ולאור המודעות הגוברת בנושא, קיימים מספר טיפים בסיסיים שניתן ליישם על מנת לשמור על ניהול תקציב משפחתי וליישם צרכנות נבונה.

הגדרת התקציב המשפחתי

הצעד הראשון לקראת ניהול תקציב משפחתי באופן נכון הוא הגדרת התקציב המשפחתי. במהלך זה נקבע התקציב המשפחתי בשיתוף כל חברי המשפחה ותוך התחשבות בהכנסות ובהוצאות של המשפחה. ביצוע נכון של תהליך הגדרת התקציב חייב להיות מבוצע במדויק ככל הניתן ולכן מצריך עיון בכל מסמכי ההוצאות וההכנסות של ראשי משק הבית כמו תלושי השכר, קבלות של הוצאות חודשיות שונות, דפי פירוט של כרטיסי האשראי, פירט שיקים שנמשכו מהחשבון וכדומה.

חיסכון בהוצאות

הצעד השני לראות ניהול תקציב משפחתי הוא הגדרת תהליכים ובניית אסטרטגיה לביצוע חיסכון בהוצאות. צעד זה חשוב במיוחד הודות לעובדה שמרבית הפערים בין ההוצאות להכנסות נובעים מהוצאות בלתי רצויות אשר עולות על ההכנסות. ביצוע חיסכון בהוצאות יכול להקל משמעותית על ניהול תקציב משק הבית באופן הנכון. תהליך חיסכון בהוצאות יכול להתחיל בווידוא ההוצאות המשמעותיות והעיקריות של הבית והפרדתן מההוצאות הפחות נחוצות. הפרדה זו תאיר את ההוצאות שבהן ניתן לבצע צמצומים באופן ברור.

בנוסף לקביעת אסטרטגיה לצמצום הוצאות חשוב לתכנן ולהכניס לתקציב המשפחתי הוצאות בלתי צפויות שעלולות להופיע כמו צורך בתיקון מוצרי חשמל או כלי רכב, צורך ברכישה של מוצרים חדשים באופן דחוף וכדומה.

צרכנות נבונה

הצעד השלישי בדרך לביצוע ניהול תקציב באופן אופטימלי הוא קביעת אסטרטגיה של צרכנות נבונה. פערי המחירים בין הספקים השונים הם משמעותיים ביותר ונכון להיום ניתן למצוא צרכניות וחנויות המוכרים מוצרים זולים בהרבה אחד מהשני. צרכנות נבונה משמעותה ביצוע סקר שוק מדוקדק על המחירים בשווקים השונים ולרכוש את המוצרים הזולים והמשתלמים ביותר במקום הזול ביותר. בנוסף, צרכנות נבונה יכולה לבוא לידי ביטוי בצרכנות של חשמל באופן נכון על ידי חימום בטמפרטורות בינוניות בחורף או קירור בטמפרטורות בינוניות בקיץ, חיסכון מחושב בעבור הוצאות גדולות ועוד.

חיסכון

הצעד השלישי של בניית תקציב משפחתי מאוזן הוא חיסכון. למרות שחסכונות נשמעים כמו מדע בדיוני בימים של כלכלה קשה, חסכונות הם אחד האלמנטים החשובים ביותר שיכולים לשמור על תקציב מאוזן ולהחזיר כל חריגה מהתקציב למסלול הנכון ולכן חשוב מאוד להשתדל ולהקפיד על שמירת חסכונות לכל עת ולכל מצב שלא יהיה בין אם לזמנים קשים יותר ובין אם להוצאות בלתי צפויות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20926 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20996 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191087 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191383 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191125 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191431 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195847 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161477 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161448 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142449 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142645 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142649 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica